/spanien/barcelona/forum/25729.aspx/spanien/barcelona/forum/25729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_nr1
2005-08-05 12:50
Pekerman: "In Madrid Messi it would play, but in the Barça it has ahead to Ronaldinho"

"It has a precision, one beaten and a electrizante resentment", assured the Argentine selector on I read To Saviola sent a message to him. "It must fix its contractual situation because it is impossible that it is without playing", said

MDol / BARCELONA

05/08/05 00:12 h.Jose Néstor Pekerman, Argentine selector, argued call of the forward of the FC Barcelona, Lionel Messi. Míster assured that "he is a different player and reflects everything what must have a player of I unbalance. It has talent and it hurts in the most difficult zones of soccer. It has a precision, one stuck and a electrizante resentment ".

The trainer of absolute the Argentine selection made these declarations to Spika Radio of Buenos Aires. Pekerman remarcó that the call of the young star of the Barça is an exception because its thought is that "a player who does not have continuity in his club, hardly has a place in the selected one, but Messi is a special situation. If Messi were in Madrid nowadays would play, but in Barcelona it has ahead to Ronaldinho ".

On the other hand, Pekerman talked about the situation of Javier Saviola, of whom said that "he must fix his contractual situation because it is impossible that he is without playing. We needed it well and in high competition ".
Barcelona Kristian
2005-08-05 14:17
Kvällens match mot Sevilla går att bevittna på länken. När ni kommer in på sidan ser ni en vänsterspalt med nyheter om Barcelona. Längst upp på nyhetsraden finns en länk till matchen, med start klockan 22.00 ikväll.

Enjoy!
Länktips: www.elbarca.dk
Barcelona Barca-Campione de 05
2005-08-05 14:03
Woods och Maxi Lopez: Helt rätt, jag menar att Ronnie är en unik spelare som det inte finns alltför många i denna fina värld! Han blev så klart (och rätt) super hypad inför säsongen, då är det lätt att bli negativt överaskad.

Kan dock inte påstå att jag blev alltför negativ till han denna säsong då smilbanden går uppåt i princip varje gång han har bollen! Självklart så kan skador stoppa allas framfart. Men att den skadan förstörde hans karriär är jag tveksam till.

Jag tror att våran kära "Ronnie" kommer hitta sin roll tillsammans med Deco och Xavi. Därför är jag exalterad inför nästa säsong då dessa kommer hitta varandras rörelsemönster på ett bättre sätt.
Barcelona Puyolinho
2005-08-05 12:14
Behöver man någe slags kort till någon av kanalerna som visar matchen ?
Barcelona Woods
2005-08-05 13:53
Du har en poäng där.. Ja han erbjöd i vissa matcher (absolut inte alla, vissa var han magisk i)på lite beskedligare spel än man kanske hoppats på.. Ronaldinho hyllades enormt inför förra (04ཁ) säsongen, delvis på grund av sitt succéartade första år. Utmärkelsen till världens bäste osv. I varje tv-studio och i alla tidningar hyllades Ronnie. Klart då att man som supporter och fotbollsintresserad har lättare att bli lite halvt besviken på honom då man kanske har förväntat sig stordåd varje gång han rört bollen i princip, i det här läget är det lättare att bli negativt överraskad än att bli positivt överraskad. Nu säger jag inte att Ronaldinho är överskattad, tyckte att han var väl värd utmärkelsen som världens bäste, men möjligtvis har man kanske haft lite för höga krav ibland.
Jag tror även att sättet Ronaldinho spelar på är oerhört svårt att lyckas med i alla matcher, det är lättare för en försvarare i en duell mot en anfallare, somm offensiv kraft måste du lura försvararen medans backen avvaktar och väntar på sitt läge att bryta exempelvis. Han måste tåla hårt spel som försvarare utsätter honom för, (nämn nån back som klagar på att det är för hårt spel..) Att jämt spela med den fantasin som krävs är nog ruskigt svårt. Vi har väl märkt att man vart mer "på" Ronnie i år än året innan dessutom.
Barcelona Messi
2005-08-05 02:07
Det är final i en ungdomscup, Milk Cup. Den spelas imorgon kl 17.30 om jag inte förstått helt fel.
Barcelona Lucho
2005-08-05 12:03
Kuffba: Kul att du säger att Boixos Nois är dom mest trogna Barça-supportrarna. Men det är ju inte förvånande med tanke på att du tidigare passade på att hylla nån islamist. Facister hela bunten!
Barcelona real_one
2005-08-05 02:01
läs vad jag skrev...jag sa att ja läste några inlägg på chelseas forum och kopierade och klistrade in dem.........dem snackade om någon final och ja undrar vilken final!!
Barcelona Messi
2005-08-05 01:32
Ämne: Vi har en undebar tr....
Ändra ditt andralag till det här:

Jorquera
Gabri-Edmílson-Oleguer-Sylvinho
Iniesta-van Bommel-Ezquerro
Larsson-Maxi-Messi
Barcelona Thiago
2005-08-05 04:00
jag stör mig på reijkard som inte vill ha kvar saviola. jävla idioti asså
Barcelona Kharles
2005-08-05 01:00
Det känns mer och mer som om det är något som vi inte vet i Saviola-affären..
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-08-05 11:36
Maxi Lopez: Bra att du sa det där om Henke. Han är verkligen underskattad. Tycker att Barca ska vara glada för att få ha honom på bänken.
Barcelona Patrik Andersson
2005-08-05 08:32
Måste bara säga att det är så trevligt att vaknat upp till ännu en dag med extremt hög nivå på forumet. Varför ska alla bete sig som 14åriga-agressiva hormon monster, så bara skriver meningslösa och hotfulla inlägg?
Vet att det är lätt att dras med när alla andra håller på och snackar skit(gjorde själv det igår). Men vi som vill snacka fotboll kan väl försöka ignorera alla som försöker förstöra.
Så kan vi få upp standarden igen.
Barcelona DINHO_10
2005-08-05 08:21
när är matchen ikväll (tidpunkt) och vart sänds den?
Barcelona real_one
2005-08-05 01:57
SocratesChampions » Svara på inlägg
Sänt: 2005-08-04 22:42:37
Chelsea till final efter 7-6 på straffar. Yessss!
Möter Barca som slog Man USA. Härlig hatmatch att vänta ;-)

Billy Blue - The Champions! » Svara på inlägg
Sänt: 2005-08-04 23:34:36
Så vi möter Barca i finalen... Ska bli "kul" att återknyta kontakten med alla fåniga Barca fans på den här sidan. Vad är oddsen på att Frisk gör en comeback i den matchen? Eller är han forfarande på sin betalda semester i Katalonien?

I´ll get me coat...

läste några inlägg i chelseas forum som jag kopierade och klistrade in...vilken final snackar dem om??
Barcelona Xavilicious
2005-08-05 16:40
fc

En värvning av Henry är nog inte så trolig, då ser jag hellre att Barcelona förstärker på ytterbacksplatserna. Främst vänsterbacksplatsen behöver förstärkning..
Barcelona fc
2005-08-05 16:26
ja har en fråga till alla BARÇA fans tror ni att Barcelona kommer göra nån värvning innan la liga startar?? skulle vilja HENRy dra på sig BARÇA tröjan:D
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-05 10:49
Läste på officiela hemsidan att Van Bommel återuppkalad för landslagsuppdrag skönt och höra. Hade för mig att han vara petad ett tag.
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-05 10:43
Vet nån ifall man kan se matchen på någon av Coolstraming kanalerna ?

Snälla ni som skriver skit om Barca håll er till nån annan forum samt egna barca medlemmar som skriver att Henke e skit o.s.v
Barcelona surman
2005-08-05 01:22
Vi har en undebar trupp för året, va kan ställa med två elvor som båda skulle klara sig riktigt högt i tabellen.

---------------------Valdes----------------------
--------------Puyol----------Marquez-------------
---Belletti----------------------------Gio-------
--------------------Motta
-------------Deco-----------Xavi
---Giuly------------------------------Ronaldinho
------------------Eto'o

----------------------Jorquera-------------------
-------------Oleguer--------------Damia
---Gabri--------------------------------Sylvinho
---------------------Edmilson
-------------Van Bommel------Iniesta
--Henke Larsson-----------------------Ezquerro
---------------------Maxi

Med ändå namn som Messi och Rubén på bänken.
Barcelona Patrik Andersson
2005-08-05 08:39
Ämne: när är matchen ikväl....
Klockan 22 börjar matchen. Se länk för kanal.
Barcelona Patrik
2005-08-05 00:10
Ardan

En klassiker här på forumet minst sagt, haha.

Historiens roligaste inlägg serverades dock på Gnagarforum för ungeför ett år sedan. Det var en pojke som inte kunde förstå varför Gnaget låg så dåligt i tabellen när laget egentligen hade kapacitet att vinna allsvenskan eftersom han hade lyckats göra det med i stort sätt samma lag i CM. Det är humor.

EDIT: La oreja de van gogh
Jag tror att jag läste det på sport.es
Men det är mkt möjligt att Offside också skrivit det.
Barcelona Kharles
2005-08-05 01:46
Forca Blaugranas

Ska man ge sig på en diskussion med dig? Jag har inte sagt att alla de är nazister, men många av dom är det. Och många av dom är idioter som bara kommer till arenan för att slåss och förstöra och ropa Puta till vår president. Förut handlade Boixos Nois om tifon och skönsjungande supportrar, nu är de mest tonårsgäng som sitter tysta i sitt hörn i varje match, de som kommer in i alla fall..

Bobby_Raul

Vad snackar du om? Ni har inte ens bättre försvar än era grannar på Calderon. Det är bara St. Casillas som får er att se bra ut.

bona nit
Barcelona Patrik
2005-08-05 00:10
Ardan

En klassiker här på forumet minst sagt, haha.

Historiens roligaste inlägg serverades dock på Gnagarforum för ungeför ett år sedan. Det var en pojke som inte kunde förstå varför Gnaget låg så dåligt i tabellen när laget egentligen hade kapacitet att vinna allsvenskan eftersom han hade lyckats göra det med i stort sätt samma lag i CM. Det är humor.

EDIT: La oreja de van gogh
Jag tror att jag läste det på sport.es
Men det är mkt möjligt att Offside också skrivit det.
Spanien La oreja de van gogh
2005-08-05 00:07
Patrik

Tyvärr kommer tidningen ut varannan månad.

Men jag frågade dig detta eftersom jag är nästan säker på att informationen om att man gör en video om Larssons rörelsemönster till att undervisa Barcelonas ungdomar står i den tidningen (i det tredje nummret av offside tror jag).
infot om detta kan iofs ha stått på andra ställen med.
Barcelona Ardan
2005-08-05 01:02
Ämne: Sluta göra jämförels....Messi/
Det finns folk som tror att de är bättre än de flesta här på forumet! Du är en av dem, du ska jämt komma hit och säga "du måste vara sju år eftersom här på forumet får vi inte skriva roliga inlägg m.m" och jag kan gissa att det är inte första gången du skriver sånt här heller... Jag skrev förra inlägget mest för skoj skull, inte för att det skulle starta kaos här.. men eftersom du inte insåg humorn i inlägget kan jag bara tycka synd om dej ... Väx upp nu och spänn av .. LIVET HAR SINA GODA STUNDER som McD har sagt!

peeace o jag vill passa på och gratulera alla andra som insåg att detta var mest på skoj skull :)
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-04 23:54
Giuly var ju ok förra försäsongen också, men jag håller med, det ser mycket lovande ut!!

Det blir ett ganska angenämnt problem för Míster att plocka ut 3 anfallare inför matcherna: alla är ju egentligen för bra för att sitta på bänken.
Barcelona Gabriel
2005-08-05 03:03
Sheit vad det stör mig på patetiska chelsea fans som tror att Frisk hjälpte Barcelona mer än vad Collina hjälpte Chelsea i returmötet.

Så mycket skitsnack från socrates. Undra hur längesedan det var han borstade sina tänder, hans mun stinker nämnligen skit !
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-05 01:29
surman

Jag tror att Damia är bättre som högerback som är hans riktiga position.
Barcelona Lucho
2005-08-04 22:49
Pelle i Sumpan: ..och dessutom är Miguel högerback så hoppet om en ny vänsterback känns mao minimal iom att man tydligen tycks prioritera en förstärkning på högersidan före vänstersidan.
Annons: