/spanien/barcelona/forum/25822.aspx/spanien/barcelona/forum/25822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-06 23:56
HeeeJ bröder =) !!! Sluta klaga genom att börja prata om usla och överbetalda spelare !!!
Nästan Alla topplag i världen har löner som överstiger 900 000 kr. i månaden som Ronnie har !! Man United, Arsenal, Juveuntus, Milan, Real m.m !! Och spelarna i dom lagen gör lika mycket misstag som vi också kan göra !! Att skylla denna matchen på vissa spelare ( Giuly, Marquez, Albertini och RONALDINHO som var mycket bra under nästan hela matchen ) håller inte !! Vi hade en dålig dag idag och det är inte mer med det. Milan förlorade mot Livorno med 1-0 och veckan därpå med 1-0 hemma mot Bologna !! Nu har dom vunnit dom 2 senaste matcherna ! Juve har nu förlorat 2 raka matcher i Serie A !! ALLA LAG HAR SVACKOR, MEN DET ÄR DOM LAGEN SOM TAR SIG UT UR SVACKORNA SNABBAST OCH DOM SOM HANTERAR DOM BÄST SOM VINNER !! Jag kan hålla med om att detta var en svår match för oss och att det saknades lite vilja men det kommer lösa sig får ni se !! Vi har fortfarande ett försprång till Real på 4 poäng och om fortsätter som hittils denna säsongen och spelar en bra och underhållande som vi alltid har gjort så kommer det gå vägen ..... =)=)=) Chelsea spelade bara oavgjort hemma mot Man City idag och spelet var inte det bästa !! Det komemr bli intressant nu att se vilka som verkligen vill mest, för det är dom som kommer vinna den matchen. JAG LOVAR !!När det gäller fotboll så är det 20 % talang och 80 % vilja!! Glenn Hysen spelade i Wartas 2:a lag när han va 14 år och sedan blev han en av VÄRLDENS bästa backar. P.g.a VILJA !! BarÇa har redan massaor av talang, nu får vi se vilka av lagen som är mest hungriga och som har störst vilja !!!!! VISÇA EL BARCA !!! VISÇA LES PENYES !!! Tack för mig..........
Atlético JG
2004-11-28 17:44
Barças president Joan Laporta har rest till Monaco och syftet är, rapporterade spanska medier på onsdagen, att få hem Saviola som är utlånad till den franska klubben.

Men Monacos president Michel Pastor tillbakavisar påståendet:

- Vi vill ha kvar Saviola säsongen ut. Om spanjorerna tror att han återvänder så får de göra det - men vi ser inte så på saken.

23-åringen från Argentina lånades ut på en säsong från augusti. Saviola har hittills gjort fem mål inklusive segermålet mot Liverpool i Champions League i tisdagskväll.
Barcelona Puyol
2005-02-07 12:47
ta det lugnt grabbar....real har vunnit 6 raka matcher..men kolla vilka de mötte då???? nu på deras tre kommande borta macther möter de osasuna, deportivo, valencia...hemma möter de bilbao och betis....då blir det kul, eller hur???
Barcelona Bopi
2005-02-07 00:38
Barca_best_forever : jag tycker att han (Albertini) ger ett bra intryck!!men jag vill inte ha han där när vi e fullt lag!
Barcelona Puyol
ta det lugnt grabbar....real har vunnit 6 raka matcher..men kolla vilka de mötte då???? nu på deras tre kommande borta macther möter de osasuna, deportivo, valencia...hemma möter de bilbao och betis....då blir det kul, eller hur???
Barcelona Puyol
Barcelona Adriano_
2005-02-07 12:06
tycker du det ? på vilket sett då ?
Barcelona Bopi
2005-02-06 23:15
ingen kan klaga på ronaldinho ,oki en miss han man göra!!! även om man ha 900 000 i veckan! han e la ändå en mäniska! men , har börjat att fundera på vad Deco gör för funktion i barca!! asså jag ser inte många rätt i killen. de e bättre å spela me Iniesta, killen e 8 år ungre, å bättre. Eller så kan man spela me Albetini för han gör mer än vad Deco gör(vet att deco "ska" vara offensiv)men han klarar inte av de. men men

rätta mig om jag har fel!!
Torres till barca, istället för Giuly

hoppas ni kan sova bröder! jag kommer inte att sova! Sov gött

//Bopi
Señor Laporta
2004-11-28 19:14
Jocke

I och för sig måste erkänna att jag är besegrad. Men jag menar inte att Barças existens har upphört helt som storklubb. Bara på den sportsliga sidan.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-11-28 17:24
Fc Barcelona tillhör fotbollsvärldens största klubbar, det har bara varit en lång titellös period, vi är en storklubb och lär så förbli.
Barcelona Nemo
2004-11-28 13:23
Jag är ganska nöjd. Med tanke på det späckade spelschemat, och tunna trupp vi har förtillfället. Vi ska faktiskt vara nöjda. Vad händer om Xavi, Deco, Eto'o, Ronaldinho, Puyol -skulle skada sig ? Vi har ingen naturlig ersättare till Eto'o. Jag hoppas vi klarar oss till juluppehållet...

Damia, vilken lirare.
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-28 13:52
Måste tacka Valdés för gårdagens 3-poängare. Han visar att han är en toppmålvakt. Finns inte mycket att ta med sig från denna match, kanske passningsspelet från första halvlek. Under hela denna säsong har vi aldrig blivit så pressade som igår. Som sagt, TACK, Valdés.
En del av publiken igår borde få ett skott i pannan!!!
Força Barça
Atlético JG
2004-11-28 17:51
- Jag är väldigt ledsen för Larssons skull. Det är ett stort problem för landslaget. Men jag känner Larsson väl, han är stark mentalt och tillbaka snabbare än sex månader, säger Zlatan till Aftonbladet. Även Bulgariens förbundskapten Hristo Stoichkov, 38, hoppas Henke återhämtar sig så snabbt att han kan spela i VM-kvalet mot Bulgarien i Sofia den 26 mars.

Notis:Om ni var uppmärksamma hade Samuel Eto´o och Juliano Haus Belletti en gulvit tröja på sig precis innan matchen skulle starta och på deras tröjor stod det:
"Henrik kom snart tillbaka"
PÅ SVENSKA

Detta visar att Barcas spelare uppskattar Henke Larsson,kul!
Atlético JG
- Jag är väldigt ledsen för Larssons skull. Det är ett stort problem för landslaget. Men jag känner Larsson väl, han är stark mentalt och tillbaka snabbare än sex månader, säger Zlatan till Aftonbladet. Även Bulgariens förbundskapten Hristo Stoichkov, 38, hoppas Henke återhämtar sig så snabbt att han kan spela i VM-kvalet mot Bulgarien i Sofia den 26 mars.

Notis:Om ni var uppmärksamma hade Samuel Eto´o och Juliano Haus Belletti en gulvit tröja på sig precis innan matchen skulle starta och på deras tröjor stod det:
PÅ SVENSKA

Atlético JG

PÅ SVENSKA

em1l
2004-11-29 17:28
nån som kan förklara för mig vad visca el barca står för haha:P e inget vidare bra på såna ord :p
NÅN SOM VET:)
Barcelona Rivaldinho9
2004-11-26 13:55
Vet någon hur det är med Sylvinho?? Läste något om att han inte skulle vara med mot Getafe.
Synd i så fall för han införde enligt mig en till dimension i anfallsspelet i första halvlek mot Celtic. Han är som Belletti fast på andra kanten.
Visst, GvB har gjort en bra säsong hittills men jag ser hellre Sylvinho på den kanten.
För övirgt så tycker nog jag att Tomasson hade varit ett bra lån. Alla som känner till Barca vet ju att danskar brukar vara framgångsrika i laget, och jag ser ju hellre Tomasson än en oerfaren Oriol Riera. Enligt mig så hade vi varit ännu mer effektiva om Eto'o hade haft sällskap av en stor centertank i anfallet. Exempelvis Julio Baptista.
Vad sägs om detta lag:?

..........Valdes
Belletti-Puyol-Edmilsom-Sylvinho
Giuly-Xavi-Motta-Ronaldinho
......Eto'o-J Baptista

Ja tack!
Barcelona Puyol_20
Blaugrana_1899

Håller med dig till 100%..
så jävla tröttsamt så att man bara har lust lägga ljudet på mute...
em1l
2004-11-28 18:39
vet nån vart man kan se målen från igår?
Señor Laporta
2004-11-28 13:57
Victor Valdes gårdagens bäste spelare. Helt klart. Laget Barcelona gjorde sin sämsta match för säsongen. Inget kul alls att kolla på.
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-28 17:17
Jocke (Izquierda)//

Håller med dig. Vi är en storklubb.

Señor Laporta//

Det är som Jocke (Iziquerda) säger. Med alla våra medlemmar, historia, stora stjärnor så är vi en storklubb. Tror att du tänker på lag som t ex Liverpool. De har en vinnande historia men det var mer än 10 år sedan.
Barcelona Nemo
2005-02-06 23:19
[Butragueño]

I såna matcher, så måste man ta sina chanser, och en straff, SKALL sitta!
Real Madrid Don-toni
2005-02-06 23:14
Är det inte dags att ge Maxi Lopez en chans ??
Han spelade ju i syd amerikas bästa lag river !
Sevilla larsbw
2004-11-26 20:44
Torrado är billig och kommer direkt.. Blir det Barca? Rafael Marquez vill det i alla fall..
Barcelona Gabriel
2004-11-28 16:37
Hola!

Haha ok..jag erkänner, det blev en svårare match än vad jag hade trott att det skulle bli men ni måste ändå hålla med mig om att när dom gjorde 2-0 så såg det mycket ut som att jag skulle få rätt. Men matchen ändrade sig totalt i andra halvleken.
Tycker att alla ska hedra Getafes spel igår, de är det enda laget som har lyckats med att spela ut Barcelona och vi hade riktigt problem.
Puyol var mycket konstig igår, på senare tid så har han sett lite orolig ut i sin backposition. Men det är förhoppningsviss bara tillfälligt.

Rijkaards främsta uppgift till nästa match ska vara att lära laget hur man försvarar sig på fasta situationer. Specialträning till Gio på huvet också, jag blev livrädd under varje hörna och frispark!

PS..Varför byter alla namn hela tiden jag har kallat mig för Gabriel sen första inlägget !
Deco_Barca
2004-11-28 16:23
Alla i forumet och Redaktionen
JAg har bytt namn till Deco_barca! Det e samma person som Barca_best! haha
Barcelona bubbe
2005-02-06 23:18
Ämne: Inget och då menar j....
Nu var iochförsig inte Albertini med i startelvan, utan bytte av Marquez i paus. Men jag tycker inte heller att han inte visade någon klass idag, vilket, när jag tänker efter, ingen av våra spelare gjorde idag.
Señor Laporta
2004-11-28 16:00
Barçafan_Nr1

Det här med storklubb eller inte. Barça håller på att pånyttfödas till en storklubb på nytt. Enligt mig ska en storklubb vinna någonting egentligen varje säsong. Gå långt i Champions League eller i alla fall vinna UEFA Cupen. Och det har inte Barça gjort på fem år.
Sammanfattning.
*Barcelona har varit en storklubb.
*Barcelona håller på att pånyttfödas till en storklubb som lever upp till alla krav och förhoppningar som ställs på den.
*Barcelona kommer att bli en storklubb igen.
Barcelona RiZzo
2005-02-07 00:40
Min mail e dastayeto@hotmail.com
Om de inte går ge mig eran annars.
Barcelona Messí
2005-02-06 10:56
Ämne: Messí//

tänk på a....
Tänk på att vi var formstarkast i hela La Liga under hela 2004...

Kharles_Kubala//
Exakt, glömde honom. Espanyol hade en massa chanser i första halvlek, Ito var ju ren med Cassillas ett par gånger men lyckade skjuta på Cassillas.
Annons: