/spanien/barcelona/forum/25781.aspx/spanien/barcelona/forum/25781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 19:04
Mallorca ska köras över med eller utan Eto'o anser jag. ;)
Barcelona catalonia barca
2005-09-09 19:02
nu är vi inte säkra om etoo ska spela på söndag mot mallorca.hoppas han spelar.
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 19:01
Amunt!:
Knappast i det här fallet när det gäller Messi. Han finns redan i sin drömklubb.
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 19:00
Alltså, kelme80 skrev något som tydligen Messi skulle ha sagt. Intressant läsning för oss barcafans bara ju. Och han var sen noga med att påpeka att det inte var någon frågan om att Messi var på väg bort eller liknande. Så snälla lägg ner klappjakten. ;)

Klart Messi ser upp till sin landsman, Aimar är en grym spelare.
Valencia Amunt!
2005-09-09 18:57
Alla vet ju att alla argentinares dröm är att spela i Valencia! ;)
Barcelona HLKINHO
2005-09-09 18:56
asssså fyfan va ja gillar FC BARCELONA....ja lovar det finns ingen hör inne som gillar barcelona lycka mycket som jag.....
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-09 18:44
Låt alla olika klubbar och fanns till olika klubbar va hundar efter Messí just nu, det är bara att ta det posetivt som ett bevis på hur bra han är, hela den här grejen kommer lösa sig och Messí kommer utväcklas till en världsspelare i FC Barcelona, och ingen annanstans!.
Valencia kelme80
2005-09-09 18:17
Kharles:

Varför ska han spela i Valencia när han kan spela med "sin storebror" Ronaldinho i sin hemstad Barcelona? ;-)~

Han får gärna spela vart han vill, men jag har aldrig sagt att han ville spela i Valencia.

"Med sin "storebror" Ronaldinho"

Konstigt att han inte kopierar spelet av sin "storebror´s" spel och inte Aimar :P

Barcelona Messi
2005-09-09 18:16
Hoppas verkligen på att Maxi får chansen mot Mallorca om Eto'o är borta. Maxi har presterat nästan varje gång han fått chansen och har kraften som Larsson och Eto'o saknar. Dessutom har Larsson inte varit 100%-ig på slutet, han var bl.a väldigt osynlig mot Ungern, precis som Ljungerg och Zlatan.

Hoppas på denna uppställning mot Mallorca:
Valdés
Belletti-Puyol-Márquez-Gio
Iniesta/van Bommel-Xavi-Deco
Giuly-Maxi/Larsson-Eto'o
Barcelona CaPu_5
2005-09-09 18:06
Dem bör ge maxi en halvlek i matchen mot mallorca ifl inte eto'o är med...
och förstås bör dem spela med van bommel

Dem bör också ställa upp med den bästa backlinjen som dem nog aldrig har gjort:

Belletti-puyol-marquez-gio
Pelada
2005-09-09 17:59
Kharles

Okej, det var mer än vad jag visste. Men då finns väl chans för van Bommel månne? Han säger ju att han är riktigt sugen på att spela, inte så konstigt i och för sig..
Barcelona Kharles
2005-09-09 17:57
kelme80

Varför ska han spela i Valencia när han kan spela med "sin storebror" Ronaldinho i sin hemstad Barcelona? ;-)~

Pelada

Messi kan inte spela förrän CSD tar upp fallet igen den 20:e..
Pelada
2005-09-09 17:49
Sonde

Precis, måste vara oerhört tufft att leva upp till förväntningarna, han har en stor talang, men vi borde nog lugna ner oss lite..

Eto'os huvudskada kan öppna för Henke i startelvan och kanske Messi i truppen?
Valencia kelme80
2005-09-09 17:48
CaPu_5:

Nej nej, absolut inte! Jag e 100% säker på att han kommer stanna i Barca då han har mycket kvar att ge ifrån sig till den klubben som har gjort honom till den han e idag.

Skoj bara att han (Messí) kopierar från Aimar :P

Ber om ursäkt om du trodde att jag menade något annat.
Barcelona CaPu_5
2005-09-09 17:42
Ämne: Detta är kopierat fr....
aha...
menar du att han vill till valencia nu eller???
Valencia kelme80
2005-09-09 17:41
Detta är kopierat från VCF´s forum:)

Messi has revealed that he does have one idol from his country that he does not mind talking openly about.

"I admire Pablo Aimar," he continued. "I was lucky enough to tell him that and have a chat when we played Valencia and we swapped shirts.

"He is a great player and I try to watch his game and study it and copy what he does."

Lille Messi har talat:)
Barcelona CaPu_5
2005-09-09 17:19
Hört att Eto'o kan missa matchen mot mallorca på söndag!!!

Skit
Barcelona Patrik
2005-09-09 17:14
Ämne: Patrik

Läs min eg....Halvadinho

Jag hade redan läst den. Det var mer en retorisk fråga för Laporta-pessimisterna. Angående skulderna verkar det vara under kontroll. Sedan förra året har skulden reducerats med 15 milj euro. Nu är skulden "bara" på 205 milj euro. Jippie.
Barcelona Sonde
2005-09-09 17:11
En som sannerligen bör lugna ner sig lite när det gäller Messí, är Laporta. De senaste dagens uttalanden tyder ju på mer eller mindre hysteri kring dennes talang. Det kan inte vara bra för en 18-åring att känna den pressen från den högsta makten inom klubben.
Barcelona Messi
2005-09-09 16:51
Daniel el magnifiç

Vi har ett anfall av världsklass utan Zlatan också.
Barcelona Lucho
2005-09-09 16:27
Gustaf: Det är riktigt att Saviola och Maradona är olika spelare men jag tror snarare att man kallde kaninen för den "nya Maradona" då man såg honom som frälsaren som skulle leda Argentina i framtiden. Robinho har ju ett antal gånger kallats för den "nye Pelé" men det kanske vore bättre att jämföra honom med Garrincha?
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-09-09 16:24
Intverljuv citat med Zlatan

"Which is the club of your dreams?" (2001):
"Real Madrid, Barcelona, and I have always liked Inter."

Kan detta innebära en flytt till Spanien?

Isåfall så har vi ett anfall av världsklass=)
Barcelona Gustaf
2005-09-09 16:07
Lucho har helt rätt i att vi måste ta det lugnt när det gäller Messi. Att ge han en för viktig roll och lägga för mycket press på honom redan som 18-åring vore oklokt. Se på Owen som inte utvecklats speciellt mycket sedan han var 20 år. Messi ska långsamt spelas in i laget och även om han är en bättre spelare än Giuly så hoppas jag att Rijkaard skyndar långsamt. Han visade i Joan Gamper att han är mogen att starta en hel del matcher och det hoppas jag även att han får göra.

Saviola är väll inte rätt att jämföra med Maradonna. Saviola är en anfallare och Maradonna en mittfältare. Aimar tror jag fortfarande väldigt mycket på. Han har haft otur med skador och fått konstiga roller av tränare. Målet mot Betis var helt underbart och världsklass. Om Valencia går bra i år och Aimar får vara skadefri tror jag han kan gå om Riquelme. Han har speeden som Riquelme saknar.
Barcelona Lucho
2005-09-09 15:36
Jag tror också på Messi och ser gärna att han spelar istället för Giuly i år men folk borde ta och lugna sig. Messi har haft en kometkarriär och gjort bra ifrån sig på en rad olika nivåer men han har ju trots allt bara gjort några få matcher med A-laget ännu. Innan jag säger "han kommer att bli världens bästa en dag" så vill jag se honom prestera på hög nivå, exempelvis Barças A-lag, under en längre period.

Det finns ju mer än ett exempel på argentinare som varit den "nye Maradona" men som inte levt upp till förväntningarna utan stannat i utvecklingen. Saviola är ju kanske det mest aktuella exemplet. Vägen var öppen och det fanns inte ett moln på himlen men ändå så tog han aldrig det slutgiltiga steget. Samma sak kan sägas om spelare som Aimar och Riquelme även om dom, trots några om och men, lyckats bättre..
Barcelona catalonia barca
2005-09-09 15:15
inom 5 år är messi den bäste men man måste nu lösa hans problem.
Barcelona _Barca
2005-09-09 15:07
Messi...Världens bästa inom 5 år...de kan jag Garantera er
Pelada
2005-09-09 14:47
La Rambla

Det finns ju en mängd målvakter som kommit till Barça och testat. På senare år, förutom Enke och Dutruel, finns ju Bonano, Ruud Hesp, Vitor Baia och senast Rustu.

Förresten någon som kommer ihåg Ronaldos straffmål mot Paris SG i finalen av Cupvinnarcupen 97? För övrigt var Baia riktigt bra i den matchen..
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 14:29
Havaldinho:
Perdone!
Hehe, nu får jag skämmas hela helgen. ;)
Barcelona El Comandante
2005-09-09 14:26
Glöm inte bort heller att fast vi inte vunnit nån europa titel de senaste åren så är vi ändå rankade 2a enligt Uefas Koefficienter. Plus att vi är det enda laget som aldrig missat europa spel.
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 14:17
La Ramba

Fan vad smart av dig att ta upp en match man glömt bort totalt till slut...
Nu är den i minnet igen tack för den förstörda dagen hahaha ;)
Vänta du bara ska förstöra din dag en vacker dag också ska du se ;)
Annons: