/spanien/barcelona/forum/25713.aspx/spanien/barcelona/forum/25713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamelen
2005-08-09 16:26
Jag skulle själv vilja se att Saviola stannade om han sänkte sin lön befintligt och var beredd att sitta en hel del på bänken, det kommer troligen inte att hända. Maxí är ny i Europa och vet att han måste bevisa mycket innan han blir ordinarie, han vill självklart spela men han vet ändå att han har lång väg kvar medans Saviola anser att han förtjänar att vara ordinarie.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-09 16:02
Sonde

Jag förstår inte hur du kan tycka så om Saviola han är och lyssna nu noga 100gånger bättre än Maxi.
Barcelona Savve
2005-08-09 15:25
Adaminho: Nu på lördag (borta) med start klockan 22.00 respektive returmöte (hemma) nästa lördag samma tid. Ingen svensk kanal sänder mötet som det verlar, tyvärr.

Efter sitens uppgradering verkar El vestuario och liknande sektioner försvunnit helt, någon som vet om detta är tillfälligt eller permanent?
Barcelona BatiGoal
2005-08-09 15:13
Gabriel:

Det är bara 2 personer härinne som visat sitt missnöje emot Frank riijkaard Saviola affären verkar ha tänt gnistan i deras engine =)

Jag tycker om tränaren och hela staben many good years to come!

Kamelen:
Hiidink är grym bra men det är även Capello och i framtiden kommer F.riijkaard också tillhöra den dära skaran om han forsätter som så här
Barcelona Adaminho
2005-08-09 15:12
När spelar Barca sina matcher mot Betis??
Barcelona Marcos
2005-08-09 15:03
Som det ser ut nu så verkar Saviola stanna, inte mig emot. Idag började allvaret, första riktiga träningen med hela gruppen och förberedelsen inför kommande säsong har börjat. Kanske får man se Saviola spela redan på lördag ;)

Dessutom, bekräftar Rijkaard mer eller mindre att Edmilson blir Puyols kompanjon i mittlåset, detta borde betyda att Marquez behåller sin succeplats som Pivote.

(Länk borttagen)

Långa länkar i inläggen förstör utformningen på forumet i vissa webbläsare. Posta därför ytterligare ett inlägg när ni har fler än en länk att tipsa om. Försök göra detta till en vana eftersom redaktionen inte kan hålla på att ändra inlägg konstant. Alltså, lägg alltid in era länkar i fältet länktips. / Redaktionen

Barcelona Scorpius_Cx
2005-08-09 14:57
med all respekt att vi inte köper spelare som är tvångs köp, men vi gör samma misstag igen och det leder till att vi inte kommer vinna CL iår.

Alla vet vart felet låg matcherna mot chelski och många vet att det håller i la liga men inte i CL slutspelet.....Jag är ledsen, men måste säga att ett köp av en duktig, ung och realtiv billig back hade inte skadat.
Johan D.
2005-08-09 12:49
Redaktionen: Den japanska klubben som vill köpa Saviola heter Yokohama F Marinos, och inget annat!
Real Madrid Ike
2005-08-09 10:59
Jag var en av Rijkaars största kritiker, men fick ett slag på handen, då han faktist som på räls kört över allt motstånd.
Det gäller inte bara att ha spelar kvalitet (vilket vi alltid haft) utan någons som kordinerar spelarna också. Det är nog inte lätt att ta så många nya spelare och få dom att spela som ett lag från start. Vilket Rijkaard verkligen lyckades med förra säsongen. Han är här för att stanna ett tag,
och all lycka till honom! (hoppas han roterar lite mer med en frisk trupp) :P

Angående Saviola.... En av mina ABSOLUTA favorit anfallare.. Jag tror Saviola skulle göra lika bra jobb som Etoo om han fick chansen.
Killen har vart reserv spelare ända sen han köptes, och har trot´s total brist på förtroende lyckats göra en HEL del mål, många vet nog att anfallare utan självförtroende och brist på förtroende av tränaren oftast presterar mycket mindre än dom kan.

Nu verkar Barca vara så dumma att dom inte förstår vilken guldklimp dom har och ska sälja Saviola.
Jag hoppas att han gör Dunder succe i laget han hamnar i (INTE JAPAN!, killen försänar bättre).
Så ledningen verkligen förstår sitt misstag.

Som många andra säger, så tror ja iof inte han säljs pga han är för dålig fotbolls spelare, utan det ligger nog mycket annat i det hela som vi inte vet om.

Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-09 04:02
Förstår inte heller hur snacket på att byta ut Rijkaard kom upp, det är helt rätt att ha krav på en tränare men gå inte för långt.

Tänk på att han har fört oss tillbaka till toppen och till ett ligaguld för första gången på 6 år, och vi åkte ur cl va pga ostabilt försvar så det finns ingen andledning att byta ut vår mästartränare Rijkaard!
Barcelona Puyol 5
2005-08-09 02:53
jag tycker att saviola ska stanna. sälj hellre maxi och larsson. saviola är bättre än båda dom två.
han vill ju gå ner i lön om han får stanna, men rijkaard tror inte på han(synd)

Forza Barca
Barcelona Gabriel
2005-08-09 01:59
Ehm, va snackar ni om. Varför börjar denna helt onödiga diskusion om att ersätta Rijkaard när han e den tränare (sj, tillsammans med den nya ledningen) fått Barcelona på topp igen ?

Det finns ingen anledning alls ! Sluta tänka på det och förbered er istället på den nya säsongen med Rijkaard !
Barcelona Javier Saviola
2005-08-09 01:54
Ska jag tvingas byta nickname nu eller? Jag vill fortfarande se Saviola lyckas i Barca.

Jag har för övrigt fruktansvärt stort förtroende för Riijkard och ser ingen anledning att överhuvudtaget kritisera honom i nuläget. Han ger oss stora fotbollsnätter.
Barcelona Kamelen
2005-08-09 00:59
BatiGoal//
Själv skulle jag gärna se Guus Hiddink som tränare.
Barcelona BatiGoal
2005-08-09 00:16
taysinho:

Hårda ord som du riktat mot F.rijkaard.
Vem vill du se ta över posten da?
Och snälla va realistisk
Barcelona Kharles
2005-08-08 23:38
taysinho

Rötägg är att ta i. Jag tror faktiskt att ledningen/Rijkaard inte vill ha Saviola för att han prioriterar det argentinska landslaget istället för Barça, som betalar hans höga lön. Annars hade man nog inte införskaffat Ezquerro och förlängt kontrakt med Henke.
Real Madrid alex163
2005-08-08 23:18
Yo REDAKTIONEN. Jag blev avstäng härifrån för några dagar sen, avstängd i tre dar. Nu när jag skriver ett inlägg kommer en sida som står The page cannot be found sedan måste jag uppdatera så kommer inlägget. Vad är felet?
Barcelona Lucho
2005-08-08 22:22
tasinho: Jag har varit kritisk mot Rijkaard förr och kommer säkerligen att vara det i fortsättningen. Men så länge han presterar så ska vara kvar. End of story! Tvåa i ligan första året och etta andra året är bättre än vad samtliga tränare lyckades med under Gaspart.
Barcelona taysinho
2005-08-08 21:55
Det e synd att vi har ett rötägg till tränare för att hade vi haft en bättre så hade vi vunnit Cl, ligan och cupen...men men så är inte fallet nu får jag se ett Barcelona gå långt i Cl och en toppplacering i ligan men ända fram når man inte..tyvärr och då hoppas jag på att Riikjaard får kicken!!!

Barcelona Kamelen
2005-08-08 21:29
Real_robiho//
Kom tillbaka när du har något vettigt att säga.

Ser gärna att vi får in €11M för Saviola men tyvärr så kommer han aldrig att acceptera att gå till en Japansk klubb då han skulle platsa i dem flesta storlagen i Europa.
Real Madrid Real_robiho
2005-08-08 21:09
Årets första titel,jaa..årets sista titel,hehe

alla barca fans
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-08-08 21:04
Jag hoppas inte helerl att Saviola får till Japan, för hans egen skull, snacka om steg åt fel håll för karriären! Men vill han itne så vill han inte, klubben kan ju inte tvinga honom att gå
till en viss klubb. För Barca lär ju int tacka nej till budet och pengarna!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-08-08 21:04
Jag hoppas inte helerl att Saviola får till Japan, för hans egen skull, snacka om steg åt fel håll för karriären! Men vill han itne så vill han inte, klubben kan ju inte tvinga honom att gå till en viss klubb. För Barca lär ju int tacka nej till budet och pengarna!
Barcelona PepS
2005-08-08 20:46
Saviola för 11 000 000€?? Det verkar ju kalas!! sälj honom till Japanerna och det är illa kvickt!
Jag tycker ju iofs. att vi borde hålla honom kvar men en viss annan herre som råkar bestämma det hela vill inte ha honom på planen så sälj honom då!

Força Barça
Real Madrid Robinho_17
2005-08-08 20:30
förstör inte Saviola
Barcelona Puyolinho
2005-08-08 19:52
Fyyfaaan vad arg jag blir om man släpper Saviola till en Japansk klubb, !
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-08 19:33
Vi varnade dig för inlägg av det där slaget. Du är avstängd i tre dagar framöver. I framtiden skulle vi önska att du inte kommer med hatiska uttrop varje gång en madridista kommer in hit och skriver. //Redaktionen
Barcelona Kamelen
2005-08-08 19:18
la madridistas//
Edmílson, Marquéz & Oleguer...?
Real Madrid Figolina
2005-08-08 19:11
Ett inlägg i debatterna:Ronaldo är en snubbelfot med stor tur!Han står vid målet och väntar och när bollen susar förbi petar han till den och får äran.Om han lyckas stå på fötterna, han är ju en j-l på att trilla och skaffa straff,tråkigt!Etoo är bra men börjar bli för självisk.Nej, den som jag ska hålla ögonen på denna säsongen blir Messi!Som vann U20-VM med sitt Argentina.En helt otrolig 18-åring, ska bli jättespännande.Slår Robinho med hästlängder(tyvärr)
Real Madrid la madridistas
2005-08-08 19:10
vad är det ni snackar om...???? Real MAdrid har bättre backar än vad ni har. Eller vad säger ni om Woodgate, Salgado, Diogo, R.Carlos, Helguera. och säg inte att ni har Puyol,blir han skadad så har ni ingen bra backlinje. Så det är så! Vi ses i El Clasico!
Annons: