/spanien/barcelona/forum/25750.aspx/spanien/barcelona/forum/25750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2005-07-30 11:30
Hala Madrid !

Vilka är det i Real som inte har EU-pass just nu?
Barcelona Patrik
2005-07-30 11:30
Hala Madrid !

Vilka är det i Real som inte har EU-pass just nu?
Real Madrid Robinho_17
2005-07-30 12:12
www.realmadrid.com
Atlético Cabrón
2005-07-30 11:39
Real bara fortsätter att köpa offensiva spelare. Kommer inte att hålla. Tror på Barca även denna säsongen. Själva hoppas vi på topp fyra.
Real Madrid Robinho_17
2005-07-30 12:37
Hah .. HAHAHAHHHAHAHAHA ... tror niverkligenm perez släpper sin målfarlige owen till sina rivaler ?? en fråga bara
Spinbad
2005-07-30 11:12
Real har 5 icke eu-spelare just nu då? Samuel kommer ju försvinna men de sätter sig ju inte i något bra förhandlingsläge direkt. Har Perez mutat immigrationsmydnigheten så Carlos får sitt eu-pass fortare?
Barcelona Catalan
2005-07-27 02:39
_Puya__Arsenal

Här ska du få exakt info kompis.

Högerback i FC Barcelona år 2004/2005:

Juliano Belletti = Startade 28 matcher och hoppade in 2 gånger (mot Zaragoza hemma och mot Espanyol hemma).

Damiá Abella = Startade 5 matcher och hoppade in 1 gång (mot Getafe borta).

Oleguer = Startade 3 matcher.

Gabri = Startade 2 matcher och hoppade in 2 gånger (mot Villarreal hemma och mot Real Sociedad borta).

Fernando Navarro = 1 inhopp (mot Osasuna hemma).

Rodri = 1 inhopp (mot Albacete borta).

För övrigt så kan jag tilläga att Gabri skadade sig svårt (korsband) i början av säsongen. Det ledde till att han blev borta i nästan 6 månader och när han väl kom tillbaka så hoppade han in i dom 2 sista matcherna, med all rätt.

Nästa säsong hoppas jag att det blir en hård kamp om högerbacksplatsen mellan Belletti och Gabri. För när Gabri var skadad så känndes det under vissa matcher som att Belletti inte kämpade utan var helt säker på sin plats. Därför uppträdde han nonchalant och det gladde inte mig i alla fall.

Gabri är en mycket bra spelare och jag tror han kan ge vår brasse bra konkurrens om platsen ute till höger.

Visca
Señor Laporta
2005-07-27 12:03
Tror och hoppas att Henke inte lämnar...
Barcelona Catalan
2005-07-27 01:26
Kharles

Jag håller med. Belletti har inte varit outstanding men vi får tänka på att det är hans första säsong i Barça.

Kolla på våran käre Marquez, han var inte heller så övertygande under hans första säsong i klubben, men kolla på förra säsongen då han var en av våra absolut viktigaste spelare.

För vissa tar det tid att växla från en miljö till en annan och komma in i spelet och allt vad det är. Men jag tycker vi borde ge Belletti en chans att bevisa om han har kört egenträning under "semestern" :P Han är duktig och han har talang (vet inte om man ska kalla en spelare som är 29 år för talangfull men i alla fall) och han borde få visa vad han går för under nästa säsong.

Men som sagt, vi har ju Gabri och han tror jag mycket på. Skulle Rijkaard låta honom spela så tror jag att han skulle göra en minst lika bra insats på högerflanken.

Sen har vi ju Giuly också, han spelade ju som en GUD i Monaco där han gjorde massvis med mål och lekte med försvararna i den franska ligan. Sen var han ju också mycket bra i CL där han bland annat klackade in ett mål mot Real Madrid.

Han har haft det tufft hos oss. Visserligen inledde han säsongen strålande med 2 mål på 2 matcher och övertygande spel. Sen ådrog han sig en skada vilket höll honom borta från spel i ca: 2 månader. Efter det var han inte sig lik då han missade målchanser på löpande band.

Han avslutade säsongen fint med ett antal mål men sett till hela säsongen så var han bara godkänd.

Fortsätter vår käre fransman att underprestera så ser jag ingen anledning till att inte ge Messi en chans från start i anfallet till höger. Folk som säger att han är för ung och bla bla bla dom har ju ingen aning vad dom snackar om. Är man tillräckligt bra så SKA man spela, oavsett ålder!

Visca el Barcelonismo y la plantilla
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-30 12:38
Jag tror att matchen har börjat det står kl (12:00) på hemsidan.

Så här ser 1:halvlekens laguppstälning ut:
Valdés
Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Van Bommel-Edmílson-Deco
Giuly-Eto'o-Iniesta
Real Madrid _Puya__Arsenal
2005-07-27 00:52
Lucho//

Inte för bråka eller få nån avstängd men jag vill bara han ska svara på men sista fråga

uffba//

Så du menar khomeni e GOD?
Real Madrid Hala Madrid !
2005-07-30 11:51
vi får se om den saken
Barcelona Barcelona_4Life
2005-07-27 11:51
benfica intreserade av henke

läs på aftonbladet
Barcelona Catalan
2005-07-27 00:45
Kharles

Ja, det tror jag med. Pengar är kanske inte problemet, men jag tror ändå att i bakhuvudet så kanske ledningen inte är villiga att betala 20-25 miljoner för en ny vänsterback.

Jag kan inte förstå att Rijkaard är nöjd som det är, tom vi supportrar ser ju att vb positionen inte håller i stora sammanhang.

Oscar Lopez är värd en ärlig chans, kanske kan han visa vad han går för i Asien-turnén om han över huvudtaget ska fälja med dit(?).

Jag tvivlar starkt på att Gio och Sylvinho kommer hålla för en hel säsong där det ingår 38 ligamatcher, minst 6 CL-matcher och ett flertal matcher i den spanska cupen.

Okej, mot lag som Levante, Getafe, Numancia kanske dom kan klara det skapligt. Men när motståndet heter Real Madrid, Chelsea, Milan, Juventus, Arsenal osv. så är jag nästan säker på att det inte kommer gå bra.

Vi vann visserligen El Clasico på hemmaplan (en match som jag själv såg, stolt, då Gio spelade) men under den matchen så sattes inte försvaret på stora prov.

Kolla på Chelsea matchen då vi låg under med 3-0 efter 18 minuter. Och var kom alla mål ifrån? Hmm, var det inte vänsterbacks positionen möjligtvis.

Jag ska inte hacka allt för mycket på våran Gio som är helt okej offensivt sätt, men defensivt så har inte inte dom kvaliteérna som krävs för att spela i startelvan för en av världens absolut bästa klubbar!

Summering: Snälla Laporta, sätt dig hemma i soffan med en kopp te, och kolla igenom 10-15 st matcher från förra säsongen. Då kommer du mycket väl märka att vi BEHÖVER en vänsterback som är bra både offensivt och defensivt. Som kan tänka taktiskt och som kan tillföra laget en extra dimension i spelet.

Vi har inte slösat ett enda öre (!) på årets nyförvärv. Lag som Juventus, Atletico Madrid, Milan, Real Madrid (Robinho klar?) har köpt in spelare på dom positionerna som behöver förstärkas, och det har dom verkligen inte gjort gratis.

Så Laporta, Txiki & company: Gör alla oss Barçafans glada och öppna på plånboken lite och gör så att vi får in en ny Champions League buckla som inte har fått pryda vårt fina museeum på 13 år.

1992 var det ju senast vi vann CL, då hade vi ett "Dream Team". Det har vi nu med, undantaget backen till vänster om Puyol o Marquez.

Så hoppas att Laporta tar sitt vett till fånga och värvar en riktig klasspelare (A. Cole, Evra, Zambrotta).

VISCA EL BARÇA
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-30 12:22
Jag tror att Barca kommer värva Owen för att Cruyff gillar honom och Laporta gör allt för Cruyff + att han har ingen chans mot Robinho och Baptista.

Vad skulle ni tycka om honom ?
(--MadriEntes--)
2005-07-30 11:00
El Classico:

Barcelonas anfall: Ronaldinho, Eto, Larsson, Guily, Ezquerro, Maxi Lopez, Messi

Real Madrids anafall: Ronaldo, Raul, Owen, Baptista, Robinho, Soldado, Portillo

Nått säger mig att el classico kommer att bli del målrikaste någonsin!
(--MadriEntes--)
El Classico:

(--MadriEntes--)
El Classico:

Barcelona Patrik Andersson
2005-07-22 07:38
Ämne: Skrev nyss ett långt....
Med en ny Saviola, menar du då att han inte blir välkommen av någon klubb pga av sina löneanspråk?
Visst är Robinho lovande men som det skrevs tidigare så kommer killen ha en hel världs förväntningar på sina axlar, sedan om Real inte säljer av någon i anfallet kommer han knappast få spela och utvecklas.

Ingen Barca supporter som är i Danmark som kan berätta om läget. Hur ser spelarna ut nu i början av säsongen, trötta? tjocka? eller i toppform?
Barcelona Kharles
2005-07-22 03:26
Skrev nyss ett långt inlägg som försvann om intet. Men sammanfattar; Casillas är bäst (marängernas försvar är pinsamt) - Valdes är en av de mest lovande målvakterna, om 2 år är han lätt bland top 10 i värlen. Robinho kan bli en ny Saviola.

Tots units fem força! Salud al Campeon! Visca el Barça!
Barcelona taysinho
2005-07-30 12:26
När kommer Barcas stor värvning?
Real Madrid R9 Ronaldo
2005-07-22 12:04
Ämne: Robinho kommer nog å....
Beckham är en mittfältare, Zidane, mittfältare, Raúl, mittfältare.. Varför ska Robinho peta de när han är en anfallare?
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-07-27 11:06
visst gör det pelle .. :)
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-30 07:09
skönt med en realist som inte helt plötsligt tycker Baptista är en spelare utan kvaliteer bara för han gått till Real M.
Viva Barca!
2005-07-27 10:37
Japp, jag tänkte lite fel där .. :)

Men nu då, jag tror absolut inte det blir ngn offensiv värvning.. det snackas så mycket om Julio Baptista.. Men nja, jag vet inte .. det blir för mycket av annfallare.. Om det blir yttligare en värvning så hoppas jag/ tror jag på Perea (At.Madrid) Det skulle vara underbart sen så kan man ju också byta lite på vänster/högerbacks positionerna .. Vad jag tycker.
tack för mig .. :)
2005-07-27 01:46
Teknikos//

Du e skämt du rakt av!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 10:45
låter bra med perea!
baptista går nog tyvärr till arsenal inom en snar framtid
2005-07-27 10:28
Catalan; Hmmm 0leguer startade inte bara 3 matcher kan jag säga dig..
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 10:03
jo, som sagt...vb. är nog en position som borde förstärkas, sen kan ju Gio/sylinho funka som förstärkning.
2005-07-27 01:48
Senkal//

Finns det ingen med Bremens bråk med Valencia!
Valencia förlorade hemma 2 - 0
Annons: