/spanien/barcelona/forum/25808.aspx/spanien/barcelona/forum/25808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Sueco
2004-11-19 13:12
Förstår inte er som liksom Rijkjard tycker att Henke ska starta på bänken. Barca blir mycket giftigare med Henke på plan. Då får vi ytterligare en dimension i spelet. Detta är en gåta för mig att inte alla ser.

Eto´o - Larsson - Giuly
- Ronaldinho -

Varför spelar inte Barca så här. Xavi strax bakom Ronaldinho...

Måste våga för att vinna!!!
Pep Guardiola
2004-11-19 13:03
J. Smith och Kharles_Puyol

När det gäller tremannaanfallet så tycker jag att Giuly-Eto'o-Ronaldinho ska starta. Precis som ni säger har Henrik Larsson har bättre huvudspel än alla dom tre tillsammans. Henrik passar nog ganska bra mot ett motstånd som Real Madrid. Han tar tillvara på sina avslut och kan mycket väl trycka dit en boll. Jag tycker att Henrik ska bytas in med en halvtimma kvar i stället för Eto'o eller Giuly. Då har han chans att visa upp sig. Och det skulle vara en fantastisk upplevelse för Henrik om han fick hoppa in. Dessutom har han derbyrutin från Old Firm, som han själv sa var större än el Clasico, just för att det är ett derby, till tv4 igår. Henrik Larsson förtjänar ett inhopp.
Barcelona Forza Barça!!!
2004-11-18 13:23
Bopi// Det känns som att blir ett antiklimax?!? Vet inte vad jag vill. Argument för: Han är betyder mycket för vårt spel det har han visat. Bra tvåvägsspelare. Argument mot: Han svek oss. VAlde pengarna i Italien. JA eller NEJ....tur att jag inte bestämmer. Hade Motta och Edmilson varit friska hade jag sagt NEJ. Oleguer har darrat lite och Marques behövs sidan om Pyuol.
Barcelona Puyol
2004-11-19 13:42
J.Smith //

håller med dig ......om henke måste komma in...så är det bäst att han spelar på kanten och eto'o i mitten .......för eto'o är skitbra just där
Pep Guardiola
2004-11-18 19:40
Missa inte intervjun med Henrik Larsson på tv4. Sändningen börjar klockan 20.30.
Barcelona Puyol
J.Smith //

håller med dig ......om henke måste komma in...så är det bäst att han spelar på kanten och eto'o i mitten .......för eto'o är skitbra just där
Barcelona Puyol
J.Smith //

Barcelona Puyol
2004-11-19 13:50
jag kommer att ta livet av mig om real vinner på sitt vanliga sätt..nämligen spelar dåligt men vinner ändå, och räknar med att motståndaren missar tusentals chanser.......
Barcelona Puyol
jag kommer att ta livet av mig om real vinner på sitt vanliga sätt..nämligen spelar dåligt men vinner ändå, och räknar med att motståndaren missar tusentals chanser.......
Barcelona Puyol
Barcelona hammabarca
2004-11-25 00:50
Riktigt dåligt av domarn att godkänna 1-1 målet. helt klart offside! En anledning att matchen slutar 1-1 är att Barca i stort sätt var klara för åttondelsfinal och att spelarna tog det lite lungt för att kanske undvika skador. för jag tror om matchen vore vikig så hade det slutat med stor seger. hur som helst barca är klara för åttondelsfinal.
Spanien Grumpy
2004-11-24 23:34
Klart Celtic lirar fegspel borta mot Barcelona. Det spelet har gett oss två oavgjorda matcher på Nou Camp och det är inte alla som har ett sådant facit. Celtics fans uppskattar alla poäng i cl oavsett hur laget spelar, men visst hade vi hellre sett finlir a la Ronaldinho, men det är inte riktigt realistiskt med våra förutsättningar. Som Celticfan skäms jag ingalunda för matchen idag. Denna poängen kan innebära fortsatt spel i europa och sköna slantar i kassakistan att förstärka vår tunna trupp för.
Barcelona kubala
2004-11-18 17:52
Iniesta har idag förnyatt sitt kontrakt till 2010, med ett försäljningsklausul på 60 miljoner euro.
Förresten mycket bra krönika från Carlos ("Rivaler men inte fiender).
Real Madrid R.Carlos
2004-11-18 17:49
barçafan_nr1:

Kan hålla med dig väldigt dött här inne typ första gången det är dött på erat forum ändå är det 18 inloggade fan är ni barca fan eller numancia fan borde skämmas ju..!!

HALA MADRID
Real Madrid McManus
2004-11-21 01:03
giovani: "Jag vet inte hur mycket dom visa på TV4+ men den inramningen som var innan alla kom ut på plan han som sjöng hymnen innan matchen den finns inte i england"

Helt korrekt! Läktarkulturen är stendöd i de flesta städer i England.
Barcelona Andreas
2004-11-18 17:13
Jocke//

Riktigt bra artikel! Mycket roliga att läsa.

Det ska bli intressant att se vad Ronaldinho-Eto'o-Giuly kan hitta på mot Real. Mycket kan man säga om Los Blancos men backa hem brukar inte vara deras melodi så äntligen verkar det som vår trio längst fram får lite yta att arbeta på.

Nu går man snart på högvarv!

Glöm förresten inte intervjun med Henke på TV4 kl 20.30.

Força Barça!
Barcelona Sonde
2004-11-18 18:25
Kubala: Härligt! Då är våran framtid säkrad!
Barcelona BARCA BLOD
2004-11-20 14:43
Det mycket tal om att etoo ska sänka real. men jag tror på guily ikväll. mins ni i cl, där han klackade in avgörande målet.
jag tror att han kommer vara extra tänd idag,
tror på vinst idag.
3-1 slutar matchen, etoo,ronaldinho,guily.
Barcelona Andreas
2004-11-18 17:13
Jocke//

Riktigt bra artikel! Mycket roliga att läsa.

Det ska bli intressant att se vad Ronaldinho-Eto'o-Giuly kan hitta på mot Real. Mycket kan man säga om Los Blancos men backa hem brukar inte vara deras melodi så äntligen verkar det som vår trio längst fram får lite yta att arbeta på.

Nu går man snart på högvarv!

Glöm förresten inte intervjun med Henke på TV4 kl 20.30.

Força Barça!
Pep Guardiola
2004-11-19 13:16
El Seuco

Jag hoppas att du skojar. Spela med ett fyramanna-anfall i el Clasico. Henrik Larsson visste också att han inte skulle få spela hela tiden och Rijkaard har inte valt fel än. Samuel Eto'o har varit bäste anfallaren i la Liga så här långt. Det vittnar skytteligan på. Larsson skulle inte tillföra mycket mer än ett vassare huvudspel. I anfallet står Ronaldinho för skönliret, Giuly för löpningarna och Eto'o för avsluten.
J.Smith
2004-11-19 12:11
Pep Guardiola/

Nu förstår jag vad "Giovani" menade. Om man flyttade ner Marquez till en mittbacks position så skulle Puyol kunna spela på högern istället för Belletti. Men jag står fast vid att jag hellre ser Puyol spela som mittback , han kommer inte riktigt till sin rätt som högerback. Belletti däremot är en naturlig högerback så det valet borde vara ganska tämligen enkelt för Rijkaard. Och nej du behövde inte säga det , jag tog det för givet.

Kharles_Puyol/

Jag skulle vilja se att Giuly spelar hela matchen ut. Nu vet jag inte hur det ligger till med hans skada men en frisk Giuly ska självklart spela hela matchen. När han spelar så tycker jag att det ger en helt annan dimension till Barcas spel. Henke är ingen dålig ersättare men jag tycker det är rätt att han är 4e valet bland forwards. Henke borde däremot hoppa in i matchen ganska tidigt om Giuly skulle visa sig vara bekymrad av sin skada. Det känns som om när Henke kommer in och spelar centralt i anfallet så tappar Eto lite i sitt spel ute på en kant. Jag ser hellre att Eto stannar kvar centralt och att Henke spelar till höger. Henke är så pass skicklig så att han kan anpassa sig till den rollen ganska bra.
Pep Guardiola
2004-11-19 11:52
J. Smith

Den första som tog upp Puyol som högerback, tror det var giovani, menade nog att spela Puyol som högerback i en fyrbackslinje när Belletti var skadad och Damià bänkas. Han ville nog också ha Marquez som mittback. Så här skrev han...

Namn: giovani » Svara på inlägg
Sänt: 2004-11-19 01:07:35 - Ändrat 2004-11-19 01:09:15
Zidane_5 .. Det handlar om vem som klarar uppgiften bäst. Damia eller Puyol. Jag sa flytta ner Marquez och Puyol på högern Damia på bänken. Håller fotfaande fast vid det. Hällre oleguer än damia tycker inte det är så tokig.

Det scenario är om Baletti inte kan spela. Annars självklart Puyol i mitten och balletti på högern. Behövde jag verkligen säga det?
Barcelona cesaro
2004-11-20 20:09
tråkigt för er som inte har tv4+
men i stort sätt varje bar som har en TV! visar matchen så det är bara att söka er till en sådan vart ni nu en bor. lycka till barca bröder!
Deportivo Fabian
2004-11-18 18:24
Om man ser på hur lagen spelar och vilka trupper lagen har är det sannolika resultatet typ 4-4

Det är väl därför det kommer att sluta 0-0...
J.Smith
2004-11-19 11:48
Pep Guardiola/

När Oleguer spelar så känns han alltid som en säkerthetsrisk. Därför ser jag hellre Belletti på den positionen , inte för att Belletti är den mest kompletta spelaren han heller men han är i alla fall bättre än Oleguer. Annars tycker jag om att Barca försöker spela in dom yngre i laget , jämför man med Real Madrid så är det en stor skillnad. Det känns även skönt att Iniesta har skrivit på ett nytt kontrakt nu , där snackar vi om en spelare som har potential till att bli något stort. Rijkaard gör däremot helt rätt i att gradvis spela in dom yngre talangerna i laget , det känns som om man i år inte har den där givna spelare ifrån canteran som kan ta en plats men det kommer nog.
Pep Guardiola
2004-11-18 18:18
(--MadriEntes--)

Har du gått till en spåkärring eller?
Barcelona hata real
2004-11-21 10:47
jag är LYRISK!!! vilken match
Barcelona Tompa
2004-11-19 12:10
Bara drygt ett dygn kvar! Vad tippar ni för slutresultat? Realistiskt sett tror jag på 2-1 eller 3-1 seger för Barca!
Barcelona Tompa
2004-11-19 12:10
Bara drygt ett dygn kvar! Vad tippar ni för slutresultat? Realistiskt sett tror jag på 2-1 eller 3-1 seger för Barca!
J.Smith
2004-11-19 11:24
Alex-Lidköping/

Även om Giuly är småskadad så tror jag han får starta. Egentligen är det ett enkelt beslut för tränaren att ta , Giuly har varit så pass mycket bättre än Henke så det vore dumt att att starta med Henke. Visserligen gjorde han mål senast men ska man se till hela säsongen så har Giuly varit mycket viktigare för Barcas spel.

Pep Guardiola/

Jag tror som du att Rijkaard har haft en stor roll i att Xavi har utvecklats. Dom förra tränarna som Barca har haft tycker jag inte har använt Xavi på rätt roll , nu har han fått en playmaker roll på mittfältet och det är det som passar honom bäst. Du har rätt i att man bör jämföra Zidane med Ronaldinho och om jag skulle välja vem som är bäst av dessa 2 skulle det bli mycket svårt. Zidane har fortfarande ett stort spel i sig men Ronaldinho är nog den som för dagen har bäst form.

Pep Guardiola/

Jag håller med dig om att Puyol borde spela i mittförsvaret emot Real Madrid. Det känns som om det inte är rätt läge för att börja experemintera om platserna var spelarna ska spela. I en så pass viktig match som står framför oss så borde man spela med samma uppställning som har fungerat hitills. Även om Puyol gjorde ett misstag i förra matchen så räknar jag in honom som en av världens bästa när han väl är i form. Och det är som mittback har trivs som bäst , jag ser ingen ide att byta position för honom och som du säger så flyttar man inte på kaptenen bara så där.
Annons: