/spanien/barcelona/forum/25835.aspx/spanien/barcelona/forum/25835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2004-11-26 18:31
frío como el hielo

Sylvinho kommer nog få det tufft att ta tillbaka sin plats, om Rijkaard har tänkt sig att spela honom. Personligen gillar jag Gio mer och Sylvinho får visa framfötterna mycket snart om han ska peta Gio. När det gäller Gio som pivote tror jag att Rijkaard kommer fortsätta spela med Oleguer-Puyol som mittbackar och Marquez som pivote. Självklart tycker jag att Marquez är bättre än Oleguer som mittback men idag behövs Marquez som pivote och då ska han spela där.
Barcelona Scorpius_Cx
2004-11-28 21:25
hej alla Barca fans...nu när transfer fönstret öppnas snart så kommer säkerligen vårat Barca att skaffa en forward kanske....har ni några ex...
här e mina

Morientes och Saviola
Barcelona Messí
2004-11-26 18:15
Barças(Gerards?)otur fortsätter...
Real Madrid R.Carlos #3
2004-11-29 00:38
GeRrInHo//

nej vi ska inte glömma 3-0 men kom ihåg när vi sprack eran svit efter ca 20 år utan vinst på eran hemmaplan. 2-1 ingen utklassning men ändå vinst. Men kom ni också ihåg 20/11 - 04...3-0 som kommer att bli eran ända triumf iår.

HALA MADRID
Señor Laporta
2004-11-26 19:16
frío como el hielo

Stämmer som du skriver. Vi skulle vara i stort sätt ostoppbara. Jag kan hålla med om att det inte är så pjåkigt att spela så som du skriver. Kanske kan vi starta enligt följande
Valdes
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
Xavi-Gio-Deco
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Barcelona Puyolinho
2004-11-26 18:55
När kommer införrapporten ?
Señor Laporta
2004-11-26 18:00
Olika åsikter om Saviola plockas tillbaka till FC Barcelona. Vice-presidenten i Barça Ferran Soriano säger att det är praktiken omöjligt att Barcelona kan plocka hem Saviola. Enligt Señor Soriano skulle mötet mellan Saviola och Laporta i tisdags varit bestämt långt i förväg och var inte av anledning att Saviola skulle packa väskorna och bege sig hem till Camp Nou. Monacos boss Fabrice Poullain sa att Morientes inte är aktuell för att återvända till Monaco.
Sportchefen Txiki Beguiristian säger att Barças ledning och tränarstab ska träffas och besluta om Saviolas framtid i klubben.

Sky Sports fortsätter sina nyheter om förstärkningar inom den snaraste framtiden. Matthew Upson, Birmingham, skulle vara aktuell för en flytt till Katalonien.
Själv är jag väldigt skäptisk till detta ryktet och undrar om det ligger någon som helst sanning bakom det. Även Newcastle är intresserade och känns betydligt hetare. Tror inte Upson skulle passa in på Camp Nou. De senaste engelska importerna till la Liga har väll inte varit fullt lyckade. Tänker först och främst på Beckham i Real Madrid.
em1l
2004-11-28 21:44
R.Carlos #3

vad spelar det för roll vad vi ahr vunnit dom senaste 5 åren det är väl nutid som räknas lr?
jag såg inte att ni dominerade mot levante?
konstigt då att alla i erat lill forum klagar på spelet från dagens match ?? P:S 3-0
FORZA BARCA

Barcelona Scorpius_Cx
2004-11-28 23:54
Spelar ingen roll hur barca vann igår....det var valdes tur att ha show...sånna segrar behövs för att ett bra lag ska bli mästare...speciellt i la liga...som pele sa en gång i tiden..."ett bra lag ska ha tur...samma sak gäller det spelare´"
Barcelona Messí
2004-11-26 17:46
Ämne: Det var ett tag sen ....
Har länge velat ha den funktionen här på Barcelona-sektionen!
Real Madrid R.Carlos #3
2004-11-28 21:41
Visst ni vann med 3-0 förra veckan skryt ni med det. Ni har ändå inga titlar på 5 år. Nihut av eran 3-0 seger för det är er ända trimf ni kommer att få iår. Det såg darrigt ut mot Getafe igår. Och vi dominerade idag ren utklassning.
Alla titlar delas ut i maj och vägen till en titel är lång. Sluta nu och skryt om eran frammgång ni kanske kommer att få äta upp era skryt som ni fått göra dom senaste åren och som dessutom vi fick göra förra året.
Barcelona Gustaf
2004-11-26 15:24
Puyolinho//
Hade alla varit hela hade inte Mottas skada varit någon katastrof eftersom vi då hade kunnat sätta in Edmílson och Gabri men efter Larssons skada är vi läskigt tunna i anfallet. Vår bredd där är inte alls lika bra.
Señor Laporta
2004-11-28 21:23
(--MadriEntes--)

Barça vann el Clasico. Har varit bättre än Real Madrid i snart ett år nu. Just nu går spelet lite knackigt. Men Barça har ett kollektiv, dom arbetar för varandra. Nu kanske Real har kommit igång lite och hade en tuff inledning. Camacho var inte rätt man att leda Real och sen tog det lite för Garcia Ramon att komma in i det. Det är bara att gratulera till tre nya poäng. Men Barça har varit bättre än Real och är det fortfarande.
Åk till Bernabeu och diskutera matchen i stället.
Barcelona Gabriel
2004-11-26 17:54
Jag menade inte att man bara skulle kasta ut sånna folk från Bernabeu utan det gäller alla länder,ligor och lag..så fort nått rasistiskt inträffas så kasta ut dom..ta reda på deras uppgifter och stäng av dem ifrån stadion!
Señor Laporta
2004-11-28 20:32
Sergio Garcia måste biffa till sig om han ska bli ordinarie. Visst han har det mesta som en anfallare ska ha. Snabb, teknisk och målfarlig. Dock måste han skaffa sig större muskler för att kunna trycka till ordentligt i närkamper mot storvuxna mittbackar. Sergio Garcia spelade ju några matcher ifjol och såg mycket lovande ut och lånet till Levante kan bara göra gott. För honom, kanske inte för Barça. Där kan han börja skaffa sig den rutin som behövs för la Liga. Men jag tror inte vi får se honom i Barça förrän säsongen 2006/2007. Han lånas alltså ut en säsong till. Kanske till en utländsk klubb som spelar i Europa.

Edmilson
Vadå leker? Levante ligger under med 4-0.
Señor Laporta
2004-11-28 21:36
em1|

Men nu var Barça betydligt mer taggade än Real i el Clasico. Madrid såg trötta och förvårnadsvärt omotiverade ut samtidigt som Barcelona var taggade till tänderna, segersugna och på ett riktigt gott humör. Då var det inget snack om vilket som var bäst, Barcelona. Själv såg jag inte matchen mot Levante. Levante inledde starkt men har mattats nu de senaste veckorna. Levante tror jag dock har störst chans att lyckas av nykomlingarna. Det är inget dåligt lag och det finns stor potential i dom grabbarna. Ser ut att vara en intressant mix av erfarna lirare, till exempel Ian Harte och Johan Mjällby och kommande storspelare i la Liga, Sergio Garcia. Lite tråkigt med la Liga är att lagen på nedre halvan inte har några riktigt stora profiler. Som det finns i Serie A. Men den anfallsinriktade fotbollen i Spanien är ändå mycket roligar att se på.
(--MadriEntes--)
2004-11-28 21:06
Var är alla barcelona fans som brukar gå in i vårt forum och kritisera!!??

5-0 HALA MADRID!!!!
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-28 21:32
(--MadriEntes--)

Ja Barcelonafansen låter väl bli att skriva när de inte har något vettigt att säga. Det är för övrigt något du också borde tänka på.
(--MadriEntes--)

5-0 HALA MADRID!!!!
Señor Laporta
2004-11-26 17:47
Kommer det någon införrapport dom närmaste timmarna?
Barcelona Sonde
2004-11-28 21:34
Señor Laporta

Att vara stark fysiskt är inte samma sak som att våga ta för sig. Är man fotbollsspelare på toppnivå har man knappast kommit dit för att man suttit i ett hörn. Saviola tar för sig minst lika mycket som Vieri, men efter sina föruttsättningar. Istället för att sätta axel mot axel försöker han istället att smita förbi utan kontakt med motståndaren.

Det finns ingen urtyp för en anfallsspelare. Att vara stor och stark är inte samma sak som att vara född anfallare.
(--MadriEntes--)

5-0 HALA MADRID!!!!
Señor Laporta
2004-11-26 17:43
Maestro_

Det skulle väll inte vara dummt.
Real Madrid R.Carlos #3
2004-11-28 21:47
em1l//

Hmmm vad menar du är en 5-0 seger dårlig?
Señor Laporta
2004-11-28 21:30
Scorpius_Cx

Ärligt talat. Fernando Morientes. Visst en mycket duktig anfallare. Real Madrid säljer inte Morientes till Barcelona. Särskilt när man redan gjort misstaget att sälja Samuel Eto'o. Inte för en billig summa i alla fall. Morientes har också ett stor vitt hjärta och jag är tveksam om han vill sätta sin fot på Camp Nou i Barcelonas blårödrandiga dress. Mycket hällre Saviola och Laporta har som sagt annonserat att Saviola kommer plockas tillbaka om Rijkaard vill ha honom och det finns inget bråk eller liknande mellan klubbledningen och Saviola som gjorde att han fick gå på lån.
Barcelona soodan
2004-11-28 20:06
massa skit snack om att vi inte är en storklubb

så klart vi är f*n 120 000 medlemar det är världens överlägset största klubb
em1l
2004-11-28 21:39
Señor Laporta

Men jag tror villareal kommer vara väldigt taggade dom med och real har ju en jävligt viktig match mot roma borta och tänka på med:)
Señor Laporta
2004-11-28 21:20
Sonde

Oftast, oftast, när man är lite biffigare vågar man mera. Trycka till lite hårdare. Visst är man liten och kvick kan man lura skjortan av stora bjässar men man måste också kunna ge dom en match. Är du en duktig bollhållare så är du både stark i kroppen och teknisk. Menar inte att dom är klena men det kan bli lättare att slå igenom om du har även fysiska egenskaper.
Barcelona Puyolinho
2004-11-26 15:36
Señor Laporta för mig är du alltid Pep Guardiola =)=)
Nu har du missförstått mi g lite =)
Rafa har skött sig UTMÄRKT med sin defensiva Roll..
Men aså det jag menar är med Rafa och Puyol som ittlås så är det La Ligas bästa försvar,, Därför tycker jag att Mottas skada var ett störr avbräck för laget än Henkes skada .. Inget ont om Henke han är en Utomordentlig spelare!
Barcelona Maestro_
2004-11-26 16:54
Det var ett tag sen men jag kommer ihåg att någon föreslog att man skulle starta en tipssida här. Man tippar resultat och målskyttar i alla barça matcher. 1p på rätt 1X2, 1p varje rätt målskytt och 3p på rätt resultat. Sen får man se feter säsongen vem som har fått mest poäng. Någon som tycker det är en bra idé?
Annons: