/spanien/barcelona/forum/25768.aspx/spanien/barcelona/forum/25768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-08 23:15
Bra artikel Rambla, gillade speciellt

"Real Madrid’s supporters are certainly fed a diet of professionalism as all the problems within the club are glossed over by the media and the official statements coming from the board, while the players must always read from the same song sheet, which in this case is a book of ‘how to be a Real Madrid player’ drawn up by Pérez."
Barcelona La Rambla
2005-12-08 23:03
Intressant artikel om problemen hos marängerna. Klockren insikt. :)

(catalonia barca)
Håller inte med, spelarna i Rangers hinner varken med Eto'o, Messi eller Ronadhino. Vad tror du adrenalinberusade britter gör då i ren desperation? Jo de sparkar hej vilt efter allt och alla som är klädda i blaugrana. Hemska tanke. :(
Barcelona Jontteee
2005-12-08 23:00
Jag säger bara som Dinho sa när han fick fråga vem e önskar att möta i VM så svarade vem som helst.. Barca kan möta vem som helst.. vi har chans mot vem som helst.. När vi vaknar på rätt sida så ere INGEN i välden som spelar en sån vacker o effektiv fotboll
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-08 22:59
La Rambla ///
ja men också det för att våra spelare är för skickliga för att ta till sig skador från dom där alkisarna.
2005-12-08 22:56
Håller med Rambla. Skulle vara skönt att slippa råskinnen i rangers, låt tillexempel liverpool få dem, det skulle bli en OTROLIGT tråkig match, men bara vi slipper dem :D
Barcelona La Rambla
2005-12-08 22:53
(catalonia barca)//
Jag är inte rädd för Rangers pga sina fotbollskvalitéer, snarare bristerna på dem. Vill bara inte att tex Ronaldhino ska få bäras ut på bår och ett avslaget ben. Låt andra göra "the dirty work" och slå ut skottarna. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-08 22:50
Hehe Kharles, ja det också men vill inte såga honom helt. Välskriven artikel som sagt. :)
Barcelona Jontteee
2005-12-08 22:49
Saken e mellan Gio o Silvinho e att Silvinho vågar ta för sig saker mer, medans Gio får bollen så passar han på direkten.. Där emot så tycker jag att Gio e bättre deffensiv sen gillar jag hans kämparglöden han visar, medans Silvinho går bort enklare än Gio.. Det är vad jag tycker andra kanske inte håller med o andra kanske håller med =)
Oh Oh OleGuer
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-08 22:49
alltså jag förstår mig inte på varför många är rädda för att möta rangers.
grabbar dom eksit mot oss fast dom är som djur.
skit i våra spelare är väldigt skickliga för att gå i deras felor.
jag vill att barca möter liverpool så dom får känna på lite spansk teknisk fotboll
inte bara bollar i luften.
och i finalen så e de petrol tjuvens chelsea som jag helst vill möta.
för förra året vann dom med tur.
men nu är det slut på det roliga.
Barcelona Kharles
2005-12-08 22:48
Själv tycker jag han överskattar PSVs förmåga att störa oss.
Barcelona La Rambla
2005-12-08 22:41
Kim

Måste passa på att ge beröm till synnerligen välskriven och balanserad artikel, kudos!

Det enda jag inte riktigt håller med om är det svåraste motståndet i åttondelen. Ser själv Bayern München som det svårsta hotet. Följt av Rangers, nog för att vi slår ut dem men det kan bli till priset av flera spelare utburna på bår.
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 22:35
haha de va ignet:P
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:33
Fotbollspojke

hehe du får lära dig att skriva lite bättre, jag förstår verkligen ingenting :P
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 22:19
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 22:19
men om GIO är inne och vio ahr gjort 2 byten coh ingen en annan än sylvinho finns tillänglig när tex deco blir skadad så emna ja:)

vi ahr ju valdes i mål:)
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:16
La Rambla

Helt klart är han inte sin bästa Motta än. Minns när Antic var som tränare, då var Motta grym ! Och bättre kan han bli ifall han slipper skador.
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:15
Fotbollspojke

Oavsett om gio kan spela på andra positioner än vänsterbacken eller inte så ska han verkligen inte göra det då han inte kommer i närheten av våra andra spelares kapacitet på exempelvis mittfältet. Sylvinho är bättre än gio på vänsterbacken också, men ska gio spela så är det enbart på den positionen.

Sedan så tror jag att "ronnie10" främst syftade på dom frisparkar som vi kommer få emot oss mot fysiskt starka lag. Därför ser jag helst inte ett motstånd av Bayern München i 8:delen. Det är inte direkt dolt i arkiv X att vi är svaga på fasta situationer när det gäller att försvara oss.
Barcelona La Rambla
2005-12-08 22:11
Vi har ännu inte sett Mottas hela potential, han är kanske bara uppe i 75-80%, även om det egentligen är löjligt att beräkna den i siffror. Men han har en bit kvar till sin peak, hoppas bara han får vara hel och visa den. :)
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 22:09
jag har inte sett så mcyket av sylvinho så ja kan inte gemföra mellan dem. men ja tycker GIO framför allt rutinen och att han kan spela på olika postioner i startelvan.

ronnie; vem skulle vi ta bort?
o sen så går frispkarna direkt in i mål;)
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:07
Det gäller att hitta balansen i laget mellan offensiv och defensiv och finner man den rätta laguppställningen som ger detta så spelar motståndet ingen roll då vi inte behöver spela efter hur våra motståndare är. Har man ett mittfält bestående utav det jag gav exempel på nedanför, dvs Xavi-Motta-Deco så får man alla kvalitéer och en bra balans. Balansen utgörs då självklart av Motta som är en väldigt fysiskt stark spelare och bra på huvudet. Sen så brukar vi helt ärligt inte ha mer än 3 riktigt huvudstarka spelare på plan.
Barcelona ronnie10
2005-12-08 22:01
Fotbollspojke, jag håller nog med dej, förutom att jag tycker att Sylvinho är duktigare än Gio.
Sen är ju Xavi långtidsskadad så honom får vi antagligen inte se något mer den här säsongen.

Men jag undrar, skulle du ställa upp sådär mot t.ex. Juventus eller Chelsea i CL?
Då kan ju 2 scenarior inträffa. Antingen att Xavi, Deco och Van Bommel med hjälp av sina tekniska och spelmässiga färdigheter fullständigt spelar ut Juve/Chelseas stora starka mittfältare så att de bara får jaga boll hela matchen. Eller att exempelvis Vieira och Emerson fullkomligt kör över vårt mittfält på grund av vår bristande fysik. Sen skulle vi vara totalt underlägsna på fasta situationer, då det i din elva bara finns tre huvudskickliga spelare i Van Bommel, Marquez och Puyol. Mot de lagen med riktigt duktiga huvudspelare kanske det skulle vara en tanke att ha någon/några av Oleguer, Edmílson och Motta på planen.
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:01
Motta ska ta en plats i startelvan som defensiv mittfältare. Mittfältet som bäst är Xavi-Motta-Deco.
2005-12-08 21:57
Fotbollspojke//
Ja jag håller nog med dig på de mesta ställen, förutom vänsterbacken, tycker Sylvinho har visat att han förtjänar den platsen.
Barcelona Gabriel
2005-12-08 21:49
Jontteee

Som jag sa så ger det dig fortfarande ingen rätt att kalla någon för idiot även om jag håller med dig.
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 21:46
Ämne: Fotbollspojke//
Och....
BARCAS bästa startelva enligt mitt tycke eller va tycker ni?
Barcelona HARE BRA
2005-12-08 21:44
Davidsito...

Jag håller med dig(även fast att jag inte såg matchen) de e så typiskt när inte eto eller ronaldinho så ska deco leka "kung".Han är ju bra på att dribbla men kan överdriva ibland....När han typ har ett bra läge o passa så kan han dribbla det har märkts,, han e så ibland mot eto också Ex när Sylvinho gjorde mål då hade han chansen att passa eto innan men dribblade o sen passa med lite tur passsade bollen till sylvinho som ghjorde mål de va ju bra men ETT EXEMPEL!

btw... jag tycker att när henke e inne på planen så ska man slå in mer långbollar i straffområdet så de skapas Nick/volley möjligheter....hare bra!
2005-12-08 21:42
Fotbollspojke//
Och den startelvan vill du ha var/när?
Barcelona Jontteee
2005-12-08 21:41
Gabriel
Vafan ska man säga till nån som tar ut Rivlado till ett världslag.. SMART LR??
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 21:39
VALDES
BELLETI PUYOL MARQUES GIO
XAVI
VAN BOMMEL DECO
MESSI ETO'O RONALDINHO

BÄNK:JORQUERA,OLEGUER,EDMILSON,SYLVINO,,INIESTA,LARSSON,GIULY
2005-12-08 21:33
Gabriel

Det tycker jag, du verkar ha mycket att prata om, så sprid Blaugranas stolta ord över hela svenskafans! :D
Annons: