/spanien/barcelona/forum/25730.aspx/spanien/barcelona/forum/25730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-31 11:46
Barcelona Kim
2005-07-31 14:13
Ämne: Tycker någon här for....
Vad har det med hans spel att göra? Han är en fantastisk tekniker som har förmågan att gå förbi sin gubbe med bollen under kontroll - alltså inte peta-stick som Giuly. Jag skulle nog faktiskt föredra Cristiano framför fransmannen.

Sen om han är transsexuell, homosexuell eller absolut befriad från sexualitet bryr jag mig inte om. Det är fotboll han ska spela i Barcelona - inte spöka ut sig i allehanda kläder.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-31 14:28
Kim

Han är en storfotbollspelare inget snack om saken.
Ifråga om det feminina är det ju baa att se på hans örhängen.
el lemoné
2005-07-31 13:20
jag fattar inte varför barca inte inhandlar två eller iaf en bra ytterback. vi har ju pengarna nu iaf!! köp en lovande ung kille som verkligen håller måttet även i CL. typ Cicinho, Ramos eller Cheillini eller vf inte testa Motta på vänsterbacken? ja mena vi har ju många pivotes ändå.
2005-07-31 14:18
Kim

Men du måste medge att det inte kommer som en överaskning Cristiano Ronaldo ser ju lite feminin ut.
Barcelona Mrs Marquez
2005-07-22 14:41
Så många VITA tröjor det är här då? ;-) *ler* Trodde jag hamnat i fel forum.....
Barcelona Younies
2005-08-01 12:16
En ny fräsch ung vänsterback skulle sitta bra.
Så är truppen spikad.

Alla här inne vet att Gio och Sylvinho inte kan klara sig defensivt mot de stora lagen.

Så en ny vänsterback tack.

Enligt elmundodeportivo så har barca ett öga på udinises vänsterback. Felipe heter han. 21 åring från brasilien.

Barcelona Sonde
2005-07-22 14:32
Realfans har uppenbara svårigheter att föra vettiga diskussioner och någon större insikt i vad som kanske kan kallas forumkultur verkar de inte heller ha. Nedanstående inlägg är ett fantstiskt exempel på just detta.

Messí vs Robinho: omöjlig diskussion som nog blir som mest intressant när den läggs åt sidan. Messí har ju inte ens fått en ärlig chans.

Ronaldo_Lover: Var verkligen skillnaden så stor jämfört med den elvan Ronaldinho_jr visade up?? :) Inte direkt va? Så vad var egentligen poängen med ditt inlägg?
Shikaka
2005-07-31 11:54
Slutade matchen mot Yokohoma Marinos 1-1?
Barcelona Puyol_90
2005-07-31 11:28
Younies: Vilka hade du tänkt skulle sköta kantspelet?
Barcelona labr
2005-07-31 12:09
Ja.Barcelona tog ledning efter ett nickmål av Xavi.
Barcelona kubala
2005-07-31 12:24
Ämne: som tidigare skulle ....
Av det som framgått i spansk press, så har man på träningarna kört med två olika uppställningar.
1. Det traditionella 4 3 3 som vi körde förra året.
2. Ett 4 4 2 system tänkt till dem tunga matcherna, med pivote bakom ett mittfält bestående av V.Bommel, Xavi och Deco på vänsterkanten, med två rörliga anfallare, Eto´o och Dinho.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-31 11:46
som tidigare skulle Gio/Sylvinho Belletti/Gabri springa där...tror inte att systemet ändras tyvärr, hade också velat se 2 strikers, ex Eto´o och Henke (eller lite mer av framtid: Messi).
Men det händer nog inte så mycket från förra säsongen, bara att Bommel kommer att konkurrera på mittfältet och att Marques flyttas ner i ordinarie position. Och att Camp Nou förhoppningsvis skonar några fler knän 05/06...
Barcelona Patrik
2005-08-01 13:52
Vilket evigt tjat om en ny vänsterback. Jag VET att Gio inte är en av världens bästa vänsterbackar och att vi behöver en ny så fort som möjligt helst, men att tjata om det dag ut och dag in är det verkligen nödvändigt?

Sen måste jag säga att jag tycker att det är lite irriterande när vissa vill värva spelare som inte har Eu-Pass när reglerna tydligt säger MAX 3 st i truppen och vi redan fyllt kvoten. Antingen måste man tycka att vi ska sälja någon av dom utan Eu-Pass (Ronaldinho, Marquez eller Eto'o) eller så är man inte tillräckligt insatt?
Barcelona Patrik
2005-08-01 13:52
Vilket evigt tjat om en ny vänsterback. Jag VET att Gio inte är en av världens bästa vänsterbackar och att vi behöver en ny så fort som möjligt helst, men att tjata om det dag ut och dag in är det verkligen nödvändigt?

Sen måste jag säga att jag tycker att det är lite irriterande när vissa vill värva spelare som inte har Eu-Pass när reglerna tydligt säger MAX 3 st i truppen och vi redan fyllt kvoten. Antingen måste man tycka att vi ska sälja någon av dom utan Eu-Pass (Ronaldinho, Marquez eller Eto'o) eller så är man inte tillräckligt insatt?
Real Madrid Young-And-Gifted
2005-08-01 13:27
Barca borde lägga in en stöt på Oliveira som spelade vänster back i Barsailien under för-VM.

Jag blev väldigt imponerad av honom och Cicinho.

Eller va tycker ni ?
Spinbad
2005-08-01 13:50
Daniel el magnifiç:
Cicinho är högerback och sankar eu-pass. Svårt att peta någon av våra icke-eu spelare och svårt att ersätta Gio alltså.

Men han är en duktig spelare, absolut, främst offensivt dock. Jag ser gärna två nya ytterbackar som är främst duktiga defensivt.
2005-08-01 13:30

ja Cicinho tycker jag vi ska värva innan transferfönstret stänger då lär vi ha löst den plats som GIO för tillfället har.
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-01 13:37
Vet nån hur man kan skaffa sig Sportexpressen måste se träningsmatchen?
Barcelona Lucho
2005-08-01 13:15
Younies: Visst vore det trevligt med en ung vänsterback men åldern känns mindre viktig. Hellre någon som verkligen slagit igenom och kan gå direkt in i startelvan. Zambrotta och Evra tjatas det ju om rätt flitigt här i forumet och jag kan bara hålla med.

Eto'o: Gabri har redan spelat vänsterback. Då pga att alla andra var skadade. Han gjorde inte bort sig men nog är det väl att föredra om vänsterbacken är vänsterfotad? Tänk om Gio varit högerfotad och fått spela på samma position. Fy fan vilken hemsk tanke!
Real Madrid Ezquerro
2005-08-01 13:34
Är det nån härinne som vet var man får tag i dom absolut billigaste fotbollresorna te spanien för o se på FcBarcelona.?
Barcelona Farhanio11
2005-08-01 13:34
Viktigt Meddelande!

Onsdag 2005-08-03
Träningsmatch På Sportexpressen!
Barcelona - Shenzen Live 13:55

UNDERBART!
Missa inte det för fan grabbar.
Barcelona Eto´o
2005-08-01 12:02
Transfer fönstret stängs den 30 Augusti!
Real Madrid Ronaldo_Lover
2005-07-22 14:06
Ronaldinho Jr//
Vem fan har ljuget för dig ingen har sagt vi ska spela så...kanske de va nån som kallade sig real fans som inte vad fotboll va...

men hitils kommer vi spela så här..(som jag tror)..

Casillas

Salgado Samuel Helguera/Woody R.Carlos

Beckham Gravensen Raul

Zidane

Robinho Ronaldo

Luxe gillar inte spela med kant spelare...
Real Madrid Robinho10/Baptista8/R9
2005-08-01 12:15
Bli medlemmar o skicka gratis sms
Barcelona Catalan
2005-08-01 04:01
Kl. är 04.00 och jag är fortfarande inne på svenskafans och kollar igenom nyheter, silly seasons, massa roliga rykten osv.

Det är verkligen nåt speciellt med La Liga och med Barça och den här känslan byter jag inte mot nåt i världen.
Barcelona Patrik Andersson
2005-07-22 13:17
Håll dig till ditt forum, sandlådan!
Vi vill inte ha såna som dig här inne som inte kan föra en vettig konverasation. Snälla knip och låt oss se hur säsongen utvecklas. Sen kan du komma tillbaka om några månader få se hur Robinho klarar sig. Om du kan diskutera i normal ton då!
Barcelona Maxi Lopez
2005-07-22 10:39
Läste på El mundo deportivo att vår käre Rijkard spelade en 4-4-2 uppstälning (tror jag)

-Motta(Marquez,Edmilson)-
Deco-Van bommel-xavi

Vad tycker ni om den här mittfältet?
Tror ni att vi skulle kunna vinna Cl med det här mittfätet?
Ska vi fortsätta med 3 manna mitfältet?
Valencia Red. Rickard
2005-07-22 12:09
Paralleller mellan Robinho och Messi tycker jag är onödigt att göra. Varför skulle de båda talangerna behöva jämföras? Kan man inte bara se dem var för sig? Vi snackar ju ändå om två helt olika spelare.

Att Robinho kommer tillföra Real en hel del i anfallsspelet hyser jag inga tvivel om. Det enda man kan fråga sig är bara om inte ansvaret kommer bli för tungt. Det är höga förväntningar som ställs och att som 21-åring i en, för honom, helt ny liga och ett helt nytt land ta på sig ett sådant ansvar kan bli jobbigt.
Vad jag menar är att succén inte är självskriven och blir det inte heller för att en legend hyllar underbarnet.

Både Pelé och Diego Armando har ju haft fel förr. Om jag inte minns fel så var det väl Maradona som sa att AIK:s Boateng skulle bli en världsspelare. Ja, vi ser ju alla hur det blev med det. Inget ont om Diego och inte för att jag tror Pelé har det i det här fallet, men alla kan ju ha fel.

Helt rätt också att Messi bara är 18 och har några år på sig att nå den nivå som Robinho ligger på idag. Men let's face it. De har väldigt olika förutsättningar i sin väg till toppen. Robinho fostrades i en klubb där han själv kunde vara stjärna och var självskriven. Klart man utvecklas då. Messi har säkerligen minst lika mycket talang men talang ger ingen ordinarie plats i ett världslags startelva.
För den platsen kommer han att få kämpa och når han den innan 21 år fyllda så är han i mina ögon större än Robinho.
Barcelona Javier Saviola
2005-08-01 12:10
Jag tycker att Gio gör förbannat bra ifrån sig på den positionen.
Annons: