/spanien/barcelona/forum/25755.aspx/spanien/barcelona/forum/25755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Nicholas (red)
2005-12-17 14:11
Kharles//

Det är snart jul – du måste vara snäll och bjuda på lite ödmjukhet (ingen Judaskyss; se och lär av undertecknad under gårdagskvällen)… Bjuder på mer än tomten.
Barcelona Kharles
2005-12-17 14:01
Kanske, men bara kanske, du bör oroa dig över ditt egna "lag"..?
Real Madrid SoFFinHo
2005-12-17 13:59
hur tror ni det går dör barca mot chelsea ?
Barcelona Kharles
2005-12-17 13:51
Angående Xavi..

Finns ett känt uttryck för den sortens spelare; De hjälper sina lagkamrater att spela som hjältar, men de har för lite assists/mål för att själv räknas som hjältar.
Barcelona Kharles
2005-12-17 13:34
Pablo Escobar

Håller med angående spelfördelare, men Barcelona har också haft en fysiks DM för det mesta (sen Cruyff) som ska städa upp framför försvaret och ta nickduellerna, exempel är Nadal, Popescu, Alexanco, Cocu, Motta, Marquez och nu Edmilson etc. Rijkaard verkar helt enkelt föredra en fysisk DM, precis som han var när han spelade. Men det finns en del krav på dessa vad gäller passningsspel och spelsinne, så det får inte vara Gattuso, R.Savage eller Makelele. Finns dock undantag när man har lirat med endast en spelfördelare som ligger djupt (kallas regista på italienska och mediocentro på spanska IIRC) och denna idén får väl anses som katalansk då La Masia producerat en stor mängd spelskickliga mediocentros; Milla, Guardiola, Celades, Xavi etc.

Skillnaden i ytterbacksspelet är ett resultat av den brasilianska utvecklingen. Den brasilianska yttern är snudd på utdöd, den sista jag kan komma på är Denilson och nu kanske Adriano i Sevilla, men nu spelar de allra flesta brasilianska lag med s.k. wingbacks, exempelvis Cafu, Cicinho, Alves, Carlos, Gilberto, Sylvinho osv..
Spinbad
2005-12-17 13:24
schubert, Kharles:
Håller med i stora drag, men det jag främst menade med mina inlägg är att den holländska filosofin tydligt finns kvar även om det också finns andra influenser. Och precis som ni säger spelar vi inte ett typiskt klassiskt 4-3-3 men Rijkaard har, som jag ser det, implementerat en holländsk spelstil för laget i stort även om vissa positioner kanske inte följer den klassiska Ajax-modellen.

Annars tycker jag generellt att forumet haft en otroligt uppryckning sista månaden. Det är både hög kvalité och stor aktivitet. Kul! För några månader sedan var det rätt deprimerande läsning många gånger men nu är det ett av de mer läsvärda forumen där alla kan få ha en åsikt utan att bli idiotförklarade - oavsett lagtillhörighet.
Barcelona Maxi Lopez
2005-12-17 13:23
(catalonia barca) vi möter Cadiz det var Celta som gjorde tre mål på Madrid fast en av de var inte mål ;)
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-17 11:34
Maxi Lopez ///
alla vet att deras 3 mål inte var ett mål men det var starkt av dom att dom gjorde 2 mål som är sanna.
men man ska aldrig underskatta dom för i la liga vet man inget.
det lovar jag. !!!'

visca la barca !!!
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-12-17 11:30
God morgaon grabbar! Har just läst Gabriels båda krönikor om FCB:s utveckling de senste åren. Det märks att Garbriel e kunnig och lagt ner mycket på sin text, men han glömmer många viktiga aspekter när han beskriver klubbens utveckling. Jag rekomenderar alla som läst krönikan att kompletera "den fläckfria historien" med en tidigare gäst-kröninka ur arkivet: "Fútbol Club Barcelona 2005 - fortfarande mer än en klubb?". Där beskrivs spelet utanför planen och hur det "samba-lirande", harmoniska laget på planen är helt komplext gentemot andra avdelningar av klubben. Om man inte löser dessa delar som är nog så viktiga för ett riktigt fan, så kommer oxå resultaten på plan (som syns utåt), påverkas.
Pelada
2005-12-17 11:25
Efterlyser en spelare på Els Cracks-sidan, Phillip Cocu borde få vara med bland de stora namnen. Kan Kluivert, kan Cocu...
Barcelona Maxi Lopez
2005-12-17 11:20
Hoppas att vi startar så här idag

Valdes
Oleguer-Puyol-Marquez-Sylvinho
Deco-Edmilson-Motta
Messi-Henke-Eto'o

Vi ska vinna idag + att kom ihåg Cadiz är inte dåliga kommer ni ihåg vad de gjorde mot Madrid så de e farliga.
Barcelona Emperor of doom
2005-12-17 11:15
(catalonia barca):

den info jag vet är den jag har på länken.
Barcelona Suñol_
2005-12-17 11:10
dom sänder cadiz matchen på tv. det är celta matchen på tisdag som dom visar på webben. däremot så visas juve matchen så vi missar första tjugo av våran match...
Barcelona henke-best
2005-12-17 11:08
Ronaldinho kommer inte spela mot Cadíz..Och det spelar inga roll om han e med lr inte..Låt han villa; ) Enligt Goal.com så Ersätter Henke honom;)
Länktips: www.goal.com
Barcelona Crack Brasilieno 10
2005-12-17 11:08
Jaha, men varför kan de inte lika gärna visa den på TV istället för Webben ifall de ändå ska visa den?alltså CELTA matchen snackar jag om:P..
2005-12-17 11:07
men ska dom sända matchen på webb tv på tv4.se
2005-12-17 11:06
Emperor of doom ///
men vad heter länken som ska sända matchen på webben.
Barcelona Crack Brasilieno 10
2005-12-17 11:03
Emperor of doom//
Så vadå visar de inte matchen Barca - Celta vigo på tv eller? Rätta mig om ja har fel men bytte de inte matchdag ifrån den 21.e till den 20.a?
Barcelona Emperor of doom
2005-12-17 10:59
"Se till att du sitter vid en väl fungerade dator på tisdag kväll. Då visar vi Barcelona-Celta Vigo direkt på webben."
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-17 10:53
Vi tar Cádiz idag gubbar! Ser fram emot matchen som bara den!
omuake
2005-12-17 10:37
Barca Barca//

Det känns ganska meningslöst att diskutera när vi pratar förbi varandra.

Om jag har fattat saken rätt så menar du att ni inte har köpt framgång. Spelarna jag räknade upp var väl stor del av de framgångar som ni haft de senaste året eller? Det tror jag även den mest inbitne supportern kan skriva under på. Jag har aldrig försökt dölja det faktum att vi har en massa nya spelare. Att ryggraden i laget med Gallas, Lampard, Terry och Gudjohnsen spelade i laget innan Roman kom visste du säkert redan.
Barcelona La Rambla
2005-12-17 10:32
Alltså lägg ner den fåniga diskussionen om att köpa sig framgång. Den blir ju bara pinsam om man tittar tillbaka på ens eget lags historia. Med värvningar a la Maradona, Romario, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldhino bara för att nämna någora. Det är en sak att vara stolt över de egna spelarna från canteran men samtidigt ska man inte vara blind inför fakta.
Pelada
2005-12-17 10:32
Riktigt bra Gabriel. Nu är det tre poäng som väntar i helgen...
Barcelona Barca Barca
2005-12-17 10:26
Ämne: Barca Barca//

Om ....Det är sant, Eto'o, Deco, Ronaldinho men Giuly gjorde inte så mycket men aja skitsamma. Men vad hade Barca varit utan Puyol, glöm inte Xavi hade viktig roll. Sen ska jag berätta för dig vad Chelseas egna prudukter har me duskutionen att göra. Vi köper inte framgångar, vi har 4 egna produkter i startevlan, man kan inte kalla det köpa framgångar. Däremot Chelsea som har sin Terry och resten av laget är köpt, det kallas köpa framgångar. Visst köpte vi 7 nya spelare inför förra säsongen men du får inte glömma många lämnade av våra gamla spelare lämande också. Chelsea 13 nya spelare nästan dubbelt så mer.

Men det spelar ju ingen roll vi vinner, Chelsea vinner. Inget o klaga över. Men ville bara få fram saningen.
omuake
2005-12-17 10:16
Barca Barca//

Om jag inte missminner mig så var det Ronaldinho, Eto'o, Giuly och Deco som stod för det mesta av den offensiva produktionen. Hur hade det sett ut utan dessa herrar? Sedan förstår jag inte vad Chelseas egna produkter har med diskusionen att göra.
Barcelona Barca Barca
2005-12-17 10:09
Ämne: ED DA´ MAN//

Det ....
När vi vann ligan förra året hade vi fyra spelare givna i startelvan som är egna produkter. Hur många hade Chelsea? Terry sen då?
omuake
2005-12-17 09:56
ED DA´ MAN//

Det blir lite genant när du kommer till vårat forum och skriver en massa strunt. Att de flesta spelarna i Chelsea har kommit till klubben de senaste åren vet ju alla. Jag tänker inte be om ursäkt för Romans pengar. Utan honom så hade vi förmodligen inte funnits idag.

Nu kommer min fråga till dig: Du pratar om att köpa framgång. Hur tror du att erat lag hade sett ut utan spelare som Beletti, Marquez, Edmílson, Ronaldinho, Deco, Van Bommel, Larsson, Eto'o, Maxi, Ezquerro och Giuly? Har jag glömt någon? Jag har den stor respekt för barca och har inte mycket till övers för fans från båda sidor som gör sig lustiga över andra lag. Nästa gång du sitter i ett glashus, ta en titt och börja inte kasta sten. Det blir bara generar bara dig och andra barcafans som måste läsa din skit.

Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-17 09:39
God Morgon les rambles!

La rambla: jag vet vad du snackar för jag har läst en del där själv, låt sånna där smutsfans skriva, vi får se vad som händer i februari.

btw, Gabriel är min nya idol! :)
Barcelona La Rambla
2005-12-17 09:18
Mindre fantastiskt inlägg av dig på Chelseas forum. Riktigt låg nivå och pinsamt att läsa. Man kunde ju önska att mötet mellan lagen kunde resultera i lite högre nivå på respektives lags forum. Vad finns det för anledning att håna och vara dryg på deras forum. Vi lär ju bara få igen det här eller så får andra som skriver där lida för det. Tråkigt att se. :(
Barcelona ED DA´ MAN
2005-12-17 05:06
Fantastisk krönika av Gabriel. Den är både välskriven men framför allt väldigt objektiv. Du har en underbar förmåga att uttrycka dig. Hoppas du tjänar pengar på din talang för det är du värd.

Fortsätt skriva!!!
Annons: