/spanien/barcelona/forum/25777.aspx/spanien/barcelona/forum/25777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid _Puya__Arsenal
2005-07-27 00:39
Kuffba//

Bush God?
Kanske du är lite yr
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-29 11:34
japp, vi får hoppas han kommer...efter de billiga men superbra värvningarna hittills+att man knytit upp de spelare man vill satsa på t 2010, kanske det är dags för lite mer tyngd i backlinjen.
Barcelona Patrik Andersson
2005-07-29 12:32
Ämne: skulle inte ha något....
Trodde vi hade sluppit denna diskusion, belleti går före cicinho på högerbacken i brasilen. Så varför värva en i princip likvärdig spelare på högersidan.
Det är vänstersidan som behöver stärkas.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-29 12:10
de verkar inte få sin Robinho...med Guti, Figo, Zidane, Becks på mittfältet så kommer nog Real inte ens tvåa 05/06.
Real Madrid Raúlmania
2005-07-29 00:20
oj, så länge. när skrevs det?
Real Madrid Hala Madrid !
2005-07-28 23:58
Svenskafans.com
Real Madrid Raúlmania
2005-07-29 00:16
hur långt sträcker sig saviolas kontrakt?
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-29 00:20
2007
Real Madrid Hala Madrid !
Svenskafans.com
Barcelona Pelle i Sumpan
vet inte så mycket om honom: han är född -80 och är visst med i Portugals landslag.
Barcelona Kharles
2005-07-27 00:03
Nej Puya, inte ens Henry. Utan Eto'o hade vi aldrig fått ligaguldet.

Catalan

Det där låter som en idé! ;-)~ Men jag tror inte att pengar är det främsta problemet. Jag tror Rijkaard är nöjd som det är. Sen har vi väl också Oscar Lopez (vad händer med honom?) och Peña från B-laget som borde få en ärlig chans (men jag tror att han är för defensiv för Rijkaard, likaså Navarro på vb:n). Hoppas vi har lite mer tur med skadorna nu, vi har i varje fall 25 spelare i A-truppen truppen nu, till skillnad från förra året.
Barcelona Catalan
2005-07-26 23:57
Jag har funderat på en sak.

Barça är världens största klubb och har j*vligt mycket fans runt om i världen. I Sverige finns det säkert runt (minst) 500 st. rätt så seriösa Barça supporters. Med det menar jag sådana som följer Barça bra och som inte är så kallade medgångssuporters.

Alla vi Barça fans bryr ju oss om klubben och vill att det ska gå så bra som möjligt för laget och att vi ska vinna titlar osv.

Om vi 500 skulle samla ihop pengar, till att köpa in en ny vänsterback t.ex så skulle vi ju i alla fall kunna bidra med något!

Jag är så angelägen om en ny vänsterback (Gio och Sylvinho håller helt enkelt inte om vi vill vinna CL) att jag skulle kunna ge minst 500 kr. för att se en riktig klasspelare a la Ashley Cole eller Zambrotta skulle komma till blaugrana.

Självklart är kanske inte alla villiga (eller har någon möjlighet) till att ge 500 kr. Men om vi i alla fall skulle kunna ge 300 kr/person så skulle vi få in 150 000 kr. Bara från Sverige!

Om länder som Danmark, Norge, Portugal, Schweiz, Frankrike, hela Asien-trakten, och framförallt SPANIEN, där det finns massvis av Barça-fans gjorde likadant som oss så skulle vi komma upp i summor nära 20 miljoner ;-)

Tänk på att det finns 125 000 medlemmar i FC Barcelona. Och om alla skulle ge 100 kr var så skulle klubben få in 1 250 000, inte illa !!

Det finns ju galningar i Spanien t.ex som skulle ge tusentals kronor för att få in ett så eftertraktat nyförvärv.

Jag minns GAIS, vars supportrar samlade in pengar på hemmamatcherna för att köpa loss Mathias Gravem. Och det lyckades dom med. Mycket starkt och fint gjort av det grönsvarta Götrborgslaget.

Om en storklubb som Barça och dess supportrar skulle vilja göra likadant så skulle vi bidra med väldigt mycket ekonomiskt sett.

Idén kanske är sjuk men det var bara något jag tänkt på.

Visca el Barça = Més que un club !
Barcelona Kuffba
2005-07-27 00:40
_Puya_Arsenal:

Läs igenom texten noga.
Barcelona Puyolinho
2005-07-26 23:45
Jaaa du , Man tackar :D
Barcelona Teknikos
2005-07-26 23:41
ni som tycker henke är bättre än zlatan... tänk på det här bara:

Skulle Henke ta en ordinarie plats i Juventus(Nej!)

Skulle Zlatan ta en ordinarie plats i Barcelona (Absolut)

Har Henke en ordinarie plats i startelvan i Barca (Nej!)

Har Zlatan en ordinarie plats i Juve? (Absolut)

Är Henke förstaval i Barca (Nej!) inte enns tredje...

Är Zlatan förstavalet i Juve (Absolut)

svårare än så är det inte att förstå vem som är bäst, right?
Real Madrid _Puya__Arsenal
2005-07-27 00:18
Kharles//

Jag hoppas du inser själv att du skojar!

Henry är mycket bättre än Etoó TRO MIG!
Barcelona kippish
2005-07-26 23:31
Puyolinho....
Barcelona Tompa
2005-07-29 10:51
Sonde:
Håller med om att styrelsen gör ett kanonjobb på transferfronten. Att fixa två så högklassiga spelare som Van Bommel och Ezquerro är strongt. Skulle ändå väldigt gärne se förstärkningar i försvaret.
Barcelona Tompa
2005-07-29 10:51
Sonde:
Håller med om att styrelsen gör ett kanonjobb på transferfronten. Att fixa två så högklassiga spelare som Van Bommel och Ezquerro är strongt. Skulle ändå väldigt gärne se förstärkningar i försvaret.
Deco #20
2005-07-27 00:07
Ämne: Skön bild. Men det k....
Haha,det är fett snyggt med röda shorts!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-28 23:19
med denna fina ekonomi börjar det lukta nyförvärv ändå...speciellt efter att El President pratat om högerbacken Miguel (Benfica).
Barcelona kung pyol
2005-07-29 12:25
skulle inte ha något emt om cicinho skulle komma till barca... han va grym i confederation cup....
Spinbad
2005-07-29 19:06
Baptista klar för Real Madrid. En jättebra värvning, utan tvekan, av Real Madrid. Men detta lär väl innebära att Robinho inte kommer i sommar?
Barcelona Kharles
2005-07-28 20:35
Messi

Det tror jag inte, de är inte samma typ av forward. Jag tror ledningen fortfarande ser Saviola som en sämre version av Eto'o. Men jag väljer honom före både Giuly och Ezquerro.
Barcelona Mrs Marquez
2005-07-26 22:58
Hemma igen från Århus... :-) Kommer somna med ett leende på läpparna..*S*

Det var en upplevelse!

Åsa
Barcelona Forca_barca
2005-07-29 18:54
R9 Ronaldo
jag tycker ni börja drömma ganska mycket om era nyförvärv..
förra sesongen trodde ni att Patrik Viera var klar men vad hände ?
sen Robinho och nu Baptista? alltså när dem väl har presenterat match tröjan då kan jag tro på dig.. men i real madrid är det mycket dem drömmer om!!
Valencia El Guiri
2005-07-29 03:06
Ämne: När kommer det RSS f....
LEE//

RSS finns redan på SvenskaFans.com, men du får filtrera ut Barcelonanyheterna själv. Funkar utmärkt med t ex Feedreader. (RSS-kanalen i länktipset).
Barcelona Sonde
2005-07-28 22:18
Han nämns sällan, men i saband med alla dessa hyllningar för Laportas arbete med ekonomin så bör även Soriano ha sin del av berömmet. Han är trots allt ekonomiansvarig.

Bra jobb av styrelsen överhuvudtaget, jag gillar faktiskt det här med att de inte vill värva med. Det visar att de inte förivrar sig och känner sig tvungna att värva ett 'crack' trots Rosells avgång.

KUTGW!
Barcelona Patrik
2005-07-28 20:54
Kuffba

Den enkla anledningen till jag inte står upp för Malmö i CL-kvalet är att om dom mot förmodan skulle gå till CL måste vi genomlida ett helt gruppspel av Malmö-matcher, och har vi otur hamnar dom i en tråkig grupp = tråkiga matcher, istället för att vi får se dom bästa matcherna varje omgång.
Barcelona Patrik
2005-07-28 20:54
Kuffba

Den enkla anledningen till jag inte står upp för Malmö i CL-kvalet är att om dom mot förmodan skulle gå till CL måste vi genomlida ett helt gruppspel av Malmö-matcher, och har vi otur hamnar dom i en tråkig grupp = tråkiga matcher, istället för att vi får se dom bästa matcherna varje omgång.
Annons: