/spanien/barcelona/forum/25721.aspx/spanien/barcelona/forum/25721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-11-25 14:36
Flaco

Jag tycker att det här laget verkar mer komplett än DreamTeam. De brukade göra massor av mål, men även släppa in en del. Det här laget verkar vara en perfekt maskin, man tar hem både pichichi(nästan) och zamora. Vi får se om det är 2000-talets motsvarighet till DreamTeam, det krävs ju minst 4 ligatitlar(helst på raken) och en CL..
:-D
Barcelona AlexC
2005-11-25 14:36
Det där med att förstärka mittsbacksuppsättningen med en backup till Puyol kan diskuteras fram och tillbaka. La Rambla var lite inne på samma spår som jag. Att det kan bli svårt att hitta en riktigt bra backup till Puyol med mentalitet likt t.ex. Henke, d.v.s. att acceptera att ständigt sitta på bänken. Vidare var det ganska längesen Puyol var skadad (eller avstängd för den delen) och killen har ju inte direkt formsvackor heller så behovet av en backup till Puyol är mycket mindre än behovet av eventuellt nya ytterbackar. Helst av allt skulle jag invänta en canterano som ersättare till Puyol som har de rätta kvalitéerna både på och utanför planen.

Jag är nog en av få härinne som tycker att vi klarar oss med de ytterbackar vi har just nu. Dock säger jag inte att en förstärkning är felaktig.
Barcelona Der Afro
2005-11-25 14:32
Kom hem från semestern och kollade på El Classico igår utan att veta hur det skulle gå. Lyckan var total. Vi är bäst i världen nu!
Barcelona el Flaco
2005-11-25 14:25
Läste på El Mundo Deportivo imorse att man jämför dagens Barcelona med "Drem Tean" från början av nittiotalet. Jag tycker inte att man kan jämföra de båda lagen. Även om jag aldrig fick uppleva Drem Team med Romario, Stoichkov och Koeman så tycker jag att laget vi har nu är antingen bättre eller sämre, utan de båda lagen är ålika. Romario är inte detsamma som Ronaldingo, Stoichkov är nte samma spelartyp som Eto'o och även om de spelare likadant ut så kan man inte än jämföra Koeman och Puyol. Jag får spel på att media ska alltid dra paralleler bara för att sälja x antal tidningar samt att få fansen att hoppas på ett nytt "Dream Team". Det kommer aldrig mera ett nytt "Dream team". Däremot får vi hoppas på ett nytt Barcelona med bra spelare och som spelar en underhållande fotboll. Än så länge är de på god väg.
Barcelona Polero
2005-11-25 14:14
Nix. Även om t.ex. Perea tar plats bredvid Puyol skulle det kännas tragiskt att se Marquez y Oleguer (Ollegäääär som de säger på tv4+)på bänken.
Ytterbackarna vore sköna att förstärka...annars tycker jag (med bibehållen objektivitet;) att laget är helt fantastiskt.
Barcelona La Rambla
2005-11-25 14:05
Nog för att det hade kännts tryggt med en mittback typ Perea som backup, men var hittar man en sådan spelartyp som accepterar begränsad speltid och samtidigt håller den klassen? Ingen lätt ekvation att lösa.

Polero//
Håller med om Edmilson, klart bäst som pivote och där han har höjt sig rejält.
Spinbad
2005-11-25 14:03
Helt underbara missar.
Barcelona Polero
2005-11-25 13:51
kul bild på en hårt tränande kille. Vi får se upp!
Barcelona Polero
2005-11-25 13:50
Kharles/
håller med dej. Men jag måste säga att jag verkligen fått ögonen för Oleguer denna säsong, trots att han då spelat högerback för det mesta.

Jag tycker det känns stabilt med Marquez, Puyol och Oleguer i mitten (herregud, jämför med Real)men Edmilson tycker jag fungerar bättre i en pivoteroll.
Barcelona Kharles
2005-11-25 13:39
Eller en stabil backup till Puyol. Edmilson, Marquez och Oleguer är alla för lika; bra i luften, men ganska långsamma. Vi behöver en snabb och stark försvarare som kan döda kontringar och täcka upp bra bakom ytterbackarna.
Barcelona La Rambla
2005-11-25 13:37
Byter faktiskt aldrig ut Marquez mot Coloccini. Visserligen kan Colo även spela högerback vilket han gjort flera gånger i landslaget. Nä som sagt, mittbackar har vi faktiskt, satsa på ytterbackarna. Varken Belletti, Gio eller Sylvinho blir yngre.
Barcelona Barça82
2005-11-25 13:31
Ämne: Andrade (Deportivo),....
Hade också gärna sett coloccini i barça men han skrev väl på så sent som förra säsongen för depor så det är väl inte så troligt att han vill komma.
Barcelona Kharles
2005-11-25 13:28
Ja, spanskt.
Barcelona La Rambla
2005-11-25 13:25
Kharles

Visst var det så, men det såg inte vackert ut.
Nåja, han lär inte behöva uppföra sig så i blaugrana får vi hoppas, nog för att det är en riktigt bra försvarare. Han har eu-pass va?
Barcelona el Flaco
2005-11-25 13:23
Maradona: "Min tron är Ronaldinhos"
El Pelusa hyllar Dinho efter uppvisningen på Bernabéu.
- "han är världens bäste, utan tveckan"
Barcelona Kharles
2005-11-25 13:20
Valdés

Det ska också ha sagts i RAC-1, katalanska radiostationen , flitiga rapporter om att Alves ansluter nästa sommar..

La Rambla

Han gjorde det mot deras värsta rivaler.
Barcelona el Flaco
2005-11-25 13:10
Andrade (Deportivo), Coloccini(Deportivo), Gonzalo(Villareal) och Gallas (Chelsea) är också några andra heta mittbacksnamn
Barcelona La Rambla
2005-11-25 13:04
Alves i all ära, men i senaste derbyt mot Betis så betedde han sig som ett svin genom hela matchen, filmade och hade sig på slutet.
Barcelona Valdés
2005-11-25 12:43
Ezquerro; var "hörde" Du det. Beroende på vem man frågar ser överenskommelsen olika ut. Enligt Laporta har man kommit överens om ett muntligt avtal (precis som med Reyes och Baptista) och enligt Sevillas president José María del Nido frågade endast Laporta hur mycket det eventuellt skulle komma att kosta att lösa Daniel Alvés vilket han svarade på. Källor; marca, EMD och Sport.

Daniel Alvés skulle i mina ögon vara en "crackvärvning" då han i år varit hela spanska ligans bästa högerback.
Real Madrid Ezquerro
2005-11-25 12:17
Vet nån hur det blir med Daniel Alves i Sevilla?
Hörde att det iprincip var klart..
Barcelona La Rambla
2005-11-25 11:32
Nu börjar katalansk media spekulera i om inte Javier Tebas, som är vicepresident i LFP, springer Reals och Florentino Perez ärenden. Det komiska är att Florentino råkar vara president i LFP. Intrigen tätnar. :P

Sen är ju Tebas klubbens Alavés advokat, och det är ju bla de som överklagat ihärdigast i fallet Messi. Nu kräver Barcelona att Tebas avgår från posten som vice-president i LFP.

Tebas kräver dessutom att Barça fråntas de 3 poäng man tagit när Messi spelat. Han tänker forsätta att dra ärendet vidare till hösta instans, CSD (Sportsministeriet), där han hoppas att de tar upp ärendet i början av december.

Tebas, ditt vrak. Må du hemsökas av alla förbannelser som bara finns och att klubben Alavés åker ner i segundan där de hör hemma.
Barcelona La Rambla
2005-11-25 11:20
Flera lag har visat intresse av att låna Maxi Lopez. Men själv vill han stanna och kämpa vidare om speltid. Han säger själv att han vill stanna så vidare inte ledningen uttryckligen säger att de inte vill ha kvar honom och att det aldrig blir speltid för honom. Läs länktips.
Barcelona HARE BRA "HENKE SKÖN"
2005-11-25 11:04
jag har bara hört rykten om en utlåning. Jag personligen hoppas på att det inte blir av, Jag gillar lopez spel stil påminner rätt mycket om zlatan, han kan täcka bollen på samma sätt osv
Rep.
2005-11-25 10:51
Jag läste i tidningen att Maxi Lopez lånats ut till real betis, stämmer det eller?
Barcelona La Rambla
2005-11-25 10:10
Kan bara instämma. Det som man är lite rädd för är ju att den otroliga form Barça nu befinner sig i, inte ska vara lika bra när det väl är dags någon gång i februari 2006 när CL drag igång igen. Vi får hoppas på det, då lär det visa sig hur viktigt det är att ha en bred trupp.
Flames
2005-11-25 10:02
Jo det är klart att det är ett av de bästa laget som finns, men i alla fall jag vet inget lag jag hellre hade slagit ut.
Barcelona La Rambla
2005-11-25 09:48
Flames//
Att vi inte går bort oss som vi gjorde på Stamford Bridge under 15 min som vi gjorde sist, tror inte jag heller men trots det är Chelsea ett svårt lag att slå ut.

Han är så allvarlig som han bara kan bli, det finns en överdriven optimistisk syn på det egna laget och dess spelare utan någon som helst objektiv syn. Det är ett vanligt fenomen bland supporters här på svenska fans, vi barcafans är ju också det i vissa lägen. Men visst är det komiskt, det håller jag med om.
Flames
2005-11-25 09:37
Det var länge sen man fick sig ett så gott skratt
Är han allvarlig eller luftar han sin komiska ådra, jag vet inte
Flames
2005-11-25 09:26
La Rambla
Tackar för det svaret
Vill nog möta Chelsea i 8-delen, hade varit så gott om vi kunnat slå ut dem tidigt. Tror inte vi går bort oss en gång till,som vi gjorde sist
Barcelona La Rambla
2005-11-25 08:50
Flames//
Det stämmer som du skriver, Liverpool går utanför den regeln vad gäller 2 lag från samma land. De enda de inte kan möta just nu i 8-del är Chelsea, eftersom de finns i samma grupp under gruppspelet. De kan mycket väl stöta på tex Arsenal.
Annons: