/spanien/barcelona/forum/25826.aspx/spanien/barcelona/forum/25826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-11-20 15:46
Inga stora förändringar i kvällens match. har svårt att Rijkaard förändrar så väldigt mycket inför kvällen. Behöver jag säga vem som vaktar målet? Belletti får säkerligen spela då jag inte tror att Rijkaard vågar spela Damià. Som vänsterback är svaret om vem som spelar väldigt, väldigt svårt. Både Gio och Sylvinho är duktiga men att Sylvinho har varit skadad gör att Gio får fortsatt förtroende av sin landsman. Puyol och Oleguer mittbackar. I och med Gerards skada förra helgen mot Betis får Marquez fortsätta spela pivote. Den fantastiska duon Xavi och Deco startar och jag är säker på att vi får se ett inhopp av Andres Iniesta. Ronaldinho och Eto'o är självskrivna. Om det stämmer att Giuly inte kan spela får vi se Henrik Larsson centralt och Eto'o lite mer till höger. Själv ser jag hellre Giuly i anfallet.

5 timmar och 15 minuter kvar.
Barcelona Messí
2004-11-20 14:20
Är väldigt orolig angående vårt försvar. Mot t.ex Depor gick vår backlinje högt upp och gav ytor till Depors anfallare. Om Depors anfallare hade varit lite bättre hade någ 2-3 mål trillat in.

Nu tänker jag så här: Även om jag tycker att Owen är överskattad, så är han j*vligt snabb. Ronaldo är inte lika snabb, men han är också snabb. Så om Puyol och Oleguer går upp till mittplan så är jag säker på att Real kommer lyfta bollar över Puyol och Oleguer, och där kommer Owen och Ronaldo springandes. Då gäller det för Valdes att vara vaken så han kan springa ut och skjuta bort några bollar.

Jag tror fortfarande vi vinner. Jag har väldigt svårt att se Guti ta bort Xavi och Deco. Tror vi vinner med 3-1. Eto'o X2, Xavi och Ronaldo.

EDIT:
Reals backlinje är sämre än våran så vi ska nog göra mål vi också. Nu när Helguera är borta får not Pavon hoppa in, och hur bra är han?
Barcelona Il_Duce
2005-02-04 18:21
Ämne: Era mammor era fucki....
Tja klart vi "leker"...vi leder ju..! :-D
Med all rätt oxå...tror att nån e lite grinigför att Real vart ur form sen Del Bosque fick gå...;-)

Ska bli intressant att se hur "målvaktsmatchen" går i CL...Valdes har ju blivit beskylld för att ha ett bra försvar framför sig och att han inte hade varit lika "bra" om han inte haft d, men vad ska man då säga om Cech..?
Barcelona Tompa
2004-11-20 10:59
MadriEntes--):
Så hade du knappast sagt om Xavi spelat för Real Madrid...
Barcelona Tompa
2004-11-20 10:59
MadriEntes--):
Så hade du knappast sagt om Xavi spelat för Real Madrid...
(--MadriEntes--)
2004-11-20 10:41
Tompa

gattuso & co. backade hem nästan hela matchen
Real Madrid Dani
2004-11-20 18:15
Hur är kvalieten på tv2.no?
Är det bra eller som på soccerstream?
Kostar det 50nok per match?

Kommer nämligen inte in på någon kanal från soccerstream... Finns det någon annan gratiskanal som sänder över internet?
(--MadriEntes--)
Tompa

Real Madrid rrr
2004-11-20 19:35
För er som ej har 4+ :

http://www.tvg.es/tvg/pritvendirectoflash.htm

Lycka till!
(--MadriEntes--)
Tompa

Barcelona Dani
2004-11-20 18:15
Hur är kvalieten på tv2.no?
Är det bra eller som på soccerstream?
Kostar det 50nok per match?

Kommer nämligen inte in på någon kanal från soccerstream... Finns det någon annan gratiskanal som sänder över internet?
Real Madrid rrr
2004-11-20 19:35
För er som ej har 4+ :

http://www.tvg.es/tvg/pritvendirectoflash.htm

Lycka till!
Barcelona Messí
2004-11-20 14:22
Ämne: Ämne: Xaavi
....
Vem ska man tro på? www.eurosport.com eller www.fcbarcelona.com?
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-24 19:12
Är det någon här som har läst George Orwells (Arthur Blair) "En hyllning till Katalonien"?
David Ronaldinho
2004-11-20 14:24
Jag är egentligen Juventus-fan, men jag hoppas på er ikväll grabbar! slakta de vita svinen från Madrid!! Och hoppas vi ses i CL-Finalen.

FORZA JUVE!
Barcelona Sonde
2004-11-24 18:55
Almeriense: Alla utländska ord är på katalanska, några (typ plantilla) heter dock samma på båda dialekterna. Skulle alla ord vara på ett utländskt språk skulle nog inte så många orka försöka att navigera sig. Varför vi överhuvudtaget valde att ha med några katalanska var för att få lite mer Barça känsla över det hela. I alla fall jag gillar det skarpt (Framförallt vårat nya forumnamn :).

edit: Jag är väl i och för sig inte rätt man att uttala mig om katalanskan. Tror dock att det är som jag sa ovan
em1l
2004-11-24 19:55
nån som vet vart man kan se matchen ikväll live på nån sida?
Pep Guardiola
2004-11-20 19:34
Kaistro

När Barça spelar hemma har de oftast varit i tid med bild så vi fått höra "tot el camp". Hoppas det fortsätter
Barcelona Sonde
2004-11-24 18:50
C.R: Som jag sa tidigare: Leta först fråga sen. Det är inte bara du som har frågat om detta. Jag skickade en länk lite längre ner (vet inte om det funkar).

edit:

Kharles: ElMundo duger väl än så länge.
Real Madrid Kaistro
2004-11-20 14:20
Jag hoppas att Larsson startar och tror mer på han än en halvskadad Giuly me startelvan lämnas ut senast två timmar innan matchstart.
Barcelona Sonde
2004-11-24 18:27
Dorian: Jag antar att du använder Firefox, vilket jag också gör. Problemet verkar ligga i webbläsaren snarare än hos oss. Om du använder explorer ska det fungera.

Barçafan_nr1: Kolla länken. Kanske fungerar.
Barcelona Sonde
2004-11-24 19:56
jadu, svår fråga. Förmig är till exempel Gotländska en dialekt, även om många ser det som ett språk. Frågar du mig skulle jag nog säga att Valenciano är mer en dialekt än språk, men frågar du någon annan får du säkert höra tvärtom. Mina spanska kunskaper är dock väldigt begränsade så jag går egentligen mest efter vad andra tycker.

edit: Herregud! Driver folk med mig eller! Titta längre ner så får ni se vad som gäller om livesändingar.
Barcelona Almeriense
2004-11-24 19:41
Kim och Sonde: Om vi nu enas kring att katalanska är ett eget språk, vad gäller för valenciano? Språk eller dialekt?
Pep Guardiola
2004-11-20 19:12
Nån som kan länka artikeln här på svenskafans om Gampertrofen från i somras mot Milan...

Tack på förhand
Barcelona Sonde
2004-11-24 19:27
Kim: Förlåt (och här ska det vara en sån där generad smily som man kan göra på msn)
Barcelona Gabriel
2004-11-24 19:40
Riktigt snygg sida...good work :D
Barcelona Sonde
2004-11-24 19:02
Hela katalonien efter mig kan väl inte vara så farligt :) Jag visar bara upp min Barça tröja med nummer 5 Puyol på ryggen så är saken biff.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-11-24 18:52
nogon som hablar espanol =D
Barcelona Almeriense
2004-11-24 18:54
Ronaldinho_barca,
si, hablo español perfectamente. Que quieres saber?
Real Madrid Dorian
2004-11-24 18:29
Sonde - Okej, gracias :D
Annons: