/spanien/barcelona/forum/25792.aspx/spanien/barcelona/forum/25792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid {Riquelme/Alex B}
2005-07-11 23:01
Ämne: "Steget från fr....
Ok..jag ger mej...Men kan ngn skicka en länk så jag kan se de nya tröjorna?
Barcelona Leo Messi
2005-07-11 22:12
ronaldinho kmr aldrig flytta från barca
Real Madrid empee
2004-11-10 22:37
Tycker inte ens att det är värt att diskutera kring Robinho's övergång. Visst är det många källor som gått ut med att det är klart.

Men hade det varit klart så hade det meddelats officiellt av RealMadrid.com.

Vill även säga att jag tycker att Barcelona spelat riktigt fin fotboll just nu.
Real Madrid {Riquelme/Alex B}
2005-07-11 22:31
Fáttar inte vad ni babblar om! Giuly presterade bra förra året! Steget från franska till spanska ligan är stort! Giuly VAR mycket bra!
Barcelona Kharles
2005-07-11 18:50
Kul att Rebins krönika genererat en viktig debatt istället för en massa transferspekulationer.

Puyol_21

Ta det lugnt, jag är säker på att Rebin inte menade något illa gentemot Puyol. Alla vet vi hans värde. Men Gio och Giuly har stundtals varit katastrofala. Det kan ingen ta ifrån dom ;-)

Sonde

Rebin tar ju upp att Laporta vill bevisa att han är 'lika bra och bättre' än sin potentiella fiende i nästa års presidentval, Sandro Rosell.

Valdes

Bra skrivet, som vanligt.

- Enligt Sport har Gio kontrakt till 2007..

- CL är ett lotteri, tillfälligheter avgör.

- Det får vi hoppas, annars har vi alternativ till Giuly(Messi, Ezquerro, Larsson).

- Det får vi hoppas, och vi får även hoppas att ett bättre alternativ än Sylvinho värvas.

- Det får vi hoppas, annars har vi Gabri och Damia.

- Jag tror framför allt att det är Rijkaards sätt att hantera Rosells cracks (Ronaldinho,Deco) men även Laportas (Eto'o Marquez).

- Det ska bli intressant att se hur Laporta formerar mittfältet. Xavi och Deco flyttar man inte på, och VB är ingen Pivote.

- Inget av dessa lag.

- Bra fråga. Enligt mitt tycke är det försent att värva Henry nästa år. Luktar galactico.

- Förhoppningsvis har vi Marquez då iaf.

- Instämmer i kritiken.

- Med Rijkaard vid rodret kommer det även iår att eftersträvas.

Prognos; Håller med. En ytterback och en mittback borde vara högsta prioritet. Gör Giuly bort sig har vi som ovan sagt.

Mina 2 öre.

Visca l'Barça!
Barcelona Rivald0
2004-11-21 12:26
Henke har en minisk skada sa han..de trodde han iaf..dom ska röntka de ida..
dello
2004-11-21 12:25
barcelona döda real madrid igår,,F'n va gött

Forza Juvee
Barcelona livoz
2004-11-21 12:39

Jag måste bara skriva att Guti är världens bästa back
Jag uppskattar honom så jävla mycket.
Ju förstår ni..

1-för att han är så bra på att slåss (fick guld kort)
2-för att Barca gjorde två tunnel på honom
3-för att han fixade straffen

så härlig kille Guti är.. I LOVE HIM

// culés force
Barcelona Zisou
2004-11-21 12:23
Yes yes yes. Barca krossade dom. Haha man såg i Realspelarnas ögon hur rädda dom var hihi.
Barcelona FC Sant Just Desvern
2004-11-21 12:34
All credit till Puyol! Världens bästa back!
Barcelona el magico
2004-11-10 20:46
robinho är en stor talang men real är nog inte den bästa klubben för honom med tanke på konkurrensen ,men vem kan inte älska såna spelaertyper som robinho ,obs han dödar sig pöverstegsfinter och om han är klar för real då är det bara att gratulera ,hoppas dom tar vara på hans talang och inte som barca gjorde med quaresma
Barcelona Messí
2004-11-21 10:44
Någon som vet varför det stog "Madrid 2012" på reklamskyltarna på Camp Nou igår?

-

Jag rekomenderar er att se Spanien-Ukraina i Futsal VM på Eurosport kl 18.45. Kanske får vi se någon Barçaspelare?
Pep Guardiola
2004-11-10 21:07
Dinho

Nu ska jag inte försvara (--MadriEntes--).
Följde Robinho i Santos i somras på tv4+. Det var visserligen bara fyra-fem matcher men man fick ett intryck av att han är en spelare som inte är ett stort ego utan en lagspelare. Han löper hela matchen. Skapar chanser åt sig själv och medspelare. Han har även en känsla för mål. Han massroducerade mål i dessa matcher. Men då ska man minnas att man möte riktigt dåligt motstånd med uruselt försvarspel. Man vann med siffror i klass med 5-0.
Han har annars underbar teknik och kan även hålla emot lite i närkamper. I Santos sökte han sig mest ut på vänsterkanten då man hade en utpräglad högerytter i Deivid men är säker på att han skulle dra sig ut på högerkanten om Rijkaard säger det till honom.

Jag tror inte på en transfer till Real Madrid för det känns fel och Aftonbladet/Sportbladet är ingen säker källa, de har haft fel när det gäller Real förut. Om han nu skulle komma till Barça skulle han nog komma inför nästa säsong. Men däremot skulle man nog göra klokast att fixa en första option på den fantastiske Robinho.

¡Visca el Barça!
Barcelona Gustaf
2004-11-13 19:49
Jag tror faktiskt att ni underskattar Real Betis som vill byta halva laget. Även om det är hyggliga spelare som hoppar in blir det ett betydligt sämre spel om vi skulle göra massa förändringar. Just nu är vi faktiskt inne i en ganska lugn period. Spelarna har kunnat "vila" en vecka och har även en vecka på sig inför el Clásico. Ronaldinho ska naturligtvis vila sin rygg (det var för övrigt mot Betis han skadade sig förra säsongen), in med Iniesta istället. Damiá ersätter skadade Belletti och redan där har vi två förändringar och det är två spelare som ligger bakom mycket framåt som står över.

Självklart är jag medveten om att man måste rotera då och då men som sagt, vi har en relativt lugn period just nu och Betis på bortaplan kan bli tufft. Byt istället ut Eto'o och Gio så fort tre poäng är säkrade. Detta är min åsikt.
Barcelona Sonde
2004-11-14 13:42
Det här, mina damer och herrar, är den absolut sämsta artikeln jag någonsin läst. Vad är poängen? Var är argumenten? Vem bryr sig egentligen om Henke spelar eller inte? Vem bryr sig om Gun och Sören nere vid hörnflaggan?

Ska den här killen anses som en stjärnjournalist? Det här var den mest innehållsfattiga artikeln som i alla fall jag någonsin läst. Ta ut din pension Anrell, din tid som journlist är förbi!
(--MadriEntes--)
2004-11-10 19:55
Messi:
man trodde att owen skulle vara en flopp men helt tvärtom så var det en jättebra värvning och jag tror till och med att robinho kommer att bli en bättre värvning med tanke på att han bara är 20 år och enligt mig är den bästa tallangen. före rooney och c.ronaldo. om ni bara ser de 7 överstegsfinterna han gjorde i en match och fixa straff så kommer ni att tänka: vem är c.ronaldo?

vet aldrig om jag blivit gladare än nu!?
(--MadriEntes--)
Messi:
man trodde att owen skulle vara en flopp men helt tvärtom så var det en jättebra värvning och jag tror till och med att robinho kommer att bli en bättre värvning med tanke på att han bara är 20 år och enligt mig är den bästa tallangen. före rooney och c.ronaldo. om ni bara ser de 7 överstegsfinterna han gjorde i en match och fixa straff så kommer ni att tänka: vem är c.ronaldo?

(--MadriEntes--)
Messi:

Deportivo Fabian
2004-11-11 01:06
Fabian (ernst) är en alldeles fantastiskt bra spelare!!! :)
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-10 21:55
Jag tror fortfarande inte att Robinho är klar för Real Madrid. Inte förrän jag ser en säker källa. Men jag vill heller inte ha honom till Barca. I alla fall inte än. Han kan med stor sannolikhet floppa, som många andra sydamerikaner som kommer direkt. Jag menar titta på Ronaldinho och Ronaldo, de hade ett par fina år i några toppklubber i ligor som är snäppet sämre, för att få speltid och utvecklas och nu är de toppspelare.

Barca-Real.. Ja svårt att säga. Om båda lagen spelar som de gjort hittils så blir det nog en ganska enkel seger för Barca, med 2-0 eller 3-1, men man vet aldrig med el-Clásico..

Förresten, Barca är favorit till att vinna CL nu. Kolla länken.
Barcelona Sonde
2004-11-13 20:23
R.Carlos: Förhandlingarna är ännu inte klara. Det dröjer nog ett tag innan våran vackra tröja förstörs.
Pep Guardiola
2004-11-10 20:31
Ämne: så att snacka om rek....
Till skillnad från er har Barça aldrig spelat med reklam och vi har klarat att leva utan denna reklam. Men på grund av lag som Real Madrid kan vi inte detta längre göra det, för ni drar upp spelarnas löner enormt. Trots att vi inte än har haft reklam på tröjorna har vi lyckats skapa ett bättre lag. Kolla ligaplaceringen och Champions League.
(--MadriEntes--)
2004-11-10 17:14
ROBINHO EN NY GALACTICO! välkommen till det KUNGLIGA huvudstadslaget REAL MADRID!

och därmed var barca ute ur leken med santos underbarn!
Barcelona Dinho
2004-11-10 20:54
Man ser på hela (--MadriEntes--)senaste inlägg att han är max 15 år i sättet han skriver. Blir man en bättre spelare för att man ahr gjort 7 överstegsfinter i en match och jag betvivlar starkt att du har sett honom tillrcäkligt för att påstå att han är bättre än Rooney och Ronaldo
(--MadriEntes--)
ROBINHO EN NY GALACTICO! välkommen till det KUNGLIGA huvudstadslaget REAL MADRID!

(--MadriEntes--)

Barcelona Giuly!
2004-11-10 20:35
(--MadriEntes--)//
Bara för intressets skull, hur gammal är du?
Barcelona Messí
2004-11-13 17:39
Min startelva imorgon:
Valdes
Damiá-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Xavi/Deco-Marquez-Iniesta
Giuly-Eto'o/Larsson-Messi/Ronaldinho

Messi eller Ronaldinho? Ronaldinho spelar bara om han är 100%-ig, annars spelar Messi. Skulle vara kul att se honom från start.
Eto'o eller Larsson? För mig spelar det ingen roll just nu, men Larsson bör få spela från start för att hålla igång honom. Kanske gå av i den 70:e minuten mot Eto'o.
Xavi eller Deco? Båda två har spelat i stort sett varenda minut så här långt. Någon av de två får vila. Jag tycker att Deco ska vila då han har fått jobba lite mer än Xavi i defensiven.
Pep Guardiola
2004-11-13 17:03
Dani och master_max

Det var precis Figo och grishuvudet. Han är en stor svikare. Men flera spelare har gått från Barca till Real och åt andra hållet. Luis Enrique är ju älskad av Barcafansen medans Figo älskas i Real.
Men bara för att Figo lämnade Barca behöver inte supportrarna uppträda som svin. Visst svek han klubben, men som sagt är det inte bara han som gjort det genom årens alla låpp.
Barcelona Los Culés
2004-11-10 21:48
Varför litar alla på Aftonblasket, ett råd gör inte det, Robinho är knappast klar Real!!! läs länk
Annons: