/spanien/barcelona/forum/25828.aspx/spanien/barcelona/forum/25828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-11-20 18:07
Preliminära elvor, tv4+, där vi även kan läsa att Ronaldo säger att Barça har pressen på sig...

Barcelona
(4-3-3)
1 Valdés

2 Belletti
23 Oleguer
5 Puyol
12 van Bronckhorst

6 Xavi
4 Márquez
20 Deco

8 Giuly
9 Eto'o
10 Ronaldinho

Real Madrid
(4-2-3-1)
1 Casillas

2 Salgado
22 Pavón
19 Samuel
3 Roberto Carlos

23 Beckham
14 Guti

10 Figo
5 Zidane
7 Raúl

9 Ronaldo

Mindre än fyra timmar kvar...
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-19 19:04
Sonde//
Sorry, jag kollade lite fel. Trodde att Motta var den åttonde, men såg nu att han byttes ut när Gerard byttes in. Åtta canteranos på plan i den matchen alltså, men inte samtidigt. Då var det väl nån annan match som avslutades med åtta canteranos på banan.
Barcelona Xaviii
2004-11-19 23:07
Ska den inte visas på en annan kanal då?
Barcelona el magico
2004-11-20 17:20
kan nån länka upp en sida som sänder matchen ,
Barcelona Sonde
2004-11-19 18:40
Gustaf: Räknar man Pavon kan man lika grna räkna Iniesta också.

KOmmer förresten ihåg den gamla goda tiden då vi spöade Valncia med 1-0 på bortaplan, och avslutade matchen med 7 från canteran. Det var förra säsongen om någon glömt det.
J.Smith
2004-11-20 16:02
Ravioli/

Det är ganska sannolikt att det kommer att bli en målrik match. Då båda lagen är i form så kommer det att bli en mycket jämn match och med många chanser åt båda håll tippar jag. Det som kommer vara det viktigaste i kvällens match är hur man förvaltar sina chanser. Man har inte råd att missa självklara lägen när man väl får en chans. Egentligen så tror jag det här mötet kommer att bli en väldigt bra spelad match , förra året när dom här lagen möttes så var ett lag ur form och ett i form men nu så ser båda lagen skarpa ut.
Pep Guardiola
2004-11-20 16:08
Ravioli

Noll mål är uteslutet då det skulle vara kattastrof om matchen slutade 0-0. 1-0 (eller 0-1?) är mycket möjligt då båda lagen har fantastiska målvakter. Men själv tror jag på en uddamålsseger, självklart hemmaseger, men vågar inte tippa på något resultat och inte några målskyttar.
Barcelona Tompa
2004-11-20 20:12
Mindre än två timmar kvar, pulsen stiger... Ska bli intressant att se tifot. Fast det viktigaste är givetvis 3 poäng!
Barcelona Tompa
2004-11-20 20:12
Mindre än två timmar kvar, pulsen stiger... Ska bli intressant att se tifot. Fast det viktigaste är givetvis 3 poäng!
Pep Guardiola
2004-11-20 16:01
Bookies tips: Barca are evens favourites with a draw and a Madrid win at 11/5. Samuel Eto'o is the shortest price to score first at 5/1, with Ronaldinho, Larsson and Ronaldo at 6/1. For the nostalgic, a Barca 5-0 win is quoted at 100/1, whilst here at the fcbarcelona.com syndicate, we've gone for a more modest 3-1 win at 14/1.

Börja spela på matchen...
Real Madrid Dani
2004-11-20 19:06
Messí!
Tyvärr... Begriper inte mycket spanska - skulle inte förstå mer än namnen och "GOOOOOOL"...
Pep Guardiola
2004-11-20 16:08
Natten innan el clasico "Mardrömarnas natt"? Nej skulle inte säga det...
Natten var ingen pärs. Man somnade enlekt och öppnade dörren till drömmarnas värld. Kommer ihåg två drömmar från denna natt, vilket kan anses vara väldigt konstigt, fantastiskt eller underligt om man nu vill det. Den första drömmen var en kanin som hoppade runt på en gräsmatta och mosade maränger. Kan det tolkas på något annat sätt? Än att det var Ronaldinho som mosade "los Blancos".
Den andra drömmen var Carles Puyol som hade vunnit Tour de France?..och på andra plats stog Raul med nersänkt huvud...

Jag kan bara tolka dessa drömmar på ett sätt...Barcelona vinst!
Barcelona Dani
2004-11-20 19:06
Messí!
Tyvärr... Begriper inte mycket spanska - skulle inte förstå mer än namnen och "GOOOOOOL"...
Señor Laporta
2005-02-05 12:03
Kollade på tv4s hemsida tidigare idag och såg att tv4+ inte kommer sända Real Zaragoza-Barcelona nästa helg. Tyvärr...
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-11-20 17:34
Ronaldinhos afton inatt!!
3-0 till Barca ikväll.
1-0 Ronaldinho
2-0 Deco
3-0 Etoo
Barcelona Xaviii
2004-11-20 11:38
Jag tycker alla nyblivna Barca fans som bara hejar på Barca för att Henke e med kan dra....då kan ni väl kolla på Sveriges Landslags matcher istället
Barcelona Davidsito
2004-11-19 18:08
Guti har måste du ju räkna upp guardiola, han har ju varit bäst i real iaf!.. Skulle vara kul att se henke imorgon mannen är ett geni.. ingen anfallare skapar så mycket ytor för sina lagkamrater och han är samtidigt farlig vid fastasistuationer dessutom är det ju ett faktum att henke är en "goal-getter". Tycker faktiskt han är aningen undervärderad här på forumet.
Barcelona Sonde
2005-02-05 18:42
Adai: ta det lungt med påhoppen nu. Folk har blivit avstängda för mindre.

Som det känns nu vore det bättre om Joaqium kom än om Torres kom, men jag skulle verkligen inte tacka nej till någon av dem.
Barcelona pat-w
2005-02-05 13:13
Ämne: Kollade på tv4s hems....kolla matchen på tv2.no för 60 kronor...

dom brukar sända alla barca´s matcher....
hyfsad kvalitet
J.Smith
2004-11-20 12:53
Tompa/

Jag tror också att matchen i matchen mellan Zidane och Ronaldinho kommer att bli mycket viktig. Ser man till förra årets derby så kom inte Ronaldinho upp i samma klass under just derbyt som han hade visat upp annars. Han är nog sugen på revansh nu skulle jag tippa. Det är genom dessa 2 spelare mycket av spelet i dom olika lagen byggs kring. Om dessa spelare inte fungerar eller är ur form så faller korthusen ner. Det är alltid väldigt svårt att jämföra dessa 2 spelare med varann och bestämma vem som är bäst men om man ser till årets säsong så har Zidane haft det svårt i inledningen av säsongen medans Ronaldinho kommit igång mer och mer den sista tiden.

Du har en poäng i att Real Madrid inte har dom spelarna som kan stoppa Xavi på ett effektivt sätt. Det närmaste jag kan komma på är Guti men jag vet inte om han kommer att kunna hålla koll på Xavi matchen igenom. Men om man vänder på det så kommer Barca att få det svårt att spela runt på mittfältet då man har 4 ibland 5 man emot sig. Det kommer nästan att krävas att nån utav Giuly eller Ronaldinho måste går ner i plan och hämta boll några gånger , annars så kommer det bli svårt att få fram bollarna.

Gabriel/

Klockrent inlägg!. Jag ser heller inte förtjusningen många har i Henke. Visst är Henke bra men man måste vara ganska enögd om man tycker att han borde starta. Han har fått sina chanser och inte satte dom , då är det bara rätt utav tränaren att satsa på nån annan. Jag tycker heller inte om alla dom här nya fansen som helt plötsligt börjat att bli Barca intresserade på grund av att Henke flyttade dit. Har man ett lag i hjärtat så är det laget man främst stödjer , inte individuella spelare. Man kan ha favoriter men man får aldrig glömma bort att ett lag alltid är större än en spelare.

För alla er som nu gillar Henke kan jag bara säga att han kommer få sin chans förr eller senare. Det är en lång säsong vi har framför oss och med så många skador och spelare som tappar form så är det naturligt att även Henke får chansen. Det är han värd i alla fall , inte minst efter att han agerat så professionellt nu när han inte får spela.
Barcelona Rivald0
2005-02-05 16:01
Adaminho drömmer du ?
Barcelona frío como el hielo
2005-02-05 00:21
Jaha.. så Damia är tydligen tillbaks i Barca B, pga att Maxi och Albertini är me i truppen mot Atletico.
Läste de i Marca men min spanska är inte den bästa exakt, men jag tror att jag uppfattade d rätt :)
Barcelona Adaminho
2005-02-05 11:20
Hej! Jag tycker att vi ska värva Joaqin till laget! Då spelar han på högerkanten, etoó i mitten o guily i sin favorit position på vänster flanken! Peta ronnie! HAn håller inte!

VAd säger ni om det?
Barcelona Messí
2004-11-19 19:04
Saxat från Tv4.se:
"Barcelona har laddat inför folkfest och ett jättelikt tifo kommer innan matchen - och varje gång Barca gör mål - att pryda hela stadion. Över nittiotusen pappersark ska färga Camp Nou gul, blå och röd samt att det kommer stå att klubben passerat 125.000 medlemmar. Inte illa. Upplagt för fest alltså. Och du ser självklart matchen i TV4 Plus med sändningsstart klockan 21.30."

Drömmer...
Barcelona Adaminho
2005-02-04 15:21
Jag undrar var man kan få tag på bilder från barcas träningar? Spec. på ronnie!

Snälla svara! TAck!
Pep Guardiola
2004-11-19 16:56
TV4as la Liga skribent,Christer Ryderfelt, om el Clasico för er som vill läsa.

TV4+ sändning börjar klockan 21.30. Avspark 22.00
Barcelona Rickiboy
2005-02-05 00:25
för att rijkard ansåg att han hade 18 man som e friska o klarar sig me de därför skickade han ner damia te B laget.. men d e ju inte alltid förstås..
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-19 18:46
ZonD(!)//
Det var någon match där på våren som vi avslutade med åtta canteranos t.o.m.
Är du säker på att det inte var den matchen?
Barcelona frío como el hielo
2005-02-05 00:15
Varför snackar många här om framtida övergångar här inne?? De e fan 5 mån kvar till transferfönstret!! Å e d bara ja som ser meningslöst att värva Torres i sommar (vilket till 90% inte kommer att ske) när vi har Etoo å Maxi å Larsson.. E T O O hallååå. Ven behöver Torres, som ändå bara är 2-3 år yngre än Etoo.
Skit i samma. var bara tvungen å säga detta.

Jag följer forumet dagligen men skriver sällan nu för tiden, för de diskuteras allt mindre funtboll och det spekuleras allt mer möjliga transfers.. helt ointeresant om ni frågar mig.
Pep Guardiola
2004-11-19 17:25
Jag kollade på Real Madrids forum och där skrevs det hur många utlänningar finns det i Barcelona? Det finns minst lika många i Real Madrid. Sen kan vi se vilka som övertygat i år. Puyol, Valdes och Xavi. Sen kan vi se i Real Madrid...ingen.
I startelvorna är det dock lika många, närmare bestämt fyra stycken. I Barça; Valdes, Puyol, Xavi och Oleguer. Och i Real Madrdi; Casillas, Guti, Raul och Salgado.
Annons: