/spanien/barcelona/forum/25753.aspx/spanien/barcelona/forum/25753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi
2005-08-02 18:10
Sonde

Det finns en bild på Marca.com, fast den är inte så bra. Gå in på Marca.com, sen in på Barcelonadelen. Där finns det en bild till höger på Rubén när en läkare(?) tittar till honom.

Länktips: http://www.marca.com/barcelona/index.html
Real Madrid Robinho_17
2005-07-31 16:37
aaa men okej du sejer ni uva utan deco vi var utan Samuel ...
Real Madrid Robinho_17
2005-07-31 16:34
Messi (mesen) ... Silly season e inte slut ännu ... o perez kommer köpa en världsback så snacka inte snart kommeru oxå darra pga av vi har babbi robbie o en världsback snart så snacka inte förän silly season
e slut
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-02 17:35
Young-And-Gifted

Jag gillar min klubb, men det handlar inte om liv och död.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-02 17:34
Young-And-Gifted

Det handlar inte om bara stolt, men de borde förstå att det är löjligt.
Barcelona Sonde
2005-08-02 18:03
Messí: För tillfället har vi bara tillåtelse att använda bilder från marca, tagna av marcas egen anställda fotograf.
Barcelona Kharles
2005-08-02 17:13
Skall också säga att David Sanchez gått på fri transfer till Malaga(troligtvis som ersättare till Miguel Angel som gick till Betis), men Barcelona har en återköpsklausul och även en vidareförsäljningsklausul på 15% IIRC..
Barcelona Messi
2005-08-02 21:04
Teknikos

Jag har gått igenom säsongen 1989-90 på lfp.es och den som gjorde flest mål var just Hugo Sanchéz. Samma sak med Baltazar.

Vart har du läst att de inte vann skytteligan? :-/
Barcelona Kharles
2005-08-02 17:47
Messi

Puyol har flera smeknamn. Tarzan, Leon, Puyi, Capitan. Och Eto'o? Pichichi ;-)~

Ronaldinho kallas också ofta för Mago (Magikern) i pressen.
Barcelona Messi
2005-08-02 17:54
Kharles

Jaja...jag använder Tarzan, låter bäst. ;-P

Sonde

Aha. :-/ Men jag hittade en bild på länken. EMD kanske kan dela med sig?

-

F.ö läste jag på samma sida att Rijkaard ställt in de två träningarna inför matchen imorgon. Den hårda planen de tränar på ökar skaderisken och den höga temperaturen, som fick Rubén in på sjukhus, är orsaken.. Men jag kan, som jag så ofta gjort förr, läst fel. ;-)
Barcelona Puyol "Bäst i Barça"
2005-08-02 17:44
Jag tycker ändringar redaktionen gjort på sidan är väldigt bra.
Det är lättare att hitta det man vill och det ser snyggare ut.

Tack till redaktionen som håller sidan uppe och hjälper mig som barca fan att få reda på så mycket information om dom.
ps. kan ej spanska ds.
Barcelona Sonde
2005-08-02 18:21
Messí: Tack för det, den las upp idag. Jag lägger in den på plantilla så fort SF server kommer igång igen.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-02 15:47
Jag fattar inte varför ni håller på med en massa personliga angrepp. Då kan ni väl gå in på skitsnack.com istället. Här är det väl fotboll som gäller och om man blir så fruktansvärt upprörd över några överbetalda grabbar som springer efter en boll kanske man ska syssla med något annat.
Fotboll ska vara kul! Jag hejar på Barca men är inte så barnslig att jag hatar folk som gillar Real Madrid.
ps. att gå till angrepp mot någon/några genom att använda begrepp som dyslexi borde inte höra hemma här.
Barcelona Messi
2005-08-02 17:36
Redaktionen:

Ser att det inte finns bilder på Rubén och Damiá. Finns bilder på länkarna om ni behöver det.

Rubén: http://www.fcbarcelona.com/eng/jugadores/futbol/biografia_28.shtml

Damiá: http://www.fcbarcelona.com/eng/jugadores/futbol/biografia_32.shtml

Sen så har ju Puyol ett smeknamn; Tarzan. Och Eto'o: Sammy... är dock inte säker på att det smeknamnet stämmer.
Barcelona Sonde
2005-08-02 17:45
Messí: Vi har bara tillåtelse att använda bilder som vi har rättigheter till. FCBarcelona.com svarar inte ens när vi hör av oss kring detta. Tyvärr, då de generellt sett har mycket bra bilder i bra kvalitet.

Anton Tornberg är f.ö avstängd i två veckor.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-02 17:23
Raul-7

Kan du inte hålla dig själv till din jävla real madrid och inte komma hit leka tuff
Real Madrid Young-And-Gifted
2005-08-02 17:30
Abo Mteshar:

Ifall nån/några säger nått om Barcelona så ska du inte vara så dum och sänka dej till deras nivå.
Bry dig inte och prata med normala ord, tro mig det hjälper.
Det hjälper inte att börja tjaffsa tillbaka.
Visa att du är mogen och svara som en mogen person. Du tycker om Barcelona och det ska du vara stolt över.

Barcelona Kharles
2005-08-02 17:26
Abo Mteshar

När laget återvänder till Spanien kommer de att deltaga i en träningsturnering i Cadíz. Förutom arrangörerna kommer även Sevilla samt ett ännu okänt Europeiskt lag att delta.

På länktipset står det.
Barcelona Rebin M
2005-08-02 17:49
Vill passa på att hylla redaktionen för det fina arbete de lagt ner på sidan!

Visca redaktionen, Visca el Barça!!!
Barcelona Kharles
2005-08-02 17:09
Under Arkiv

(ej fastställt) - Barcelona (Carranza)

Det är nu fastställt att det andra laget är Sporting de Braga (POR).
Barcelona Kharles
2005-08-02 16:53
Kudos till redaktionen, mycket bra jobbaat. En liten grej bara, där ni har "Andra nationaliteter: - " kan ni ju gärna ta med att vissa spelare är Katalaner/Basker (ungefär som i FM :-p). Bara en fundering, 'Spanjor' låter så ytligt ;-)~
2005-08-02 16:46
ojj förlåt skulle skriva i Madrids forum råka skriva i Barcas :D
2005-08-02 16:45
Señor Laporta
2005-08-02 19:01
Underbar snygg design Redaz=)
2005-08-02 16:12
Orka tjaffsa om små saker.
Både Barcelona och Real Madrid har grymma spelare med grym historia bakom sig.
Två storklubbar som slåss om dem stora titlarna.

Vi kan sitta och tjaffsa hur mycket som helst om vem som är bäst och vem som kommer vinna ligan, men sanningen är den att inget som sägs betyder nått utan sesongen som kommer ger svar på alla våra frågor.

Lägg ner tjaffset och börja snacka om saker som är mer intressanta. :)
Real Madrid El_dorado
2005-08-02 15:35
Ämne: Raul-7: Du säger att....Jag vet inte om du använder dyslektiker som skällsord men betänkt att ett stort antal Svenskar har detta handikapp och vissa lider rätt så mycket av det så tänk lite före du skriver
Barcelona Patrik
Anton Tornberg

Ja du motbevisar ju anklagelserna på ett fantastiskt sätt.
Barcelona Patrik
Anton Tornberg

Ja du motbevisar ju anklagelserna på ett fantastiskt sätt.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-02 17:21
Kharles

Skulle du kunna förklara lite om det som du skrev?
(ej fastställt) - Barcelona (Carranza)
Det är nu fastställt att det andra laget är Sporting de Braga (POR). ??
Barcelona Valdés
2005-07-31 15:49
Under loppet av två vår/sommarmånader förlorade klubben Sandro Rossell och Xavier Faus. De flesta är säkert väl införstådda med den avundsjuka och de sandlådefasoner (C. Sonde;s artikel) som kom att leda till Rosells avgång. Idag publicerar EMD en artikel som visar att historien upprepat sig.

http://www.elmundodeportivo.com/20050731/NOTICIA200444058.html

Sandro Rosell bar ansvaret för värvningarna av bla Ronaldinho och Deco medan Xavier Faus såg till att värvningen av Etoó kunde genomföras.

Nu kan inte längre Laporta och Txiki förlita sig på att någon annan skall göra jobbet åt dem medan de själva slickar i sig berömmet. Fyra värvningar kan dessa båda herrar hittills själva stoltsera med; Albertini, Maxi, Van Bommel och Ezquerro.

Vårt lag har en mycket bra stomme av 8 riktiga klasspelare och vi har även en bra ”bredd” på spelartruppen. Men skillnaden mellan de 4;a bästa som alla går rakt in i startelvan i vilket lag som helst (Puyol, Deco, Ronaldinho och Etoó) och de mindre bra (Gio, Belletti och Giuly) är väldigt stor.

Det borde vara ”lätt” för Laporta och Txiki att nu knyta ihop säcken och göra åtminstone två defensiva klassvärvningar för att se till att skapa tidernas kanske bästa Barcelonaelva.

Ronaldinho intervjuades strax innan semestern och han uttalade sig då om framtida spelarvärvningar och möjligheten att fortsätta vinna stora titlar.....för att fortsätta vara ett lag med ambitioner att vinna titlar krävs (ständiga) förstärkningar på mindre starka positioner.

I intervjuer (i såväl EMD och Sport) har Txiki sagt att man värvat färdigt men att man bevakade marknaden - hur skall man tolka detta?

Skall man tro på Barcelonatidningarna jobbar ledningen istället tenhårt på att ”paxa” spelare som; Baptista, Henry och Milito till nästa säsong vilket är en taktik som jag inte tror ett ”skit” på.

Barcelonas försvarsuppställning och uttalanden om obefintliga defensiva värvningsplaner har säkert gjort sommaren lite mer trevlig för Luxemburgo, Capello, Angelottti, Maurinho, Ferguesson mfl.

Det är bara att gratulera Real Madrid till värvningarna av Baptista som är en helt fantastisk fotbollsspelare (stark bollvinnare och målgörare) och likaså Robinho (som påminner om en ung Rául i spelstil). Värvar man också en en mittback av hög klass så skapas ett mycket slagkraftigt lag.

Saviola är inte någon av mina favoritspelare men han är en flera klasser bättre fotbollspelare än; Giuly, Ezquerro, Larsson och Maxi – varför det hade varit klädsamt av Rijkaard att förklara anledningen till ett eventuellt beslut att låna ut honom en säsong till.

Att ledningen sett till förlänga kontraktet på våra nyckelspelare är jättebra men för h....e agera nu och se till att värva en mittback som liknar Puyol i spelstil samt en ordentlig vänsterback (det sistnämnda är dock att hoppas på för mycket då Gio precis som Rijkaard kommer ifrån holland.....).
Annons: