/spanien/barcelona/forum/25825.aspx/spanien/barcelona/forum/25825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
em1l
2004-11-23 11:28
Ämne: det skulle väl vara ....jo det är sant men morientes är jävligt bra det var ju han som tog real till cl med sina 2 mål när han blev inbytt efter typ 65 minuten=)
Pep Guardiola
2004-11-25 18:12
Sonde

Vet inte om Bulgarien räknas till EU eller inte. Och att öppna plånboken lockar inte efter sommarens värvningar. Ingen tvekan om att Bojinov är en duktig anfallare, framför allt lovande. Till sommaren kanske, men inte nu. Det jag skrev förut var som en drömspelare jag vill se i Barça, i framtiden.
Pep Guardiola
2004-11-25 17:56
En gammal klyscha sitter aldrig fel...
Efter urladdningen mot Real Madrid i "el Clasico" hade spelarna en mellandag mot Celtic för att ta nya krafter inför Getafematchen.
Det viktigaste med matchen igår var alla ihopsspelade pengar för avancemanget i Champions League. Sen var det kul att se Sylvinho tillbaks från start.
Pep Guardiola
2004-11-25 17:22
Tyvärr missade jag matchen igår men har sett Samuel Eto'os mål. Fin spelförståelse av Deco. Som jag fattade det så hade Barça matchen igår och det var en mix av otur, ofokus fremför mål och storspel av Magnus Hedman som gjorde att vi inte rodde hem tre poäng. Men avancemanget är säkrat och det känns skönt. Och kanske vi får se ett lite mer b-betonat Barça mot Donetsk.

Sen måste jag säga att den nya designen är fräck.
Bra jobbat Redaktionen!

Força Barça
Barcelona F.C Barcelona
2004-11-23 07:43
C.R//

Qaur såldes men vi har en klasoul som säger att om vi lägger ett bud på 5.5 000 000 euro så måste Porta acceptera.
Barcelona Sonde
2004-11-23 09:53
Dani och Gabriel: NI har givetvis rätt i att forumnivån sänks i takt med framgångarna. Henke har väl mycket med det att göra, men även Ronaldinho. Det är sånt man får leva.

Du har helt rätt Gabriel angående diskussionerna. Vad ska man diskutera nuföriden, allt går ju bra. Det känns inte lika lockande att diskutera ett så pass angenämnt problem som Iniesta/Deco.

Vad som kanske är värt lite plats är varför alla skador uppstår. Jag är nog beredd att hålla med dem så tror att det beror på gräset. Camp Nou la sombekant nytt gräs i somras, och det är möjligt att det inte har hunnit växa till sig som beräknat. Skadorna verakar uppstå när en spelare fastar med dobbarn/vrider knät i en hastig rärelse. Kan det bero på att gräset är nytt och därmed alldeles för mjukt.

Vad kan man göra för att förebygga allt detta? Gym? Tycker det överhuvudtaget verkar skumt. Fyra korsbandsskador efter bara 12 omgångar. Mycket konstigt.
Pep Guardiola
2004-11-25 18:43
J.Smith

Kan inte annat än att hålla med.
Barcelona Cheapshot
2004-11-23 10:23
det skulle väl vara bättre att få hem saviola isf att ta en bänknötare från real?
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-23 16:43
Henke verkar mer positiv idag. Tror han kommer att fortsätta en säsong till.
BRA HENKE!!!

Forca Barça!!!
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-25 14:35
Rico,

Perez ÄR blåst i huvudet. Se bara hans "långsiktiga" arbete.

Vidare. Kolla in Marcas löpsedel idag. Figo står med en halsduk: "Anti-Cúle" ;)

Kommentarer? Hehe...
J.Smith
2004-11-25 18:47
Pep Guardiola/

Jag menar inte att han bör få starta men i honom så har man en spelare som i alla fall är kapabel till att utmana dom andra om en plats i laget.

Pep Guardiola
2004-11-23 17:51
Kharles_Puyol

Jag är inte förvånad. Tycker bara det är orättvist att alla tycker så himmla synd om Henrik Larsson. Visst han är svensk. Men fick Motta och de andra krabbarna samma uppmärksamhet?
Barcelona Tompa
2004-11-23 09:44
Puyol_20:
Angående Motta kan jag upplysa dig om att hans rehabilitering går bra enligt en artikel på Barcas hemsida för någon vecka sedan.Detsamma gäller Gabri och Edmilson.
Real Madrid Dani
2004-11-23 11:38
Sonde
Jag vet faktiskt inte hur man förebygger sådana skador... Hjälper verkligen styrketräning? Hade det rört sig om muskulära skador hade det varit lättare - då är det dålig/för lite styrketräning.

Visste inte att gräset lades om i somras, men det låter mer än troligt att det är det nya gräset som är boven... Vad kan man göra åt det då? Det går ju inte att lägga om gräset nu, och det skulle nog göra mer skada än nytta att göra det i sommar igen. Är nog bara att låta det vara och hålla tummarna...

Bara det inte fortsätter så här, då har vi inget lag kvar i slutet av säsongen, och som du säger 4 korsband på 12 omgångar är knappast tillfälligheter...

Har någon bortaspelare skadat sig allvarligt på Camp Nou den här säsongen?
Real Madrid King_raul
2004-11-25 15:49
Det går upp det går ner det går hit det går dit:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story
/utskrift/0,3258,401555,00.html
Barcelona Dani
2004-11-23 11:38
Sonde
Jag vet faktiskt inte hur man förebygger sådana skador... Hjälper verkligen styrketräning? Hade det rört sig om muskulära skador hade det varit lättare - då är det dålig/för lite styrketräning.

Visste inte att gräset lades om i somras, men det låter mer än troligt att det är det nya gräset som är boven... Vad kan man göra åt det då? Det går ju inte att lägga om gräset nu, och det skulle nog göra mer skada än nytta att göra det i sommar igen. Är nog bara att låta det vara och hålla tummarna...

Bara det inte fortsätter så här, då har vi inget lag kvar i slutet av säsongen, och som du säger 4 korsband på 12 omgångar är knappast tillfälligheter...

Har någon bortaspelare skadat sig allvarligt på Camp Nou den här säsongen?
Real Madrid Dorian
2004-11-24 18:36
Tyvärr så skulle jag inte kunnat påpeka det där om jag läst reglerna :D Då jag bryter mot "icke-fotbollsrelaterade ämnen" igen så tar jag och avgår ;D
Barcelona Alex-Lidköping
2004-11-23 10:59
Ämne: vill barca har morie....
morientes är mycket bättre än saviola kan jag säga. Managern i real madrid satsar på den "lätt" överviktiga ronaldo och raul när man har owen och moro på bänken.
PS. 3-0, 3-0, 3-0!!
Barcelona mikael_puma
2004-11-24 16:55
HJÄLP!! Någon som vet nån internet sida som visar kvällens match!! Tack på förhand!!
mw
2004-11-24 10:32
GustenGol: Nej... Om Monaco får Morientes så får Barcelona förmodligen ta hem Saviola för dom.
Barcelona Tompa
2004-11-23 09:44
Puyol_20:
Angående Motta kan jag upplysa dig om att hans rehabilitering går bra enligt en artikel på Barcas hemsida för någon vecka sedan.Detsamma gäller Gabri och Edmilson.
Barcelona Holländaren
2004-11-22 23:38
Henke har iaf tur som inte tvingas vänta ett år på att få opereras, väntetiderna för korsbandsskadade "vanliga" människor är enorma.

Khalid Boulahrouz ryktas i holländsk media vara på väg till Barcelona. Han är en holländsk mittback/högerback som gör succe i Hamburg.
Barcelona Messí
2004-11-23 17:12
Kommer ingen "inför Barcelona - Celtic" artikel?
Barcelona Puyol_20
2004-11-23 01:44
Otroligt va de ska skadas i Vår vackra arena...Vill ha tibax grabbarna fort som fan,,vill att alla ska komma tibax favoriserar ingen av de som e skadade men fan va surt att Tiago motta inte får visa upp sig...så synd om killen..Temprament som får davids att fälla nåra tårar gänglig snabb god teknik..nån som vet mer än mig angående tillfriskningen av han o de andra dela gärna med er ..
Forca Barca fansen o Forca Barcelona
Pep Guardiola
2004-11-23 21:20
Kharles_Puyol

Då har man tappat det senaste omgångarna. Skrev ett inlägg efter matchen mot Villajoyosa.
Real Madrid Dani
2004-11-22 22:54
Ämne: DANI!, alla kanske i...."DANI!, alla kanske inte har tid till att komma in varje dag & skriva ?..."
- Det har jag inte påstått, heller...

"jag brukar inte skriva varje dag, kmr för de mesta in å läser osv."
- Jag skriver tyvärr inte så ofta heller, men försöker läsa inlägg från de som har något att tillföra forumet. Att jag inte skriver beror på att forumet i mitt tycke sjunkit otroligt i nivå ovh innehåll sedan Henke värvades. Jag stör mig mycket på alla nya wannabe-fans och "jag-bryr-mig-bara-om-Barça-för-att-Henke-spelar-där-fans" som inte tillför något i debatten...

"men betyder det att håller på barca p.g.a att ngn speciell spelare spelar där ?...NEJ!!...jag har hållt på barca sen 94. så dra ej alla över en kant e du snäll."
- Hur du kunde ta illa upp, det förstår jag faktiskt inte... Köper du mitt resonemang om att forumet blivit avsevärt sämre sedan Henke-värvningen?
Barcelona Dani
2004-11-22 22:54
Ämne: DANI!, alla kanske i...."DANI!, alla kanske inte har tid till att komma in varje dag & skriva ?..."
- Det har jag inte påstått, heller...

"jag brukar inte skriva varje dag, kmr för de mesta in å läser osv."
- Jag skriver tyvärr inte så ofta heller, men försöker läsa inlägg från de som har något att tillföra forumet. Att jag inte skriver beror på att forumet i mitt tycke sjunkit otroligt i nivå ovh innehåll sedan Henke värvades. Jag stör mig mycket på alla nya wannabe-fans och "jag-bryr-mig-bara-om-Barça-för-att-Henke-spelar-där-fans" som inte tillför något i debatten...

"men betyder det att håller på barca p.g.a att ngn speciell spelare spelar där ?...NEJ!!...jag har hållt på barca sen 94. så dra ej alla över en kant e du snäll."
- Hur du kunde ta illa upp, det förstår jag faktiskt inte... Köper du mitt resonemang om att forumet blivit avsevärt sämre sedan Henke-värvningen?
Real Betis GustenGol
2004-11-24 09:21
"Återigen kan valet av forward påverkas av Real Madrid eftersom Saviola är utlånad till Monaco som troligen skulle gå med på att släppa honom om de får låna/köpa Morientes"

Jag förstår inte! går Madrid med på att sälja Morientes om de får köpa Saviola?
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-23 16:20
Kharles_Puyol//

Håller fullständigt med dig i ditt tidagre långa inlägg. Kunde inte sagt det bättre själv.

fc_2002//

Tycker vi ska ställa upp med ordinarie lag. Chansen att vinna gruppen är stor. Vinner vi gruppen får vi möta en 2:a från ngn annan grupp.

Forca Barça!!!

Barcelona Rivald0
2004-11-22 22:35
DANI!, alla kanske inte har tid till att komma in varje dag & skriva ?...jag brukar inte skriva varje dag, kmr för de mesta in å läser osv. men betyder det att håller på barca p.g.a att ngn speciell spelare spelar där ?...NEJ!!...jag har hållt på barca sen 94. så dra ej alla över en kant e du snäll.
Annons: