/spanien/barcelona/forum/25737.aspx/spanien/barcelona/forum/25737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-08-03 09:59
Jag antar att det är upp till Ronaldinho att ansöka om spanskt medborgarskap. Den här diskussionen har varit uppe tidigare och då har jag för mig att man måste bott i Spanien i tre år. Möjligen har Marquez bott i Spanien innan han kom till Barça, och innan Monaco.
Barcelona Messi
2005-08-02 23:43
Ja, jag menade inför kommande säsong. :-)
Barcelona Messi
2005-07-31 16:39
Menar du att Samuel och Deco är lika bra?! Samuel i den formen han hade i Roma kunde ha varit ett stort avbräck. Men inte så som han spelat hos er.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-03 04:38
Goodnight: hmm mm det kan man undra, är inte så insatt i det men det skulle ju va underbart om våra icke eu medborgare skulle få eu-pass så man har möjlighet att värva icke eu spelare.

Glöm inte matchen imorn/idag 13.55 på sportexpressen!
Barcelona Goodnight
2005-08-03 03:03
en sak har jag legat och grubblat på ett bra tag nu...om marquez ska söka eu pass nu till hösten, varför gör inte ronaldinho det med? de har la väl varit i barcelona lika länge så som jag har uppfattat det?
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-02 23:54
Ezquerro

Varför skulle han inte vara med?
Barcelona Messi
2005-08-02 23:10
Ämne: Sonde eller någon an....
Ja, det skulle nog vara bra! :-) Inte lätt att hålla koll på alla spelares kontrakt. Skulle inte en sida med Cupmatcher finnas också? Copa del Rey och Champions League.
Barcelona Messi
2005-07-31 16:40
Robinho_17

Ja, du det var längesen jag såg Woodlegs spela. Han har ju varit skadad i mer än ett år och det skulle förvåna mig om han inte skadade sig igen. Sen är jag väldigt tveksam till att han kommer vara lika "bra" som folk säger att han är när han kommer tillbaka från sin långa skada.
Real Madrid Ezquerro
2005-08-02 20:09
När börjar Barca matchen på tv imorrn??

Real Madrid Young-And-Gifted
2005-07-31 16:46
Mycket tjat från både Madrid och Barca fans.

Barca gjorde grymt bra köp förra året och dessa nyförvärv fixade ligaguldet. Barca har ett grym lag med många världsspelare. Barca är utan tvekan en av favoriterna till och vinna ligan igen.

Madrid gjorde inga "jätte" nyförvärv förra året så som Barca gjorde. Spelarna som fanns den gågna sesongen var spelaren som kommit upp till åren och som inte har viljan så som en ung spelare har. Just därför har Madrid ledningen och Sacchi framförallt bestämt sig för att föryngra laget genom att värva tex Diogo 22 år, Baptista 23 år och Robinho 21 år.

Alla som kan fotboll förstår varför Madrid gör detta.

Visst Robinho och Baptista är grymma spelaren som kommer tillföra mycket till MAdrid, men det betyder inte att Barca blir ett särmre lag.
Barca har ett grymt lag, men framförallt ett spel som fungerar till 100%. Dem blir som förra sesongen svårslagna.

Barca fans va inte så ledsna över dessa köp som Madrid har gjort. Ni har ett grymt lag som ni borde vara stolta över. Ni har världens bästa spelare i laget och en av världens bästa forwards Etoo.
Ni har 2 av världens bästa mittfältare Xavi och Deco. Ni har en av världens bästa backar Puyol.

Ni har ett lag som kommer vara bra i många år framöver.
Madrid vill också vara med i topp och just därför har vi gjort dessa köp.

Va stolta så syns vi på el clasico :)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-07-22 15:36
Ämne: Kharles:

Du kan s....
Är man Barça fan så är det inget man behöver försöka övertyga någon med, det är en självklarhet när man tillhör Blaugrana.
Barcelona Messi
2005-07-31 16:36
Väntade mig det här.

(--MadriEntes--)

I den matchen var vi otroligt klena i offensiven, och vi var utan Deco.

Robinho_17

Jag skrev: "Real Madrid kommer inte vinna någonting med Woodlegs, Helguera och Pavón som mittbackar."

Värvar ni en ny mittback så kan ni ha chans att vinna nåt, ingen tvekan. Men med er nuvarande så tror jag inte att ni vinner nånting kommande säsong.

EDIT.
Kan tillägga att Casillas räddade er mot oss i båda matcherna. Utan Casillas hade vi vunnit med 5-0 hemma och fått oavgjort borta.
Real Madrid Robinho_17
2005-07-31 16:46
Messi/

Aaaa men dåså du e inte säker .. om du e säker att han skadas igen då kan du snacka men han e frisk o han sejjer att han e 110% redo att spela .. då ska man inte trakisera han att han kommer bli skadad bla bla bla ..

Man kan inte jämnföra 2 spela som spelar olika positioner ..men för er så e deco viktig o han inte va me i senaste matchen o för oss så e samuel viktig o han va inte heller med jag jämnför inte vem som e bättre
Barcelona Patrik
2005-08-02 19:32
Jag måste också hylla redaktionen för en mycket fin renovering av sidan! Bästa sidan på svenskafans är jag övertygad om. Imponerande!

Hittade detta under arkiv och kan inte annat än att småle lite åt kommentaren trots att det var mycket fult gjort av dom engelska klubbarna.

Gerard Pique Manchester United Talangstöld
Francesc Fabregas Arsenal Talangstöld
Barcelona Patrik
2005-08-02 19:32
Jag måste också hylla redaktionen för en mycket fin renovering av sidan! Bästa sidan på svenskafans är jag övertygad om. Imponerande!

Hittade detta under arkiv och kan inte annat än att småle lite åt kommentaren trots att det var mycket fult gjort av dom engelska klubbarna.

Gerard Pique Manchester United Talangstöld
Francesc Fabregas Arsenal Talangstöld
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-02 23:06
Sonde eller någon annan på redaktionen:

Kan ni inte skriva in hur länge spelarna har kontrakt i "Plantilla"? Annars mycket snyggt!
Real Madrid Robinho_17
2005-07-31 16:39
gumman du ska inte tro att woddy e en dålig back .. haru sett han spela ? .. han e snabb bra på huvet tacklingsäker o kämpar 90 min
Barcelona Puyol_90
2005-08-03 00:16
Jag ber om ursäkt för det jag skrev om Madridfans i kombination med dyslexi. Självklart menade jag ingenting illa mot de som verkligen lider av dyslexi, och det jag väl egentligen ville säga var att majoriteten av Realfansen här på svenskafans verkar vara väldigt unga, och därför ha problem med stavningen.
Det var onekligen väldigt dumt skrivet av mig, och jag ber om ursäkt ännu en gång, och hoppas att ni godtar den.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-02 23:04
Den visas i Expressenkanalen...har du kollat så att du inte har den i ditt utbud ordentligt?
Jag har UPC och har tillgång till TV4+, Expresskanalen, Viasat1 och Eurosport. matchen visas 13.55, det ska vli kul att se grabbarna även om det säkert kommer att se slött ut på planen pga. värme och luftfuktighet.
Barcelona Bopi
2005-08-02 21:42
heheheh real killar kommer å säger att vi har tunn trupp! heheh, du har större än er!! de e de som e de roliga!!
Barcelona Teknikos
2005-08-02 20:13
Har en fråga, vem vann skytteligan och hur många mål måste inte han/de gjort för att vinna "pichichi"? För de här två som gjorde så många mål vann ju inte skytteligan.

1989-90 Hugo Sánchez Real Madrid 38 mål
1988-89 Baltazar Atlético Madrid 35 mål
Barcelona Barca-Campeon
2005-08-02 20:15
13.55 i sportexpressen
Barcelona Messi
2005-08-02 18:10
Sonde

Det finns en bild på Marca.com, fast den är inte så bra. Gå in på Marca.com, sen in på Barcelonadelen. Där finns det en bild till höger på Rubén när en läkare(?) tittar till honom.

Länktips: http://www.marca.com/barcelona/index.html
Real Madrid Robinho_17
2005-07-31 16:37
aaa men okej du sejer ni uva utan deco vi var utan Samuel ...
Real Madrid Robinho_17
2005-07-31 16:34
Messi (mesen) ... Silly season e inte slut ännu ... o perez kommer köpa en världsback så snacka inte snart kommeru oxå darra pga av vi har babbi robbie o en världsback snart så snacka inte förän silly season
e slut
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-02 17:35
Young-And-Gifted

Jag gillar min klubb, men det handlar inte om liv och död.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-02 17:34
Young-And-Gifted

Det handlar inte om bara stolt, men de borde förstå att det är löjligt.
Barcelona Sonde
2005-08-02 18:03
Messí: För tillfället har vi bara tillåtelse att använda bilder från marca, tagna av marcas egen anställda fotograf.
Barcelona Kharles
2005-08-02 17:13
Skall också säga att David Sanchez gått på fri transfer till Malaga(troligtvis som ersättare till Miguel Angel som gick till Betis), men Barcelona har en återköpsklausul och även en vidareförsäljningsklausul på 15% IIRC..
Barcelona Messi
2005-08-02 21:04
Teknikos

Jag har gått igenom säsongen 1989-90 på lfp.es och den som gjorde flest mål var just Hugo Sanchéz. Samma sak med Baltazar.

Vart har du läst att de inte vann skytteligan? :-/
Annons: