/spanien/barcelona/forum/25752.aspx/spanien/barcelona/forum/25752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Catalan
2005-07-27 14:54
Svensk fotboll är ljusår från nivån i dom 5 bästa ligorna. (La Liga, Serie A, Premier League, Bundesliga, Franska ligan).

Även ligor som den Holländska, Belgiska, Turkiska, Portgisiska ligger långt före.

Det kommer ta lång tid innan svenska klubblag kan mäta sig med lag som Arsenal, Barça, Man United, Juventus och för den delen ocskå lag som Ajax, Benfica, PSV, Fenerbache, Lyon, Monaco, Anderlecht mm.

Azul y Grana mi pasion
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 14:08
Skulle Torres lira i ex. Barca skulle han ju inte vara lika isolerad där framme. Han skulle säkert göra 20-25 mål i vår klubb.I Athletico är han ju tvungen att gång efter annan göra bort 3 backar innan han kan måla (vilket också hände flera gånger).
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-07-27 14:14
en anledning vaffö inte etoo kommer göra lika många mål iår. henke är tillbaka så han kommer också göra rätt många mål så etoo blir ingen henry för laget som han var förra året. guily sög röv
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-07-27 14:15
Med Kezman på sin sida och Petrov och Maxi Rodriguez (tror han spelar på kanten) så har Torres större möjligheter att göra mål nästa säsong.
Barcelona Catalan
2005-07-27 14:04
Patrick_Kluivert

Eto´o har gjort 24 mål för Barça den gångna säsongen och har även spelat fram till många mål och det visar att han är allsidig som anfallare. Han sliter och jobbar maximalt för laget och spelar med hjärtat. Eto´o har kanske inte Ronaldinhos teknik men han är definitvit teknisk och vi har sett han "göra sin gubbe" massor av gånger.

Torres är också en mycket bra spelare och har framtiden för sig, men för tillfället har han en alldedes för låg lägstanivå och missar på tok för många målchanser för att han ska tillhöra den absoluta toppen av forwards.

Smaken är som baken... Men jag anser att vi nästan kan se det som ett faktum att Eto´o för tillfället är bättre än Fernando Torres.
Barcelona Catalan
2005-07-27 13:43
Ämne: bästa anfallarna hos....
Vad är det som gör t.ex Torres till en bättre spelare än Eto´o då?
Barcelona Catalan
2005-07-27 14:41
Van Bommel är ett kapitel för sig. Han har fått känna på hur det är att vara i hetluften, både i Champions League då han nästan ledde sitt lag till final, och i det Holländska landslaget där han är en viktigt kugge i det orangea maskineriet.

Jag tror mycket på Van Bommel som antagligen kommer få spela från start på mittfältet. Vilken av dom 3 mittfältsplatserna han kommer spela på är jag doxk inte säker på. Vi får se hur Rijaakrd har tänkt sig med det nu under försäsongen.

Vi har en mycket bred trupp (offensivt sätt iaf) vilket vi inte hade i samma utsträcning förra året. Tänker direkt på matchen mot Chelsea på bortaplan då Marquez var skadad/avstängd och Motta likaså (korsbandet). Då hade vi att välja mellan Gerard och Albertini om vem som skulle spela på pivote platsen. Nu har vi att välja mellan Motta eller Van Bommel, det är riktigt bra. Jag tror Rijkaard har lärt sig av förra året och kommer skifta ganska mycket just på mittfältsplatserna, beroende på motstånd mm.

Visca
Barcelona Loran
2005-07-27 13:32
Mycket intressant säsong framför oss nu ! Har alldrig sett fram emot La Liga lika mycket som jag gör i år!

Medans vi värvat snålt, men endå smart, så har t.ex Atleti värvat riktigt bra, och med Bianchi så kan man ju räkna med tufft motstånd...

Men trots allt så är det så att vi har ett lag som kan vinna La Liga, o det tror jag vi gör igen... Vi är väldigt hungriga, och jag tycker att Van Bommel var den smartaste värvningen jag kan tänka mig i år... Han fyller upp mittfältsplatsen, medans han samtidigt flyttar ner Marquez till sin ordiarie roll!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 14:18
Nu blir jag nog sågad vid fotknölarna ;)
------------Torres---Eto´o
-------------Ronaldinho
---------Bommel--------Deco
----------------Xavi

Två Strikers och Dinho som off. mittfältare istället, skulle inte detta vara skitbra.
Sen säljer vi Guily och köper John Arne Riise el. A Cole som vänsterback!!
Barcelona Catalan
2005-07-27 14:24
Pelle

Det går ju alltid att spekulera i vad som skulle hänt om osv. Men vi vet inte vad som skulle hänt förrän Torres spelade i Barça. Det är MÖJLIGT att han skulle göra 20-25 mål, han har ju kapaciteten till det.

Kanske skulle han inte ens gjort 12-13 mål. Det finns spelare som har tendenser till att spela sämre och underprestera om det finns "för många" stjärnor i samma lag. I Atletico är han ju klart den stora stjärnan (nu tillkommer ju Kezman, Petrov, Maxi och Valera) men jag rankar ändå Torres som nr. 1 i Madridklubben!

Kolla på Kezman. Han var helt outstanding i PSV då han verkligen öste in mål varje säsong. Sen när han kom till Chelsea så var det inte samma gammla Kezman. Okej, den engelska ligan är visserligen några snäpp vassare än Hollands, men det jag menar är att vissa spelare inte riktigt lyckas när dom kommer till stora klubbar och plötsligt är tvungna att prestera där.

I Chelsea räkte det att han spelade 1 match utan att leverera så blev han direkt bänkad. Det gjorde så att han fick sämre självförtroende och nu plötsligt har han flyttat ner till Spanien och ska börja leverera här nere. Nog talat om det.

Vi ska i alla fall var mycket glada över att vi har Eto´o i vårt lag, han är fantastisk. Både som fotbollsspelare och som människa inte minst.

Visca el Barça
Barcelona pat-w
2005-07-27 13:44
ingen som ser likheten mella ronaldinho på dagens elmundodeportivo och mc gusto i CB4

har skrattat hela dan åt den bilden!

Real Madrid sr. skarrie
2005-07-12 13:11
kan någon skicka länk till barcas nya tröjor?
Barcelona Catalan
2005-07-26 02:25
Så nu var altså Danmark-turnén avklarad. Det gick snabbare än vad man tänkt sig.

Nästa anhalt Japan ;-)
Barcelona Barca Barca
2005-07-25 22:43
Ämne: tycker Messi påminer....
Samma här, trodde de va bara jag som tyckte det....
Barcelona Barca Barca
2005-07-25 22:43
Ämne: tycker Messi påminer....
Samma här, trodde de va bara jag som tyckte det....
Barcelona Lucho
2005-07-25 23:56
I El Vestuario refereras det till Don Balon och deras lista över dom som haft snittat högst betyg under den gångna säsongen. Deco hamnar där på tredje plats.

Skulle vara kul att höra Teknikos kommentar till det..
Barcelona Kharles
2005-07-25 23:01
Deco var tvungen att åka hem i halvtid(!) till BCN pga personliga skäl. Hoppas det inte är negativa nyheter.

Força Deco!
Barcelona Kharles
2005-07-25 22:21
Var inte så säker Patrik, Messi är ung, men ett ungt geni kan göra mycket.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-27 12:44
På tal om forwards och vilka som är bäst enligt mig är Etoó en Forward med potential att bli en av dom tre bästa men just nu rankar jag

Henry,Schevtjenko Gilardino och Adriano som mycket bättre än han.
Men ska sägas att om han fortsätter isamma goda stil i två tre år till så kommer han att ligga etta i min lista.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-07-25 22:30
Woods

Gabri och Belletti tror jag kommer att turas om ungefär varannan match.
Samma sak med Gio och Sylvinho, jag tror de också kommer att turas om ungefär varannan match men jag tror att vid de större matcherna som i Champions League eller typ mot Real Madrid eller mot Villareal eller Valencia så tror jag Belletti och Gio är första valet.
Men man får ju inte glömma Damia som också är bra på högerbacks positonen men som också har spelat på Giuly's plats i en match vad jag kommer ihåg.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 14:42
Skulle Malmö mot förmodan gå långt i CL kommer ju Ztv bara att visa Malmömatcher och det känns inget vidare.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 14:40
Visst, det blir inget 4-3-1-2 med mr Laporta.
och det lär nog inte bli några fler nyförvärv eller försäljningar denna sommar heller.
Señor Laporta
2005-07-27 14:39
Ämne: Idag gäller det! Hop....
Fel forum?
Barcelona Kuffba
2005-07-27 14:35
Idag gäller det! Hoppas verkligen Malmö FF vinner mot Maccabi Haifa.

Forza Malmö!
Señor Laporta
2005-07-27 14:33
Pelle

Du har smarta åsikter och bra komentarer. Men att ändra 4-3-3 kommer inte att ske så länge Rijkaard styr. Dessutom måste vi ha en renodlad pivote och det är inte Xavi. Skulle Torres komma så spelar han centralt och Eto'o på högern, det vet vi alla...
Barcelona Puyol_90
2005-07-21 23:55
Helt rätt, Messí!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 14:32
jag vill se allroundkillen Gabri göra succé i år.
Barcelona Tortolero
2005-07-27 14:30
BARCA borde satsa på nån ung vänsterback och ta upp honom i a-laget efter nått år
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-27 14:43
Själv hoppas jag också att Malmö FF kommer till CL då det kan finnas en chans att dom får möta FC Barcelona vilket jag inte skulle ha någonting emot.
Real Madrid Forza Real!!
2005-07-26 12:04
Men har Messi någon chans att slå sig in i Barcas startelva denna säsong?
Annons: