/spanien/barcelona/forum/25748.aspx/spanien/barcelona/forum/25748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Södan9
1/14/2006 17:14
Visst, lika bra att acceptera en marängs åsikt, kommer ju ändå aldrig att ändra den.
Men Messi börjar iallafall inte gråta så fort han blir varnad eller får en frispark imot sig.
Barcelona - FcB 20 -
1/14/2006 17:10
det e en i real forumet som säger att ronaldo skulle sprungit på 9,0 i 100 m
Real Madrid Mr Salgado
1/14/2006 17:01
Angående vem som är bäst robinho eller messi så måste jag säga robinho, det är inte för att jag e real fan utan jag tycker att robinho är mer komplett. Messi spelar i barcelona som har europas bästa anfallspel men han har bara gjort 2 mål, medan etoo och ronaldhino bara har öst in mål, messi dribblar 4-5 personer sen så blir han fälld eller av med bollen han gör inget effektivt med bollen som ronaldhino t.e.x och han gör inte så många asist.

Robinho har gjort mer mål än messi trots att han spelar i real, han har gjort mer assist än messi och han har bättre teknik, jag är mycket imponerad av hans sista match där han gjorde 2 mål, något som messi har svårt att göra.
Barcelona Al_Xandre
1/14/2006 16:56
Robinho som C.Ronaldo i Man U dribblar oeffektiva finter, och utan spelförståelse, de kan snurra upp en spelare, vilket alltid är roligt att se men bidrar inte till en farlig anfalls situation och en målchans, vilket Messi gör varenda gång han snurrar upp en spelare.
Barcelona !!BaRcA!!
1/14/2006 16:54
jag har just fått höra att barcafans ska vara realistiska och sluta tro att vi är bättre än real madrid därför att vi inte hade några framgångar 2 år sen...
Barcelona Södan9
1/14/2006 16:53
Motta skadad, väldigt tråkigt. Bommel kan gå in istället. Tänker främst på Chelsea matcherna.
Barcelona !!BaRcA!!
1/14/2006 16:46
real-real snälla förklara det här:
jo alla kan det vem tror du e ronaldinho e lr han e sämst Robinho e mer bra en ronaldinho ???
Mallorca Real-Real
1/14/2006 16:39
e antonjohn du klistra in plus att vi ska vinna ligan och cl
Barcelona antonjohn
1/14/2006 16:34
Tack,äntligen ett vettigt inlägg i denna messi-robinho diskution! Tack Ronaldo!
Jag pallar knappt med mer om detta.. Båda är bra! Går inte riktigt o jämföra!

Sedan så hittade jag en pärla från Real forumet:)
Namn: Real-Real » Svara på inlägg » Har tippat REAL-SEV 3-0
Länktips: !!BaRcA!!
Sänt: 2006-01-14 16:04:45
e !!BaRcA!! du har tipppat 1-0 till sevillia bara för att du vill att barca ska vinna ligan
hehe lite kul iaf:)
Barcelona !!BaRcA!!
1/14/2006 16:30
hoppas motta använder sin julklapp han fick av svenskafans;-)
Ronaldo - 9
1/14/2006 16:30
På frågan om vem som är bäst mellan robihno och messi så är väl messi bättre för tillfället. förklarningen till det tror jag är:
1, Messi är mer van vid det spanska spelet än vad robinho är eftersom han har växt upp med det, medans robinho bara har vart i spenien ca: 8 månader.
2, Messi spelar i en klubb som har väldigt är väldigt bra förtillfället medans robinho spelar i real madrid som inte går så bra nu om man ska uttrycka sig milt :P ni måste ju hålla med om att det blir lättare att spela bra om det går bra för laget, det flyter vara på satt säga.
dock tror jag att båda har ungefär lika stor talang.
Barcelona AlexC
1/14/2006 16:17
Varför, varför är en så bra spelare som Motta så relaterad till alla dessa skador. Jag börjar bli rädd för att han aldrig kommer få visa fullt ut hur bra han är.

Må det nu stanna vid 5 veckor efter de kommande prognoserna under helgen.
Barcelona Kharles
1/14/2006 16:12
Motta skadad, blir borta runt 5 veckor..
Barcelona AlexC
1/14/2006 16:09
C.Diogo

Som en av de mer objektiva skribenterna på Barçaforumet (total självdistans) tycker jag givetvis att Messi är bättre än Robinho. Jag vill inte ens tänka hur jag hade tänkt som RM-fan, därför avsäger jag mig svar på den frågan.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
1/14/2006 15:57
Ämne: Nu kom pappa alex oc....
Mm. Kom precis hem och nu skall vi äta.
Barcelona La Rambla
1/14/2006 15:57
C.Diogo

Messi hade säkert i dagens läge också haft svårt att spela i PL. Men han har ju som sagt 3 år på sig att bli lika gammal som Robinho är nu. Det är en lång tid för att bli starkare i kroppen, få erfarenhet av A-lagsspel mm.
Barcelona Verdinho
1/14/2006 15:56
Barcelona - FcB 20 -
1/14/2006 15:56
eto´o som blev världens andra bästa spelare. o vissa realfans håller inte med om att eto´o röstades fram som 2:a i fifa world player av förbundskaptener och lagkaptener men ni tycks visst veta bättre än dom .
Barcelona La Rambla
1/14/2006 15:55
Nu kom pappa alex och ska hämta hem alla barnen. Trevligt. :)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
1/14/2006 15:54
C.Diogo och alla andra madridfans. In i vårt forum istället och diskutera det.
Real Madrid C.Diogo
1/14/2006 15:52
La Rambla

Robinho tål han vet att han kommer få riktigt hårda smällar som alla andra fotbollspelare vet.
Skulle inte messi gå av om han hade fått såna smällar som Robinho skulle få när han spelade i PL?

Den sista inlägg! :-)
Barcelona La Rambla
1/14/2006 15:50
Dagens pärla från realforumet:

"Robinho är bättre än Messi. Barca fansen lyser av avundsjuka det vet vi alla, bara kolla på inläggen! Patetiskt. Titta på Robihno när han spelar, när han får bollen i en mot en situationer tänker alla: åh vad roligt, nu kommer han göra något kul! Och det gör han !
Men Messi däremot, när man ser honom i en mot en situationer tänker man : åh, nu ska han springa tills han stupar! Och det gör han ! "

Lol! No further comments needed. :-)~
Barcelona La Rambla
1/14/2006 15:46
C.Diogo

Allvarligt, vad har det med att göra om Messi har varit i Spanien sen han var 12 år? Är det samma ska att spela pojklagsfotboll som i La liga för A-laget? Det är ju först den här säsongen han har tagit en startplats i laget.

Ja du, jag skulle vilja se Robinho spela i PL, han hade gått av på mitten i första hårda tackligen han fått. Rooney däremot hade kunnat spela i La liga utan några som helst problem.
Real Madrid C.Diogo
1/14/2006 15:46
Ja, Jag har sett Rooney spela sen han kom till Man U...Jag har Canalplus och Viasat där alla Englands och Man U.. Matcher visas.

När fan har jag sakt att Robinho är bäst? Det jag tycker är att Rooney är starkare och har bättre skott en Robinho men Robinho har bättre teknik och snabbhet!
Barcelona - FcB 20 -
1/14/2006 15:41
Ämne: - FcB 20 -

Snabbh....
så du menar att robinho har bätre skott . när jag säger skottar menar jag skjuter men för vissa e det för komplicerat o fatta det . !
Real Madrid C.Diogo
1/14/2006 15:40
Rooney har alltid spelat i Pl och hans spelstil passat kerfekt där. Messi har också alltid varit i Barca sen han var 12 år eller nått sånt. Robinho har varit i Madrid 7-8 månader.
Barcelona La Rambla
1/14/2006 15:39
Allvarligt talat, bäst du slutar skriva nu Diogo. Du framstår bara som helt okunnig. Har du ens sett Rooney spela? Det är fan inte många spelare som har sånt driv med boll som han av dagens spelare. Nä, det finns ingen anledning att fortsätta diskussionen, du verkar ju inte förstå ändå. Tyck du att Robinho är bäst, det är helt okej för mig. :)
Real Madrid C.Diogo
1/14/2006 15:38
- FcB 20 -

Snabbhet? Aldrig i livet. Det ända Rooney är bättren Robinho på är styrka som så många andra spelar som han jämförs med. Skottar?
Barcelona !!BaRcA!!
1/14/2006 15:38
Det händer ju iallafall något när Messi har bollen han kommer förbi 3-4 spelare medasn Robinho står och leker man mot man. Visst är det fint att se på men inte särskilt effektivt.
Barcelona La Rambla
1/14/2006 15:36
Han är en bättre spelare. Han har tex klarat av flera säsonger i en tuff liga som PL. Han är den dominerande spelaren i sitt lag och även i landslaget. Han har allt, teknik, speed, skott, spelförståelse i en bra kombination. Bara för att Robinho kan trixa bättre än Rooney, göra överstegsfinter gör honom knappast till en bättre spelare. Sen kan du ta och läsa Reals hovtidning Marca, där finns en artikel där Capello, du vet han tränaren som ni maränger så hett suktar efter, där han säger att Messi är det bästa han sett på 18 år av alla unga spelare som kommit fram. Han nämnde inte ens Robinho. :)
Annons: