/spanien/barcelona/forum/25751.aspx/spanien/barcelona/forum/25751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien J stile
2005-08-03 20:41
Knyckte den här listan från Liverpools sida där UEFA listar de nominerade till Club Football Awards.

Bästa målvakt får Jerzy Dudek tampas med Petr Cech, Chelsea, och Gialugi Buffon, Juventus.

Bästa försvarare:
Jamie Carragher, Liverpool.
Sami Hyypiä, Liverpool.
Paolo Maldini, AC Milan.
Cafu, AC Milan.
Alessandro Nesta, AC Milan.
John Terry, Chelsea.

Bästa mittfältare:
Steven Gerrard, Liverpool.
Michael Ballack, Bayern München.
Kaká, AC Milan.
Juninho Pernambucano, Lyon.
Frank Lampard, Chelsea.
Andrea Pirlo, AC Milan.
Mark van Bommel, Barcelona (PSV Eindhoven ifjol)

Bästa anfallare:
Adriano, Inter.
Samuel Eto’o, Barcelona.
Ji-Sung Park, Man Utd (PSV Eindhoven ifjol)
Ronaldinho, Barcelona.
Andriy Shevchenko, AC Milan.
Samtliga dessa är också med i kampen om priset till den Mest värdefulla spelaren.

Men visst är den något märklig? Var fasen är Puyol? Visst måste han väl ändå vara bättre än Hypiää? Al heder åt finnen men kom igen, De spanska mästarnas bästa spelare får inte plats på den listan?
Och Park har varit jäkla duktig och imponerat stort men bättre än Henry? knappast.

Värt att notera är att inte en enda Real Madrid spelare tog sig in på listan...
Barcelona Jag älskar Barca av hela mitt hjärta
2005-07-22 15:15
Kharles:

Du kan säga vad jag vill men ett troget Barcafan är jag. Jag kommer alltid älska vår klubb.
Real Madrid robinho_ronaldo_babptista
2005-08-03 10:49
Ronaldinho_barca
När du kommer in på real madrid s forum och snackar skit om våran anfall...jag e inte som dig som snackar skit om eran anfallspelare men i det här läget måste jag skriva det här.......i anfalls spelet är real madrid mycket bättre just nu än va barca kan bli.....SE bara ni har Eto'o
och Ronaldinho som e bra och sen har ni messi som kan bli bra men inte än....och sen säger jag inte om Guily och Maxi Lopez .....jag gillar Larsson och jag hoppas att allt god händer till honom....nu till saken ....realmadrid har RONALDO,ROBINHO,BABPTISA,RAUL,OWEN fem stycken som e abslut i världs klass...så nästa gång snacka inte skit om reals anfall och i försvaret om vi köper en mittback så blir vi bättre
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-03 19:57
fan va skönt att Malmö gick vidare i cl-kvalet!
Nu finns det ju en chans att de går till cl gruppspel och då kommer ju topklubbar från europa till malmö för att spela, då är det ju bara att be till gud att vi hamnar i samma grupp som malmö! =)
Real Madrid yannick
2005-08-03 12:33
Hehe sportexpressen e go kanal=), jag sj hoppas få se bommel och messi, Messi var ju kung i u21. Sedan e eju alltid kul att se ronaldinho
Barcelona Rickiboy
2005-08-03 18:59
okej man..tack
Barcelona DINHO_10
2005-08-03 12:54
kan nån komma med löpande matchrapportering inkl. startelva
Barcelona san_miguel
2005-08-03 12:33
Hej.

Jag har hörttalas om att Barca tv kanske ska kunna gå att få i sverige stämmer det?
Barcelona Rebin M
2005-08-03 12:13
Hejsan grabbar!

Är det någon som har en stream-adress till dagens match? Eller kanske vet någon kanal (förutom sportexpressen) som också sänder matchen? Det kan vara någon kanal på parabol eller vad som helst?

Kharles my man, du brukar kunna detta. Jag är tacksam om någon kan svara på min fråga.

Ha det bra så länge...
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-03 00:40
Ämne: Den bästa tänkbara S....shikaka:
Míster har sagt att Bommel inte kommer att fungera som pivote, alltså def. mittf.(se artikelfrån 27/7 här på sv.fans): Xavi, Motta, Marques och Edmilson är tänkta för detta.
Annars ser det ok ut, kanske är Ezquerro bättre än Guily, vi får se!
Barcelona Puyol_90
2005-08-03 12:17
Rebin M: Det är iallafall ingen annan svensk kanal som sänder matchen. Någon spansk kanal sänder väl iallafall matchen.
Första gången Sportexpressen sänder något vettigt :D
Barcelona AliiKemal
2005-08-03 12:10
Någon som kommer se matchen om ca 2 timmar?. Jag har Sportexpressen och kommer att kunna se den :D ..
Shikaka
2005-08-03 00:35
Den bästa tänkbara Startelva i Barca nästa säsong...

Victor Valdes

Belletti C.Puyol Rafa Marquez Evra

M.Van Bommel
Deco Xavi

L.Giuly S.Etoó Ronaldinho

Visca El Barca!!!
Barcelona Kharles
2005-07-22 15:13
Forca Blaugranas, ta det lugnt.

Messis liv är en modern framgångssaga. Jag är helt övertygad om att han är med i VM2006.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-03 19:02
Bra match av alla! kul med mycket mål men som sagt motståndet va bland det sämsta vi har mött.

En sak till: Se upp Giuly.. se upp! ;)
Barcelona Stoichkov
2005-07-22 14:55
Ämne: Hehe...kikar in här ....
DU kan inte säga att Robinho gjorde speciellt bra ifrån sig i Conf. Cup för det tycker inte jag iaf. Sedan tror jag itne att han nästan är ordinarie i brasiliens landslag för Ronaldo var inte med i COnf. Cup och Ronaldo ochAdriano petar Robinho.

Sedan för att Messí inte har blivit hyllad av Pele betyder ingenting. Men Messí har blivit hyllad av enligt mig den största: Maradona.

Framtiden får visa vem som blir bäst, men Messí är ju tre år yngre så han är enligt mig en större talang.
Barcelona Adabisi
2005-08-03 17:54
Marcos verkar inte vara en raketforskare direkt, högst 15 år på den killen. Anledningen till att jag aldrig skriver här är till största delen p.g.a fjortisar som han, de verkar ha kapat de flesta forum på svenska fans.

Marcos: Säger du samma kommentar på en pub i Barcelona(eller Glasgow) är vi nog en "barcasupporter" mindre efteråt.
Barcelona ronaldinhop
2005-08-03 00:37
hej alla barcelonos. Är det någon som vet vilken kanal barca matchen går på? så ni vet jag vill se världens bästa fotbollspelare och det och bästa fotboll på v, det va ett tag sen jag såg det...:)
Barcelona Jag älskar Barca av hela mitt hjärta
2005-07-22 15:42
Ämne: Ämne: Kharles....
Ja, men om man är en Blaugrana och ingen tror på dig och alla säger att det bara är för Ronaldinho och en viss person (Kharles) fullständigt trakasserar mig så är det normalt att man försöker övertyga andra att man är en cúles.
Barcelona Gabriel
2005-08-03 00:32
Puyol_90

haha det låter som om du fick dig en varning från redaktionen i form av personligt mejl ;)
Barcelona Ahminho_A10
2005-08-03 00:10
oo vikken ti matchen borjar o sont
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-03 00:06
Puyol och Xavi är underbart lojala.
Barcelona Ahminho_A10
2005-08-03 00:10
kan non saga tii mejj hur man kan sa matchen om e i USA
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-02 23:58
Han spelar säkert någon halvlek...
Real Madrid Ezquerro
2005-08-03 00:14
matchen börjar 14
Barcelona Kharles
2005-07-22 15:07
Red. Rickard

Tycker nästan de är snarlika spelare, även om Messi mer liknar en playmaker med näsa för mål och Robinho mer en 'support striker'. Den stora skillnaden är annars att Messi kommit upp ur Barças ungdomskategorier. Han är Ronaldinhos spirtuelle lillebror, och får han chansen så är jag övertygad om att han tar den. Han har visat större taktiskt kunnande än Robinho och kan spela på flera positioner.
Real Madrid Ezquerro
2005-08-03 00:04
Han var la inte med i danmark???
em1l
2005-08-03 00:04
jag gillar det här puyol sagt.

”Av de som spelar i min roll så uppskattar jag Nesta och Stam mest, men det är Maldini som är min idol. Jag skulle vilja göra som han gjort och vara Barcelona trogen hela min karriär.

Jag har alltid sagt att jag är nöjd med mitt nuvarande kontrakt och skulle jag få ett nytt kontraktsförslag så skulle jag inte tveka att skriva på. Vi kommer nog finna en överenskommelse om det, men det är ingen brådska än.

Jag kommer att tacka nej till alla anbud, oavsett om de kommer från Italien, England eller från nåt annat spanskt lag. Det finns helt enkelt inget lag som är bättre än det här.”
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-07-22 13:30
Alltså...Reals fans har tänkt att de ska spela så här nästa år, iaf de flesta av dem.

Casillas
Diogo/Salgado - Helguera - Woodgate - Carlos
Beckham- - Gravesen - Zidane - Raul
Robinho - Ronaldo

Jag kan inte säga att jag blir jätteimponerad av mittfältet. Inte defensivt sett iaf!
Barcelona Tomasz
2005-08-02 23:49
Messi: Vi hade en sida för cupmatcher i menyn förrut. Nu är den borta men det dyker upp sidor för varje mästerskap i arkivet istället, när matcher är schemalagda (sent i aug för CL).

Pelle i Sumpan: Ska se vad vi kan göra ang. kontraktsinfo (och andra önskemål). Tror inte ens vi i redax har superkoll på hur länge varenda spelare har kontrakt.

Gabriel: Ett sätt att få SPORT-Expressen är via Comhem.
Annons: