/spanien/barcelona/forum/25767.aspx/spanien/barcelona/forum/25767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lucho
2005-08-01 13:15
Younies: Visst vore det trevligt med en ung vänsterback men åldern känns mindre viktig. Hellre någon som verkligen slagit igenom och kan gå direkt in i startelvan. Zambrotta och Evra tjatas det ju om rätt flitigt här i forumet och jag kan bara hålla med.

Eto'o: Gabri har redan spelat vänsterback. Då pga att alla andra var skadade. Han gjorde inte bort sig men nog är det väl att föredra om vänsterbacken är vänsterfotad? Tänk om Gio varit högerfotad och fått spela på samma position. Fy fan vilken hemsk tanke!
Real Madrid Ezquerro
2005-08-01 13:34
Är det nån härinne som vet var man får tag i dom absolut billigaste fotbollresorna te spanien för o se på FcBarcelona.?
Barcelona Farhanio11
2005-08-01 13:34
Viktigt Meddelande!

Onsdag 2005-08-03
Träningsmatch På Sportexpressen!
Barcelona - Shenzen Live 13:55

UNDERBART!
Missa inte det för fan grabbar.
Barcelona Eto´o
2005-08-01 12:02
Transfer fönstret stängs den 30 Augusti!
Real Madrid Ronaldo_Lover
2005-07-22 14:06
Ronaldinho Jr//
Vem fan har ljuget för dig ingen har sagt vi ska spela så...kanske de va nån som kallade sig real fans som inte vad fotboll va...

men hitils kommer vi spela så här..(som jag tror)..

Casillas

Salgado Samuel Helguera/Woody R.Carlos

Beckham Gravensen Raul

Zidane

Robinho Ronaldo

Luxe gillar inte spela med kant spelare...
Real Madrid Robinho10/Baptista8/R9
2005-08-01 12:15
Bli medlemmar o skicka gratis sms
Barcelona Catalan
2005-08-01 04:01
Kl. är 04.00 och jag är fortfarande inne på svenskafans och kollar igenom nyheter, silly seasons, massa roliga rykten osv.

Det är verkligen nåt speciellt med La Liga och med Barça och den här känslan byter jag inte mot nåt i världen.
Barcelona Patrik Andersson
2005-07-22 13:17
Håll dig till ditt forum, sandlådan!
Vi vill inte ha såna som dig här inne som inte kan föra en vettig konverasation. Snälla knip och låt oss se hur säsongen utvecklas. Sen kan du komma tillbaka om några månader få se hur Robinho klarar sig. Om du kan diskutera i normal ton då!
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-22 10:39
Läste på El mundo deportivo att vår käre Rijkard spelade en 4-4-2 uppstälning (tror jag)

-Motta(Marquez,Edmilson)-
Deco-Van bommel-xavi

Vad tycker ni om den här mittfältet?
Tror ni att vi skulle kunna vinna Cl med det här mittfätet?
Ska vi fortsätta med 3 manna mitfältet?
Valencia Red. Rickard
2005-07-22 12:09
Paralleller mellan Robinho och Messi tycker jag är onödigt att göra. Varför skulle de båda talangerna behöva jämföras? Kan man inte bara se dem var för sig? Vi snackar ju ändå om två helt olika spelare.

Att Robinho kommer tillföra Real en hel del i anfallsspelet hyser jag inga tvivel om. Det enda man kan fråga sig är bara om inte ansvaret kommer bli för tungt. Det är höga förväntningar som ställs och att som 21-åring i en, för honom, helt ny liga och ett helt nytt land ta på sig ett sådant ansvar kan bli jobbigt.
Vad jag menar är att succén inte är självskriven och blir det inte heller för att en legend hyllar underbarnet.

Både Pelé och Diego Armando har ju haft fel förr. Om jag inte minns fel så var det väl Maradona som sa att AIK:s Boateng skulle bli en världsspelare. Ja, vi ser ju alla hur det blev med det. Inget ont om Diego och inte för att jag tror Pelé har det i det här fallet, men alla kan ju ha fel.

Helt rätt också att Messi bara är 18 och har några år på sig att nå den nivå som Robinho ligger på idag. Men let's face it. De har väldigt olika förutsättningar i sin väg till toppen. Robinho fostrades i en klubb där han själv kunde vara stjärna och var självskriven. Klart man utvecklas då. Messi har säkerligen minst lika mycket talang men talang ger ingen ordinarie plats i ett världslags startelva.
För den platsen kommer han att få kämpa och når han den innan 21 år fyllda så är han i mina ögon större än Robinho.
Barcelona Javier Saviola
2005-08-01 12:10
Jag tycker att Gio gör förbannat bra ifrån sig på den positionen.
Barcelona Eto´o
2005-08-01 12:05
Angåande vänsterbacks positionen varför ska man inte spela med Gabri där istället för Sylvinho och Gio.. Han skulle klara sig mycket bättre än d två...

Gabri är jo en all round spelare som kan spela vart som helts på planen, så varför inte använda honom som vänsterback..

Som vi alla vet han kämpar 110% varje match, och en sån spelare skulle vi ha nytta av i stora matcher!
Barcelona Barca Barca
2005-08-01 01:39
Lucho// Är de Santamaria du menar? som var avbytaren till Luis Garcia

Robinho_17// Svårt o säga men ja gillar Deco väldigt mkt, just nu befinner sig bägge i storklubbar. Deco bevisade i Porto (som inte var kanske en jättestor klubb) vad han går för och förde till CL seger o massa andra titlar, men kollar man på Baptista va han gjorde me Sevilla så gjorde han väldigt bra insats för klubben men ja tror Deco gjorde mer nytta för Porto än va Baptista gjorde för Sevilla. så ja säger Deco....

Sen snacket om vem som som har bättre ytterbackar Madrid eller Barca, Ska man jämnföra Gio o R. Carlos så är det inget snack om saken vem som är bättre, Carlos så klart. Belletti VS Salgado. När Belletti gör en bra match så finns det få ytterbackar som är bättre än honom, men när han gör en dålig match då tror ja inte äns han platsar i Cafe opera vilket betyder att han är ojämn. Medans Salgado gör sällan en dålig match och han gör sällan en helvetes bra match, vilket betyder att han är väldigt jämn så ja tycker Salgado är snäppet bättre.

Visca Barca
Barcelona Barca-Campeon
2005-08-01 09:49
och barca möter real madrid den 12 omgången
i madrid
Barcelona Barca Barca
2005-08-01 01:39
Lucho// Är de Santamaria du menar? som var avbytaren till Luis Garcia

Robinho_17// Svårt o säga men ja gillar Deco väldigt mkt, just nu befinner sig bägge i storklubbar. Deco bevisade i Porto (som inte var kanske en jättestor klubb) vad han går för och förde till CL seger o massa andra titlar, men kollar man på Baptista va han gjorde me Sevilla så gjorde han väldigt bra insats för klubben men ja tror Deco gjorde mer nytta för Porto än va Baptista gjorde för Sevilla. så ja säger Deco....

Sen snacket om vem som som har bättre ytterbackar Madrid eller Barca, Ska man jämnföra Gio o R. Carlos så är det inget snack om saken vem som är bättre, Carlos så klart. Belletti VS Salgado. När Belletti gör en bra match så finns det få ytterbackar som är bättre än honom, men när han gör en dålig match då tror ja inte äns han platsar i Cafe opera vilket betyder att han är ojämn. Medans Salgado gör sällan en dålig match och han gör sällan en helvetes bra match, vilket betyder att han är väldigt jämn så ja tycker Salgado är snäppet bättre.

Visca Barca
Real Madrid Robinho_17
2005-08-01 07:18
I år så måste vi visa Fifa o världen att Spanska ligan är BÄST
Real Madrid Anton Tornberg
2005-08-01 01:50
C.Ronaldo i REAL MADRID VA TROR NI?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-01 00:25
snacka om att vissa real fans dyker in här och står för underhållningen och humorn :D
Barcelona Messi
2005-07-31 15:24
Jag skulle gärna ge dig länken, men jag har den inte nu.. vet bara att det var på fcbarcelona.com jag läste det.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-07-22 01:05
Kamelen

Exakt.
Barcelona Messi
2005-07-31 15:13
Gabriel

Rijkaard har sagt att van Bommel inte kommer att spela pivote utan han kommer endast att konkurera om offensiva mittfältsplatserna. Helt rätt tycker jag.

Rijkaard sa även att pívoteplatsen kommer att stå mellan Edmílson, Motta och Márquez. Även Xavi skulle kunna spela där i nödfall. Så det mesta tyder på att Xavi, Deco, Iniesta och van Bommel kommer konkurrera om två platser.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-31 10:20
Tycker någon här fortfarande att vi ska ha Cristiano Ronaldo efter det hära avslöjandet?
Barcelona Adriano_
2005-07-31 03:53
JAG HATAR REAL M..DE TROR ATT MAN KAN KÖPA TILL SIG LIGAN..MEN DOM TROR FEL,FÖR VI KOMMER ATT UTKLASSA DOM NÄR VI MÖTS...HOPPAS ATT VI VÄRVAR EN GRYMM MITTBACK OCH EN BÄNK SPELARE SOM SLITTER PÅ MITTEN VARJE GÅGN HAN KOMMER IN (DAVIDS STIL)DÅ TROR JAG ATT LIGAN ÄR VÅR IGEN :D

HOPPAS CHL GÅR BÄTTRE I ÅR
Barcelona Thiago
2005-07-31 03:17
snälla alla sluta vara så löjliga, madrid köper baptista & robinho som enligt mig är 2 riktiga klass spelare, men för det behöver vi inte lipa elle ?, serien har inte börjat ännu, & jag tror nog Reijkard & co har nog bättre koll på vad de gör än vad vi har..hejdå
Barcelona Younies
2005-07-31 11:14
Maxi/Larsson Eto'o

Ronaldinho

Deco Motta Xavi

Gio Marquez Puyol Belletti/Gabri

Valdes

Så ska Barca spela. Åtminstone prova. Man börjar tröttna på Rijkaard. Nu är det pre session så testa ny taktik också för att se om det kan fungera. Har alltid sagt att Barca bör testa en
4-3-1-2 uppställning

Det skulle fungera utmärkt. Dom som säger att Ronnie kommer försvinna i en central roll har fel. Han har en central roll på pappret men under matchens gång så kommer han kunna söka sig precis vart han vill.

Barcelona ronnie10
2005-07-31 03:31
ärligt talat bobby_raul, ska jag jämföra lagen spelare för spelare opartiskt?
precis som i en fotbollsmatch kan det sluta oavgjort.

valdes - casillas 0-1
belletti - salgado 0-2
puyol - woodlegs 1-2
marquez - helguera 2-2
gvb - r.carlos 2-3
motta - gravesen: oavgjort
deco - beckham 3-3
xavi - zidane 4-3
giuly - baptista/robinho 4-4
eto'o - raul 5-4
ronaldinho - ronaldo 6-4
Barcelona Younies
2005-07-31 10:34
Señor Laporta
2005-07-31 10:15
Ett riktigt skämt Bobby_Raul. Ganska roligt att Real får ha två spelare mer än Barcelona=)
Real Madrid i Hala Madrid !
2005-07-30 17:48
kommer Van Bommel att slå sig in i startelvan direkt eller?
Nikedine
2005-07-31 11:22
Younies
Varför ska vi ändra på ett fungerande spelsystem?
Annons: