/spanien/barcelona/forum/25803.aspx/spanien/barcelona/forum/25803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol_90
2005-07-22 16:36
Tänk vilket underbart forum det här var innan Madrid-dyslektikerna kom hit och öste superlativer över en spelare som de bara sett spela i Confederations Cup...

Visca Barca!
Sanne
2005-07-09 23:42
Hazel: Martins e 21 år.. han e född 84
Barcelona Sonde
2005-07-22 16:16
Jag älskar Barca av hela mitt hjärta (quini_, forca blaugranas m.m....): Det var knappast min mening att dra alla över en kant. Några känner sig träffade, de andra skiter förhoppningsvis i det (vilket du inte verkar göra).
Barcelona jawa
2005-07-06 14:41
asså alla ni som säger att messi komemr bli storstjärna jag menar van der vart va precis som messi han blev utsedd till bästa liraren i u20 vm som 18åring osv men vart ehan nu hamburg messi har alla förutsättningar för att bli bäst men vem vet tänk så stannar han bara i utvecklingen då spelar d eingen roll om man har ronaldinho eller xavi runt om sig elelr en ba tränare men hoppas på en lyckad framtid för messi
Barcelona Jag älskar Barca av hela mitt hjärta
2005-07-22 16:18
Sonde:

Visst, jag ifrågasätter inte din supporterskap, men jag kan inte förstå alla orättvisorna som du medger.

Att stänga av mig i obestämd tid och ge Kharles 3 dagars avstängning för saker som vi båda gjort lika mycket fel i är enligt mig orättvisa.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-07-22 15:50
Vad var datumen för matcherna Barcelona spelar i Danmark?
Har glömt bort det helt och hållet.
Tacksam för svar.
Barcelona Jussi_90
2005-07-06 11:19
daniel....

ärligt talat har jag inget emot henke, men maxi är bättre och yngre. han styrka är faktist huvudspelet och styrkan...maxi är också 10 år yngre.
Barcelona Ronaldinh0_JR
2005-07-09 21:24
Motta skulle kunna funka som vänsterback :). Jag tycker det e helt rätt att låta Messi starta några (det tyckte jag redan förra säsongens slut)för det skulle hans självförtroende nog behöva. Alldeldes riktigt måste barça skaffa bättre ytterbackar och skulle gärna se någon ung lovande talang där t.ex Sergio Ramos , Sevilla om vi kanske kunde locka till oss han. Och sen tycker jag barça har för många anfallare. Av Henke,Maxi och Ezquerro borde egentligen bara 2 av dom vara med i barcelonas lag annars blir det svårt att få alla att trivas med Ronnie och Eto'o i anfallet så blir det 5 som slåss om 1 plats det känns inte bra. Jag hoppas att man säljer Larsson (och kanske också Maxi) efter nästa säsong och förstärker med Baptista som jag hade hoppats på redan denna sommar skulle anlända till barcelona. Detta e också extra aktuellt med tanke på köpet av Luis Fabianio som tillsammans bilder ett superanfall i sevilla. Jaja det va väl allt för mej hej då å ha det bra alla barcelona fans!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-07-06 13:43
Jag tycker dom hetaste forwards spelarena just nu är just Henry, shewa och Adriano.. alla 3 har varit en stor del i sina lags offensiv, sen vem som är bäst av dem är inte det lättaste att avgöra, klart man kan ha sin favorit men det är spelare som har lite olika spelstilar.. Henry med sin snabbhet och avslutningsförmåga och så djuret Adriano med sin bomb i vänsterfoten, sen så har vi nog min favorit av dem 3 fast jag inte alls gillar milan.. shewa, den kompletta anfallaren.

Om jag jag måste skriva samma sak om ett par år så hoppas jag att Lionel Messí kommer va den som jag skriver om, för killen verkar vara speciell, sen så kommer Fernando Torres bli en av världens bästa forwards som finns när han flyttar vidare till ett storlag och får visa sig i cl (och mer i landslaget) enligt mig.
Real Madrid Ike
2005-07-06 12:52
Schevtjenko är världens bästa, sen henry.
Tror tex Makaay är bättre än Etoo också.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-06 12:01
Jussi_90
Så du menar att storstjärnor som Henry Schevtjenko
Van Niistelrooy osv är sämre än Etoo?

Henry och Schevtjenko är enligt mig mycket bättre än Etoo just nu.
Barcelona barca_barca
2005-07-09 20:23
svaviyeahh

Hmm.... motta som vänsterback ser väldigt intressant ut?? eller va tycker ni??
Barcelona Qno
2005-07-09 19:30
Barca behöver bara en sak till sen har dom ett "Dream Team" och det är två nya ytterbackar. Skulle gärna se Ashley Cole på vänsterbacken men han e nog för dyr, så jag skulle gärna se Giulys gamle lagkamrat Patrice Evra spela ute till vänster. Till höger kan Belletti fortsätta att husera runt om killen bara kan lära sig att slå inlägg. Enligt min åsikt så skulle Barca också kunna ge sig in i fajten om Ramos som är en enorm talang.
Spanien Juv3ntuZ
2005-07-09 18:43
varför struntar ni i saviola och riquelme? nåt emot argentinare? :P messi borde ni hålla i hårt i alla fall =)
Barcelona PepS
2005-07-09 19:22
Vad härligt!
Han kommer ju att bli hur grym som helst (hoppas iaf.)
Barcelona PepS
2005-07-09 19:04
mm, supersub verkar helt klart vettigt! han är väl bara 18år?
Barcelona Hazel
2005-07-09 19:18
precis. Han är ju född så sent som 87...
Barcelona Hazel
2005-07-09 19:34
Tror du på fullaste allvar att killen är 20?
han måste vara minst 25-26 år
Barcelona Qno
2005-07-09 19:32
Ämne: Messi skulle jag plo....
jag håller med men det sa man om Martins i inter också å se hur det gått för han...
Zaragoza C-Ronaldo7
2005-07-09 19:06
Vet någon här vem som ansvarar för real madrids forum?
Barcelona Messí
2005-07-21 18:27
Sylvinho och Gio kommer inte räcka till ett Champions League guld. Vi måste förstärka där, dels för att båda två är gamla och att ingen av dem håller i ute i Europa.

Belletti, Gabri och Damiá håller mycket bättre än Sylvinho och Gio. Jag är mycket intresserad över att se hur Gabri sköter sig kommande säsong, där har vi en kille som kämpar tills döden.
Barcelona Hazel
2005-07-09 19:31
Messi skulle jag plockat bort, bara för att en spelare lyckas o u20 är han inte en given spelare i barcas startelva , missförstå mig inte nu, killen har talang. Men att vara talang räcker inte för att starta i barca, det är ialf vad jag tycker...
Barcelona Hazel
2005-07-09 19:01
Att låta Messi starta kan ju höja hans självförtronde ännu mer, vilket kommer gynna hans spel. Men samtidgt sätta mycket press på honom. supersub kanske tills vidare ?
Barcelona Cneemästaren
2005-07-09 17:07
Jag har en fråga, har någon lust att översätta "pivote" för mig? Jag förstår att det betyder ungefär "Mittfältskrigare" men skulle vilja ha en helt korrekt översättning :) Spanska är inte riktigt min grej.

Tack så mkt.

Och @ Puyolinho.
Jag gillar din uppställning förutom Bommel, jag tror faktist att Motta skulle passa bättre där på mitten framför backlinjen.
Barcelona Kamelen
2005-07-09 18:46
Ämne: varför struntar ni i....
Riquelme passade verkligen inte in i spelsystemet, Saviola anser Rijkaard vara överflödig, dessutom har han en skyhög lön.
Barcelona PepS
2005-07-09 18:33
Tror ni verkligen Messi är redo att ta steget in i startelvan iår? Visst är han onekligen en enorm talang + att han är rolig att titta på MEN är han verkligen redan så bra? Jag tror han kommer få sitta på bänken till förmån för Guily som har mycket mer att ge!

Força Barça
Valencia Miran T
2005-07-09 17:27
Bra skrivet, håller med.
Tycker att Xavi spelade mycket bra under stora delar av den gångna säsongen speciellt i början där han var en av de bästa i Barca om man frågar mig.
Barcelona Messí
2005-07-09 14:01
Jag tror att van Bommel kommer att vara rotationsspelare på offensiva mittfältet tillsammans med Iniesta, hur otroligt det än låter. Vi kommer ju satsa på Champions League nästa säsong och då krävs det två spelare på varje position. Och det har vi nu tack vare Ezquerro och van Bommel. Jag hoppas att Rijkaard satsar på Motta nästa säsong, precis som han gjorde i början av denna. Han är bara 22 år och kan han hålla sig borta från skador så kommer han bli stor. Tro mig.
Barcelona Cneemästaren
2005-07-09 17:32
Ok, tack Xavi_the_greatest! :) Aa men då förstod jag det hela ungefär rätt, defensiva mittfältare brukar vara ganska "krigiska" ;-)
Tror fortfarande inte att det är en bra position för Van Bommel dock, har inte sett alltför mycket av honom men han verkar varken ha fysik eller spelstil för den rollen. Jag tror han passar bättre som en mer offensiv, och mer kant-fokuserad mittfältare - däremot så är dem platserna (offensiva) tagna av Xavi/Devo, därför jag inte riktigt tycka om den värvningen.
Jag skulle hellre sett att dem låter Motta och Marquez kriga om "pivote" platsen, sen när Motta spelar där vilket jag gärna ser han göra så kan Marquez spela som mittback och Oleguer kan bli bänkad.
Jag vill se en ny mittback, eller nya ytterbackar (det om Marquez oc Puyol bildar mittbacks par)

[EDIT]
Och ja, Miran T - Jag håller med. Xavi var helt klart en av säsongens bästa spelare, även Puyol visade riktiga mästartakter. Dem två skulle jag säga var den gångna säsongens bästa spelare.
em1l
2005-07-09 14:22
jag tycker vi börjar få lite överflöd med spelarè på mittfältet lr e det bara jag som tycker de:Phur e det med saviola nu han e väl tbx i barca och tränar och så med dom lr?
Annons: