/spanien/barcelona/forum/2571.aspx/spanien/barcelona/forum/2571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
2015-05-09 04:45
Jag har aldrig riktigt begripit mig på varför argumentet "Messi måste vinna VM för att bli bäst/störst genom tiderna" används av kritiker för att dissa hans storhet. Det är väl spelarnas individuella kvalitéer som skall tas hänsyn i första hand, annars kan man säga att Torres är bättre än Messi p.g.a. spanjoren råkade tillhöra världens absolut bästa landslag vid det tillfället...
Barcelona Liunil Masse
2015-05-09 02:57
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Titlar eller ej, detta lag är på rätt riktning och spelar fantastisk fotboll. Klart att titlar är det viktigaste, det är det man spelar för i en klubb som Barcelona men skulle titlar utebli så vill jag fortfarande ha kvar Lucho till nästa säsong.

Håller med, jag är likadan. Det är inte bra asså haha,
Barcelona LeoMessi
2015-05-09 02:53
Låt oss sluta prata om Ronaldo, det börjar bli riktigt jobbigt faktiskt. Jag vet att jag väldigt ofta kan bidra till dessa diskussioner, men det är väldigt småsint av oss att försöka underminera precis allt han gör. Om han gör mycket gott utanför fotbollen så är han en bra människa och han visar att han bryr sig. Vi får lära oss att skilja på fotbollsspelaren Ronaldo och personen Ronaldo. Jag är långt ifrån hans största fan, jag tycker att han väldigt ofta är respektlös mot sina lagkamrater, att han är dålig vinnare, och att hans jakt på sportsliga framgångar får honom att framstå som oerhört girig när han inte kan glädjas åt att någon annan gör mål. Sen tycker jag att det är oerhört bra att han donerar pengar och bidrar med annan sorts välgörenhet för det visar att han utanför fotbollen är en helt annan person. Varför skulle man vilja att han skulle vara lika divig och löjlig utanför fotbollen? Hellre att han har en god sida och en "dålig" sida än enbart en dålig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-09 02:30
Såg nyss stora rubriker om Psg/Zlatan.

Är det bara jag som vill att de ramlar i mållinjen och förlorar ligan? (Obs, kan hända oss också kvittar vad jag säger allt är skrevet ändå),

Jag ville att Chelsea skulle förlora ligan men de har ingen motstånd premier League. vill också att Psg med deras arroganta president, Thiago Silva och Mourqinho förlorar ligan.

2015-05-09 02:24
Liunil Masse

Alla förvånade att det har gått så snabbt för Lucho att sätta ihop hela laget.
Jag personligen vill inte börja hylla laget än. Än har vi inte vunnit några titlar.
Men håller med dig att det ser riktig bra ut.

Jag måste säga att jag har kollar mer highlight än dig ;-)). Har nog kollar mer än 100 gånger. Läst allt som går att läsa om matchen. Det är fan inte bra alls att vara så besatt.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-09 02:22
Davids3 - återigen, det där måste vara det dummaste jag hört. Herregud
Barcelona Liunil Masse
2015-05-09 02:15
Bara jag som kollat highlights från matchen mot Bayern typ 50 gånger nu? Njuter lika mycket varje gång haha. Helt sjukt vad Lucho gjort med detta lag, detta trodde jag aldrig i början av Januari, in fact, tror inte någon trodde att vi skulle spela så här bra. Inte bara kollektivet är imponerande, spelare som Piqué och Alves har verkligen hittat sig själva igen. Hatten av till Lucho!
Flavía
2015-05-09 02:09
Tråkigt att Mourinho samtidigt underminimerar Guardiola verk och säger att vem som helst hade kunnat vinna CL med Messi i laget...
2015-05-09 02:06
Låt C.R vara ifred människor.
Hur orkar ni försöka att hitta fel när han donerade pengar till människor som är i nöd? Sluta smutsa ner forumet. De flesta av oss här inne vet att de som är besatta av CR7 är mellan 5-9 personer. Andas lite då och då...

Nu till en krönika om Messi.
Skriven av Jamie Carragher från Liverpool.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-09 02:00
En artikel där Mourinho hyllar Messi och säger bland annat att PLs top 4 skulle kunna vinna CL om Messi spelade i lagen.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-09 01:59
Davids3 - hade jag haft Ronaldos ekonomi så hade jag donerat mer pengar. Jag har knappt råd o betala min hyra och du jämför min ekonomi med Ronaldos?
Flavía
2015-05-09 01:53
@Liunil Masse:

Märkligt, Mourinho berättade själv att man-man-markering är det bästa sättet att markera Messi.
Flavía
2015-05-09 01:48
Donationen från Ronaldo är onekligen väldigt mycket pengar, även för portugisen. Enligt Forbes tjänade han ca €70 000 000 under 2014, med andra ord skänker han bort 10% av sin lön. Bravo Cristiano!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-09 01:40
@RafaelH117: Mourinho: “Messi is unique and its impossible to man mark him. The greatest I ever faced, spending hours thinking how to stop him.” Till och med Mou...
Flavía
2015-05-09 01:26
Får väl passa på och säga ett stort grattis i efterskott till Lucho!

Såsom det har sett ut under hans sejour såhär långt, påminner väldigt mycket om hur Frank Rijkaards första säsong hos oss var.

Om flera på forumet anser att vara 2:a under första halvan av säsongen, trots att Madrid tog hem flera segrar på löpande band, var underkänt, vad skall man då säga om när Barcelona pendlade från att vara 4:a till att faktiskt vara 12:a under samma period? Det var på tal om att holländaren skulle få kicken men Laporta stod på sig och jag har mycket svårt att tänka mig att någon på forumet känner agg över hans beslut idag. Vi gjorde en makalös upphämtning under den andra halvan av säsongen och vi slutade som 2:a.

Resten är historia.

Barcelona B-Guden
2015-05-09 00:43
@Barcelonistas:

Bara för man är en diva på plan behöver man inte vara det utanför, det är nåt jag lärt mig genom åren med alla lagsporter jag spelat och lagkamrater
Barcelona Andresito
2015-05-09 00:18
Ronaldo donerar inga pengar - "wow vilken egoistisk människa".
Ronaldo donerar pengar - "wow vilken egoistisk människa".

Tror som många i Puertan säger att vissa här inne har blivit så besatta av Ronaldo att man inte vet vad man pratar om, man lever i sin egna värld. Kliv ut ur er blåröda grotta och inse att även Barca gör fel och att våra värsta rivaler kan göra rätt.
Barcelona Kröjf
2015-05-09 00:09
Enkos, Barcelonistas ( m fl?)

Hur småsint får man lov att vara egentligen? Själv skulle jag inte dra mig ett ögonblick för att köpa en signerad Ronaldo - tröja på Erikshjälpen i morgon, eftersom hela dagskassan går till nödställda människor i Nepal. Tänk om..!!
Barcelona Katalano
2015-05-08 23:59
[QUOTE=Smogen]Asså att kritisera Ronaldo för att han gör något otroligt bra som kan rädda livet på hundratals människor kanske är bland det pinsammaste jag någonsin läst här inne. [/QUOTE] instämmer. Fast det kommer ju från samma användare som alltid ska kritisera andra sidan och just Ronaldo. så svårt att ignorera vissa personers inlägg här inne när dessa faktiskt måste lyftas upp och rättas till. Jag har läst värre saker av samma användare faktiskt. Ronaldo är inte den mest sympatiska spelaren, men han är inte ond. sluta kritisera honom för allt han gör.
Barcelona Kröjf
2015-05-08 23:57
Att supernollan Gary Neville inte var intelligent nog att kunna njuta av och uppskatta vad han föraktfullt kallar "tippy tappy crap", må så vara; förlåt honom ty han veta icke bättre. Men hans speluppfattning bör ändå aldrig hindra oss sanna älskare av the beatiful game in its prime, att ta en extra titt på Tiki-taka The Movie emellanåt. Da Capo!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-08 23:50
Ronaldohatet börjar bli pinsamt. Väldigt många cules som mer besatta av portugisen än madridistas själva. 50 % av snacket härinne handlar nuförtiden om Ronaldo, knappt ens om Messi längre. När Messi gör mål är det kommentarer som påpekar hur han absolut borde vinna guldbollen före den där andra som dominerar, snarare än hyllningar och firande av mål som med största sannolikhet tar oss till CL-final. När Ronaldo nätar är det alltid hån, oavsett typ av mål. Börjar ärligt talat bli lite tröttsamt.
Barcelona Smogen
2015-05-08 23:45
Asså att kritisera Ronaldo för att han gör något otroligt bra som kan rädda livet på hundratals människor kanske är bland det pinsammaste jag någonsin läst här inne.
Barcelona Davids3
2015-05-08 23:21
@Barcelonistas:
Fortfarande 7M som kommer doneras oavsett syfte, det tycker jag är det viktigaste. Fortfarande 7M euro mer än vad du kommer donera :)
Barcelona Barcelonistas
2015-05-08 23:18
Ronaldo gör det för att hans namn ska bli större. Så han kan få fler röster... Haha så uppenbart. Falsk advertisement kallas det gubbz.
Barcelona the cameroonians
2015-05-08 23:13
Vietto nära en transfer till Atlético enligt argentinsk media.

Ännu en talang som väljer att stanna i la Liga, kul kul kul!
Barcelona Andrés8
2015-05-08 23:00
@enkos:

Är du seriös? Det spelar väl ingen roll vad han är ute efter, om detta nu stämmer så är det oerhört bra gjort av honom. Förstår du hur mycket 7 miljoner euro hjälper där?
Barcelona CuleAK
2015-05-08 22:59
Eller så bryr han sig helt enkelt...
Barcelona enkos
2015-05-08 22:47
Ronaldo är ute efter att fiska världens sympatier då han sägs ha donerat 7 miljoner euro till drabbade i Nepal...
Barcelona enkos
2015-05-08 22:45
Espanol vann ikväll och parkerar nu på 7 plats i ligan.. sjunde plats ger inte spel i EL eftersom den går till Bilbao men Espanol vill helst sluta 7 än 8 eller 9 då man vet aldrig vad som kan hända som i fjol när Malaga och Rayo straffades och Sevilla som var nia fick plats i EL.. Så Espanol kommer ge allt att ta poäng från Real i nästa omgång hemma...
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-08 22:44
MSN har gjort en del finna mål! Top 20 här i länken.
Annons: