/spanien/barcelona/forum/25830.aspx/spanien/barcelona/forum/25830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Adaminho
2005-02-04 15:21
Jag undrar var man kan få tag på bilder från barcas träningar? Spec. på ronnie!

Snälla svara! TAck!
Pep Guardiola
2004-11-19 16:56
TV4as la Liga skribent,Christer Ryderfelt, om el Clasico för er som vill läsa.

TV4+ sändning börjar klockan 21.30. Avspark 22.00
Barcelona Rickiboy
2005-02-05 00:25
för att rijkard ansåg att han hade 18 man som e friska o klarar sig me de därför skickade han ner damia te B laget.. men d e ju inte alltid förstås..
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-19 18:46
ZonD(!)//
Det var någon match där på våren som vi avslutade med åtta canteranos t.o.m.
Är du säker på att det inte var den matchen?
Barcelona frío como el hielo
2005-02-05 00:15
Varför snackar många här om framtida övergångar här inne?? De e fan 5 mån kvar till transferfönstret!! Å e d bara ja som ser meningslöst att värva Torres i sommar (vilket till 90% inte kommer att ske) när vi har Etoo å Maxi å Larsson.. E T O O hallååå. Ven behöver Torres, som ändå bara är 2-3 år yngre än Etoo.
Skit i samma. var bara tvungen å säga detta.

Jag följer forumet dagligen men skriver sällan nu för tiden, för de diskuteras allt mindre funtboll och det spekuleras allt mer möjliga transfers.. helt ointeresant om ni frågar mig.
Pep Guardiola
2004-11-19 17:25
Jag kollade på Real Madrids forum och där skrevs det hur många utlänningar finns det i Barcelona? Det finns minst lika många i Real Madrid. Sen kan vi se vilka som övertygat i år. Puyol, Valdes och Xavi. Sen kan vi se i Real Madrid...ingen.
I startelvorna är det dock lika många, närmare bestämt fyra stycken. I Barça; Valdes, Puyol, Xavi och Oleguer. Och i Real Madrdi; Casillas, Guti, Raul och Salgado.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-04 19:31
Lucho

Ja, det var det jag syftade på. Men man har även andra spelare som är på lån som man kan använda sig av i en bytesaffär. En intressant grej som står i Sport (länken) är också att Real Madrid ville ta tillbaka Eto'o från Mallorca för att använda honom i en eventuell övergång med Atleti för att få Torres. Nu har han sagt att han aldrig ska spela för den lokala ärkerivalen.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-19 18:40
Det är häpnadsväckande att vissa avfärdar Puyol som högerback så lättvindigt. Visst, det finns inte en chans att Rijkaard sätter ut honom på kanten i morgon, men att skriva att han var en "darrig" högerback och att det ibland var "mardrömmar" när han spelade på den positionen förr om åren är att avslöja sig rejält. Puyol var världens bäste högerback, men flyttades in i mitten för att Barça hade brist på alternativ där.

Sen skulle jag vilja påpeka att rent positionsmässigt har Deco en lika offensiv roll som Xavi i dagens system, men däremot skulle man kunna påstå att de har olika roller, eftersom fler uppspel går genom Xavi än genom Deco. Att jämföra Deco med Davids tycker jag var magstarkt. Davids var en utpräglad bollvinnare och bidrog inte så värst mycket i offensiven. Det vore synd att säga nåt liknande om Deco.
Barcelona Cricce
2004-11-19 22:29
Imorgon mosar vi marängerna. 3-1 hoppas jag på, det är realistiskt.
Barcelona Puyolinho
2004-11-21 22:06
#7 Larsson

Jag förstår inte hur du tänker nu ??
Menar du att Barça ska byta system för bara Henkes skull näär ALLA andra i Barça trivs med 4-3-3 njja tror inte det ! Och plus att Motta är skadad !
Och Ronaldinho ska man ABSOLUT inte flytta på han ska spela som vänster topp inget annat !
Pep Guardiola
2004-11-21 21:19
Loran

Jag har ju skrivit att han ska fylla nitton.
Barcelona R10
2004-11-19 14:53
Nej men va fan.. Det e klart att Figo ska få en del skit av fansen ;);).. Så tyvärr Deco det acepterar jag inte iaf.
Barcelona Puyolinho
2004-11-19 23:02
Fan va Ont av ZTV o inte visa Barças CL match !
Barcelona Damia
2005-02-04 15:02
Bopi

Fan vad avunsjuk jag blir. Vill också åka ner och se på match. Men visa mig gärna bilderna sen om det går bra för dig.

Visca El Barca !!!!
Barcelona Rid1
2004-11-24 09:38
mina medmänniskor och medfans av värdens bästa och rumsrena klubblag!
Jag med många berördes stort när i lördags man fick se tifot som inte har motstycke i andra föreningars matcher. Jagt har varit barcafan sedan 1993 och har sett mycket fotboll och allt fcbarcelona sen dess. Inte har jag sätt något mer inponerande än denna i lördags.(inte ens os invigning då publiken inte deltar)!
Hur som helst, jg vill föreviga denna händelse, matchresultat spelar in så klart, och vill be er att hjälpa mig och hitta de bästa bilderna på läktarspektakeln i derbyt. ge mig länkar och om ni redan har bilderna skicka de till min e-mail.
Tack på förhand
Man mår bra ett tag framöver nu, en dos till vitamintillskott kommer ikväll, hoppas jag!

Njut av början av vår kungaregim, alla fotbollsfans.

Barcelona Rivald0
2004-11-26 00:21
hur gör man det spanska C ?
em1l
2004-11-26 09:59
nån som hört nått nytt om saviola lr?
Pep Guardiola
2004-11-19 17:08
Truppen mot Real Madrid. Puyol, Belletti och Giluy är med, men Gerard saknas.
Deco, Giuly, Valdés, Márquez, Xavi, Iniesta Puyol, Sylvinho, Belletti, Oleguer, Eto'o, Ronaldinho, Gio, Fernando Navarro, Larsson, Rubén, Messi och Damià.
Pep Guardiola
2004-11-19 17:05
Fyra stycken "svikare" i morgondagens el Clasico. Samuel Eto'o i Barça och Ronaldo, Luis Figo och Albert Celades i Real Madrid. Ronaldo och Eto'o har spelat i andra klubbar innan klubbytena.

Rösta på vilket lag som vinner el Clasico...i högerspalten. Resultat klockan 17.01
Vilka vinner El clasico?

Barcelona (62 %)
Real Madrid (30.4 %)
Oavgjort (7.6 %)

1546 röster totalt

Och så där många tränade med Henrik Larsson i tisdags. Eller ska vi säga vilka som inte tränade?
http://www.tv4.se/visa/?innehall=/lopsedel/lopsedel.html
Pep Guardiola
2004-11-21 11:28
Här är Spaniens trupp i Futsal VM. Boomerang Interviu domienar med 4 spelare. Två lag har tre spelare med, Polaris Cartagena och Playas de Castellon. El Pozo Murcia har två spelare med och Azkar Lugo och URJC Mostoles har varsin.
Länktips: www.fifa.com
Barcelona Daniel el magnific
2005-02-04 13:19
THE BATTLE OF FOTBOLLSFILOSOFIER

Som ni redan vet så står köpstarka Chelsea för motståndet i nästa Champions Leauge match.
Chelsea har ju i MR Mourinhos syn att spela blivit ett så kallat defensivt lag.
Vilket bkommer att bli ytterst intressant då Barcelona är kända för att spela en väldigt bra offensiv fotboll.

Barcelona spelar 4-3-3 medans Chelsea spelar 4-4-2
Inget konstigt med det.
jag tror att vi har en stor chans att vinna mot Chelsea men då måste allt gå rätt till.

Mina tankar om hur matchen kan komma att se ut är att Barcelona trycker och kommer ha det mesta av spelet.
Då blir jag lite orolig då det kan bli stora risker för kontringar från Chelseas sida.
Match bilden blir
Barcelona kommer att ha det mesta av spelet medans Chelsea kommer att kontra.
Och hur slår man ett sådant lag?
jo genom att göra ett eller två snabba mål ibörjan av matchen och då ser det nog väldigt ljust ut.
Det vi ska tänka på är att Chelsea vill att vi ska ha bollen och spela på¨våra misstag.

Medans vi vill ha mycket boll och stora ytor att kuna uträtta något på plan.
Nyckeln till seger här självfallet Ronaldinho.
Utan honom så minskar våra chanser att vin na mot Chelsea med 50-60% kanske lite överfrivet men är man världens bästa fotbollsspelare så är man.
Fotbollens två mest framgångs rika filosofier är
Kontra=Chelsea och spela Holländskt total fotboll=Barcelona.

Den här matchen är ingen vanlig match det är större än så.
Det är än kamp mellan två olika fotbollsfilosofier.
Troligt viss vinner vi hoppas jag men Chelsea ska man inte underskatta.
Det är en kamp mellan världensbästa fotbollspelare
och världens just nu bästa tränare.
Det kan bli en av dom mest klassiska Champions leauge matcherna genom tiderna.
förövrigt anser jag att vi borde värvat bättre.

Barcelona Rod
2004-11-19 15:30
Kolla på de här länkarna. Enjoy :)

http://www.elmundodeportivo.es/publica/Publica?id_pagina=34&id_
formato=114&array_par=COMPID&array_val=1826
19843&array_par=UPPERID&array_val=121708

http://www.elmundodeportivo.es/publica/Publica?id_pagina=34&id_
formato=114&array_par=COMPID&array_val=1828
89261&array_par=UPPERID&array_val=121708

Pep Guardiola
2004-11-19 16:41
R.Carlos

ALLA stora lag det spelar ingen roll vilken liga man spelar i får hjälp av domarna. Det kan du inte säga emot. Men det var inte så länge sedan en viss Zinedine Zidane fälldes en meter utanför straffområdet men fick straff av domaren. Det var borta mot Malaga helgen 7 eller 8 november. Det kan man kalla skandal.
Barcelona Tompa
2004-11-26 09:43
Gabriel:
Håller naturligtvis med om att rasism i alla dess former ska fördömmas och bekämpas. Nyu är det ju dock inget problem som enbart inskränker sig till Ultras i Madrid utan det finns även på andra ställen inom spansk fotboll. Atletico Madrid har också hadft liknande problem och Roberto Carlos brukar ofta tala om att han utsätts för rasistiska tillmälen på Camp Nou. Utländska klubbar har också stora problem.

Rasism är verkligen ett allvarligt problem men det är inte så enkelt att får man bort slöddret från Bernabeu så är spansk fotboll av med problemet.

Barcelona Tompa
2004-11-26 09:43
Gabriel:
Håller naturligtvis med om att rasism i alla dess former ska fördömmas och bekämpas. Nyu är det ju dock inget problem som enbart inskränker sig till Ultras i Madrid utan det finns även på andra ställen inom spansk fotboll. Atletico Madrid har också hadft liknande problem och Roberto Carlos brukar ofta tala om att han utsätts för rasistiska tillmälen på Camp Nou. Utländska klubbar har också stora problem.

Rasism är verkligen ett allvarligt problem men det är inte så enkelt att får man bort slöddret från Bernabeu så är spansk fotboll av med problemet.

Barcelona Sonde
2004-11-19 19:00
Hmm...mycket möjligt. Det var i alla fall: Valdés, puyol, Oleguer, Oscar Lopez, Xavi, Luis García, Gerard. Kan du komma på någon 8:e så gör det ju inte saken sämre.

edit: Ok, såg ditt inlägg nu. Kan fortfarande vara intressant att veta vem den åttonde var.

edit nr2: ZonD är ju undanlagt nu :)
Barcelona Messí
2005-02-04 20:06
Ämne: vad heter dom barça ...."Fansen" heter Boixos Nois. (Vilda pojkarna)
Barcelona Super-Barca
2004-11-19 18:07
Pep Guardiola //Dom är bara avunsjuka på våra grymma spelare det är därför dom disskuterar det
J.Smith
2004-11-19 14:33
Pep Guardiola/

Du har rätt i att Deco i år inte har en lika framträdande roll offensivt sett som han hade i Porto. I Porto så gick mycket av spelet kring honom men i Barca så är det Xavi som har den rollen. Deco sliter i det tysta och såna spelare borde man uppskatta. Liknande roll hade Davids förra året men jag tycker att Deco är en mycket bättre fotbollspelare än Davids , mer komplett. Det som är positivt med Deco är att han har lyckats anpassa sig till sin nya roll ganska smärtfritt. Och så vet man ju att man har en spelare som även kan spela offensivt om det så skulle behövas. Det är inte alla lag förunnat att ha en sån spelare i laget. Därför borde man ta tillvara på Deco och han ska givetvis finnas med i en startelva.
Barcelona Gustaf
2004-11-19 18:28
Pep Guardiola//
Pavón glömde du i Real Madrid. Sen kan man ju diskutera vilket lag som har bäst spanjorer förtillfället.
Annons: