/spanien/barcelona/forum/25707.aspx/spanien/barcelona/forum/25707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ardan
2005-08-12 23:47
Jag minns för ett par år sedan att folk kritiserade Motta hårt men nu helt plötsligt vill alla (som kritiserade honom) ha honom i startelvan! Ibland är fotbollsvärlden konstig, men nog om det.

Det finns några här som säger att man måste köpa en ny vänsterback för att annars så kommer Barcelona aldrig att vinna CL, tror ni verkligen att en ny vänsterback kommer att lösa problemet? Jag tror starkt på våra ytterbackar, speciellt på Sylvinho.

Alla madridister säger att dom har R. Carlos och att vi har Gio/Sylvinho och dom retas oss för det.

HALLÅ Roberto Carlos är typ 32 - 33 år gammal! Kommer han verkligen att hålla hela säsongen och om han skadar sig, ersätter R. Bravo honom då? Ja varför inte, det är goda nyheter för oss i så fall.

Jag undrar om den riktige Henrik Larsson brukar surfa här på svenskafans, vore faktiskt coolt ;) =)
Real Madrid Mago_10
2005-08-12 23:41
Ämne: Mago_10

Här har d....
oki tack;)
Spanien Maseniello
2005-08-12 23:39
Mago_10

Här har du länk. Du måste registrera dig, vilket är gratis.
Länktips: www.fbtz.com
Spanien Maseniello
2005-08-12 23:38
Ezquerro

Gaspart var en idiot, han (och Nunez från förr) utnyttjade sina stjärnor Maradona, Laudrup, Schuster, Stoichkov, Romario och Ronaldo för att tjäna pengar åt sig själva.
Därför började dessa stjärnor vantrivas i klubben och senare såldes dem.
Enligt legenden Maradona så var det pga av Nunez och Gasparts utnyttjanden av dem som gjorde att han och bästisen Schuster ville flytta från Barcelona.
Spanien Maseniello
2005-08-12 23:32
Beautiful_ Barça

Det beror på vilken uppväxt man har och vilken miljö man lever i.
Aja, nu lämnar vi det.

//
Jag håller med dem som tycker att det är bra för både Barcelona och Saviola om Saviola lämnar klubben. Jag tycker att de flesta härinne överskattar honom, om man ska se på Barcelonas anfalls besättning så kan man hitta spelare som gör mer nytta än Saviola, som någon nämnde erbjuder inte Saviola något nytt i Barca.
Saviolas talang utvecklas om han flyttar till en medelmåttig klubb som Sevilla, där han får mycket mer speltid. Han har ingen framtid i Barcelona.
Real Madrid Ezquerro
2005-08-12 23:31
Kom o tänka på en sak. Varför sålde Barcelona ronaldo te inter för. Han var ju grym när han var i barca den säsongen.
Nån som vet. de måste man ju ångra ida!
Real Madrid Mago_10
2005-08-12 23:27
shoo grabbar..ere nån som vet var man kan ladda ner gamla matcher, fulla matcher alltså. Vill gärna se Real Madrid - Barcelona o Barcelona - Real Sociedad från säsongen 2003/2004;)

Real Madrid Mago_10
2005-08-12 23:27
shoo grabbar..ere nån som vet var man kan ladda ner gamla matcher, fulla matcher alltså. Vill gärna se Real Madrid - Barcelona o Barcelona - Real Sociedad från säsongen 2003/2004;)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-12 22:51
Kharles

hehehe Tänk att jag får uppleva att folk ska rätta din grammatik och stavfel.

Maseniello
Är det inte konstigt att utlänningar förstår ibland bättre svenska än Svenskar. Om det inte är perfekt Svenska så att säga.
Barcelona Marcos
2005-08-12 22:37
Typiskt att man glömmer bort vad kaninen gjort för klubben. 61mål på 3 säsonger. Utan att vara ordinarie är riktigt bra. Jo visst, henke kommer göra mer än 60 mål på 3 säsonger.
Spanien Maseniello
2005-08-12 22:37
Ämne: Kharles
du kommer i....
Försök att skriva lite mer sammanhängande, jag vet inte riktigt hur man ska tolka vissa av dina meningar. Slipa på de små detaljerna, som att ha komma-tecken, punkt osv, så att man förstår dig bättre och det verkar som att du var stressad när du skrev, så ta det lungt och ta din tid att skriva ett stycke som är väl genomtänkt. Då kommer det inte se ut som "talspråk" när du har skrivit ditt stycke. Men fortsätt att få lite erfarenheter, så lär du dig efter ett tag.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-12 22:33
KIM

Du borde fan dra dig i kragen lite grann. Vilja att vi förlorar mot Sevill bara för att kaninen där. Man blir förbannad altså. Maxi är en helt annan spelartyp som behövs i dagens barca. Han är en bra target player, liksom henke är bra på att löpa och öppna upp försvaret.
Vad är det som gör Saviola så bra att du tycker honom mer än Barca. Han blev ju inte så värst lyckad i Monaco heller. Jag föredrar alla barcas anfallare (förutom Ezquerro) tio gånger om före Saviola.!!!
Barcelona Barçelonista
2005-08-12 22:10
Nån som vet vilka kanaler som sänder matchen?

Barcelona BatiGoal
2005-08-12 22:06
Grabbar både Barca och Madrid lever på sin attack fotboll måste vi små tjaffsa om vem som har bäst försvar?

Så som jag ser det så kommer Barca och Madrid äga iår spela fin attack fotboll och skrämma bort de tråkiga Italienska lagen som gång på gång försvarar sig med 11 man!

Förhoppningsvis går det bra för de andra spanska lagen då jag hellre ser en spansk final än italiensk lr engelsk eftersom spanska lag spelar den finaste fotbollen vare sig det är villareal lr betis the list goes on and on.
Barcelona Kim
2005-08-12 21:47
Nog för att ingen spelare är större än laget, men i det här fallet hoppas jag nästan att vi tappar poäng mot Sevilla i åtminstone en match och att Saviola får briljera. För mig är det mycket egendomligt att man väljer Maxi framför Saviola.
Barcelona Marcos
2005-08-12 21:22
Synd att Saviola drar, Henke framför honom är ett skämt... 60mål på 3 säsonger är inte illa.

Hoppas han gör några mål när vi möter Sevilla så vi verkligen ser vad vi gått misste om.

Önskar grabben lycka till, y que viva Barcelona... A por el Betis!
Barcelona CruzitoZ
2005-08-12 21:13
jag förstår mig int epå barca vill ha henke framför saviola asså henke gör ändå ingen nytta i laget....
Henke e så dålig så jag fattar bara inte varför dom har honom kvar
mins ni matchen mot mallorca förra året då han missa hur mycket som helst grrr
den med den idioten:):):):)
Real Madrid robinho_ronaldo_babptista
2005-08-12 21:11
Kharles
du kommer inn i real madrids forum och snackar skit om real madrid ...jag kommer inte att skriva lika mycket som du gjorde men jag kan svara på det du säger att real madrid har stora försvar problem men har inte barca det ni har bara Puyol som e bra ...och sen säger du att real har ingen spelide kom igen på EL Clacico i Madrid vi spöade er......och sen säger du att beckham e si och så jag skulle hålla med dig i början av sesöngen men efter jul var han grym och senare säger du att real madrid har ingen kant spelare vi har Bechkam som höger och jag ser R.Carlos+Zidane som vänsterytter och vem fan e eran kant spelare Guily kom igen beckham e kalasser bättre än honom och vänster om jag har rätt tror jag att ni har Ronaldinho och han e offmitf och sen har inte nån till vänster ni har Gio och vi har R.carlos.....så snakca inte skit om madrid ......
Barcelona Kharles
2005-08-12 20:17
Ojj, verkar som mina aningar slog in. Saviola till Sevilla..

Leo Messi

De är inte samma fortwardstyp. Henke erbjuder oss rörlighet och huvuspel. Saviola erbjuder inte något nytt.
Barcelona Leo Messi
2005-08-12 20:14
fan ska vi låna ut han till sevilla, lovar killen kommer göra dunder succé, speciellt när vi möter sevilla senare i ligan. Fattar alltså inte varför Rijkaard inte vill ha han i laget. Hellre Henke som är 33 år?
Barcelona Barca-Campeon
2005-08-12 20:13
vilken kanal kör dom imorrn?????
Barcelona *
2005-08-12 20:06
Saviola lånad till Saviola.
Real Madrid #ronaldo#
2005-08-12 19:44
hejsan
vet nån om det ä nån svensk kanal som sänder matchen imon mellan Barcelona o Realbetis
skicka ett PM om det e nån som vet..tack
Barcelona Kharles
2005-08-12 19:39
Detta har inget med Forca Blaugranas att göra.

Sonde och Lucho, anser NI att Barça är en helt vanlig klubb och rivaliteten inte sträcker sig mer än att de är vita och vi är blåröda?
Barcelona Sonde
2005-08-12 19:02
Hela den här följetången med Franco, regeringslag osv, börjar gå för långt. Precis som Lucho säger, det finns förstås vissa Realfans med tvivelaktiga politiska åsikter och engagemang, men när barçafans börjar använda den sedan länge fördrivna tyrannin i huvudstaden som ett skäl till att man bör hata Real Madrid, så har det gått en smula för långt. Rivalitet i all ära, det är det som sätter prägel på supporterskap, men hat är något helt annat.

Vi kommer väl alla ihåg den ökände Forca Blaugranas (a.k.a en jävla massa namn) som terroriserade forumet med sina färgade inlägg. Skribenten ifråga nämnde vid ett flertal tillfällen att hans högsta dröm var att bli en s.k. ultras, en huligan skulle många kalla det. Boixois Nois var hans förebilder och han var beredd att slåss för sin sak (vilket var Barça).
Det är/var sjukt, helt otroligt jävla sjukt. Och gissa om Franco var ett stående argument?

Min poäng är att man gärna vill finna argument och pajer att kasta i händelse av att en diskussion med en madridista skulle uppstå. Allt som oftast ser man långt tillbaka i tiden, i det här fallet till 50:talet och Franco-regimen. Det kan lätt gå överstyr och man börjar tappa insikten i vad rivalitet egentligen betyder.

Var det någon som hajade? :s
Barcelona Lucho
2005-08-12 18:31
Kharles: Jag förstår inte vad du vill komma till. Utveckla gärna..
Barcelona Kharles
2005-08-12 18:22
Lucho

Menar du Espanyol? (Eller ska vi säga Español?) ;-P

Tycker att du ska fundera på begreppet "més que un club". Vad säger det dig?
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-12 18:22
Kimmpa_fcb

Vilken kanal ?
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-12 18:08
Ja, imorgon kl.22:00.
Barcelona Barca-Campeon
2005-08-12 18:05
kör barca imorrn???
om vilkne kanal ?
och tid