/spanien/barcelona/forum/2572.aspx/spanien/barcelona/forum/2572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-13 17:10
@Awymard:

Så länge Alves är fit och inte hamnar i samma formsvacka som under 2013/14 och förra hösten så kommer han att vara Luchos förstaval trots Robertos prestationer.
Däremot kan man spekulera i huruvida Alves kan eller ska vilas mer än han gjort tidigare eftersom vi nu har Roberto, men också senare Vidal som alternativ. Grejen är ju att brassen är något av en maskin och är van vid att spela mycket. Hur mindre speltid skulle påverka hans prestationer går som sagt bara att spekulera i och blir en fråga för Lucho att fundera över.

Roberto kommer återgå till en roll som truppspelare och vara ett alternativ både på mitten (efter Rafinha) och så klart fortsatt på högerbacken. Hur det blir i januari återstår att se, då får han ju konkurrens på båda positionerna.

Piqué kan, och lär, spela mot Roma. Avstängd endast i ligan.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-13 16:42
Sedan Ronaldo anlände i ligan så har Messi fortfarande gjort fler mål än Ronaldo.

Messi 34-31-50-46-28-43-1 = 233 mål
Ronaldo 26-40-46-34-31-48-5 = 230 mål

Nej nog om det nu. Ser fram emot Milan-Inter senare ikväll.

Awymard
2015-09-13 16:34
Sergi Roberto tycks ha spelat bra på högerback positionen. Betyder detta att han kommer ta över Dani Alves plats i laget? Vad händer med Sergi Roberto när Alves kommer tillbaka från sin skada? Kommer Pique att spela mot Roma eller är han avstängd?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-13 16:25
För att hälla ännu mer salt på såren. Sedan Perez anlände.

1 Barcelona - 5 ligatitlar-3 Cl titlar-3 CdR titlar
2 Real Madrid 1ligatitel-1Cl titel- 2CdR titlar

11 Titlar för Barca
4 Titlar för Real
Barcelona Barcelonistas
2015-09-13 16:20
Liunil Masse - tycker dom är väldigt hårda mot Atletico vad hade dom kunnat göra mer? Föra säsongen så fick vi se ett aggressivt som pressade oss högt på 4 möten så förlorade dom alla 4 matcher mot oss. Vad fan ska dom göra pressa så igen? Har man förlorat 4 matcher med den taktiken så är det uppenbart att man inte bör köra samma taktik igen. Igår fick vi se Simeone parkera bussen, och efter hans intervjuer efteråt så erkände han själv att dom måste hitta en taktik för att slå oss för det har dom inte just nu. Att vi lyckas göra det så otroligt mycket bättre mot Atletico beror på att vi har ett mycket mer komplett anfall än Real Madrid. Vi klarar som sagt av att använda alla pianots strängar medan Real bara kan använda några. Vi kan slå den längre bollen, vi kan köra bollinnehav, kontringar, skjuta från distans, spela på små ytor. Om något så borde dom i Puertan istället kolla på deras eget lag som har det så otroligt svårt mot lag som parkerar bussen, ett Juventus lyckades neutralisera hela deras anfallspel i semifinalen medan våran trio hade inga problem mot deras defensiv i finalen. Atletico räknar jag inte ut vrf ska jag göra det? Dom har vunnit precis lika mycket titlar som Real sedan Perez anlände Sedan 2009 Atletico - 1 ligatitel, 1 Cdr titel, 2 Uefa cuptitlar, 2 uefa supercup och 1 spanska supercupen. lägg därtill att man var sekunder från att vinna Cl. Real Madrid - 1 ligatitel, 2 CdR, 2 spanska supercup, 1 Cl, 1 uefa supercup, 1 vm för klubblag. Real har vunnit 1 titel mer än Atletico sedan Perez anlände. Då har Real haft en överlägsen budget i jämförelse med Atletico.
Barcelona Bengt Bedrups bedårande bringa
2015-09-13 16:18
Adama är skadad och missar matchen mot Leicester, istället så startar hans radarpartner sedan förra matcheni Jack Grealish som ser ut som en ung Messi (född 95). I Leicester startar Riyad Mahrez som länkas samman med Barca, han har nummer 26 och matchen startar 17:00 på Viasat Fotboll.
2015-09-13 16:15
@Liunil Masse:

Atlético spelade i alla fall, till skillnad mot Espanyol som bara tittade på igår.
2015-09-13 16:12
Adama Traoré är ännu inte kvitt sin skada och är inte med i Aston Villas matchtrupp idag. Tydligen fick han en smäll både på vaden och ankeln, och medan den förstnämnda kroppsdelen är hel igen så är det inte helt okej med den andra.

Förhoppningsvis är han tillbaka nästa vecka då det är två derbyn i rad, först mot West Brom i ligan, sen mot Birmingham i Ligacupen.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-13 15:09
Lite småkul när man läser i Puertan att Atletico minsann alltid spelar för dåligt mot oss. Är det så svårt att erkänna att Atletico spela bra men att vi helt enkelt är på en annan nivå just nu?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-09-13 14:09
Halilovic påminner sååå mycket om David Silva. Hoppas nu att han utvecklas enormt i Sporting Gijon.
2015-09-13 14:09
@S.Eto'o:

Den frågan bör du ställa till någon i Madrids forum via PM, de har nog bättre koll på sina hemmamatcher än vad vi har. Jag hoppas att ni har en bra budget, för det lär ju inte bli billigt att försöka få bra platser till ett Clásico.
2015-09-13 13:59
NIx, men har sett en video på när Halilovic tunnlade honom... :P

15 sekunder in i klippet.
Barcelona Andresito
2015-09-13 13:57
Skulle inte klandra Mathieu i första hand för målet igår. Spelarna ska ju sätta hög press och i just det läget var Mathieu närmast som valde att kliva upp. Mittbacken ska inte lämna sin position varenda gång, men nu var det Torres mot 3 Barca-spelare där bak.
2 av dessa 3 backar löste problemet utmärkt och ställde Torres offside, men tyvärr hängde inte Alba med, oväntat nog.

Dessutom kan man diskutera om ter Stegen ska vara först på djupledsbollen, men det är en stor risk att ta i en så pass svår bortamatch, risken för utvisning är väldigt stor. Jaga 1-0 underläge på Vicente Calderón med en man mindre, uff.

Slutsats: Albas fel, då det fanns en lösning på Mathieus höga press - offsidefälla.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-13 13:54
@the cameroonians:

Det känns bra att veta att det inte är gammal skada.

Någon som såg ifår Valencia ? Vill gärna se Abdennour i action?

Såg du matchen ?
Barcelona oocbgb
2015-09-13 13:49
[QUOTE=the cameroonians]Det är en ny skada, och har inget att göra med hans gamla som (väl) var i låret. Denna gången är det vaden som fick sig en muskelbristning. [/QUOTE] Får verkligen hoppas glasmannen har en vanlig rehabtid på den!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-13 13:49
Jag har en väldigt bra känsla när det gäller ligan jag har svårt att se Real kunna göra det bättre än vad dom gjorde under Carlo. Skillnaden mellan oss och Real är att vi tar våra 3 poäng även om vi har stora problem under en match. Medan Real allt som oftast alltid tappar poäng när dom har det jobbigt i en match.Vi kmr se många matcher där Real kmr ha det rätt tufft ( ungefär så som dom hade mot Sporting) medan vi kmr plocka våra 3 poäng. Vi är enorma favoriter att plocka hem ligan, 5 ligatitlar på 7 år kan man inte blunda för det är en total dominans från vår sida och den tror jag kmr bara fortsätta.Vad gäller kommande matcher är jag inte speciellt orolig faktiskt det som dock bekymrar mig är domarna som har varit fullständigt värdelösa. Vi borde haft två straffar mot Malaga och samma antal mot Atletico det är fan ingen slump att domarjäveln blundar för dom situationerna.

Vi är otroligt kompletta och oförutsägbara i våra anfall motståndarna vi använder pianots alla strängar. Vi kan köra ett spel med bollinnehav, högpress, kontringar, långbollar, på små ytor och stora ytor, fasta situationer. Det är därför motståndarna plågas när dom möter oss för dom har ingen aning om vad dom ska göra.
Barcelona S.Eto'o
2015-09-13 13:46
Hej allesammans Det är så att jag, min bror och min syster tänkt åka ner och se vårt kära Barcelona spela (för första gången) i bernabeu under el classico 22 november. Men jag har absolut ingen koll hur jag ska få tag på biljeter samt hotell/flyg. Finns det någon som kan hjälpa mig med billiga resepaket och bra sittplatser som jag kan njuta och kolla på matchen. Det ska också sägas att jag är relativt ny/amatör när det gäller resa samt fixa biljeter och sånt. Visca el Barca y Visca Cataluña
2015-09-13 13:40
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det är en ny skada, och har inget att göra med hans gamla som (väl) var i låret. Denna gången är det vaden som fick sig en muskelbristning.
2015-09-13 13:39
@papillon:

Håller helt och fullt med i den analysen.

Det som förvånade mig en del i samband med målet är hur långt in i målet ter Stegen måste ha stått mot vad han normalt brukar göra, för det är i precis de situationerna som hans höga position brukar vara till stor hjälp kontra vår höga backlinje.

Kanske har långskottet mot Bilbao fått honom att "backa"?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-13 13:29
Om alla tittar igen målet Barca släppte in kommer ni se följande innan vi pekar fingrarna höger och vänster. 1. Mathiue går upp för att sätta press på felvänd spelare. Då lämnar han ett hål i försvaret. 2. Masken ser att han inte hinner täcka upp (hållet som Mathiue lämnade) Torres så han läggar fram offsidefällan med Roberto och förväntar sig att Alba är med på det. Roberto och Masken flyttar upp linjen perfekt men Alba sov. 3. Alba ser försent att han upphävde offsidefällan och försöker hinna ikapp. 4. Det borde vara bättre kommunikation mellan Mathiue, Alba och. Masken. Roberto gjorde sitt jobb och följde upp Masken's offsidefälla. Hoppas Vermaellen kommer tillbaka snabbt och håller sig skadefri. Vet någon om det är gammal skada han har fått upp? Eller är det bara en gammal vanlig bristning man brukar få när man har ansträngt för mycket? Tycker att Lucho och Belgiska tränaren har ansvar i detta. Spelaren har varit borta ett helt jävla år. De borde prata om det och inte låta honom spela så många minuter så här dags när han har börjat hitta formen igen.
Barcelona Deulofeu
2015-09-13 13:16
Suarez in nu för Villareal som leder med 0-2 MIT Granada!

Barcelona papillon
2015-09-13 12:39
Det är lika mycket Albas fel som "slickar" sidlinjen och markerar en osynlig spelare. Dock är han nära på att rädda situationen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona neymar JR
2015-09-13 12:31
Målet är maskens fel, som helt glömmer av Torres och lever i drömmarnas värld Matheiu gör det rätta genom att ligga tätt intill sin spelare och håller honom felvänd
Barcelona papillon
2015-09-13 12:28
0-1 målet kan aldrig vara Mathieus fel hur mycket folk än ogillar honom. Alba och Masche måste täcka ytan bakom när han går upp och pressar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-13 12:26
Vampiro Varför skulle ett lag LÅNA ut en bra mittback till ett annat lag? Man lånar ut spelare som inte får mycket speltid och det kan vara pga att spelaren är ung eller inte tillräckligt bra.
Barcelona enkos
2015-09-13 12:22
Adebayor är nu fri spelare, läge att värva honom :)
Barcelona Vampíro
2015-09-13 12:09
Vi behöver en mittback i januari, Vermaelen började bra men det finns inte en chans att han lirar mer än 15, max 20 matcher/säsong, om ens det. Han är tyvärr alldeles för opålitlig. Bartra håller inte och mathieu är usel, det går inte att försvara den spelaren längre. Han är så dålig, såg målet igen igår och snubben är som vanligt yr. Masche gjorde en stark andra halvlek igår och Piqué lär vara hungrigare än nånsin nu men bakom dem är det tomt. Dags att agera i januari. Ta in nån rutinerad räv på lån åtminstone. Lån, när var det senast Barcelona använde sig av det? Davids 2004? Agera smart för fan!
Barcelona B-Guden
2015-09-13 12:01
Själv tycker jag det är bra att domarna hellre firar än fäller handssituationer i straffområdet, men då ska man va konsekvent med det också och inte blanda och ge.
Finns inget spelarna kan göra när bollen är halvmeter från dom och skjuts på deras händer, skillnad är väl när Suarez räddar sitt lag i VM det kan man kalla solklar straff. Tycker det bara ska va straff om spelaren verkligen söker bollen med handen
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-13 11:59
Enrique överraskade alla genom att starta Messi på bänken. A Madrid spelarna visste inte vad de skulle göra då deras taktik gick ut på att stoppa Messi. Grymt bra gjort av Enrique!
Barcelona Nemesis 10
2015-09-13 10:57
Vilken match vi gjorde igår! Första halvleken spelade vi den bästa fotbollen vi har spelat än så länge denna säsong och det utan Messi vilket bara är bra. Måste ge Lucho lite cred för fingertoppskänslan när han börjar med Messi på bänken och låter han komma in och avgöra matchen.
Jag tycker att Lucho har fått ihop ett starkt kollektivt spel vilket gynnar oss när vi har nyckel spelare borta. Jag är väldigt tacksam att han även har hittat en plats till Sergi Roberto som verkar stortrivas i han nya roll som ytterback, han spelar med ett helt annat självförtroende nu vilket glädjer mig då jag har varit på honom innan.
Håller vi oss i toppen den här hösten så finns det nog inte mycket som kan stoppa oss från att vinna ligan igen under våren!
Annons: