/spanien/barcelona/forum/25793.aspx/spanien/barcelona/forum/25793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-11-11 17:03
Messí

Ludovic Giuly har fått oförtjänad kritik. Erkänner att även jag har kritiserade honom. Men efter matchen mot Deportivo är jag såld. Giuly var mycket bra i den matchen. Han kom in i matchen tidigt. Fick ytor att löpa i precis som mot Racing och Sevilla.
Barcelona Patrik
2005-07-11 22:01
Ronaldinho_barca

Det stämmer nog inte att vi ska förstärka med minst en spelare till.

Jag tolkar det som att förstärkningar inte är uteslutet eftersom man aldrig vet vad som kan hända.
Barcelona Sonde
2004-11-11 17:37
Mohammed: Jag kan förstå hur du tänker angående Puyol och Xavi och det är verkligen synd att 90% av uppmärksamheten riktas mot Mästerskapen. Men om nu dessa män (de som röstar syfar jag då främst på) har lagt ner all sin tid på EM borde verkligen fler defensiva spelare finnas med. EM om något bore bevisat vad som egentligen är viktigast. Grekland hade 0 (,0000000000000) i allt vad anfallspel heter. Det borde då logiskt sett vara det året då defensiven tar hem de stora priserna, men icke. Vad spelar det för roll om Puyol tar hand om ett helt försvar när det är Beckham som kommer i tidningarna?

Jag hade i alla fall förhoppningar om att backar skulle få mer utrymme i media osv efter EM. Det visade sig vara helt fel.
Pep Guardiola
2004-11-11 15:39
Puyolinho

Hoppas han vet vad han gör Rijkaard. Nu vet vi inte hur det gått för Damía på träningarna och i matcherna med Barça-B.
Sen hoppas jag att Rijkaard vet vad han gör när han låter Oleguer fortsätta som mittback. Tyckte han var bättre än Marquez i början av säsongen men nu har han agerat mer och mer osäkert. Marquez har varit betydligt bättre när han tog steget upp i banan. Kanske skulle det vara dumt att flytta ner Marquez.
Pep Guardiola
2004-11-11 17:14
Xavi har sagt sitt om mittfältskolegan Deco.
"Han ger så mycket till laget. Han är en utav de mest kompliterade fotbollspelarna jag någonsin sätt här." Lovorden fortsätter..."Jag tror att han har överraskat alla med det hårda arbetet han gör. Han har mycket nyttig erfarenhet...trots det är han fortfarande ung."

FCBarcelona.com
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-11 16:31
Sonde,

Nja, det är väl snarare inte bristen på defensiva förmågor (även om den också är påtaglig) som upprör. Det är väl snarare vilka som är MED, vilka som INTE borde varit med och vilka som BORDE varit med.

Att spelare som Xaví och Puyol inte är med medan Kahn, Beckham, Zidane och Raúl samtliga är med upprör mycket.
Barcelona Sonde
2004-11-11 16:05
Pelayo: Jag reagerade också på detta. Var på väg att skriva någonting riktigt långt och dumt i notisen innnan jag hindrade mig själv. "Experternas" ständiga utfrysning av defensiva spelare i såna här sammanhang är ett mysterium.
Pep Guardiola
2004-11-11 16:10
Puyolinho

Självklart får vi inte glömma Xavi. En helt underbar spelare som varit Europas bäste mittfältare denna säsong. Xavi slår inte bort många passningar. Hittar alltid lediga spelare.
Han spelar med hjärnan, han låter bollen göra jobbet, han spelar som man ska spela helt enkelt. Smart inte dumdristigt. Killen är ju i sitt livs form!

¡Forza Barça!
Barcelona Puyolinho
2004-11-11 16:06
Pep Guardiola
Vi får nog inte glömma Xavi när det gäller framgången !
Men presic som du säger trion där bak är en väldigt stor del till att det har gått så bra !
Pep Guardiola
2004-11-11 15:52
Puyolinho

Vi är nog överens om Marquez. Han kanske inte motsvarade förväntningarna hösten 2003. Sen gör han precis som hela Barça en helt underbar vårsäsong. Den formen har han hålt i och gör bra insatser varje match. Många säger att Xavi, Eto'o och Ronaldinho, plus alla andra offensiva spelare, är nyckeln till framgång. Men den defensiva trion Puyol, Marquez och Valdes har alla gjort sin bästa säsong i Barça i karriären.
Marquez har denna säsongen växt ut till en riktig klasspelare och motsvarar fjolårets förväntningar.
Barcelona Puyolinho
2004-11-11 15:34
Damiá i startelvan Och Ronaldinho har lite skott träning !
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-10 22:59
Ämne: Ämne: Tycker ....Tacchinardi.. tja, varför inte. Hellre honom än Dacourt eller Torrado.. Edu kanske inte skulle varit fel.. Eller den här Fabian Ernst från Werder Bremen.. låter intressant.

Men jag håller inte med dig om att det är stora luckor i backlinjen. Marquez ska spela jämte Puyol och tillsammans så är de nog la ligas bästa mittbackspar.. Gio har spelat upp sig, men Oleguer och Belletti må vara ojämna, ok. Men när hela laget jobbar i defensiven så som i Barca så spelar det inte så stor roll, 20-5 i målskillnad hittils är allt annat än illa.

Edit:

Totalt 13691 inlägg.
Just nu: 45 inloggade.

Var är alla..?
Barcelona Sonde
2004-11-11 16:45
Pelayo: Jo visst är det synd att en hel del självklara spelare saknas, men den diskussionen uppstår alltid. Vad som däremot sällan diskuteras är den ständiga frånvaron av framförallt backar.

För att dra ett exempel, Aftonbladet (kanske inte den mest kunniga tidningen) gjorde ju som bekant en lista med de 30 bästa spelarna för inte så länge sen. Till alla blårödas glädje fanns våran Dinho högst upp, men Puyol återfanns inte förrän på 30:e plats. Sist med andra ord. Och med den ärofyllda platsen var han ändå den 3:e bästa mittbacken på hela listan. Utöver det fanns 3 ytterbackar och 2 (eventuellt 3 om man räknar Beckham)renodlade defensiva mittfältare. Med andra ord: 8/30 spelare var spelare med 90% defensiva intruktioner. Tragiskt. Jag tycker vi döper om listan till "Världens mest välkända fotbollspelare".
Barcelona Garrincha.
2005-07-11 22:49
Ämne: Garrincha

De få g....
Vi verkar ju ha ungefär likadan syn på saken, det jag reagerade över var att över hälften av de som röstat i "Poll of the day (week, month, year)" ville se Messi i startelvan, vilket jag antog skulle vara på Guilys bekostnad. Och det ser jag ingen grund för, vi är inte Inter eller Tottenham, vi gör oss inte av med spelare bara för att dom inte är några frälsare första säsongen, vi ger dom en chans till att visa sitt värde. Eller det vill jag åtminstone tro. Därför blir jag lite komfunderad när alla helt plötsligt vill ha honom ersatt av en 18 åring utan någon som helst A-lags rutin.
Barcelona Garrincha.
2005-07-11 21:10
Jag förstår inte hur alla kan tro att ett lyckat U-20VM innebär att man är bra nog för spel i startelvan. Visst han kanske har utvecklats en hel del det senaste halvåret, vilket inte vore konstigt i hans ålder, men kommer ni inte ihåg de inhopp han gjorde under säsongen? Vissa gånger rörde han knappt bollen, även om man till hans försvar måste säga att han fick sparsmakat med speltid. Fotboll handlar om så mycket mer än ett bra steg och lite finter på registret, Guily är en mycket bättre fotbollsspelare, kanske inte rent tekniskt men mentalt. Däremot är jag helt för att han får ökad speltid, gärna 15 min varje match. För han kommer att bli riktigt bra, därom råder det ingen tvekan.
Barcelona Messí
2004-11-11 16:36
Giuly har gjort alla sina matcher strålande! Några matcher har han fallit ur matchen, men det är inte hans fel. När Barca spelar så faller nästan alla lag ner väldigt lågt, då får inte Giuly några ytor.

Mot Depor senast så var Giuly grymt bra! När han skär in från höger in i mitten och springer i djupet så gör han det mycket lättare för Xavi, Deco Ronaldinho osv.

Giuly har gjort mycket bra ifrån sig än så länge!
Barcelona Messí
2004-11-11 15:54
Ämne: Puyolinho

Vi är n....
Ronaldinho, Xavi, Deco, Etoo, Giuly & CO i all ära men... utan Puyol så skulle vi nog aldrig ligga så högt upp som nu. Utan Puyol faller vi ihop defensivt, så det är därför jag blir skraj varenda gång Puyol får ont. ;-)
Pep Guardiola
2004-11-11 16:46
Sonde

Aftonbladet är patetiska. Bojkotta tidningen. Dom är inte mycket till sporttidning. Deras motto är ungefär Vi ska alltid ha de färskaste nyheterna...vi struntar om dom är sanna. Bara vi kan sälja extra exemplar. I och för sig är det alla kvällstidningars motto.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-07-11 18:26
Årets inlägg av Valdés, sånt där höjjer standarden i ett forum. Fortsätt så Valdés jag gillar att se folk med samma tänkesätt som mig.
Barcelona el magico
2004-11-11 16:31
Ämne: Va fan är d jag hör.....
om du har sett robinho spela minst lika många gånger som du har set c ronaldo så borde du veta han har mycket bättre överstegs finter ,har har snabbare fötter och lämnar sin a motståndare på golvet han är en bättre dribbler och en större talang än c ronaldo ,men som en komplett spelare saknas det lite till c ronaldo ,tänk er robinho på vänster kante för barca och quaresma till höger ,drömma går men ändå
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-11 19:21
Det jag tycker om Laporta är att han vissar solidaritet tilll andra länder och det gör inte många presidenter.

Jag tror att han också letar efter talanger när han reser.Jag har för mig att han gjorde det när han var i Kamerun för att prata om ett nytt kontrakt med Eto'o.
Real Madrid {Riquelme/Alex B}
2005-07-11 23:04
Jag hittade äntligen hemsidan...Dressen är snygg..Men tröjan underkänd..Nej jag skojjar..SKITSNYGGT!
Barcelona el magico
2004-11-11 16:25
ja tänker på det nu vad har guily gjort han har inte varit så lyckat ,trodde han skulle vara bättre ,han har inte den teknken som jag trodde och jag är lite besviken på honom ,vad tycker ni ?
Pep Guardiola
2004-11-11 16:04
Ämne: Ämne: Puyolin....
Självklart stämmer det du säger Messí.
Puyol har växt ut till en riktig kapten en riktig ledare. Barça skulle vara noll utan honom. Carles Puyol har varit klart bäst denna säsong. Puyol har agerat med ett stort lugn denna säsongen. En säkerhet som jag tycker Valdes och Marquez varit närmast att uppnå. Puyols ledaregenskaper ger en trygghet åt alla andra. Som man inte har märkt av de senaste säsongerna när Philip Cocu har axlat ansvaret som kapten, om jag inte mins fel.
Under Puyols "vingar" har laget visat upp självförtroende, man har vänt två tidiga underlägen mot Milan och Deportivo till seger, men självklart har Rijkaard en stor del till detta. Han har offensiva viljor som Deco, Xavi, Ronaldinho, Giuly, Eto'o m.m. att agera som ett lag.

En grund till framgångarna vårsäsongen 2004, tänker inte skriva Davids, var att Rijkaard lungt fick sitta kvar vid rodret av Laporta & CO. Detta med Davids ankomst och en balanserad defensiv är huvudnyckeln till årets framgångar och den tabellplacering vi faktist har.
Barcelona Puyolinho
2004-11-11 15:46
Pep Guardiola
Jag förstår presic vad du menar !
Men Marquez gör aldrig något dåligt jobb när han går ner o spelar mittback..
Till skillnad från Oleguer som har sina bra och dåliga stunder..
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-11 15:41
"Ronaldinho, Deco, Eto'o, Larsson och Giuly"

Dessa är, från Barcelona, nominerade till årets spelare. Om man betänker vilka som INTE var nominerade från laget, Xaví och Puyol, så vill man bara spy.
Pep Guardiola
2004-11-11 15:32
Fabian

Ernst är en mycket duktig defensiv mittfältare. Men han har ett enormt hjärta för sitt Bremen och tror inte han skulle lämna dom mitt under säsongen. Sen verkar det som om det löser sig med Tacchinardi. Juventus har inget emot att släppa honom till Barça.
Barcelona Puyolinho
2004-11-11 15:12
Jag skulle nog vilja se Tacchinardi i Barca och inte någon annan !
Barcelona kubala
2004-11-14 11:08
Ämne: Dani och master_max ....
Visst har flera spelare gått den väg, men det går inte att jämföra. Ronaldo har spelat på Nou Camp som R.M. spelare och när han gjorde det med Brasilien fick t.o.m. ovationer från hela publiken. Inte heller Milla eller Celades eller Schuster har buats ut. Med Laudrup var det delade meningar men applåder övervägde. Men i Figos fall är det något annat.
När övergången skedde var jag i Barcelona. Eftersom rykterna gick så gav Figo en intervju till Sport där han sa rakt att han aldrig skulle spela i R.M. och dan efter när den publicerades så var han i Madrid och presenterades bredvid Florentino. Sen har man fått veta att hans agent hade skrivit ett prekontrakt med Pérez bara för att pressa Barcelona på ett bättre kontrakt i tron att Pérez aldrig skulle blir vald som president. När han insåg misstaget sägs det att han ringde dag och natt för att klubben skulle betala skadeståndet till Pérez och frigöras från sina åtaganden. Han blev offer för sitt eget utpressningsförsök. Därav namnet Judas. Säljer sin själ för några silvermynt. Och inte har han varit man nog att erkänna det trots att alla vet hur det gick till.
Däremot håller jag med om att man inte ska kasta något på honom. Har fått straff nog. Att inte kunna vistas någonsin mer på Barcelonas gator där han hade sina bästa år, en massa vänner och där hans barn föddes.
Valencia Miran T
2005-07-11 18:11
Bra skrivet "Valdes".
Annons: