/spanien/barcelona/forum/25716.aspx/spanien/barcelona/forum/25716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PepS
2005-08-07 18:06
Messi:
Jag förstår inte varför alla är så fästa vi ordet "nivå", varför måste vi ha nivå på allt som sägs? Är detta ett forum som endast får användas av fruktansvärt insatta fans, får inte vanliga dödliga suportrar vara inne och diskutera sitt favoritlag? Jag håller med om att det är Fc Barcelona man skall diskutera,
"rapporteringarna" tycker inte alls jag är irelevanta på något sätt utan bara trevliga att läsa (om de inte går till överdrift och blir "spam")
Barcelona Messi
2005-08-07 17:53
Gabriel

Vi möter Betis borta lördagen den 13:e.

PepS

Jag måste hålla med. Forumet förstörs av alla 'rapporteringar' och nivån sänks. Alla ni som vill chatta under matcher gå in på länken. En utmärkt matchchatt finns där som Zardiac, en gammal medlem här gjort.

Kanske på redax länka till den sidan?
Barcelona Gabriel
2005-08-07 17:37
Jag bara undrar om vi möter Betis idag, och om man kan se den isånnafall. Tack för hjälpen !
Barcelona PepS
2005-08-07 17:35
AlexC:
jag förstår inte vad du har emot dessa "liveraporteringar" för oss som inte har möjligheten att se matchen är det bara kul?

Força Barça
Barcelona FCB_Petterzzon
2005-08-07 16:39
robinho_ronaldo_babptista

dags att lära sig lite av fotboll. kanske real också borde lära sig. Du kan inte säga att alla hade en dålig sesong. Det är omöjligt. Och att du tycker ronaldo är bättre än etoó då kan du hålla det för dig själv för ingen här inne håller med dig. Dom säger att Ronaldo lägger av med landslagfotboll, fast det är nog mer att han börjar förstå att han inte håller måttet längre.
alla storlag är bra när dom är på spelhumör inte bara real.
Barcelona FCB_Petterzzon
2005-08-07 16:34
Ämne: Hoppas starkt att Me....
Xavilicious

Det har sagt att van bommel skulle inte vara den defensiva av dom. Det var mer Xavi som skulle ha den rollen bommel kommer inte stå sopm defensiv utan offensiv
Barcelona FCB_Petterzzon
2005-08-07 16:34
Ämne: Hoppas starkt att Me....
Xavilicious

Det har sagt att van bommel skulle inte vara den defensiva av dom. Det var mer Xavi som skulle ha den rollen bommel kommer inte stå sopm defensiv utan offensiv
Barcelona AlexC
2005-08-07 16:19
Ämne: Los Culés: Väl talat....
Att 4-5 killar sitter och skriver samma sak varannan minut får detta forum att uppnå Real Madridklass. Och vem här inne önskar så? Så snälla sluta med "liverapportering" från mathcerna här inne.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2005-08-07 15:12
robinho_ronaldo_babptista: Vad du tycks ha missat är att Etoo är fyra (fem?) år yngre än Ronaldo. Ronaldo har sett sina bästa dagar, och är kraftigt på väg neråt formmässigt.
Etoo är helt klar på väg uppåt, och har knappast sett sina bästa dagar.

"Att säga att Ronaldo är si och så är brist på kunskap." Jaha? Så att skriva någonting om Ronaldo bevisar skribentens brist på kunskap?

Istället för att skriva om Ronaldos gamla meriter så kan du väl nämna vad det är som tyder på att Ronaldo skulle bryta sin negativa formkurva istället? Och målen Ronaldo gör kan vem som helst göra. Han skapar ingenting själv nuförtiden, utan petar bara in bollen från enkla lägen. Varför? Jo, för att han saknar spelglädjen.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-07 14:50
vilken kanal på Coolstreaming e det som visar Arsenal-Chelsea matchen?
Barcelona Xavilicious
2005-08-07 12:40
Hoppas starkt att Messí får chansen på högerflanken nu är nu La liga sparkar igång. För övrigt vill jag se Motta på mittfältet, efter att ha sett V. Bommel i träningsmatcherna håller jag med er om att han har stora defensiva brister. Han kommer sent in i situationerna och verkar inte särskilt intresserad av att springa bakåt. Offensivt är han giftigare, med bra spelsinne och tungt skott. Tyvärr för honom känns det som om dom kvaliteterna redan finns på ett mittfält bestående av Motta-Deco-Xavi. Eller?
Real Madrid robinho_ronaldo_babptista
2005-08-07 12:02
Carles Puyol Saforcada:

Lyssna här nu.
ER Etoo hade en av sina bästa sesonger. Han kom tvåa i skytteligan. Hans Barca spelade oerhört bra och spelet rullade bara på och laget kom aldrig in i nån riktig svacka. Etoo var grym så som hela Barca. Han hade världens bästa spelare bakom sig som levererade passningar som blev till assister.
Etoo kom upp till 24 mål under sesongen.

Vår sega, lata och tjocka Ronaldo hade ingen lysande sesong bakom sig. Ibland undrade man vad han gjorde på planen. Gick runt och funderade på annat. Madrid bytte tränare 3 under sesongen och laget var under panik.
Det var ett spel under all kritik som Madrid visade upp. Sen hade Ronaldo inga lagkamrater som hade en grym sesong utan alla var sisådär. Zidane vaknade till då o då. Raul hade inte sin bästa sesong. Figo bänkades och han var inte en spelare utöver det vanliga, utan han var som Zidane att han vaknade till då o då. Beckham visade vilja, men det räckte inte ända fram i alla matcher.
Alla dessa spelaren är dem som ska leverera fram bollar till Ronaldo.
Ingen i Madrid hade någon riktig lysande spel att vara nöjd med.
Kort och gott, Madrid hade ingen bra sesong, men ändå gör Ronaldo sina mål och är endast 3 mål efter Etoo som hade en lysande sesong.
En Ronaldo i toppform och Madrid på spelhumör kan bli riktigt bra.

Att säga att Ronaldo är si och så är brist på kunskap. En Ronaldo som är i form är världens bästa forward. En Ronaldo som har några unga och hungriga spelare bakom sig kan komma upp till 25 mål. En Ronaldo kommer alltid vara Ronaldo.

det här är inte mina ord det tillhör en annan kille jag ville bara påpeka det
Barcelona Onyxx
2005-08-07 10:55
Efter att ha sett 5 av 6 försäsongsmatcher har jag fått följande intryck och känner för att skriva av mig.

Van Bommel har bara varit bra i den första matchen mot Öst Juntland då dom hade riktig enkelt motstånd, han har inte ryttmen i passnings spelet och ser almännt slö ut på plan samt kommer han ofta in sent i duellerna och drar på sig en massa frisparkar. Så några tankar på att han skulle ta Xavis eller Decos plats i startelvan ser avlägsen ut (Iniesta har varit klasser bättre).

Henke har gjort mål och ser ut att ha hittat lite form men lyser bara mot enklare motstånd. Han har få individuella kvaliteter och kan inte göra något på egen hand, han duger för att skarva inlägg och jobba för laget (Maxi har sett hyffsad ut dom två gångerna han har spelat).

Eto'o, Deco, Xavi och Guily har hittat fjolårets form och spelar som dom gjorde i slutet på säsongen.

Ronaldinho har sett lysande ut stundtals för att sedan falla bort totalt ur matcherna, allså mycket ojämn.

Messi har spelat lysande i varje match, han har andra kvaliteter än vad Guliy har och är ytterst målfarlig. Hans passningsspel är snabbt och felfritt och klaffar in med resten av offensive perfekt. Jag tror precis som många andra att han kommer att bli en storstjärna innan han är 20, räkna med mycket spel för Messi i år.

Sisst bör nämnas att Edmilson har spelat mycket fint i försvaret brevid Puyol och ser betydligt bättre ut än Oleguer. Även Rodri har sett bra ut i försvaret och har även han överglänst Oleguer imellanåt.

Jag är mycket optimistisk inför kommande säsong då vi har fått ett tillskott på en massa nya spelare (inräknat dom som var skadade) och har hela stommen av mästare kvar. Madrid har gjor ett par fina köp men i princip tappat en minnst lika bra spelare för dom två senaste köpen. Owen är en betydligt bättre anfallare än Baptista och Figo var Madrids bästa spelare förra året, så att jag tycker nästan att dom ser svagare ut i år om Owen försvinner.
Barcelona Leo Messi
2005-08-07 10:04
nån som vet hur man kan ta ljudet från en film dvs. det som säger i filmen
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-08-07 09:56
Är det slutköpt för Barca eller? jag tycker iaf att dem borde värva en ny mittback eller vänsterback
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-08-07 08:27
Snälla! Kan någon lägga ut målen, matchen där det blev 0-9?

tack!
Barcelona Lucho
2005-08-07 03:34
Los Culés: Väl talat!

Vill minnas att SFs Barça-sida länkade till en match-chat tidigare men den tycks vara försvunnen. Kanske dags att ordna en i så fall? Det verkar ju uppenbarligen finnas ett behov och liksom du tycker jag att denna sida ska vara ett diskussionsforum och inget annat.
Barcelona Forza
2005-08-07 03:17
Carles Puyol Saforcada/ Lätt Sylvinho, han är stabilare i defensiven.
Barcelona Los Culés
2005-08-07 03:14
Det va ett par storslagna inlägg också idag från våra trogna Barcafans.
Seriöst lägg ner med chatten,gör det genom pm, ni skiter forumet.
Barcelona Messi
2005-08-07 01:58
Ännu en storslagen film om våra krigare av Tomaz Bradesko. Se länk.
Barcelona HLKINHO
2005-08-07 01:54
Ronaldniho e inte bäst....FC BARCELONA ÄR BÄST
Barcelona baarca
2005-08-07 01:53
aaa ronaldinho e bäst!
Barcelona HLKINHO
2005-08-07 01:43
VÄRLDENS BÄSTE FIRSKPARK LÄGGARE HETER RONALDINHO=SANT SANT SANT
Barcelona HLKINHO
2005-08-07 01:42
FAN VA JA ÄLSKAR BARCA....LOVE BARCA SÅ MYCKET....BIG BIG BIG LOVE TILL BARCA
Barcelona baarca
2005-08-07 00:59
fan min ronaldinho älskar han...aja ska gå ska adda alla ni här pussssssssssss/lollo
Barcelona Barcelona_4Life
2005-08-07 00:57
eto

ronnie gjorde 2
Barcelona baarca
2005-08-07 00:52
vem gjorde alla mål da? fan vad roligt jag vet att etoo o ronnie och?
em1l
2005-08-07 00:51
japp 3-1
Barcelona baarca
2005-08-07 00:48
vann barca till slut?
Barcelona *
2005-08-07 00:45
Här är målen ifrån lvällens match.
Annons: