/spanien/barcelona/forum/25789.aspx/spanien/barcelona/forum/25789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronnie
2005-07-24 03:53
Det är för tidigt att jämför Messi med Robinho, det skiljer trots allt 4 år och om 4 år är Messi bättre än Robinho. Att säga att Messi är överskattad är löjligt... han dominerar ju mot motståndare som är äldre än honom och är man så ung som han är så spelar åldern en ganska stor faktor!
Barcelona AlexC
2005-07-24 04:17
Om Gravesen är bättre än Vieira & Emerson så tillhör stockholm numera Åland och Gallilei hade rätt med sina teorier.
Barcelona Messí
2005-07-10 19:24
Förstår inte varför Rijkaard ska få kicken NU? Hade det varit december 2003 hade jag hållt med, men inte nu. Rijkaard har gett oss ett ligaguld, ett ligaguld som vi väntat på i 6 år. Och jag tror att vi kommer uppleva många fler titlar med Rijkaard som tränare.
Barcelona Patrik
2005-07-24 00:59
Katalanerna

Jag hade hållit med er (?) om Gerrard om han hade haft Ronaldinhos blick och Kakas passningar.
Barcelona Patrik
2005-07-24 00:59
Katalanerna

Jag hade hållit med er (?) om Gerrard om han hade haft Ronaldinhos blick och Kakas passningar.
Barcelona Kharles
2005-07-10 23:11
Sonde

Tror att Rijkaard hellre vill ha rutin och resultat nu och låter Maxi vara en spelare för framtiden. Tror ett år som ordinarie hos en klubb i den övre halvan kan göra honom gott. Iniesta och Messi ska vi behålla i laget, om inte speltiden blir för knapp, då måste dessa lånas ut en kort period.
Barcelona Kharles
2005-07-10 23:06
Kamelen

För det första vet jag att du brukar skriva bra, vettiga inlägg, men förstår absolut inte hur du vill ha bort Sr Rijkaard..

Nu till frågan. Som jag ser det är det bäst att värva en back som är mångsidig och kan spela både ytter och innerback. Ramos, Boulahrouz (en av Hollands växanda backtalanger) och Heinze kan alla göra det. Det sin skiljer dessa åt är väl att Ramos (19) och Boulahrouz (22) är unga, utvecklingsbara och lite billigare än Heinze (27) som är mer rutinerad och dyrare, alla dessa spelare är också hyfsat snabba och kan stoppa kontringar. Men om man tittar på laget så har vi världsklasspelare på varje position, förutom 2-3. Alla defensiva.

Ska vi lägga ut en saftig summa så tycker jag dessa positioner bör prioriteras så att balansen upprätthålls och vi får ett nytt "Dream Team".

Cole skulle jag inte ha något emot, bra både i defensiven och offensiven, och är fortfarande utvecklingsbar. Men senaste rapporta gör gällande att denne stannar i sin moderklubb Arsenal. Zambrotta skulle jag inte heller ha något emot, men Juventus skulle kräva en del då denne nog också vill stanna i Italien. Evra - talangfull back men hans defensiv lägger jag ett litet frågetecken vid.

Jag ser helst att dessa värvningar görs senast nästa sommar. Då är Gio, Sylvinho och kankse även Belletti inte aktuella längre. Förhoppningsvis duger dessa + eventuellt O.Lopez och Damia tills vidare.

Visca el Barça!
Barcelona Kharles
2005-07-10 22:38
Vi köper:

Ramos och Boulahrouz/Heinze.

Och Rijkaard lär sig lite om hur man försvarar-kontrar i vissa lägen (läs Deportivo borta) så är problemen lösta och vi får CL. Men CL är ett lotteri, ligan är viktigare.. ;-)~
Real Madrid AnDeY
2005-07-24 02:26
Xavilicious

vadå synd att han inte platsar? :-S ni har fan över 10 anfallare ska ni ha en till eller?

Okej typ om Real inte är intresserad av Kaka betyder det att han inte platsar?
Real Madrid AnDeY
2005-07-23 22:25
Vilken tycker ni är bäst?

Van Bommel eller Motta?

Intressant ;-)
Barcelona managan
2005-07-10 22:18
Patrik Andersson: Jag har mejlat penyan (10 dagar sedan) och frågat men får inget svar.

spain-football-tickets.com är den enda internetadress jag har hittat och att vänta med att köpa biljetterna tills på plats dagarna före är inte aktuellt. Jag har bekanta där nere som ev skulle kunna fixa, men det skulle vara bra att veta om det verkligen är billigare på så vis.
AAAAAA
2005-07-24 03:00
Tjena grabbar.

Jag har en kompis som är Madrid fans, killen påstår att Gravesen är bättre än Vieira och EMERSON, samtidigt säger han att Salgado är bättre än Zambrotta. Vad säger ni/tycker ni om detta? Vill bara veta. :)

FORZA MAGICO JUVE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-07-24 02:57
Andey: men kom igen Kaká är etablerad och spelar i startelvan i ett av europas bästa lag, så det va en lite dålig gemförelse. Jag tror på Robinho vart han än går men det är många faktorer som ska stämma in, men självklart har han egenskaperna och enorm talang för att lyckas, så det är ju inget att snacka om. God Natt
Barcelona @lle
2005-07-10 20:34
Ronaldinho "- Jag kan inte se mig själv bo någon annanstans. Min familj är väldigt lycklig här och det var huvudsaken när jag valde mellan Barcelona och Manchester United

http://expressen.se/index.jsp?a=402133
Barcelona Barça-Niño
2005-07-23 16:40
Matchen idag mot danska div.2 laget visas på två spanska kanaler idag.
Barça Tv DIREKT,klockan 19.30 svensk tid (spansk tid).
Och på tv3 eftersändning,klockan 22.00.
Tror på 7-0 till Barça ikväll!

Forza Barça!
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-24 00:49
Vet någon hur det gick för Rodri,Pitu och Van bommel?

Tacksam för svar!
Barcelona Edmilson
2005-07-10 20:32
Chelsea att dom aldrig ger sig??
Real Madrid El Rapido
2005-07-12 13:14
sr. skarrie
Varför är du intresserad av barcelonas nya tröjor?
Vill du köpa en eller?
Real Madrid El Rapido
2005-07-12 14:35
Ämne: El Rapido//
Inte....
Jag vet, läste det nu;)
Ronaldos var nog värre, hehehe
Barcelona Onyxx
2005-07-23 22:08
Tråkig match (ok första, dålig andra), men vi vann med 4 - 0

Målgörare: Larsson, Eto'o, Gabri och Guily

Bäst på plan: Van Bommel

Sämst på plan: Gabri
Barcelona Barcelona_4Life
2005-07-23 20:51
vilken tid spelar Barca ikväll ?

tacksam för svar..
Barcelona real_one
2005-07-24 00:35
hej...skulle någa kunna vara snäll och lägga upp målen
Barcelona Aubri
2005-07-12 16:41
barca_barca
hahahah tack, glömde totalt bort, vi är cl klara
f**** vi vann ju ligan, hahahaha
Barcelona Barccca
2005-07-12 15:57
helt rätt! Men han petar säkert Maxi eller Messi skulle ja tro
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-12 15:53
Fattar inte varför vi ska värva "The Beast" vi har ju gott om anfallare.
Sevilla sevilla90
2005-07-12 15:35
Ämne: sevilla90

Jag lä....
Okej. Jo maxi var jäkligt bra mot Chelsea.
em1l
2005-07-12 15:36
kolla länken gubbar:D
Barcelona Rebin M
2005-07-12 15:23
Vet inte vart Aftonblaskan fått detta ifrån. Vet någon om detta uttalats officiellt någonstans?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-07-23 17:05
KOlla in länken, fort. Robinhos övergång krånglar, hmm, men jag tror fortfarande att Madrid kommer ordna det på något sätt.
Länktips: www.sportal.nu
Katalanerna
2005-07-24 00:34
Deco har knappast allt en mittfältare ska ha.
Den enda mittfältaren i världen som är komplett är Steven Gerrard.
Annons: