/spanien/barcelona/forum/25703.aspx/spanien/barcelona/forum/25703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyolinho
2005-08-08 14:46
När börjar Matchen ?
el lemoné
2005-08-08 14:35
ne men grejen e de att jag verkligen hoppas så jefla mkt på damía, asså beletti e ganska bra men inte oersättlig. de e ngt med damía. jag gillar egna produkter i alla lag o jag tycker de här kan komma att spela landslag om ett- två år redan, de finns så mkt kapacitet i honom
Barcelona Damiá.
2005-08-08 14:12
el lemoné

Men då har du knappast följt alla Barça's matcher den gångna säsongen, vi som har följt nästan alla matcher vet att Belletti varit lysande ett flertal gånger, och raka motsatsen flera gånger. Men att säga att han aldrig har spelat bra är att ta i väldigt mycket. Har jag inte rätt?
el lemoné
2005-08-08 13:43
men alla säger de, bara de att jag inte sett beletti bra en enda gång
Barcelona Kamelen
2005-08-08 13:24
Belletti är mycket bättre än Damía, om någon ska bänka Belletti är det Gabri.
el lemoné
2005-08-08 13:02
xavilicious

så du tycker att Beletti uppfyller de då eller? säg en match då beletti vart riktigt bra förra året, damia kan iaf bli de, beletti kan inte utvecklas mer, om inte damia så oleguer, beletti tycker jag inte hör hemma i barca
Barcelona Xavilicious
2005-08-08 12:43
Trycker man på Cruyff på "ELS CRACKS" så kommer en rapport om AIK's ungdomslag upp. Samma sak hände när jag skulle spana in Liverpools trupp igår, likadant när jag skulle in på Valencias forum.. Skumt!
Real Madrid R9 Ronaldo
2005-08-08 12:41
När spelar ni mot Betis? Kan ni någon länk?
Barcelona Xavilicious
2005-08-08 12:38
Samuel eto`o

När börjar matchen?
Barcelona Samuel eto`o
2005-08-08 12:31
Enligt tablåerna så kommer matchen visas på länken denna länk.
Barcelona Xavilicious
2005-08-08 12:31
el lemoné

Damia istället för Belletti? Aldrig! Han är för ung, för orutinerad, tjurrusar för ofta, har dålig koll på var mittbackarna ligger och upphäver ofta offsiden. Om några år är han säkert given i backlinjen, men i år har han inget där att göra..
Athletic Etoosannolikt
2005-08-08 11:58
Spanska supercupen mot betis, någon som har koll på om någon kanal kommer att sända den?
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-08 10:27
Dani Tortelero till Hercules
Señor Laporta
2005-08-08 09:57
Spinbad

Den nya versionen av Svenska Fans är fortsatt under uppdatering och håller på att uppdateras och fixas i detta nu..
Spinbad
2005-08-08 09:23
Ingen på barca-red som vet var "El Vesturio"-forumet tog vägen? Forumet kan ju knappast ha tagits bort?!
el lemoné
2005-08-08 09:18
jag tycker det är enderbart att rijkaard låter Damía få så mkt speltid, hoppas han fortsätter me de i la liga sen, jag personligen tycker att Damía är ett bättre alternativ än Beletti då han jobbar hårdare i defensiven, slår bättre inlägg o är några år yngre. vad tycker ni?
el lemoné
2005-08-08 09:18
jag tycker det är enderbart att rijkaard låter Damía få så mkt speltid, hoppas han fortsätter me de i la liga sen, jag personligen tycker att Damía är ett bättre alternativ än Beletti då han jobbar hårdare i defensiven, slår bättre inlägg o är några år yngre. vad tycker ni?
Barcelona Barca Barca
2005-08-08 01:33
Ämne: Ni låter som två kär....
du glömmde

*Ronaldinho blir framröstad till världens bästa fotbollspelare för andra gången i rad...
Barcelona Davidsito
2005-08-08 01:04
Ni låter som två kärringar alltså fan ta er i kragen o disskutera något intressant..
känns som alla (nuförtiden) försöker hävda sig och bevisa för andra hur mycket de kan. Resultatet av detta blir ju att de intressanta disskusionerna uteblir och att man får läsa pikar o skitsnack om andra på forumet, vilket förmodligen inte är meningen med ett seriöst forum. I ert fall har ni ju tom samma åsikt Ronaldo har aldrig varit bättre än han var sista säsongen i barca, (även om man kan disskutera om det är svårare att göra 8 mål i VM än 34 i en klubb) dock är han fortfarande än anfallare av rang.
F.ö. Tror jag att följande kommer hända under nästa säsong.
*Edmilson tar tillbaks en plats i startelvan som mittback jämte Puyol.
*Messi petar Giuly efter ett par bra inhopp..
*Etóo blir pihichi efter att gjort 32mål!(!!)
*nu kom jag inte på nått mer..
Måste dock varna för A.Madrid i år som värvat smart i synnerhet syftar jag på Carlos Bianchi, Mateja Kezman och högerbreddan från Espanyol -Rodriguez.
Kom igen nu gubbar
Spanien La oreja de van gogh
2005-08-08 00:36
1.Jag tror inte att du är okunnig. (!!)
Jag skrev: "inte för att jag tror att du är det."
Jag tyckte att påståendet var "okunnigt" men där tog jag i lite, jag menade mer "inte upptaterad".
Att göra 20 mål och sedan påstå att han har haft en dålig säsong bevisar vilken stor spelare Ronaldo är, och att alla dem målen var "petningar i enkla lägen" tycker jag att Ronaldo i så fall hade överdrivet mycket "tur".

2. Jag tycker också att Ronaldo var som bäst i Barcelona, men jag har varken skrivit att han var bäst och sämst i det och det klubblaget. Vi diskuterade om vem som är bäst mellan Eto'o och Ronaldo och vi var överens om det, eller hur?

3. Jasså? Så nu har jag vinklat dina påståenden?
"Han skapar ingenting själv nuförtiden, utan petar bara in bollen från enkla lägen."
Därför skrev jag att du kan ersätta honom om det verkar så lätt att ha Ronaldos roll i laget.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2005-08-08 00:19
Jag har inte vinklat dina påståenden. Det är snarare du som vinklar mina påståenden än tvärtom. Ett exempel:
Du skriver såhär: "om du tror att alla Ronaldos mål är enkla så kan du likagärna ansöka till Arrigo Sacchi och Mister Perez om att du vill ta Ronaldos plats om du tror att vem som helst kan göra det bättre."
Jag har knappast påstått att "vem som helst kan göra det bättre" än Ronaldo.
Du får gärna tro att jag är okunnig, och det kan jag inte svara på om jag är, men att säga att jag är okunnig bara för att jag konstaterar att Ronaldo mestadels gör "enkla" mål nuförtiden är ganska kryptiskt. Att konstatera en sådan sak bevisar snarare att man är uppdaterad än att man är okunnig.
Till slut: Jag har inte påstått att Ronaldo är slut som spelare. Jag skrev endast att Ronaldo har sett sina bästa dagar, och det är uppenbart, för under den tidpunkten han var som bäst så spelade han i Barca. Så egentligen skulle du kanske ta den här diskussionen med någon som tycker det?
Barcelona Messi
2005-08-08 00:18
Jag har själv sagt att jag tycker att Ronaldo i toppform är världens bästa anfallare och därmed slår han Eto'o, Henry, Sheva, Adriano, ja alla anfallare i toppform. Men Ronaldos lägstanivå är alldeles för låg och det är inte bra. Eto'o, t.ex, har en högre lägstanivå och är yngre så jag håller honom som en bättre anfallare på det stora hela.

Men som sagt, Ronaldo är bäst när han är i form, och det står jag vid.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-08 00:16
AlexC

Tack for din uppskattning att jag har bra engagemang, och ska verkligen gora bettre av mig ner jag skriver.
Spanien La oreja de van gogh
2005-08-08 00:10
Carles Puyol Saforcada

Varför vinklar du mina påståenden?

1. Jag jämförde knappast Forlan med dem! Jag skrev om du påstår att Eto'o är bättre än Ronaldo för att han har gjort fler mål än honom så kan du likagärna tycka att Forlan är bättre än dem båda.
Sedan skrev jag detta också:
"Om du också menar att Eto'o gör mer nytta för sitt lag än vad Ronaldo gör så har du fel igen. Ronaldo gör minst lika mycket nytta som Eto'o, om du tror att alla Ronaldos mål är enkla så kan du likagärna ansöka till Arrigo Sacchi och Mister Perez om att du vill ta Ronaldos plats om du tror att vem som helst kan göra det bättre."

2. Att du påstår att Ronaldo bara petar in bollar och inte gör någon mer nytta är helt vad man nu ska säga "okunnigt". Inte för att jag tror att du är det, jag dömmer dig inte. Där fick du svar på din fråga.

3.Ronaldo gjorde inte mål på egenhand och han behövde det inte heller, inte för att bevisa att han inviduellt är bättre än Eto'o. Som jag skrev innan, som du och jag verkar vara överens om; Eto'o kommer att gå om Ronaldo så småningom. Inget mer med det.

Jag tycker bara att det är för tidigt att påstå att Ronaldo är på väg att vara slut som spelare.
Barcelona JAG
2005-08-08 00:07
Var tog El Vestuario vägen?
Barcelona Messi
2005-08-08 00:07
Ämne: Messi:
Det stämmer ....
Jag tycker att det är mer av en chatt än en liverapportering. Ska vi ha liverapporteringar här på forumet ska en person rapportera inte 10 st. Jag menar hur kul är det att läsa samma sak 3 ggr? Jag hoppas att folk kommer använda chatten, som är fullt okej, nästa säsong under matcherna. Men då krävs det att Redaktionen länkar till sidan.
Barcelona AlexC
2005-08-07 23:50
Abo Mteshar: Kul att du visar intresse och engagemang för klubben. Positivt.
Men prova att skriva allt i ett inlägg istället och "sträva efter att alltid posta inlägg som bidrar till en
pågående diskussion, alternativt en ny diskussion", jag kan inte se att alla dina inlägg gör så.
Tack.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:40
Carles Puyol Saforcada

Jag leste ditt svar till killen, du loter jettelogisk. Du har helt rett, han gjorde fel och du gav bra exempel po Etoo. Det stemmer helt med Ronaldo, och han kommer inte ha mycket bra resultat med Real Marid.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2005-08-07 23:36
La oreja de van gogh: I mitt inlägg påstår jag inte ens att Etoo är bättre än Ronaldo. Det enda jag konstaterar är Etoo inom en snar framtid kommer att vara bättre än Ronaldo.
Vad menar du förresten med "Det låter väldigt logiskt..? Behövs nog ingen kommentar för den där åsikten, den talar för sig själv."?
Jag menar att Ronaldo saknar spelglädjen och motivationen för att skapa egna lägen och jobba för laget.
Förklara vad du menar med "Behövs nog ingen kommentar för den där åsikten, den talar för sig själv.", så kan jag överväga att inleda en diskussion med dig.
Att du ens jämför Forlán med Etoo och Ronaldo tycker jag är fånigt av dig. Jag vet mycket väl att en fotbollsspelare inte bara behöver kunna göra mål, och jag tycker att Etoo är ett utmärkt exempel på det. Om du såg Barca spela förra säsongen så vet du att Eto´o skapade en hel del lägen på egen hand. Det gjorde inte Ronaldo.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:35
Jag ser det såhär, vi kommer vinna ligan och kanske med CL men det blir jobbigt. Vi kommer vinna mot Betis. Allt detta kräver bättre jobb an forra sesongen som man moste ge.
Annons: