/spanien/barcelona/forum/25806.aspx/spanien/barcelona/forum/25806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia El Guiri
2004-11-24 21:13
Katalanska och kastiljanska (dvs spanska) har inte samma grammatik.

Valencianska och katalanska har väldigt, nästintill 100%, lika grammatik.

Att katalanskan låter som ett hopkok av Fra-Spa-Italienska språken är inte så konstigt, tvärtom normalt, då de alla härstammar från samma språkfamilj. Har läst någonstans att katalanska är mest likt det språk som romarna en gång tjötade av de idag existerande språken.

(Gol, Etoo)
Real Madrid Solari = Gud
2004-11-18 14:27
-Forza Barça

Du vet om att Forza är italienska va?
Forca heter det på spanska ;)
Pep Guardiola
2004-11-19 11:03
Holländaren

Gerard har problem med en muskel efter matchen mot Betis. Avgörandet om Gerard spelar eller inte beror på hur rehaben går.
Puyol har också haft problem efter Betismatchen men kan spela.

Och Deco var en utav de bästa i Blaugrana mot Betis och har gjort en bra säsong. Deco startar med allra största säkerhet på lördag.
Barcelona O Fenômeno
2004-11-19 10:37
Ämne: Är det någon som vet....
Ikväll!?

Det är ju imorgon...
Real Madrid Siempre Zizou
2004-11-21 01:13
Usch! Suck!!! Så otroligt deprimerande denna förlust var. Det är bara att gratulera Barca till bra spel och välförtjänt vinst!

Vi gjorde verkligen en riktigt riktigt USEL match. Jag förstår bara inte att inte de vita kan uppbåda mer entusiasm än såhär. Jag menar, även om spelet inte stämmer på planen så borde man väl i alla fall kunna ha lite VILJA, lite engagemang och lite jävlar anamma, lite hjärta och kämpaglöd. Det fanns ju inte tillstymmelse till vilja i laget, med undantag för Guti som faktiskt försökte kämpa. Även om passningarna inte går rätt väg och även om Barca har ett svårforcerat försvar (med en ständigt lika kämpande Puyol), så kan väl våra kära mittfältare och anfallare i alla fall kämpa och försöka göra något!! Inte bara stå och se på när vi blir överkörda av ett lag som, förutom sina individuellt skickliga spelare, också har en järnvilja, en laganda och en spelglädje som är en fröjd att se (för en Barcafan förstås - inte för en stackars Madridista).

Trist att se att våra stora spelare inte kan visa lite hjärta. Känner mig grymt besviken på framförallt Ronaldo, Zidane, Beckham och Raúl. Inga riktiga löpningar, inga djupleds- eller crossbollar. I vanlig ordning så fungerar inte vårt mittfält när inte Zizou är på topp. Beckham och Raúl var också helt osynliga.

Jag tyckte att Remón gjorde det perfekta bytet när han plockade ut Becks och satte in Owen för att få lite spets och lite mer rörelse på anfallen, men det hjälpte inte, för bytet kom för sent. Vi hade redan tappat den lilla gnista som eventuellt fanns i början av första halvlek, innan det trista första skitmålet. De enda i Madrid som får godkänt i mina ögon är väl Guti och Samuel och kanske i viss mån Salgado.

Nä, fy och usch! Det tar väl några dagar att smälta detta vidriga nederlag, men man får väl försöka glömma det hela så fort som möjligt...

I vilket fall som helst: GRATTIS alla Barcafans till en snygg seger!
Barcelona Messí
2004-11-21 01:08
Mina betyg 1-5: 1;dålig,2;godkänd,3;bra,4:mycket bra,5;strålande.
Valdes - 2 Hade inte mycket att göra under matchen.

Gio - 3 Var väldigt bra offensiv, men defensivt hade han det svårt mot Figo i början.

Oleguer - 3 Gjorde inga misstag, var stabil.

Puyol - 4+ Grymt bra idag. Hoppas alla som klagade på honom efter tabben mot Betis håller truten nu.

Belletti - 3 Bra offensivt, men hade ett par problem defensivt. Bra också med tanke på att han kommit tillbaka från en skada.

Marquez - 4 Neutraliserade Zidane och Beckham totalt! Grymt bra!

Xavi - 2 En av sina sämre matcher i år, var osynlig ibland men syntes till då och då.

Deco - 4 Mycket bra! Jobbade stenhårt. Hade ett grymt samarbete med Ronaldinho.

Larsson - 2+ Var ganska osynlig i första halvlek. Spelade upp sig i andra men fick dock gå ut p.g.a skada.

Eto'o - 3 Gjorde det han skulle göra: mål. Rörde sig bra och fixade också straffen som resulterade i 3-0.

Ronaldinho - 4+ Sin bästa match hittils! Behöver inte säga mycket mer än det. Vem är det som säger att han viker ner sig i stora matcher?

Inhoppare:
Iniesta - 2+ spelade inte så mycket. Det lilla han gjorde gjorde han bra.

Damia - 3+ Mycket bra under den korta tiden han spelade! Ser något riktigt stort i den killen.

Sylvinho - X Spelade för lite för att poängsättas.

Rijkaard - 3 Ställde upp med helt rätt lag. Bra av honom att sätta in Sylvinho så han kan få känna på matchtempot inför Celtic matchen!

Tifot - 5 Bland det största jag sett. Blev lite besviken när inte alla tog upp sina plancher efter målen, men ändå, grymt snyggt!
Real Madrid Siempre Zizou
2004-11-21 01:13
Usch! Suck!!! Så otroligt deprimerande denna förlust var. Det är bara att gratulera Barca till bra spel och välförtjänt vinst!

Vi gjorde verkligen en riktigt riktigt USEL match. Jag förstår bara inte att inte de vita kan uppbåda mer entusiasm än såhär. Jag menar, även om spelet inte stämmer på planen så borde man väl i alla fall kunna ha lite VILJA, lite engagemang och lite jävlar anamma, lite hjärta och kämpaglöd. Det fanns ju inte tillstymmelse till vilja i laget, med undantag för Guti som faktiskt försökte kämpa. Även om passningarna inte går rätt väg och även om Barca har ett svårforcerat försvar (med en ständigt lika kämpande Puyol), så kan väl våra kära mittfältare och anfallare i alla fall kämpa och försöka göra något!! Inte bara stå och se på när vi blir överkörda av ett lag som, förutom sina individuellt skickliga spelare, också har en järnvilja, en laganda och en spelglädje som är en fröjd att se (för en Barcafan förstås - inte för en stackars Madridista).

Trist att se att våra stora spelare inte kan visa lite hjärta. Känner mig grymt besviken på framförallt Ronaldo, Zidane, Beckham och Raúl. Inga riktiga löpningar, inga djupleds- eller crossbollar. I vanlig ordning så fungerar inte vårt mittfält när inte Zizou är på topp. Beckham och Raúl var också helt osynliga.

Jag tyckte att Remón gjorde det perfekta bytet när han plockade ut Becks och satte in Owen för att få lite spets och lite mer rörelse på anfallen, men det hjälpte inte, för bytet kom för sent. Vi hade redan tappat den lilla gnista som eventuellt fanns i början av första halvlek, innan det trista första skitmålet. De enda i Madrid som får godkänt i mina ögon är väl Guti och Samuel och kanske i viss mån Salgado.

Nä, fy och usch! Det tar väl några dagar att smälta detta vidriga nederlag, men man får väl försöka glömma det hela så fort som möjligt...

I vilket fall som helst: GRATTIS alla Barcafans till en snygg seger!
Real Madrid nr9 magic
2004-11-21 02:16
Grattis till vinsten grabbar!

NI förtjänade den verkligen efter det som visades på planen, fortsätter ni på samma sätt samtidigt som vi spelar på det här sättet har ni nog en fin serieseger att se fram emot.

Fortsätt i samma stil och jag hoppas att mitt kära Real tar sig samman så det blir lite nerver i ligan.

Återigen, Grattis!
Barcelona Sonde
2004-11-24 23:14
Peza: Mycket intressant inlägg, även om det tyvärr inte hade någonting med fotboll att göra. En liten grej bara. Var det inte så att gotländska blev bokfört för inte allt för längesedan? Därmed menar jag inte att det officielt ska betraktas som ett språk, men jag vill påstå att dess skillnader mot den "rena" svenskan numera är nedskrivet. Hur som helst, back to topic!

Celtic är nog det värsta laget som finns. Vilket otroligt gnetande och spelförstörande. Att inte deras fans tröttnar på de någon gång är för mig ett mysterium. Vidare är vi i alla fall och det var väl bra det.
Barcelona Messí
2004-11-18 23:13
Giovani//
Även om Marquez är bra som mittback så känns det inte säkert med Marquez-Oleguer, de två har inte spelat tillsammans på en lång tid. Om Marquez flyttas ner ska det vara Oleguer som får flytta på sig - till bänken. Känns som att Gio kan bli våran svaga länk, om han springer iväg offensivt, så är det ingen som kan ta hans plats.
Barcelona Holländaren
2004-11-19 10:57
Gerard var het senast, ser gärna honom istället för Deco.
Barcelona Bopi
2004-11-18 11:31
vad säger ni om att ta till oss Davids igen?? den går du rycken om de!! nå vad tycker ni?
Barcelona Eriksson
2004-11-24 22:41
Måste ju ändå slå dom bästa lagen om vi ska gå hela vägen!
Bättre att få en bra match i benen före nästa omgång! :)
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-18 15:58
Nu kära bröder. "Forza Barça" är history. Jag heter nu Barçafan_Nr1 som ni ser. Nu var den saken avgjord.
Pep Guradiola//....JAg håller nog med dig. Sveket från Davids har satt sitt spår i mitt Barçahjärta. Davids? Nej, tack.
Måste säga att jag saknar Motta.
Forca Barça!!!
Barcelona Oskar_Giuly
2004-11-18 10:53
Som Jónáx skrev så hoppas jag också att Ronaldinho vaknar till liv, om han är i samma klass som i förra mötet med Real (2-1) så vinner vi lätt på lördag. Zidane och Raul har jag aldrig sätt blekare än vad dom är i år deom blir inget problem. Jag tycker att Roberto Carlos är otroligt överskattad, visst det är snyggt när han knorrar in bollen i mål men han gör det bara högst en gång per år resten av alla frisparkar han skjuter hamnar antingen på läktaren eller i muren. Även Figo är dålig tycker jag ligger mäst och kvidersig i gräset.
Jag tror på en 2-0 seger för Barca!!!!!
Barcelona Forza Barça!!!
2004-11-18 14:20
Vad gör alla?? 18 inloggade och alla sover?
Barcelona giovani
2004-11-19 01:07
Zidane_5 .. Det handlar om vem som klarar uppgiften bäst. Damia eller Puyol. Jag sa flytta ner Marquez och Puyol på högern Damia på bänken. Håller fotfaande fast vid det. Hällre oleguer än damia tycker inte det är så tokig.

Det scenario är om Baletti inte kan spela. Annars självklart Puyol i mitten och balletti på högern. Behövde jag verkligen säga det?
Real Madrid LaLiga
2004-11-22 14:48
VERKLIGEN SYND FÖR HEKNE =(
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-22 14:36
FC Sant Just Desvern//

Nej det är svårt att kontra när motståndarna satsar på köttmur och 0-0 i var och varannan match.
Våra tre nuvarande anfallare är förresten snabba de också.
Barcelona Cricce
2004-11-21 00:40
Real är bara överbetalda divor medans barca är ett lag och det tycker jag att vi bevisar idag :D
Real Madrid Stjärnorna
2004-11-21 00:57
Grattis till segern, ni var bättre än oss..
Lycka till i fortsättningen..
Real Madrid Zidane_5
2004-11-19 00:29
ja ser att ni snackar om puyol till högerkanten o ja anser att det e fel han e en väldigt skicklig mittback och aldrig i livet kan oleguer o marques göra lika mycke som puyol gör! om ni flytta ner marqu vem ska ni ha på städgummerollen dåh
Pep Guardiola
2004-11-19 11:35
J. Smith

Puyol ska alltid spela i mittförsvaret. Han är väldigt darrig när han får spela högerback och när han gjorde det förr om åren var det ibland mardrömmar. I så fall ska Oleguer spela högerback.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-19 10:42
O Fen:
Det känns alltid som om det är "ikväll".. ;-)

Hör Big Boss tala:
"I'd like to take the chance to call for the inclusion of men such as Puyol and Xavi in the next shortlist for the Golden Ball award. It's unjust that they've not been included this year because they're in enviable form."

Sr Laporta
källa: se länk
Pep Guardiola
2004-11-19 10:56
giovani

Vill du ha Puyol som högerback. I så fall, nej tack! Puyol ska spela i mittförsvaret det är där hans egenskaper kommer till användning och där han också spelar bäst. Dessutom är han kapten och kaptenen flyttar man inte i första läget.
Barcelona Puyol_20
2004-11-18 02:29
Dock hände en helt otänkbar händelse inne på Bernabeu. Den spanska publiken förvandlades till en flock apor, precis som i U21 matchen i tisdags kväll, och neanderstadiet uppkom när Englands svarta spelare rörde bollen. Jag hoppas innerligt att Spanien får dryga böter av det här, racism hör inte hemma inom idrott, aldrig någonsin.
..
Mår illa av sånt här beteende,,,Nu säger ja inte att det e real madrid fans men 2 gånger har detta hänt..känns som lazio/roma fans de här...samma ljudläten gjordes då drogba gästade bernabeu..aja kick racism out of fotboll and just enjoy!!
Barcelona Alex-Lidköping
2004-11-19 09:01
Tror ni Henke får starta på lördag?? Jag tycker att han höjer vårt anfall när han byter av Giuly, och giuly är också småskadad. Så va tror ni Larsso eller Giuly?
Barcelona Zlobban
2004-11-19 10:14
Är det någon som vet hur det står til med Giuly? Kommer han lira, eller blir det allas vår Henke?
Anyway, ikväll kl 22.00 är det ÄNTLIGEN dags för oss att visa vilka som är bäst, vilka som bestämmer i La Liga!! Blaugrana 4-ever
Spanien edge
2004-11-22 14:29
Låna in Robinho eller ;)
Spanien edge
2004-11-22 14:29
Låna in Robinho eller ;)
Annons: