/spanien/barcelona/forum/25823.aspx/spanien/barcelona/forum/25823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2004-11-23 16:15
Jag är väldigt säker på att det är Camp Nous nya gräsmatta som gör alla skadorna. Om ni vill läsa alla förändringarna som gjordes i somras, gå in på länken.
Barcelona CruzitoZ
2004-11-22 13:12
e det någon som vet när barca spelar e det tis eller ons?
Viva Barcelona vamos por los titulos=)=)=)
Onurdinho
2004-11-22 11:59
Barca bröder vi har match:
Saturday, 27 Nov, Getafe-FCB (20:00) .League. 13r
Men i svenskafans står de att vi har match 28 Nov.
Men som sagt vi har macth en lördag bästa dagen i veckan. Saturday, 27 Nov, Getafe-FCB (20:00)

Forca Barcelona
Barcelona Xaviii
2004-11-22 12:17
Sir Micke//

Ja henke är borta ungerfär sex veckor och opereras idag (Måndag)

Onurdinho//
Rustu är utlånad .....till Fenerbache tror ja
Real Madrid Dorian
2004-11-22 11:20
För dom som har möjlighet finns det fotboll på Eurosport nu. Tekniska små brassar mot Australien i futsal. Rekommenderas starkt.
Pep Guardiola
2004-11-23 17:52
Puyolinho

Det är en vanlig t-shirt där spelarna visar sitt stöd för den som blivit skadad. Precis som "Barçafan_Nr1" skriver så bärs den innan matchen när spelarna gör entré.
Barcelona giovani
2004-11-22 09:48
Tompa .. Det är lätt på papper men spelarna kommer att vara trötta utan tveken. Tycker det ska bli intresant och se hur Rijkard ställer up laget nu. Om han kommer att spela Gio som defensiv mitt som han tänkt säg innan säsongen för att vila Marquez exempelvis som varit riktigt grym ända sen början av säsongen. Iniesta kanske får spela hela matcher och det ska bli intresant också. Messi kanske bli som Iniesta den stora inhopparen och det ska också bli intresant.

Att det här skulle vara bästa laget sen dream team väntar jag med att se. Kommer ihåg laget under Bobby Robson som sen fick Rivaldo också. Det laget vart bättre enligt mig men Van Gaal förstörde. Så jag väntar men det kan hända att du har rätt.
Barcelona Puyolinho
2004-11-23 17:33
Jag har aldrig sett den där tröjan där dom hedrar spelarna ?!:S Nån som har bild på den ?? Asså äre Match tröjan ?? Eller äre bara en vanlig t-shirt ?!?
Äre någon som kan ta fram en kanal lista där man kan se vilka kanaler som sänder matchen ??
Barcelona Gustaf
2004-11-23 12:56
Dani//
Vad jag kommer ihåg så har ingen bortaspelare skadat sig på Camp Nou och det gör det hela lite skumt. Dobblängd? Dålig uppvärmning? Ja vad kan det vara?

Tycker det är fint gjort av Laporta att ge Henke ett nytt kontrakt så han vet att han har något att komma tillbaka till.

Att få se "el Conejo" i Barça igen vore underbart som situationen är nu. Trots hans ersättares succé har jag saknat honom lite. Frågan är hur realistiskt det egentligen är. Pengar eller Morientes är nog fransmännens krav och jag tror knappas Perez är så sugen på att hjälpa Barcelona att få hem Saviola.
Barcelona soodan
2004-11-22 11:10
kolla länken hoppas det inte stämmer det är ju sportal så man vet ju aldrig http://www.sportal.nu/nyheder.asp?nyheder_id=35127
Barcelona JAG
2004-11-22 03:23
Härligt Bopi! Nu får du fira segern med din vinst. Laporta var klockren som gav laget en 10:a! Är dock orolig över att laget kommer att slitas ut ju längre fram säsongen går pga skador tvingar till det. Värvning(ar) i januari börjar bli mer och mer övertygande..

Att vara Barça fan har inte känts så här bra på flera år så njut nu!!!
Barcelona Loran
2004-11-21 20:37
Pep Guardiola: Bojinov är inte 20 år, han är född 1986 = 18 år... Ett år yngre än Rooney...
Onurdinho
2004-11-22 11:54
Hur har man gjort i Champions League alltså jag menar vem kommer Barcelona att möta i knock out.
Lottar dom eller?

Forca Barcelona
Barcelona Tompa
2004-11-22 09:32
JAG:
Har personligen inte mått så här bra på åtskillga år som Barcafan. Det här är utan tvekan det bästa Barcalaget sedan dream team eran tog slut
Barcelona Tompa
2004-11-22 09:32
JAG:
Har personligen inte mått så här bra på åtskillga år som Barcafan. Det här är utan tvekan det bästa Barcalaget sedan dream team eran tog slut
Barcelona #7 Larsson
2004-11-21 21:49
Usch va tråkigt att Henke skulle bli skadad igår, när han äntligen fick chansen från start...

En eloge till honom för att han verkligen gjorde allt för att kunna komma tillbaka efter skadan i första halvlek, tyvärr gick det inte att fortsätta efter den andra, jag led stort med honom när han tvingades lämna!

Enligt den första rapporten blir han borta minst 6 veckor men det är imorgon efter operationen vi får det definitiva beskedet.
Enligt Peppe Eng på TV4-sporten kunde karriären vara över i värsta fall.
Huvaligen, jag vågar inte ens tänka tanken!

Till er som hade kommentarer om supportrar som gillar Henke och att de borde dra:

Jag är en stor Henke-fantast och det är väl främst för att han spelar i Barcelona som jag följer laget, men även för att jag gillar den offensiva fotbollen som laget spelar, plus att klubben alltid haft stora stjärnor!

Och jag ska också erkänna att jag nog inte kommer följa de kommande matcherna med Barcelona lika aktivt som jag hade gjort om Henke varit med.
I veckan blir det ju Champions League-match mot Celtic men den kan jag inte se hemma därför jag inte har TV3/ZTV.
Hade Henke varit med hade jag möjligen sökt upp någon kamrat för att se den...

När det gäller Henkes insats igår så var den väl inte direkt lysande, utan bara godkänd.
I första halvlek kom han inte in i spelet och någon kantspelare är han ju inte, han är en typisk boxspelare som är till bäst användning i ett 4-4-2 system, alternativt centertank i ett 4-3-3.
Han skiftade ju med Eto´o igår men någon direkt förbättring blev det väl inte, en fin nick dock i andra halvlek när det äntligen slogs ett bra inlägg.

Nej, gårdagens kung i Barcelona var utan tvekan Ronaldinho, den spelaren är guld värd för laget och han är en riktig LAGSPELARE, tar lite jobb hemåt om det behövs och banar även väg för andra.
Men det är ju hans kreativitet som sticker ut!

Hade jag varit coach för Barcelona och fått valt spelsystem hade det blivit så här:

BARCELONA A LA 4-4-2:

Valdes - Beletti, Marquez, Puyol, Van Bronckhorst - Giuly, Motta, Xavi, Ronaldinho - Larsson, Eto´o

Här utgår jag alltså ifrån att samtliga spelare är tillgängliga.
Ronaldinho får en roll som Ljungberg mer och mer fått i landslaget, en mer fri roll från sin vänsterkant att bryta in och gå på offensiven och inte behöva ta så mycket defensivt ansvar.

Giuly får istället köra upp och ner från sin högerkant, med den speed han har.

I mitten ger jag den defensiva platsen till Motta och den offensiva till Xavi som är båda passningssäker och kreativ.
Deco hamnar på bänken därför att jag tycker han schabblar för mycket, alldeles för dåliga hörnor och många felpassningar exempelvis.
Barcelona c!g0
2004-11-22 07:06
Ingen som vet var jag kan hitta bilder från matchen ?
Barcelona Messí
2004-11-23 20:03
Ämne: Messi/

Varför vil....
Självklart är det för att Xavi eller Deco ska vila därför att de har spelat i stort sett alla matcher.

Även om vi luftar vissa spelare så kommer vårat lag hålla väldigt hög klass.
Barcelona fc_2002
2004-11-23 16:36
Ok, jag vet att mitt förslag var lite för extremt, men jag skulle endå inte ha nått emot att t.ex. Iniesta, Damia och Sylvinho startade!! D
Real Madrid Don_Kulan
2004-11-25 16:41
Vill bara gratta er barca fan för att ni har en underbar spelare som etoo,, mycket fin gest han gjorde för henrik larsson mot celtic matchen,,,

Hans målgest var underbar o se... rn mycket fin hyllning till sin lag kompis... Önskar det fanns fler sånna i fotbollen... Fans och spelare som ställer upp för varandra..

ciaaao alla spanska bröder
Barcelona Xaviii
2004-11-21 17:00
Har Ludovic Guily rötter i Jugoslavien eller nånstans i Balkan eftersom han heter Ludovic?
Barcelona Xaviii
2004-11-21 16:14
Okej tack för råden, Det är inte samma sak om man inte kan se det live men man tar det man har brukas det säga.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-11-22 13:41
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,564988,00.html

Henke borta ett halvår enligt aftonbladet! :O

fan da..
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-21 23:48
Måste fråga, vem av alla barçafans här inne var det som drömde att det skulle bli show inför gårdagens match??? Var det du Pep Guradiola???
Skulle bara vilja tacka dig. Nästa gång det nalkas match så kan du väl ge mig ett och ett annat tips så jag tippa på lången.
Forca Barça!!!
Pep Guardiola
2004-11-25 18:24
Sonde

Varför "LES RAMBLES"?
Onurdinho
2004-11-22 11:55
OLEEEEEEEEE nu kan jag mobba alla mina vänner efter skönaste segern!!!!!
Onurdinho
2004-11-22 11:52

Puuuuuuyyyyyyooooooolllllllllll är bäst fyfan vad han är grymmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......

FORZA BARCA
Spanien Sir Micke
2004-11-22 11:03
Hur länge blir Henke borta, någon som har en blekaste aning?
Barcelona giovani
2004-11-22 09:02
c!g0 ... Om det är nån speciel bild du tänker på så säg till så ska jag kopiera det från matchen och ge dig.
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-21 20:24
"Livoz" skriver:

"Catalonia is not spain"!!

Konstigt, och jag som tyckte jag såg Barcelona spela mot Real Madrid i SPANSKA ligan igår. Antagligen tog jag fel.

Angående banderollen är det ett verkligt lustigt fenomen. JNC brukar emellertid gråta över bristen på "frihet", men man sätter upp en banderoll (som för övrigt är ett verk av en politisk organisation vilket inte torde höra hemma inom idrotten) med just nämnda argument som man menar inte existerar, "rätten till yttrandefrihet". Kanske dags att vakna upp?

Annons: