/spanien/barcelona/forum/25785.aspx/spanien/barcelona/forum/25785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Aubri
2005-10-16 16:43
Hmm igår var intressant match

Har ni tänk, förra året vann vi Ligan
Av två enledningar

1. Eto öste in mål (laget)
2. Valdes vann Zamora (stavning)(laget)

I år, har vi släppt in så många mål
att det endas är 3-4 lag som släppt in mer mål än oss, hmmm 14 gjorda på 7 matcher är bra, men 10 insläppta på 7 matcher däremot håller inte

Där är den stora skillnaden i år, koncentrationen
när det gäller att inte släppa in är helt borta

Mål kan vi göra, men va hjälper det i år
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-16 16:33
asså messi satt ju på läktaren igen. om det fortsätter så kommer han ju hans talang gå förlorad. vem är det som sätter stopp för honom??
Barcelona Kharles
2005-10-16 16:33
REAL FAN###1 ter sig mer och mer som ett misslyckat abortförsök. Eller lobotomerad.
Barcelona BatiGoal
2005-10-16 16:29
REAL FAN###1 :

Real madrid kommer inte vinna nåt iår din medgångs fan!

Jag tycker förövrigt att Van bommel borde ha kommit in vid 3-1 istället för Ezquerro för att stärka mittfältet men jag tänker inte gnälla så mycket då Barcelona fullständigt spelade ut Deportivo på borta plan vilket är starkt om man ska ta ut nåt speciellt från gårdagens match. Men Deportivo hängde på även om de inte kom upp i normal standard så kämpaded de väl och förtjänar eloge för det!

Spelet funkar det är allt som räknas vi kommer igen!

Marquez funkar inte riktigt som han gjorde i fjolåret, flytta ner Marquez till backplatsen och ta in bommel som ska spela bredvid Deco.

Synpunkter?
Barcelona AlexC
2005-10-16 15:58
Målen (Barcas) från igår till er som undrade
Barcelona Younies
2005-10-16 15:58
Förlåt ordspråket.
Men jag fattar verkligen inte hur idioten Rijkaard tänker !
En sak är säkert iaf. Oleguer och Giuly tillför ingenting på planen. Jag tycker så synd om Etoo, Deco och Ronnie tex som fixar 3 mål på egen hand. Och sen släpper vi in 3 mål på ett formsvagt Depor som knappt skapar något framåt.
Startar inte Rijkaard med Puyol och Marquez som mittbackspar från och med nu så ska han fan och med sparkas. Han är för envis och det funkar inte. Oleguer gör för mycket misstag. Och sen att man tar in Edmilson istället för Motta, som i mina ögon sköter sig bäst på Pivote platsen.
Rijkaard måste ändra på saker och ting nu annars har han inget i Barca att göra. Giuly ska ersattas av Messi. Annars bör man ändra till en annan taktik där Etoo och Larsson ska spela på topp och Ronnie bakom. Rijkaard har hålt fast vid sin 4-3-3. Dags att börja ändra lite i taktiken också. Nåt som Rijkaard aldrig ens ha testat.
Barcelona Ronnie
2005-10-16 15:56
Faan va oturen grinar oss i ansiktet, vi missar två riktigt bra lägen medans Depor skjuter två stolpen men har turen att få tillbaka den. En gång är okej det är ju bara en tillfällighet men två gånger då har man mycket tur!

Dags för styrelsen att inse Barça behöver köpa minst en försvarare av klass, fan självaste Poyul framtstår ju som en medelmåtta i denna omgivningen!
Barcelona Suñol
2005-10-16 15:46
är det någon som har länk till målen i går?
Barcelona Koeman!!
2005-10-16 15:45
Vad sysslar Rijard med? Han kör med någon social verksamhet verkar det som när han går runt på alla spelare i laget. Ska man inte spela med dem bästa eller jag har kanske fel? Eller han kanske är som alla tränare när man var 5 år, låta alla spela.
Barcelona henke-best
2005-10-16 15:31
saeviz:
vad kan man göra där då?
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-16 14:46
4 omgångar kvar till El Classico!
Barcelona RiZzo
2005-10-16 14:26
Nån som såg straffen som real fick??
Va de där rött kort??
Konstiga domare de finns i spanien.
Fan kan dom inte bytta till sig några ita domare.
Barcelona RiZzo
2005-10-16 14:22
Håller me dig han borde ha satt in v.bommel istället för marquez så går xavi ner.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-16 14:22
RiZzo: För att Ezquerro är en bättre fotbollsspelare än Giuly.

Jag snackar inte bara om matchen igår, har aldrig varit ett stort fan av Giuly direkt och han har fått flera chanser hos mig men bara gjort mig besviken.. ok om vi inte hade material att ersätta han med men det är just det vi har, så jag fattar inte att han fortsätter att starta.

Kharles // sant sant men vi får inte ge bort segern som igår, det va riktigt onödigt och klantigt speciellt när vi ligger efter en bit i ligan och ska spela upp oss till toppen där vi hör hemma.
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-16 14:19
Ta inte illa upp alla cules, måste bara säga att Rijaard är en konstig taktiker. Varför tar han inte in Van Bommel istället, Edmilson hade inget att göra på plan igår och Guily borde erstatts av Ezquerro eller Maxi.

Han måste fixa till sina taktiker den mannen!
Barcelona RiZzo
2005-10-16 14:19
Okej en fråga till dig dåå.
hur vet du att ezquerro klarar sig så mycke bätter än giuly??
Bara för att han har kommit in varje gång vi har ledningen??
Asså en sak vi måste fatta kolla bara på hur depo startar på sin hemma plan.
dom strartar men def än va chelsea gjorde mot oss. Jag tycker inte att giuly e bra men giuly o belleti har mycke bättre spel tillsammans.
o sen tycker jag att giuly hjälper till hemåt bra också + att han e snabb.
Men ingen snack om att messi ska ta den platsen.
Barcelona Kharles
2005-10-16 14:15
Rijkaard är ansvarig för poängtappet. Att han väljer att ha kvar en spelare som Giuly, som varken tillför något offensivt eller defensivt, och en halvskadad Ronaldinho på plan istället för att sätta in lite stabilitet på mittfältet är rena dagisfasonerna. Deportivo förtjänade verkligen inte poängen och det var väl närmre 1-5 än 2-3 ett tag.. Nu gäller det att vi vinner nästa tre enkla (hemma)matcher och helst utan insläppt mål. Riktigt fegt att ge sig för paddan Lendoiros hot mot Messi också.

Det fixar sig, vi slår tillbaka (do)marängerna på bernabezoo.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-16 14:13
Rizzo// Ingen överdriver, Giuly har inget i startelvan att göra, Messi från start säger jag bara! Eller om man vill sakta spela in Messi i laget så är Ezquerro ett bättre alternativ än Giuly.
Barcelona RiZzo
2005-10-16 14:13
De e 32 pers inloggad o ingen komenterar mina inlägg varför??
Barcelona RiZzo
2005-10-16 14:05
O sen sluta gnäll så mycke på giuly.
han försöker o gör sitt bästa.
Asså jag hatar giuly sj men tycker att ni överdriver här.
Men edmilson jag hatar den killen djupt.
varje gång han kommer in så torskar vi.
vägra sätta in v.bommel igår istället för Marquez.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 14:05
greeneyes_x//
Vi har Messi annars, som först ska spelas in lite försiktigt. Ja om nu resten av lagen i ligan inte lägger in protester om hans deltagande. Han lär iaf få mer speltid framöver, Guily är inte största problemet utan som sagt backlinjen. Men även sammarbete mittfält och backlinje har inte varit övertygande i alla matcher. Vissa spelare, som Xavi, Marquez och Deco måste upp en nivå till.
Barcelona RiZzo
2005-10-16 14:02
Fan asså igår gick allt upp o ner.
Tycker inte 3-3 målet va backlinjes fel.
tycker att mittfältet får ta på sig 3-3 målet.
Som helt har slutat hjälpa till hemåt.
Spc Dinho hela matchen så kom depos anfall från
barcas vänster kant.
Han kan iallafall hjälpa till lite.
Atlético greeneyes_x
2005-10-16 13:58
Håller med om Guily, killen kan ju bara springa, inget mer " Run Forest Gump Run!!! " , killen har inget blick för spelet alls, han kan göra nån bra match från start, men väldigt sällan, han förstör bara anfallet upbyggnaden mer än bidrar.
låna ut han till nåt andra div lag, killen har ju ett helt värdelöst spelsinne, tur att han har så många andra bra på plan som tar backarnas uppmärksamhet, det resulterar att han nästan alltid är fri på kanten, men sen händer det inget mer när han får bollen. han vet inte vad han ska göra förutom att skjuta från skumma lägen.
Bort med Guily Barca, han är en svag länk i anfallet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 13:53
greeneyes_x//
Det ryktas lite. Maxwell från Ajax kommer eventuellt som bosman. Sen läste vi här om dagen om Aurelio från Valencia. Barça har även en option på Sevillas Alves. Men så här mitt i oktober vet man ju inte vad det blir eller vad man ska tro. Men du har rätt, vi behöver förstärkning där bak. En mittback säger du, ni kan väl ge oss Perea? ;)

Själva vill vi se Marquez brevid Puyol men Rijkaard envisas med Oleguer och Rafa som pivote.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 13:51
Ezquerro och Messi får alternera i startelvan istället, håller ni med?
Jag förstår inte vad Rijkaard ser i Guily. Väldigt dåligt passningspel från den lille fransmannen igår, tappade också mycket bollar och Depor får kontringar. Men de största problemen har vi ändå i försvarspelet, även pivoteplatsen funkar dåligt. Måste till en bättring där. Annars blir det tufft framöver. Men OJ vad trevligt det var och se vår offensiv vissa stunder igår, helt makalösa mål. :)
Atlético greeneyes_x
2005-10-16 13:49
synd att ni bara fick 1 poäng igår, ni spelar grymt bra, tycker eran backlinje är lite ostabil, finns det några planer på att förstärka med en en tung mittback eller nåt?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-16 13:43
Vi spelade underbart igår och gjorde fett fina mål men sen är det skandal att vi ger bort 2 poäng pga dåligt försvar!!! Okej deras 3-2 mål (Munitis) är inte så mycket att göra åt, men kolla på deras 1-0 mål och 3-3 mål, de kommer på avslut och alla bara är helt off och stirar på om bollen ska gå in eller inte och returen stutsar ut lite oturligt till depor spelare och dom sätter den, vi måste börja spela ett stabilare försvarsspel om vi ska försvara la liga och gå långt i cl, nu vill jag fan inte se Marquez på mitten utan flytta ner han bredvid Puyol och kör med Belletti - Puyol - Marquez - Gio/Sylvinho, vi gav bort segern igår och har bara oss själva att skylla, helt onödigt kom igen nu Barça det är dags att vakna till! Mr Rijkaard måste inse att GIULY SKA INTE SPELA I STARTELVAN! sälj snubben istället, skulle inte sakna honom.
Barcelona Messi
2005-10-16 13:25
Några slutsatser man kan dra efter matchen;

x Giuly, är precis som Sonde säger: "Barcelonas enda dåliga spelare". Kanske kan vi lägga till Edmílson där också.

x Rijkaard är en väldigt dålig taktiker.

x Eto'o är en hjälte i klass med Puyol.

x Vårt försvar är ett av La Ligas sämsta just nu, utan tvekan.

x Márquez gamla form är som bortblåst. Han är vilse på mittfältet och det påminner mig lite om hans första säsong...

Till nästa match ska Giuly och Edmílson vara utanför truppen. Motta ska få speltid, likaså Ezquerro och Messi.
Barcelona Messi(as)
2005-10-16 13:22
HLKINHO : Ta det lungt kompis, det kommer! :)

Guily kommer garanterat tappa sin plats..bollkontroll? Edmilson övertygar inte, behöver han mer speltid? Vad jag vet och hört så var han riktigt grym i Lyon. Oleguer.. Marquez ska ha hans plats. Jag tror på anfallet, Deco - Eto'o - Dinho. Någon mer än jag som sett hur SNABB deco är? Dessutom har han grym teknik (bortsett från första halvlek igår)

Men men så länge ronaldinho och eto'o showar så är jag gladast i hela världen :D Vi vinner la liga, behöver bara fixa defensiven LITE ;)
Barcelona Barcafan1
2005-10-16 13:09

Fotboll Är Inte Bara Offensiv.Det Är Också Defensiv Det Har Bara Puyol Fattat I Barcelona.Dem Andra Tänker Bara På Offensiv.När Motståndarna Har Bollen Kollar På Barca Spelarna.Dem I Backlinjen Tar Inte Så Står Ansvar i Den Defensiv Rollen (förutom Puyol)
Om Dem Tar Inte Den Defensiva Rollen Så Har Dem Inget Att Göra I Barcelona

PS.Satsa På Unga Backar

Forza Barca
Annons: