/spanien/barcelona/forum/2578.aspx/spanien/barcelona/forum/2578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-07-08 11:36
The camerooninas Det är just dom punkterna som du tar upp förväntade jag mig att laporta samt benedito skulle ta upp mera frekvent (så fort chansen ges). Men det är knäppt tyst Bägge har gått i råttfällan och snackar om värvningar. Säg vad man vill om barto men han är äckligt smart tyvärr Redan när han utlyste nyvalet visste jag att han kommer vinna, folk underskattade honom. Inklusive laporta, som trodde detta skulle bli en Walk in the park Jag är varken för barto eller laporta då ingen av dom förtjänar att vara presidenter. Har ingen tillit till någon av dom men föredrar ändå den senare som har smartare folk bakom sig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-07-08 11:24
Frågan är om Bartomeus anhängare hade tyckt likadant om honom ifall man inte hade vunnit trippeln, ifall krisen i vintras hade fortsatt. Vad hade man då lutat sig mot? Vilka positiva saker hade man kunnat försvara Bartomeu med? Sedan går man och vinner trippeln när Suárez väl kommer in i laget helt naturligt, och allt är frid och fröjd. Helt plötsligt helgonförklaras Bartomeu. Skillnaden ligger alltså i att vinna en trippel. För hur bra har Barca sett ut sedan Pep lämnade? Om man nu endast lägger fokus på titlar så känns ju Barcelona verkligen som fel klubb att heja på, det är ju snarare unikheten som lockar en till de blåröda färgerna. Det är ju det som tidigare skilt oss från övriga toppklubbar, nu är man ju bara ett lag i mängden som inte för så längesen faktiskt var unika med värderingar om saker både på och utanför planen (La Masía, Qatar, klubblegender)
Barcelona the cameroonians
2015-07-08 11:07
Papillon

Du anser ju att Laporta gjort sitt i klubben eftersom du, i ett av dina få inlägg som innehåller argument, anser att hans moral är förkastlig och inte kan representera klubben. Jag förstår att man kan ha olika preferenser kring moral och vad som är etiskt rätt och inte. Därför skulle jag vilja veta var du moraliskt sett placerar in din favorit Bartomeu som, bland annat, agerat enligt följande;

- Lovat en cancersjuk spelare ett nytt kontrakt men stod inte vid sitt ord. Rimmar illa för någon som så sent som igår uttalade sig om Barcelonas solidaritet. Moral?

- I icke demokratisk anda INTE utlyste nyval. Moral?

- Står bakom ett sponsoravtal vars ägare sponsrar terrorism och slavarbete och vill dessutom förlänga det eftersom denna diskussion enligt honom bara existerar lokalt i Katalonien. Moral?

- Är förknippad med skattebrott och korruption och för första gången i klubbens 115-åriga historia står Barcelona åtalade i inte mindre än sju rättegångsfall. Moral?

- Krävde Fair Play när han väl utlyste val ett år senare. Deltog därefter i över 100 olika mediesammanhang och anställde ett antal personer för att landsätta en PR-kampanj innan valet. På klubbens bekostnad. Moral?

- Gick emot klubbens stadgar när han gav CL- och CdR-biljetter till Penyas från den pott som sak gå till medlemmarna. Moral?

- Har skrivit på dokument som tillåter att ultras åter får tillträde till matcher och Camp Nou. Moral?

- Vill att valet ska handla om projekt och inte namn, ser ändå till att den tillförordnade ledningen värvar i Luchos namn och låter Braida åka till Turin och buda på Pogba. Moral?

- Säger sig vara för transparens och öppenhet med vill inte ställa upp i debatter. Döljer också mycket information kring exempelvis Espai Barca där han la locket på för motståndarsidan att argumentera och samtidigt såg till att höja gränsen för medlemmarna att kunna skapa misstroende. Moral?

Du får gärna ha egna åsikter och tycka att vi som, bland annat för skälen ovan, är en sekt som är emot Barto. Skillnaden mellan dig och ”sekten” är dock att de backar upp sina inlägg med argument medan du väljer att endera idiotförklara eller plocka ut en enskild mening och leka moraltant UTAN att över huvud taget själv komma med argument.
Då är du i ina ögon inget annat än ett troll i sammanhanget och förmodligen känner dig utanför och desperat försöker få uppmärksamhet?! Faktum är att du påminner lite om Bartomeu som också gömmer sig bakom enskilda meningar och inte vågar (kan?) argumentera eftersom ni innerst inne vet att era ”projekt” luktar riktigt jävla illa.

Vill tacka ”sekten” för att ni orkar fortsätta argumentera mot Bartomeu och hans fan-club. Själv har jag som sagt fått nog och är on a break (med en kort comeback just nu). Ser fram emot att komma tillbaka när batterierna är laddade med positiv energi igen. Just nu är jag mest bitter över att se min älskade klubb hanteras som smuts. Och forumet klarar sig bäst utan just bitterhet – och troll för den delen.
Barcelona BlueRed
2015-07-08 10:49
Arda var väl i början mer än släpande anfallare än central mittfältare. Lite mer Messis roll innan Suarez dök upp. En Götze typ.
Men han har ju utvecklats rejält i Madrid och klarar Iniestas roll som har en utgångsposition längre ner på plan och driva framåt. Hans defensiva arbete och spelsinne har verkligen utvecklats på senare år.

Ska verkligen bli intressant att se honom spela. Jag är fortfarande skeptisk men hoppas han motbevisar mig. För spela fotboll kan han definitivt. Hade dock tagit Pogba alla dagar i veckan dock. Förstår dock att man tar en Arda med tanke på priset på Pogba.
Barcelona papillon
2015-07-08 09:26
( Xaviesta )

Eller så är det för att man inte vill bli förknippad med den lilla sekt som finns här inne som snackar skit om allt som inte har med Laporta att göra.

Men vad vet jag som bara har hållt på Barca sedan 48 timmar tillbaka. Jag är ingen "äkta Cule", du är (självutnämnd men ändock).

Du "sticker ut hakan": jo men visst, och detta kom du fram till eftersom du vet att Bartomeu's lokala stöd är inne i svenskafans forum och läser vad som skrivs för att sedan ge sin röst till honom.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2015-07-08 08:46
LennyRomario

Oj så mycket fel du har i ditt inlägg. Om det var ett försök att provocera mig så misslyckades du totalt.
Barcelona papillon
2015-07-08 08:44
Junta Dimision

Du kanske hoppade av skolan väldigt tidigt? Men det finns något som heter: "Oskyldig tills motsatsen är bevisad" och inte "Åtalad och du är säkert skyldig".
Barcelona papillon
2015-07-08 08:41
LeoMessi

Jag är inte alls mycket bättre, eller vad menar du?

Om jag inte minns fel så blev du spärrad eftersom du inte skriva/argumentera utan att vårda ditt språk.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-08 07:59
Namn: Det är jag som har tröja nummer 10, väl?
Sänt: 2015-07-07 22:25

Japp, det var under nyvalet som allt vände hos våra spelare, inställningen, intensiteten osv. Som L.A.M.10 varit inne på tidigare,

Vi vann inte tack vare barto, vi vann TROTS barto! En man som sålde Barcas själ och satt oss i klistret sen hans pack tog över. En man som skulle utlöst nyval redan vid Januari 2014 istället för att roffa åt sig en position han inte förtjänat.
Barcelona Cule4life
2015-07-08 07:53
Bravo . Ter stegen Alves.Vidal .. Pique.(NY) .. Varmealen.Bartra .. Alba.Mathieu Rakitic.Samper .. Busquets.Macherano .. Iniesta.Rafinha Messi.Turan .. Suarez.Sandro .. Neymar.Pedro Bubblare, Halilovic,D.Suarez m.fl
Barcelona 11-9-10
2015-07-08 07:21
Arda är en offensiv mittfältare, som kan lira ute på kanten men trivs bäst centralt. Iniesta är hans förebild och dom 2 är inte helt olika i spelsättet. Rakitic må ha varit bra förra säsongen men kroaten kommer vara ännu bättre under kommande säsong. Han kommer ta mer plats och ha bättre kontroll Mittfältet ser jävligt intressant ut Nu är det bara att bli av med skitspelarna sälja adriano och flytta över matheiu som back up till vänsterbacken. Enda som saknas kan vara en yngre mittback #laporte
Barcelona Cule4life
2015-07-08 07:04
Enligt mig är Arda ingen central mittfältare ! Han har alltid spelat som ytter mittfältare/anfallare, och det är nog där han är tänkt. Bakom trion känns tunnt, men inte längre.

Så enligt mig igen så är en av spelarna som Veratti, Pogba m.fl välkommna, det fattas en ersättare till Xavi, men vill man ge den chansen till dom som är kvar och Samper, Halilovic så är det också välkommet.
Barcelona 11-9-10
2015-07-08 06:22
@barcastuff: Arda Turan: "Since I heard Barça were interested, I wasn't able to sleep - until yesterday, when it was official." [md] Lite kul att knäppa Mourinho samt Chelsea på näsan när dom nästan hade gjort klart med arda Läser man laportas och beneditos kommentarer efter värvningen av arda så fortsätter man bli besviken. Den ene snackar om pogba den andre snackar om veratti och ingen snackar om klubben och ingen som drar ner barto utan dom drar ner sig själva Nej jag vill flytta det här jävla valet 6 månader, så kandidaterna kan förberedda sig ordentligt samt så medlemmarna får bättre överblick vart alla står
Arda Turanismo
2015-07-08 04:50
Ali G

Läste den nyheten nyss, han lär förlora många röster p.g.a. det. Jag finner det roande att han tidigare sade att man inte skulle fokusera på värvningar för att i nästa sekund göra det själv haha.
Barcelona Deli.Z
2015-07-08 03:50
Tror Ali g menar detta
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-08 03:25
Ali G Källhänvisa, tack.
Barcelona Ali G
2015-07-08 02:59
Vilken pajas den här Benedito är asså, han går ut offenltligt och säger att han kommer skicka Arda tillbaka om han blir vald, där tappa han nog många röster. Han gör det klart och tydligt att Veratti är första valet, inget fel med det men Gubben måste nog vakna från sin dröm och inse att PSG aldrig kommer sälja.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-08 01:34
papillon "Bartomeu är feg, han är si han är så. Mannen är smart, han vet antagligen att han har allt att förlora genom att ställa upp på en debatt och därför ställer han inte upp, punkt slut" Allt att förlora? Bartomeu själv säger ju hela tiden att han aldrig gjort något fel så jag tycker det är konstigt att han inte ställer upp. Jag menar, om han nu inte gjort något fel så borde fegisen stå för hans handlingar (som är rätt enligt honom) och ha motargument. Istället visar han noll respekt mot alla övriga kandidater för att han innerst inne vet om att han gjort så mycket fel att det är löjligt, han vet om att om han ställer upp i debatter så kommer han bli överkörd framför alla som kommer rösta. En fegis som ljuger dygnet runt. Grym president!
Arda Turanismo
2015-07-08 01:13
Arda: "Shirt number? I know few numbers are available at the moment, but this isn't important for me. Main thing is to play at Barça" [rac1]
Arda Turanismo
2015-07-08 01:12
Neymar: "Arda Turan is a great player. He's one of the best players in the Liga. He's very talented, he'll help us a lot." [sport]
Barcelona Liunil Masse
2015-07-08 01:09
Gabriel och Diar Shekha, håller fullständigt med. Detta är som en mardröm som kommer fortsätta i 6 jävla år till, 5 år räckte inte, 6 till! Kill me!! Kan någon här nämna något positivt Rosell/Bartomeu gjort för klubben sen man tillträdde? Det finns inget. Finns bara en massa misslyckanden Kolla hur Bayern sköts av sin ledning och kolla på detta tramset. Vi är FC Barcelona, sällan jag blir avis på någon annan klubb men nog fan är jag avis på hur Bayern sköts om man jämför med oss med råttan Bartomeu. Det är sorgligt, vi förtjänar bättre men icke, medlemmarna vill tydligen att FC Barcelona ska begravas. Jag är rädd för framtiden, verkligen.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-08 00:27
Som sagt, man märker direkt vilka som förespråkar Bartomeu bara för att desperat försöka vara annorlunda och för att sedan kunna delta i dom dagliga valdiskussionerna härinne genom att systematiskt hoppa på dom som vill se vilken annan kandidat som helst vinna före Bartomeu, den självutnämnde föredetta klubbpresidenten. Det har blivit en ny trend efter vår fenomenala vårsäsong. Papillon är ett lysande exempel på detta, en provokatör av rang och alltid utan ett bra argument och alltid en dålig ton samt spridda påhopp. Någon som minns KarmalsKaranka?

Finner ni det givande att diskutera med honom? Behöver man ens förklara för en riktig culé vad klubbens värderingar är och varför Rosell/Bartomeu inte fungerar som komponenter i den ekvationen? Jag vågar sticka ut hakan här och påstå att det finns ingen som vill se Bartomeu som president på riktigt utan det är endast för att man tröttnat på att läsa om att i stort sett alla vill se honom fara och flyga.
Barcelona Gio Style
2015-07-08 00:24
Jisses, har folk redan glömt hur mycket vi lidit på grund av den här ledningen?
Visst tog vi trippeln men jag har fortfarande räknat dagarna till omvalet.

Räcker det inte med att se hur våra profiler behandlats och deras egna beslut (Puyol, Valdes osv)?
När ikoner flyr så är det ju något som är helt galet och det är alarmerande nog.

Vill även välkomna Arda till klubben, men känns det inte lite som att Barto värvade Arda för att "nollställa" övriga konkurrenters affischnamn?
Många tänker säkert att vi inte behöver Pogba/Verratti nu när Arda anlänt.
Barcelona LennyRomario
2015-07-07 23:54
@papillon:
Var i ligger det patetiska? Och det handlar väl i grunden inte om att Laporta ska vinna, utan att Bartomeu inte ska det. Men Laporta tycks vara den enda som kommer i närheten. Om jag blev glad när Barca vann CL? Ja. Så glad som man borde bli för att vinna CL? Nej. Fick kritik för att jag var gnällig då också. Och ja, sitter Bartomeu kvar kan du ge dig fan på att jag hoppas att vi åker ur gruppspelet kommande år, om det betyder att någon som bryr sig om traditioner och värderingar tar över. Och som sagt, att bete sig ohederligt och fegt är inte längre ohederligt och fegt. Det är smart. Bluffa med övergångar? Smart, om man får den spelare man vill ha. Montera ned la masia och b-laget. Smart, vi behöver inte skiten. Vi har råd att köpa spelarna istället, vi har ju Qatar på tröjorna. Edit: Insåg nu att du är samma snubbe som idag dessutom hunnit med att försvara Suarez "Negro", och tidigare försvarat hur värvningen av Neymar gått till, och påstår utan källor att Laporta hänger med horor. Du är ju uppenbart ett troll. Dumt av mig att nappa. Igen.
Barcelona Ali G
2015-07-07 23:47
Di Campli (agent Verratti): "Marco would like to play at Barça, but PSG aren't willing to sell him." [ser]

Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 23:30
papillon

Bartomeu som ville att samtliga kandidater skulle gå efter fairplay har inte ens bollarna nog att debattera om sitt projekt med de andra kandidaterna. Han har ingen respekt mot sina motkandidater, ännu mindre när han börjar prata om fairplay. En feg råtta är vad han är och det är ett skämt att han ens får ställa upp i valet när han är åtalad för skattefusk och korruption, som han säkert lär bli fälld för.
Barcelona LeoMessi
2015-07-07 23:24
Papillon Hur mycket bättre är du då? Det enda du gör är att klaga på att skribenter klagar på barto. Är du så mycket bättre då? Var det inte barto som snackade om fair play? Hur fair play är det att vägra ställa upp på debatt? Om han är så duktig och oskyldig samtidigt som han inte har något att dölja så borde han väl inte vara rädd att ställa upp på en debatt? Enligt dig är han smart som inte ställer upp eftersom han skulle förlora; vill du då ha en president som är feg och svag som inte vågar stå till svars för något? Du får gärna hålla på barto, för alla kan inte tycka lika. Men du får backa upp det med något, istället för att sitta här klaga på samtliga skribenter. För då är du lika "jobbig" som dom du anklagar för att vara det. Har redan blivit spärrad en gång tidigare på grund av att du inte kunde sluta stalka mina inlägg här och anklaga mig för att inte göra något annat att pissa på ledningen.
Barcelona papillon
2015-07-07 23:02
Vad är det man läser här inne, det ena patetiska inlägget efter det andra. "Vuxna karlar" som gråter över att playboy Laporta kanske åker på smisk.

Var ni inte glada när Barca vann ligan, cupen, eller för den delen CL? Satt ni hemma och "önskade" att Barca kom 4a i ligan och åkte ut i gruppspelet i CL, sålänge som Bartomeu försvann?

Bartomeu är feg, han är si han är så. Mannen är smart, han vet antagligen att han har allt att förlora genom att ställa upp på en debatt och därför ställer han inte upp, punkt slut.

Laporta tar tillfället att kandidera med Abidal bredvid sig för att fiska röster, smart gubbe, många här inne hyllar honom. Bartomeu deltar i Xavi's sista presskonferens, normalt kan tyckas för en president, samma personer här inne ser sin chans att nedvärdera honom. Patetiskt!
Barcelona petersays
2015-07-07 22:43
"Varför kan vi inte fortsätta få vara en ärorik klubb med fina traditioner som faktiskt står för något speciellt och samtidigt vara ett slagkraftigt storlag som slåss om titlar säsong efter säsong? "

Hear hear!
Barcelona Det är jag som har tröja nummer 10, väl?
2015-07-07 22:25
Nu kanske jag bara svamlar men i alla fall.

Visst var det när Messi och gänget fick reda på att det skulle bli nyval som hela laget svängde och helt plötsligt hittade formen? Man får väl förmoda att det var för att spelarna tänkte "äntligen, nu blir det förändring i klubben" och hittade tillbaka till motivationen och glädjen. Men röstar medlemmarna fram Bartomeu så blir det väl ingen förändring (Inte så insatt i skillnaden mellan Rosell och Bartomeu men om jag ska lita på forumet så är det i stort sett samma sak) och det känns inte då heller särskilt långsökt att lagets spelglädje och motivation kommer sjunka igen då de inser att klubben kommer skötas på samma vis i ytterligare 6 år.

Så visst, kanske vill man hävda att Bartomeus FC "Qatar" Barcelona kommer vara det alternativ som ger mest pengar till klubben, men om spelarnas motivation och glädje sjunker, vad har man då för anledning att tro att det sportsliga resultaten skulle bli bättre? Pengar är mycket i fotboll men den som tror att det Barcelona behöver (näst rikaste klubben i världen väl?) är mer pengar... NEJ -.- För visst är det Qatar-pengarna som är främsta argumentet för Bartomeu?

Spelare presterar när de trivs, och det som verkade få dem att trivas denna säsong var tanken av förändring. Så.. Förändring känns det enda rimliga om man vill Barcelona väl, d.v.s om jag inte är ute och cyklar när jag pratar om anledningen bakom Barcelonas plötsligt återvunna form.

Kan man någonstans se hur medlemmarna i nuläget vill rösta?
Annons: