/spanien/barcelona/forum/25775.aspx/spanien/barcelona/forum/25775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Catalan
2005-07-27 22:02
Der Afro:

Ja, kanske det. Man vet aldrig vad som rör sig i Rijkaars huvud :P Men jag tror att Marquez kommer flyttas ned så att han bildar mittlås med Puyol och då blir alltså Oleguer förflyttad till bänken. Då blir pivoteplatsen ledig och där tror jag att Xavi(!) kommer få spela. Enligt dom senaste rapporterna så ser Rijkaard inte Van Bommel som en defensiv spelare och därför kan han nog tänka sig att flytta ner Xavi ett steg och låta V. Bommel och Deco regera på dom 2 offensiva mittfältsplatserna.

Han kommer nog skifta en del också, beroende på motstånd och på hur viktig matchen bedöms vara. Om vi t.ex möter Recretivo de Huelva i Copa del rey, så tror jag inte att Rijkaard kommer vara särskilt orolig för att låta t.ex Edmilson eller Marquez få spela på den rollen. Och så ser vi kanske Oleguer på mittbacksrollen igen.

Men mot lag som Chelsea, Real Madrid och Juventus så ser jag hellre att Motta spelar pivote då hans styrka och fysik blir ovärderlig.
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-07-27 22:20
jaha
Barcelona Catalan
2005-07-27 21:46
Ronaldinho_barca

Jag respekterar dina åsikter, du har rätt att yttra dig. Men dina inlägg bevisar bara hur lite du kan om Barça egentligen. Att påstå att Oleguer är helt värdelös är ju idiotiskt sagt. Oleguer var BRA förra säsongen och han och Puyol i mittlåset bidrog till att vi tog vår första titel på 6 år.

Kharles

Jag gillar Maxi, efter det målet han gjorde mot Chelsea har han blivit lite av min kelgris :P Han är definitivt en spelare som kan förändra en match, men jag är osäker på om Rijkaard ser honom som förstaval efter Eto´o till den centrala anfallsrollen. Jag tror att mister satsar på Henke som förste ersättare til vår pichichi.

Men men, tiden får utvisa vem som kommer lånas ut och vem som kommer få spela. Vi har en förbannat bra trupp i alla fall ;-)
Barcelona Mrs Marquez
2005-07-27 22:08
Ämne: Vad har Ole för nati....
Menar du vart han kommer från? Han är katalan..alltså spansk.

:-)

Åsa
Atlético rawkus
2005-07-27 19:42
Halloj !

Håller ni på att tappa Giuly??
Har ej hört nåt förrän jag kollade nåt inlägg om det..
Vad av detta? Antar att det e ett rykte..

Är det bara jag som längtar att sommaren(som den är nu iaf !!!) ska ta slut och en ny säsong med Cola, chips(Eldorados "Tortilla chips" !) och TV4+ ska ta vid??

Hoppas på fler underhållande matcher mot er i år :)

Och hoppas att ni krossar Real Madrid!!!

ATLETI !!!
Barcelona Anonym
2005-07-27 23:14
Ville bara säga att TV4+ kommer INTE att sända Supercupen-matcherna mot Betis =( Fick svaret från TV4+ nyss. Beundrar deras val av matcher :/
Barcelona Kharles
2005-07-27 21:11
Catalan

Enligt Rijkaard så kan Maxi förändra en match. Han behövs i laget.

Henke kommer inte lånas ut, det talas istället om en förlängning av kontraktet.

Och man kan bara ta ut 7 avbytare till varje ligamatch. Ska vi då ha 3 anfallare på bänken? Enligt Misters sätt att se det måste alltså Saviola lämna, för sitt eget bästa.
Barcelona Catalan
2005-07-28 00:05
Bona nit tot les culés !
Barcelona PepS
2005-07-26 20:53
Kim:
Ursäkta min dumhet/okunskap men varför tar du avstånd från "Boixos Nois" har de gjort något speciellt?
Barcelona Jåström
2005-07-26 17:05
Varför inte bara kalla det för en fri roll?! Ronaldinho är ju trots allt lite varstans. Han är nere på egen planhalva och hämtar boll, dribblar längs vänsterkanten, väggpassar i mitten, tar distansskott, hittar passningsvägar som inte finns, löper på djupet, spelar fram till mål och avslutar själv! Han får mer eller mindre fria tyglar av Rijkaard, vilket gör vår käre hingst unik i dagens fotboll!
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-26 19:59
Vi kommer få mycket konkurrens den här säsongen Atl.Madrid och R.Betis har värvat mycket smart inför den hör säsongen tillägg att Celta vigo har värvat Nunez från Liverpool och snart Kleberson från Man.utd men jag menar att de kommer vinna över Barca men kan vara lite svårslagna.
Señor Laporta
2005-07-26 17:47
Messí

Visste att du skulle hålla med mig...=)
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 17:08
Bommel var fantastisk i PSV. Vi säger lycka till i Barcelona!
Visst: släpp Ronaldinho fri...
Barcelona Patrik
2005-07-27 21:32
Ronaldinho_barca

Vilket pajasinlägg. Vi har alla sett Oleguer och vi vet alla att han är en bra mittback och håller utmärkt i La Liga.

Däremot i CL, där håller han inte. Jag tänker på dusterna med Shevchenko som inte var helt lyckade.
Barcelona Patrik
2005-07-27 21:32
Ronaldinho_barca

Vilket pajasinlägg. Vi har alla sett Oleguer och vi vet alla att han är en bra mittback och håller utmärkt i La Liga.

Däremot i CL, där håller han inte. Jag tänker på dusterna med Shevchenko som inte var helt lyckade.
Barcelona Messí
2005-07-27 19:20
Fotbollsfreak_92

Ser att du är ny på forumet och kanske ny supporter till klubben. Motta är en renodlad pívote(def. mittfältare). van Bommel är en offensiv mittfältare som råkar vara hyfsad i defensiven, men inte i närheten av Motta.

Det spelar ingen roll om man är landslagsspelare eller ej. Är man bäst på positionen i fråga så spelar man, landslagsman eller ej.
Barcelona Messí
2005-07-27 19:05
Catalan

Ja, uppställningen är lite 'vågad' och det är inte den enda som har surrat runt i min hjärna. Men som jag sa till "Kimmpa_fcb", Deco ska i 'verkligheten', så som jag tänkt mig, dra sig in i mitten.

Ska försöka göra det lite tydligare.

Valdés
Belletti-Puyol-Márquez-Gio
------Deco-Motta-Xavi-----
---------------Ronaldinho-
-------Maxi---Eto'o-------

Så om man ser på det så är det ju nästan 4-3-3 fast men en spelare lite tillbakadragen(Ronaldinho).

Men, den där uppställningen var bara en tanke, inget som jag tror kommer hända med Rijkaard som tränare. :-)
Barcelona Messí
2005-07-27 19:27
Ronaldinho_barca

Herregud...

"men Oleguer håller inte ens som reserv, om jag ska vara ärlig så e fan faktist _VÄRDELÖS_."

Visst, Oleguer är ingen ny Puyol, men Oleguer utformade tillsammans med Puyol ett av ligans starkaste mittbackspar. Även om Puyol har en mycket stor del i det så är det inte helt tack vare Puyol. Oleguer är en bra back som håller mot mittenlagen och de sämre lagen i La Liga. Mot topplagen så kanske han inte är det optimala valet.

"men sen så vet man inte vart Bommel ska spela.. Jag ser det väldigt svårt att man petar honom, Barca värvade honom inte som reserv.. Han e tillräckligt bra defensivt för att ta Mottas plats."

Läs mitt tidigare inlägg (eller redaktionens artiel för den delen), Rijkaard ser inte van Bommel som en pívote!

Visca el Barça!
Barcelona Kharles
2005-07-27 20:12
Någon som vet om ledningen kommer förnya Gabris kontrakt? (2006..)

Tror de avvaktar och ser hur mycket knäskadan påverkat hans spel.

Ronaldinho_barca

Nu är du lite orättvis mot Oleguer. Kommer för övrigt ihåg hans prestation mot Valencia (bortaplan) där han fullkomligt raderade ut Aimar och Di Vaio.

rawkus

Nej, vi har inte tappat Giuly, var fick du det ifrån? Ni ser ut att bli starka iår förresten, tror ni klarar av att krossa marängerna alldeles utmärkt.

Visca el Barça!
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-07-27 21:16
Det e mina åsikter.. Du har fel Oleguer håller inte ens mot bottenlagen LOL!

Han e VÄRDELÖS!!!!! jag är en bättre mittback, ändå är jag Mittfältare.. Man kan inte ens räkna med honom i matcher, det e som att Barca spelar med en mindre spelare
2005-07-27 19:21
Ämne: Okej Van Bommel kans....
Oj, jag trodde han var spanjor. Aah det va dumt av mej , beklagar mitt misstag
Barcelona Messí
2005-07-27 19:23
Rijkaard:

"We have three or four players who can play in that central midfield anchor role, all with different characteristics: Edmilson, Motta and Márquez. But, so as not to overload Edmilson, Xavi can also play there. He's done so a few times before. He's an all-purpose player."

Skönt att Rijkaard inte ser van Bommel som pívote.

EDIT:
Såg att redaktionen redan skrivit om det, missade den nya artikeln. ;-)
Barcelona Catalan
2005-07-27 18:53
Messí:

Jag är lite skeptisk till om den där startelvan verkligen skulle fungera. Deco till höger, Maxi från start, ingen Van Bommel på planen. Nja, det låter som en idé men jag tror inte Rijkaard kommer göra så många förändringar. Det är ju inte det han är känd för precis ;-) ..

Jag tror han kommer låta Giuly visa vad han kan i anfallet till höger och jag hoppas att vår fransman kan hitta tillbaka till den formen han hade i Monaco. Om inte, så har vi ju MESSI!

4-3-3 är ett bra system och jag tror inte vår mister ändrar på ett vinnande koncept.

Forca la azul y grana
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 23:05
...fast även Messi, Maxi, Esquerro och Henke ska ju få chansen ...och då blir det inte många matcher...ska en 8:e anfallare komma in i bilden blir det bara för mycket.
Barcelona Mrs Marquez
2005-07-27 22:57
Ämne: Vad snackar du om ja....
Helt rätt...fråga på bara. Det får ju alla göra ibland.
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-07-27 19:22
Catalan; Helt korrekt, men Oleguer håller inte ens som reserv, om jag ska vara ärlig så e fan faktist _VÄRDELÖS_.

Spelare som Perea skulle vara SÅ perfect..

Mittfältet; Deco och xavi e såklart givna.. men sen så vet man inte vart Bommel ska spela.. Jag ser det väldigt svårt att man petar honom, Barca värvade honom inte som reserv.. Han e tillräckligt bra defensivt för att ta Mottas plats.

Anffallare; Jag håller med dig.. Det e lite för mycket centralt.. Men jag vill så gärna ha Maxi kvar.. Han e så underbar, han är just nu min FAVORIT! Men så e det du hade helt rätt, han måste nog lånas ut eller något.. HAN FÅR ABSOLUT INTE SÄLJAS!!!!!

Tack för mig
2005-07-27 22:31
Vad snackar du om jag kan en hel del!!! Men jag frågar om det jag inte vet!!!
Barcelona Catalan
2005-07-27 22:24
Fotbollsfreak_92:

Nu har du lärt dig en hel del här på Les Rembles. Om en månad kan du hela Barças historia. ;-)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-07-27 17:37
Ämne: As well as his hopes....
em1l: W O N D E R F U L !
Barcelona Gio Style
2005-07-26 16:23
Förstår inte varför vissa klagar så mycket på maxi... tyckte att han gjorde bra ifrån sig dem få gångerna han spelade
Annons: