/spanien/barcelona/forum/25815.aspx/spanien/barcelona/forum/25815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid realorre
2004-11-20 22:35
fannn
Barcelona Sonde
2004-11-16 21:35
O Fenômeno: Vilken tur då att man använder vanligt C i
Barcelona :)
Nej, ska du har stort ç får du nog använda photoshop eller dylikt.
Barcelona Viking
2004-11-19 21:52
Imorgon kära barça bröder, ska marängerna få smaka! 2-0 ronnie, larsson
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-15 21:08
Mina katalanska vänner:

Läs artikeln om Xaví (på länktips). Mkt läsvärd!
Barcelona Messí
2004-11-17 23:16
Charlton-redaktionen på den engelska sidan har lagt upp en Europaranking där vi toppar. Jag vet inte vad den baseras på men hur som helst vi är etta! :-) ¨
Se länken.
Barcelona Sonde
2004-11-20 18:26
Dani: Om du inte har tv4plus är väl närmaste sportbar en bra idé. En sån här match duger inte att se på nätet.
Barcelona Messí
2004-11-17 17:25
*Gerard är osäker inför El Clasico. Belletti är inte heller helt återställd från sin skada. Belletti har tränat i några dagar nu, men på ett lägre tempo än de andra spelarna, han kommer kunna vara med på träningen på normalt vis imorgon (torsdag). Puyol drog på sig en liten skada (som vanligt?) i matchen mot Betis. Han spelade klart matchen trots skadan, som vanligt. Tror inte att en liten skada kommer stoppa Puyol från att spela El Clasico på Camp Nou med det bästa Barçalaget sen "Dream Team"!
(--MadriEntes--)
2004-11-15 09:56
grabbar titta vad som stod i sportbladet idag:

De föll till slut. Som Arsenal, som Juventus.
Storheten i ett lag avgörs av hur man klarar att resa sig efter smällen.
I helgen spelar Barcelona mot Real Madrid på Camp Nou. Om matchen är et 1500-meterslopp går Barça ut 20 meter före Madrid.
(--MadriEntes--)

I helgen spelar Barcelona mot Real Madrid på Camp Nou. Om matchen är et 1500-meterslopp går Barça ut 20 meter före Madrid.
(--MadriEntes--)

Barcelona Puyolinho
2004-11-17 18:19
Jag hoppas verkligen nu att ingen Barça spelare skadar sig i någon av landskamperna !
Barcelona Gabriel
2004-11-17 16:09
Forca Barça

Jag ska hjälpa dig med ditt problem. Skippa hela "FORCA-saken" och säg Visca el Barça som man gör i Katalonien. Det betyder i mening samma som Forca Milan etc.

När det handlar att jämföra Barcelona spelare respektive Real Madrid spelare på varje position så skulle jag kunna säga så här. Marques är verkligen bättre än Guti, Puyol är bättre än Samuel och när det gäller Eto'o kontra Ronaldo så väljer jag Eto'o på grund av många anledningar.

Vissa må tänka att detta är enbart eftersom jag är barcelona fan och att det är naturligt att jag hellre väljer egna spelare än rivalernas, men så är det faktiskt inte i detta fallet.
Jag gillar inte Ronaldos spelstil helt enkelt. En Ronaldo där han var som sin första och enda säsong i Barcelona ser jag som världens bästa anfallare men han kommer aldrig att bli densamma. Ronaldo var då snabb,teknisk och målfarlig. Farten har han nu tappat totalt(eller väldigt mycket) därför försvinner också en hel del i tekniken. Det enda som han har blivit bättre på är att ta vara på sina målchanser. Men Eto'o är både yngre och ger Barcelona mer i spelet.

Att Casillas däremot är bättre än Valdes håller jag med om. Valdes gör en del konstiga saker ibland, men är långt vår bästa målvakt på länge. Han har verkligen kapacitet för att bli en riktig stormålvakt.

PS..Zidane-5 d stämmer att kungen är madridfan kan tyvärr inte ge dig källa eller något sådant utan bara mitt ord. Upp till dig om du vill lita på det. Men om du inte gör det så fråga andra madridfans!
Real Madrid Zidane_5
2004-11-17 20:36
jag tror dock att solari kan sätta skräck på belleti!!
Real Madrid Zidane_5
2004-11-17 20:02
tycker fortfarande att ni överskattar belleti!!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2004-11-14 23:16
varför fick inte Henke målet när han gjorde den
Real Madrid Mohammed
2004-11-17 16:18
Skulle vara underbart om spanska kungen vore Madrid-fans. Framförallt är ju klubben kunglig och kungliga kretsar har man säkerligen. Om man säger så här: Real Madrid har hellre kungen som supporter än ett par jävla tattare som Boixos Nois ;-)
Atlético Smuts
2004-11-17 15:52
Ämne: Gio - R.Carlos = R.C....
Jag skulle vilja hålla med Zidane_5 och säga att du överdriver en hel del.

Att sätta Valdes före Casillas är ju tjänstefel, resten orkar jag inte ens kommentera.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-21 03:19
Mina spelbetyg under matchen (1-10, 10 bäst)
Valdes - 6 Fick nog inte ett enda skott mot sig
Belletti - 6.5 Gjorde en bra match.
Puyol - 7.5 Kaptenen visade vem som bestämmer.
Oleguer - 7 Gjorde inget misstag. Hmm.
Gio - 7 Sett över det hela.. BRA!
Xavi - 7 Spelade som vanligt bra.
Marquez - 7 Davids? Aldrig hört namnet.
Deco - 8 Gjorde sin bästa match i Barça!
Henke - 6.5 Fick inte mycket gjort, hoppas inte han är allvarligt skadad.
Eto'o - 8.5 Planens gigant?
Ronaldinho - 7.5 Gjorde en bra match och satte sin straff.

Ser fram emot att krossa Celtic nu också.
Real Madrid Zidane_5
2004-11-17 14:53
forza barça// ja kan säga ganska enkelt att ja ser att du överdrivet lite!!

ja anser att samuel o puyol e kryss men eto'o-ronaldo va fan mena du me kryss du kan ju inte komma o säga att du hellre har eto'o än ronaldo=S ja tror att alla barça fans hellre vill ha ronaldo! guti-marques ser ja också som ett kryss eran e bättre defensivt men på kreativiteten så e det ju en enkel match för guti! sen att du anser att valdés e bättre än vår iker e ju helt konstigt ja tycker du har många fel på den listan!! som t.ex salgado som e mycke bättre än belleti och att gör gör en sån här lista e ju även det konstigt då man itne vinner matchen på pappret!
Real Madrid Di Stéfano
2004-11-17 15:18
Några dagars träning i Barcelona och någon liten vänskapsmatch är utan betydelse.
I verklig mening spelade aldrig Di Stéfano i FC Barcelona.
Kul förresten med ny konspirationsteori. Jag förstår att ni behöver så många för att hålla fasaden. "Real Madrid kan aldrig ha varit bättre än Barcelona. Franco, kungen, spanska fotbollsförbundet, UEFA, FIFA, maffian, Jimmy Hoffa, djävulen och utomjordingar ligger bakom alla Real Madrids triumfer." ;)
Barcelona kubala
2004-11-17 14:16
Med anledning av alla besök från R.M.s supportrar, vill jag klargöra en sak för våra egna. Från det ögönblicket R.M. bildades av två i Madrid bosatta katalaner och fram till 40-talet, hade alltid funnits en mycket bra relation klubbarna emellan, trots den starka och naturliga sportsliga rivaliteten. Som fotbollsälskare med en del kunniga vänner som följer R.M. önskar jag att den tiden, när saker och ting avgjordes på en fotbollsplan, kommer tillbaks.
Barcelona kubala
2004-11-17 13:48
Ämne: Kul artikel av Sonde....
1953, innan Di Stefano hade spelat någon match iklädd den vita tröjan, så spelade han en match med Barcelona mot Vasco de Gama (har bildbevis på det). Inte nog med det så spelade han 1961 en match till med oss. Vi köpte honom, men fick aldrig transfern från förbundet (då bodde han hemma hos sin vän Kubala) och Barcelona fick riva kontraktet efter hot från centralmakten om skatteprocesser mot alla i styrelse som hade egen rörelse. Då fick R.M. köpa honom och givetvis så gick det bra att få transfern.
Har du ingen koll på din egen idol, så förväntar jag inte mig att du ska ha koll på ekonomin, varken våran eller eran.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-17 13:17
Sonde: Varför inte kvalitativ kvantitet? Jag menar det får ju inte vara kvarkar eller.. ehm.. äh för mycket kvantmekanik..

Zidane_5:
Först och främst, återigen så var det sarkasm. Men ok.

Bonano - För gammal (hans bästa år är förbi)
Reiziger - Samma.
Giovanni - -"-
De Boer - -"-(samma)
Abelardo - samma (för gammal nu)
Christanaval -platsar tyvärr inte i världslaget Rochemback - samma (utlånad)
Luis Enrique- slutade
Cocu - för gammal
Motta - knäskadad
Gabri - knäskadad
Overmars - slutade (skadades + gammal)
Saviola - passar inte in i nuvarande systemet, utlånad
Kluivert - inte tillräckligt bra sista tiden + skyhöga summor på kontraktet (TACK Gaspar!)

Vissa utav värvningarna var panikvärvningar, och det har vi att tacka Gaspar för.
Barcelona Holländaren
2004-11-20 22:30
Bättre än sex.
Barcelona Forza Barça!!!
2004-11-17 14:42
Gio - R.Carlos = R.Carlos
Oleguer - Pavon = Oleguer
Puyol - W.Samuel = Puyol
Belletti - Salgado = Belletti
Xavi - Zidane = Xavi
Marques - Guti = Marques
Deco - Figo = Figo
Guliy - Beckham = Guliy
Ronaldinho - Raul = RONNIE
Eto'o - Ronaldo = Kryss
Valdès - Casilias = Valdès
Tyck vad ni vill, men detta är MIN lista och JAG tror på den.
FC Barcelona - Real Madrid 8 - 2
Forza Barça!!!
mw
2004-11-17 01:00
Forza Barça
Forza är italienskt :P
det ska vara Forca ;)
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-11-17 16:35
Om kungen är madridfans så är det väll inget konstigt med det. Han bor ju i Madrid.
Pep Guardiola
2004-11-25 19:06
C.R.

kolla danska sidan.
Real Madrid Di Stéfano
2004-11-17 13:26
Kul artikel av Sonde måste jag säga. Men är verkligen spanske kungen Madridsupporter? Det vore trevligt om han vore det men jag har aldrig sett det skrivet i spansk press (jag läser dagligen spansk sportpress, ofta även ondskans forum Diario Sport). Visserligen har kungen varit på några av de största CL-matcherna på Bérnabeu, men han bor ju i Madrid så det är väl inte så konstigt att han gått på just några av Real Madrids mathcer. Det finns ju inte direkt något annat lag i närheten som spelat internationella stormatcher på senare år. Dessutom är ju kronprinsen beklagligtvis hederspresident i Atlético vilket får en att misstänka att Kungen håller på samma lag. Frågan är också om han skulle tillåtit sin dotter att gifta sig med en jolle-ikon om han var en äkta merengue. (Ni har nu officiellt döpt om ert lag till jolle.) Barca betyder nämnligen liten båt eller jolle snarare än ett stort pampigt skepp. Med er ekonomi skulle man nog kunna kalla det för en svårt läckande jolle ;). Kanske borde man börja sälja symboliska öskar i er supporterbutik (Hjälp oss att rädda det sjunkande skeppet!). Annars kan jag rekommendera en försäljning av träningsanläggning. Det gör under för ekonomin.
Slutligen vill jag påpeka att Di Stéfano aldrig spelat i jollen. Han köptes ju som bekant av både jollen och Madrid från två olika klubbar samtidigt(!). En skiljedomstol beslutade att han skulle spela i de olika lagen varannan säsong men då blev kaptenen för jollen sur och sade att då fick Madrid ta honom. För övrigt ett lysande beslut värdigt en Titanic-kapten.
Lycka till på lördag!
Barcelona Puyolinho
2004-11-17 22:57
Messí
Du får ursäkta mig =)=)
Det va det grymmaste tifot jag sett (Efter Assyriskas) nee skojja bara Barça har juh skiiit grymmt tifo !
Annons: