/spanien/barcelona/forum/25776.aspx/spanien/barcelona/forum/25776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 16:57
Rent logiskt borde Saviola gå till Argentina-kolonin Villareal;)
Barcelona Ardan
2005-07-27 16:37
Saviola och Rustu e tillbaka i barcelona... dom kanske hänger me laget till asien imorgon! hoppas verkligen att saviola stannar och att man lånar ut maxi lr larsson!
visça barça
Barcelona Rafa Márquez
2005-07-26 16:04
tjena:
Nån skrev för några dagar sen om en sida, tror det var en dansk sida som sålde barcas tröjor och andra lags tröjor. nån som kan ge mig länken till den?
sen var den länk som visade i vilka tv kanaler olika fotbollsmatcher sänds. har nån den också??
tack...

Viva Rafa!
Barcelona Kharles
2005-07-26 16:02
"Vi har inte bråttom" enligt Laporta.

Tolka det hur ni vill.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 15:05
tycker ni att den gul-gröna citrontröjan är snygg? den känns inte speciellt Barcelona:)
Señor Laporta
2005-07-26 17:15
Som många gånger tidigare känns det ganska onödigt att ta upp diskussionen med van Bommel. Han startar troligen, men den defensiva balansen skulle bli för dålig.

Pro Motta!
Barcelona Bopi
2005-07-27 16:50
Ardan :

vill bara säga att man inte lånar ut en 33:åring! Larsson!
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-26 17:43
Ämne: Sluta kritisera henk....
Jag vill nog påstå att Zlatan var det för två år sedan men nu så är han faktisk bättre än Henke.
Henke har ju själv sagt det.
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 17:05
Ämne: Orrenborren: Bommel-....
E Bommel så jävla bra?
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 17:01
Orrenborren: Bommel-Deco-Xavi är nog de förstaval som lirar mittfält kommande säsong.
I anfallet: Dinho(v) -Etoó(c) -Guily(h)...ungefär som en pilspets.
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 16:58
mm..jag tycker han spelar mer som en mittfältare..men som ni säger han är ju väldigt offensiv för en mittfältere..
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 15:48
Håller med om Joaquin.
Känner likadant med vänsterbacksplatsen: skulle sitta fint med någon relativt ung stortalang där, som man kände skulle kunna hålla i 10 år.
Som Arsenalfansen känner för Ashley.
Barcelona Catalan
2005-07-27 15:52
Vi har en mycket bättre (bredare) trupp nu än den gångna säsongen.

Förra året (med alla skador) så spelade vi såhär sett till hela säsongen:

---------------------- Valdes -------------------

---- Belletti ---- Puyol ---- Oleguer ---- Gio --

---------------------- Marquez ------------------

------------------ Xavi ---- Deco ---------------

---- Giuly ---------- Eto´o ----- Ronaldinho ----

En väldigt bra startelva, det erkänner jag.

Men om vi jämför det laget med den truppen vi har i dagsläget så är Barça år 2005/2006 utan tvekan ett mer slagkraftigt lag än det 2004/2005.

Till denna säsong så har vi fått 3 "nyförvörv" i Motta, Gabri och Edmilson. Dom var skadade i stort sett nästan hela säsongen och de är inga dussinspelare vi pratar om nu. Vi har fått in 2 riktiga nyförvärv i Van Bommel och Ezquerro. Den senare är mer tänkt som att jag ge extra bredd i anfallsspelet om Dinho skulle gå sönder eller om nån spelare får en svacka ex.

Det är plötsligt 5 mycket bra spelare varav 1 (V. Bommel) antagligen kommer gå rakt in i startelvan. Gabri och Motta är också heta kandidater till att ta en plats i start-11 !

Edmilson och Ezquerro är också bra spelare som kan komma in och göra ett bra jobb ifall någon av våra ordinarie spelare (Puyol, Marquez, Ronnie) skulle ådra sig en skada eller liknande.

+ så har vi en pånyttfödd Henke som man alltid kan lita på. Det öker också bredden i anfallet. Och sist men inte minst, vår underbare talang Lionel Messi som har imponerat stort på mig (o alla andra också för den delen). Om Giuly fortsätter att missa öppna lägen och spela dåligt så förutsätter jag att Rijkaard kommer låta Messi spela från start och visa om han verkligen ÄR redo för startelvan.

Summering: Förra året spelade vi med en backlinje bestående av Belletti-Puyol-Oleguer-Gio och vi hade en tunn trupp pga av alla skador så vi var tvungna att spela med Gerard(!)i matchen mot Chelsea borta i CL. Han hade aldrig fått chansen att spela en så stor match med dagens spelarmaterial.

Nu har vi Belletti-Puyol-Marquez-Gio(?) från start i backlinjen och det känns tryggare än förra årets försvarslinje. + Edmilson som bra backup och Oleguer ska vi inte heller glömma som kan komma in och lira i dom lite mindre betydelsefulla matcherna. Vi har både ligan, CL, Spanska cupen, Katalanska cupen att tänka på och då är de det bra att ha en bred trupp för att kunna vinna så många titlar som möjligt.

Den kommande säsongen ser mycket intressant ut och jag har aldrig sett fram emot nåt så mycket som jag gör till att årets La Liga ska dra igång. Champions Leaguq också för den delen ;-)

Visca el Barça = Ja som campions
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 16:52
Han är ju i gränstrakten mellan mittfält och anfall på sin vänsterkant Där är han nog bäst.
offensiv vä.mittfältare/vä.forward
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 16:48
En del säger att Ronaldinho är mittfältare och en del säger att han är forward.. vad tycker ni?
Witor
2005-07-26 16:25
Ni som är insatta, hur högt rankas Larsson av Riijkard? Som utfyllnadsspelare eller en man för startelvan då han är i form.?
Barcelona Messí
2005-07-26 15:06
Ja, den är speciell, och majoriteten av Barçafansen gillar den.
Barcelona Messí
2005-07-26 15:03
Patrik Andersson

Ja, grundat på EN supporters åsikt säkert... man måste se till majoriteten.
Barcelona Messí
2005-07-26 15:01
Kanske är det den blå som sålts mest, men den har funnits ute i ett år! Den gula har funnits i en månad och har nog sålt dubbelt så mycket som den blåa gjorde på en månad...
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 16:45
Ämne: Orrenborren

Henke....
Jah..jag kan hålla med om att Zlatan KAN vara VISSA matcher Gudomlig men ibland gör han faktist riktigt dåliga matcher..Åå därför tycker jag att han är överskattad..
Barcelona Puyol_90
2005-07-22 00:50
Casillas är inte världens bästa målvakt. Det är Gianluigi Buffon, eller möjligtvis Dida.
Casillas är inte ens spaniens största talang. Det är utan tvekan Víctor Valdés, som trots att han är två år yngre redan är bättre än Casillas.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 16:06
När vi nu skulle kunna köra:
Ronaldinho/Esquerro (vä)
Eto´o/Larsson/Maxi/Guily/Messi (centr. , Hö.)kommande säsong (dessa kan man ju flytta runt i olika anf.positioner sen) borde vi låna ut Guily eller Maxi. Annars lär inte unge Messi få lira så mycket. Det är ju larvigt att ha mer än 2 spelare på en position.
Barcelona Kharles
2005-07-26 15:26
Messi, håller med. Aftonblaskan visar återigen hur bra koll de har på spansk fotboll. Att de heller inte kunde ta med att tröjan är befriad från en stor ful logga mitt på tröjan. Men men, de hade väl också en artikel om att Bank var den bästa journalisten. Säger en del om den tidningen.

Har f.ö. precis sett Real Madrid bli utspelade av ett japanskt bottenlag som förlorat sina tre senaste seriematcher med 0-6, 1-7 och 0-7. Ingen i marängerna imponerade, inte ens Casillas. Och nu är Pigo och Samuel på väg bort. Vilket vrak den klubben är.
Kluivert#9
2005-07-26 14:37
Jag såg precis en länk til en massa Valencia tatueringar på deras forum. Ingen som har någon länk med en massa Barca tatueringar?
Barcelona DINHO_10
2005-07-26 13:50
snälla.... vi behöver stjärnor, det är det folket vill se inte nån sopa utan teknik och halvdant målsinne, och den som sa att Larsson gör 20 mål i la liga, tjena........
Barcelona Messí
2005-07-26 14:54
Vilka jävla idioter Aftonbladet är... Se länken. Enligt "fansen" är tröjan den fulaste genom tiderna, men Aftonbladet har bara frågat en person. Kan dom på Aftonbladet förklara varför bortatröjan sålts mer än hemmatröjan?

Pajasar...
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 15:36
..men snart kommer ju en stor ful logga tyvärr, Beijing 2008 eller liknande.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 15:07
Smaken är som ...(och respekteras), den är ju roligare och lär få mer uppmärksamhet än den där grå de hade förra året.
Barcelona Patrik Andersson
2005-07-26 15:01
Aftonblaskan ger bortaastället ett minsakt dåligt betyg!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 14:59
...den BLÅ är nog den som sålt mest, den som är en på bild här till höger.Snygg! Aftonbladet syftar på den citrongula som de också visar en bild på i sitt reportage. Trots att Barca är mitt lag får man nog hålla med om att den är GRÄSLIG!
Annons: