/spanien/barcelona/forum/25794.aspx/spanien/barcelona/forum/25794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
(--MadriEntes--)
2005-07-21 23:09
Ska bli roligt att få se RX2 i "el classico" mot er!

HALA MADRID!!
(--MadriEntes--)
2005-07-21 23:09
Ska bli roligt att få se RX2 i "el classico" mot er!

HALA MADRID!!
Real Madrid *HalaMadrid2005*
2005-07-21 23:04
ronaldinho Jr.

Säg att du är avundsjuk istället så vi vet

Hala Madrid
Barcelona Patrik
2005-07-24 18:13
Jag är övertygad om att Van Bommel kommer att ta en ordinarie plats i startelvan den här säsongen. Problemet är väl att Coach inte ser honom som Pivote. Då står det mellan Van Bommel, Deco och Xavi på de två offensiva platserna. Men Deco och Xavi bör givetvis inte petas och det vet Rijkaard om så jag tror att han kommer att spela Xavi som Pivote, vilket han gjorde bra dom gångerna han spelade där förra säsongen.

Motta och Edmilson tror jag tyvärr inte räcker till men kommer vara understöd till Pivoteplatsen och platsen bredvid Puyol.

Känns som att många har en negativ inställning till Van Bommel, något jag har lite svårt att förstå. Men av det jag läst på forumet tolkar jag det som att det snarare är kärleken till Motta som gör att vissa är negativa mot honom.
Barcelona Kharles
2005-07-25 17:23
Barça-Niño

Är du helt säker på att det blir tre veckor? För övrigt är tribalfootball ingen vidare källa ;-).

Messí

Jag är lite oroad över Puyol, nu har han haft två olika skador i sommar. Hoppas ledningen inser att vi behöver en riktigt mångsidig och snabb mittback till i truppen. Ska bli intressant att se hur Rijkaard formerar startelvan mot Århus, tror själv de blir följande;

Valdes
Belletti(Damia)-Edmilson(Rodri)-Oleguer-Gio(Sylvinho)
Van Bommel(Gabri/Iniesta)-Xavi(Edmilson)-Deco(Pitu)
Giuly(Henke)-Etoo(Maxi)-Iniesta

Hmm.
Barcelona Patrik
2005-07-24 18:13
Jag är övertygad om att Van Bommel kommer att ta en ordinarie plats i startelvan den här säsongen. Problemet är väl att Coach inte ser honom som Pivote. Då står det mellan Van Bommel, Deco och Xavi på de två offensiva platserna. Men Deco och Xavi bör givetvis inte petas och det vet Rijkaard om så jag tror att han kommer att spela Xavi som Pivote, vilket han gjorde bra dom gångerna han spelade där förra säsongen.

Motta och Edmilson tror jag tyvärr inte räcker till men kommer vara understöd till Pivoteplatsen och platsen bredvid Puyol.

Känns som att många har en negativ inställning till Van Bommel, något jag har lite svårt att förstå. Men av det jag läst på forumet tolkar jag det som att det snarare är kärleken till Motta som gör att vissa är negativa mot honom.
Barcelona Kharles
2005-07-11 00:47
Välkommen. Mycket bra första inlägg.
Barcelona Valdés
2005-07-11 11:45
Framtidsfrågor

- Hur många år har Gio kvar på sitt kontrakt

- Om vi inte värvar fler spelare samtidigt som lag vilka besegrat oss i föregående års CL fortsätter att förstärka sina lag har vi då en större chans att vinna årets turnering i jämförelse med föregående års

- Blir Giuly en bättre bollmottagare och dribbler efter 5 veckors semester

- Kommer Gio någonsin att vinna sin match i matchen mot bättre motståndare såsom ex; Cafù, Duff/Cole, Judas/Owen eller Joaquin

- Lär sig Belletti att bättre värdera det lätta/svåra spelet ( passa enkelt eller dribbla...) över sommaren och tränar han inlägg, kortpassnings- och markeringsspel

- Är Frank Rijkaard en riktigt bra tränare eller är det framförallt S. Rossells sk "crackvärvningar" som gjort oss till ligasegrare? Hur många matcher under fjolåret vändes egentligen till seger, då vi hamnat i underläge efter, F. Rijkaards taktiska genidrag

- Med Van Bommel som pivote blir laget obalanserat (han är precis som flera andra skrivit alltför dålig defensivt) , så vem skall han peta...(Xavi, Deco eller Guily)

- Hur många minuters speltid hade Gio fått i konkurrerande lag såsom; Juventus, Milan, Arsenal, Chelsea, Manchester United, Real Madrid eller Valencia

- Har Laporta och Txiki blivit goda förhandlare och redan gjort klart med 2(eller 3 absolut nödvändiga nyförvärv) vilka högtidligt kommer att presentas samtidigt som sponsoravtalet tillkännages för att dämpa missnöjet eller sparar man pengar till nästa sommar för att då kunna värva riktigt dyrt och genom detta tro sig garantera en vinst vid stundande presidentval

- Hur många mål kommer vi att släppa in mot lag som; Villareal, Real Betis, Real Madrid, Chelsea och Milan...mfl om vi får Puyol långtidsskadad (med nuvarande spelartrupp)

- Hur många mål kommer vi att göra mot "grisfotbollspelande" lag såsom; Chelsea, Juventus och Valencia om vi får långtidsskador på Ronaldinho och/eller Eto'o (med nuvarande spelartrupp)

- Efter att ha släppt in "sjukt" många mål mot ex; Chelsea, Real Madrid, och Villareal har då Rijkaard, Laporta och Txiki kommit fram till att lösningarna på dessa brister stavas; Ezquerro och van Bommel

- Kommer vi att spela Europas mest underhållande fotboll även nästa år

Prognos;

Nödvändiga nyförvärv; en vänsterback av absolut världsklass samt en försvarare av "Puyoltyp" ex S. Ramos, Milito, Andrade eller Chivu. Får Messi inte en ordentlig chans bör även ersättare till Guily värvas.
Barcelona Sonde
2005-07-10 23:12
Kharles: Men rutin och reslutat går knappast hand i hand om personen ifråga ändå ska sitta på bänken större delen av säsongen. Då känns det lika bra att släänga in en ung, hungrig och naiv Maxi istälelt.
Barcelona Lucho
2005-07-24 16:51
Najs Nikedine! Synd att det var så usel kameravinkel bara. Vet någon om matchen imorgon mot Århus kommer att sändas på TV eller om den går att se på Internet? Är oerhört intresserad av att se hur Van Bommel fungerar på mittfältet..
Barcelona RiZzo
2005-07-24 15:40
Mycke svår fråga.
Tycker båda e kompleta.
De enda som kan avgöra e vilket lag dom spelar i o spelstilen tror jag.
Om tex Henry hade spelat i chelsea så tror jag att han hade vart mycke bättre än va han e idag.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-25 16:21
Synd att Motta blev skadad igen.
Måste vara tungt psyiskt att få en sån skada efter att ha kommit tillbaka från ett långt skade uppehåll.
Real Madrid Forza Real!!
2005-07-24 19:00
nää dt menar du inte, grönjöling!
Barcelona Patrik
2005-07-24 17:59
Lucho

Matchen visas i danska TV3+ som ingår i Viasatpaketet. Avspark 19.00.
Barcelona Barça-Niño
2005-07-24 17:37
Ja,det har du rätt i men han visade i alla fall bra tecken.Hoppas värkligen Motta kan komma upp i bra form.
Ang Edmilson tror jag han kan få riktigt svårt att ta en plats.I matchen igår spelade han mittback,det fungerade hyfsat bra.
Men alla svar får vi när försäsongen har fått sitt slut. =)
Barcelona Patrik
2005-07-24 17:59
Lucho

Matchen visas i danska TV3+ som ingår i Viasatpaketet. Avspark 19.00.
Real Madrid Ultras sur
2005-07-24 18:03
är det nån som vet om man kan se olika lags försesonger på nätet nånstans.
Barcelona Messí
2005-07-24 17:04
Barça-Niño

Den disskutionen har varit uppe många gånger sen van Bommel skrev på. Mitt svar har alltid varit Motta som pivote med Xavi och Deco framför. Men enligt uppgifter imponerade van Bommel igår och kunde gjort ett mål men valde att passa Eto'o.

Och om Motta fortsätter att ha otur med skadorna så kan det bli tufft. Men Motta i den form han var i början av förra säsongen kan ingen peta. Frågan är bara om han kan komma upp i den formen igen? Jag hoppas det.

Sen vill jag inte vara petig, men man skriver "Visca Barça!" inte "Visça Barça!". :-)
Barcelona Barça-Niño
2005-07-24 17:00
Hur tror ni Rijkaard kommer ställa upp sina mannar när ligan drar igång?
Kan bli många svåra val med en så pass stark trupp.Vem ska Van Bommel peta?Marquez?Skulle inte tro det.Xavi,Deco?
En fråga jag tänkt på länge.
Mitt förslag skulle va att dra ner Marquez som mittback och ha Van Bommel som pivot,Xavi och Deco framför.Så här:

Ronaldinho/---------Etoó--------Giuly/Messi-------

------------Deco-------------Xavi-----------------

------------------Van Bommel----------------------

----Gio------Marquez-------Puyol------Belleti-----

----------------------Valdes----------------------

Eller vad tycker ni? Visça Barça!

Nikedine
2005-07-24 16:03
Målen från igår
Barcelona Kharles
2005-07-24 15:44
Sandlådebrigaden slår tillbaka.
Barcelona Messí
2005-07-24 15:44
BARCA (suger) och Droba_15

Vem f*n bryr sig om eran disskution om Chelski, Mc United och Arsenal? Ni får ta det någon annanstans, inte på Les Rambles.
Barcelona Kristian
2005-07-24 15:39
Motta åker idag tillbaka till Barcelona och avbryter därmed Danmarks turnén. Enligt Barcelonas hemsida kommer Motta kunna träna som vanligt och ska bara genomgå en enkel operation för sin skadade tå.

Enligt andra källor kan dock Motta vara borta under ett par veckor. Vi får se vem som har rätt, fortsättning följer.
Barcelona Nemo
2005-07-24 15:32
Ronaldinho är underlig. Han kan stå och dutta i 80 minuter. Sedan kan han ändra matchensbetydelse på 10 minuter. Han kan göra saker på 10 minuter som kompenserar dom 80 minutrarna han varit stillestående. Ronaldinho är cool!
Barcelona Messí
2005-07-24 15:58
Nej, det är klart att man får heta vad man vill (inom vissa gränser). Men diskuterar man saker som inte har ett dugg med Barça att göra på Les Rambles så är det inte alls OK.
Barcelona RiZzo
2005-07-24 16:00
Aja pallar inte göra en stor grej av detta.
Så va händer något nytt me barca??
Finns de nån sida som man kan ladda hem machen ifrån??
Barcelona Messí
2005-07-24 15:49
RiZzo

Men ge mig en anledning till varför en pajas med namnet BARCA (suger) och ett Chelskifans ska diskutera om såna saker på VÅRT forum?
Barcelona RiZzo
2005-07-24 15:52
men messi vi kan inte kasta ut folk som heter så.
Kan ta de så här tex om folk inte gillar göran persson ska då han komma o säga draut från swe??
de går inte man får accepta va folk vill heta o tycka här. Du o jag kan inte ändra på vad han tycker eller hans nick.
Barcelona Kharles
2005-07-25 14:45
Japp Tequila. Visca el Antimadridismo!
Barcelona Goodnight
2005-07-25 14:30
nån som vet hur man får in SPORT TV så man kan se kvällens match? har ju parabol och så...men inget sånt där kort lr va man nu sätter in i boxen
Annons: