/spanien/barcelona/forum/25770.aspx/spanien/barcelona/forum/25770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pat-w
2005-09-13 11:25
jo men alla vet vi om hans defensiva kunskaper....
och jag tror faktisk vi kommer få försvara oss en del denna matchen..

om belleti gör sina löpningar på kanterna så kommer det bli stora luckor för petrov att kontra..
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 11:21
Föredrar hellre Belletti då jag tror han är tillräckligt snabb för att hänga med Petrov i dennes ruscher.

Vilken söndag på TV4+ alltså. :D
Espanyol - Real Madrid 19:00
Atletico Madrid - Barcelona 21:00
Barcelona pat-w
2005-09-13 11:17
AlexC/

kolla in denna sidan http://www.asiaplate.com/live.today.htm

dom brukar visa det mesta ....men du måste ladda ner det programmet som krävs för kunna se länken till barca matchen....om den visas dvs men det tror jag....

sen en sak till...
nu är det iofs werder bremen som gäller, men mot madrid på söndag.. är inte det ett bra tillfälle att spela oleguer på högerbacken då martin petrov huserar på deras vänsterkan...

kommentarer?
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 11:15
AlexC//
Prova länktipset. Sidan listar de matcher som går respektive dag. Klicka på den match du är intresserad av, så får du se vilka program och vilka kanaler som streamar. Ibland får du vänta till 1 timme före match innan någon info finns.
Lycka till. ;)
Länktips: www.tvmix.net
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 11:11
Havaldinho//
Jag hoppas du får rätt, hehe. :)
Barcelona Havaldinho
2005-09-13 10:47
Tror Lyon ger Real en läxa idag med 2-1...
Barcelona AlexC
2005-09-13 10:45
Havaldinho.. Matchen är imorgon :)
Jag vet att detta känns tjatigt, men..
Finns här ingen driven person med koll som skulle kunna fixa fram en sida eller en SopCast-länk där man kan se Barcas match imorgon?
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 10:44
Nemo//
Hm, har vi sett samma Guily du och jag undrar jag nu? Tycker att han tar löpningar jämt och ständigt. Ofta när Eto'o går ner och hämtar boll för att sen dra sig ut mot höger så har Guily tagit en diagonal löpning. Sen går även Guily ner och möter boll, skär in och så kommer Belletti på överlöp utmed kanten. Så nog tycker jag att han rör sig ganska mycket under en match. ;)
Barcelona Polero
2005-09-13 10:29
_Barca

Bommel kommer ej att användas som pivote enligt Míster och han är minst sagt konservativ;)
Spelar Xavi, Bommel och Deco samtidigt på mittfältet blir det Xavi som tar den rollen.
Barcelona Nemo
2005-09-13 09:55
Det jag inte gillar med Giuly är att han inte är rörlig. Han står stilla och väntar på bollen. Det gör ingen annan i FC Barcelona... okej, Ronaldinho väntar, men när han får den gör han något speciellt, det gör aldrig Giuly. Min tanke är att flytta upp Deco och ha Bommel - Xavi på ett mittfält.

Champions League imorgonkväll. Sommaren har varit onödigt lång..
Barcelona Havaldinho
2005-09-13 09:51
Deco gör ett bättre jobb på Giuly´s plats än Iniesta för han är mer rörlig, Iniesta bör vara inne centralt för att få ut max av sitt geni...

Lucho

Jätte bra skrivet om Giuly tankarna...
Håller med Giuly är bättre att använda på borta plan där vi kan kontra plus att backlinjen är oftast högre upp på plan då och han är grym med sina stickare, medans hemma behöver vi mer en Messi typ som luckrar upp backlinjen...

Nåt säger mig att Rijkaard kommer överraska och starta med Messi ikväll...
Barcelona Blanco10
2005-09-13 09:39
Ämne: Satt och tänkte varf....
håller med. om jag inte minns fel spelade deco på ytterfwd platsen ett par gånger förra säsongen (endast i slutet av matcherna då mister gjort lite byten) och jag tyckte det han gjorde det mkt bättre än giuly.
Barcelona Havaldinho
2005-09-13 09:36
Ska bli intressanta att se vad Lyon hittar på mot R3eal ikväll...
Gissar på att Diarra, Govou, Carew, Fred, Wiltord & Co kommer få real att svettas ordentligt...
2-1 till Lyon?
Eller vad sägs mina kära catalaner?
Barcelona Barca82
2005-09-13 09:05
Hoppas Messi får spela mot werder bremen!
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 08:38
God morgon alla barcafans!

J_J_S//
Ja och Robinho får nog hålla in sina stickor till ben mot Lyon. Annars lär de nog gå av på fler än ett ställe. Helguera och Ramos lär få ett rent helvete av Carew och Fred. Så oroa du dig för de dina i första hand, det finns fog för det. :P
Barcelona Lucho
2005-09-13 03:12
Satt och tänkte varför använda Giuly när Iniesta finns att tillgå. Förra säsongen var det ju canteranon som kom in och ersatte den förstnämnde vilket ledde till att spelet kom igång. Detta plus det faktum att jag gärna ser Van Bommel på planen leder till följande förslag från mig: holländaren tar Decos plats och portugisen förpassar Giuly till bänken. Funkar det med Ineista så borde det ju funka med Deco. Dom är ju väldigt lika varandra och att den sistnämnde kan spela högre upp än vad han gör just nu vet man ju sen Porto-tiden. Så sent som i somras testade dessutom Rijkaard Deco på Ronaldinhos plats vilket denne skötte utmärkt.

Har jag då något emot Giuly? Nja, han har sina kvalitéer men ofta har han inte möjlighet att visa upp dessa. Detta gäller särskilt i matcher där motståndarna parkerar i eget straffområde och det sker ju åtminstone i varje hemmamatch. Då ser jag hellre en spelare som kan göra det oväntade. Antingen kan det handla om att slå öppnande passningar eller att dribbla sig förbi sin motståndare. Något som man väldigt sällan ser Giuly göra men som Deco gör bättre än dom flesta i fotbollsvärlden. Nej tänker ni nu, han är för långsam för att vara högerytter men är det viktigt när man möter handbollsförsvar?

Men jag ska nog inte hoppas för mycket på min idé och mer realistiska alternativ är ju Iniesta eller Messi. Men det funkar ju också ;-)
Barcelona J_J_S
2005-09-13 01:49
tror att Lyon piskar oss !! okiii ;)
Jag tror Werden bremen kommer köra ut tänderna ifrån Ronaldinho. och etoo kommer bli alldeles blek i ansiktet av deras hårda spel !!
Barcelona _Barca
2005-09-13 01:01
Jaa jag tror med att Van Bommel hade passat in i 3 mana mittfältet.. men grejen e att ska man ha han som offensiv mitt eller defensiv mitt..lr ska man ta ner Marquez till backlinjen....

själv så vill jag såhär!

Valdes
Belleti-Pyuol-Marquez-Van Bronchorst
Van Bommel
Deco- -Xavi

Messi-E'too-Ronaldinho
Barcelona Klint
2005-09-13 00:55
Måste säga att Van Bommels debut gav mersmak. Tror att man kan mönstra ett mittfält med honom, Deco och Xavi.
Tycker Xavi har visat att han kan spela pivote på ett mycket bra sätt. Han gör nästan mer nytta där enligt mig. Inte för att Marquez har varit dåligt på något sätt, men tror att hans rätta position är mittback.

Vinst mot Bremen med 2-1. Eto'o och Deco målskyttar.

Forza Barca!
Barcelona _Barca
2005-09-13 00:07
El Capita

Lyon e nog lika starka som bremen hemma...så jag tror fransmänen pisskar..er...dom har nästa full pott i ligan ..och deras nya brasse fred..tänk han och carew i start elvan .. just de så har ni inga starka backar på huvudet...de e deras vapen mot real tror jag ...
Barcelona La_Rambla
2005-09-12 23:47
El Capitan//
Jag är skitnöjd med kryss. En mycket svår bortamatch mot ett starkt lag. Precis som för er. Ni lär få det hett i Lyon. De har en ny grym brasse till målspruta så se upp i defensiven. Och Carew är nog het när ett storlag som Real är på besök. Lycka till. ;)
Real Madrid El Capitan
2005-09-12 23:41
Hejsan!

Tja Barca fans. Hur tror ni det går mot Werder Bremen?

Själv tror jag det kommer bli tufft för er. Så ni vet så är tyska lag svåra. Fast ni ska fixa det här med ert spel men spelar ni som ni gjorde igår tror jag knappast det går bra för er. Jag tippar på kryss.
Barcelona ronnie10
2005-09-12 23:10
c'mon Kharles, är det nån som imponerar med Barça-kunnande och fotbollskunnande i allmänhet här på forumet så är det du. Sök jobbet.
Barcelona Barca Barca
2005-09-12 23:08
Har en snabb fråga, äre nån som vet vad den Champions League låten heter. Inte den opare grejen den andra?

tacksam för svar:)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-09-12 22:32
Kharles det här är din chans, ta den :D

Angående skribent grejen menar jag då.
Barcelona La_Rambla
2005-09-12 22:19
Håll tillgodo. Lite skön fotbollskonst. Självklart är även Ronaldhino med i några fina inslag. Men också en hel andra tekniska spelare.

Underbart att det löste sig med Messi till CL.
Visca el Barça.
Barcelona Ronnie
2005-09-12 22:06
Guily spelade uupp sig och jag tror inte Messi börjar, är rätt säker på att han kommer att få spela. Hur det går avgör hur mycket... tror iof han får spela vad det än står. Men är matchen redan klar efter 60-70 min lär han få spela för att vila någon annan. Jagar vi ett ledningsmål eller kvittering kommer han säkert också komma in om spelet låst sig.
Pelada
2005-09-12 21:42
Angående Messí i Champions League så är det självklart en rolig nyhet. Men på onsdag ska han inte starta, Giuly ska ha fortsatt förtroende för inlednignen av denna säsongen. Kanske målen kommer också...
Barcelona KirSteN_sVavieYeaah
2005-09-12 21:33
Messi kommer inte få spela från start. Giuly spelade bra igår så Rijkaard kommer ge honom förtoende igen
Barcelona La_Rambla
2005-09-12 21:17
Robinho är bäst//
Grattis, du är utnämd till veckans pajas både i Reals forum och detta. Ho ho! :D
Nä just det, tro inte på allt du läser själv, som du skrev tidigare.
Annons: