/spanien/barcelona/forum/25698.aspx/spanien/barcelona/forum/25698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 13:13
Nordirland käkar taggtråd till frukost och går över lik för att besegra storebror England. Huvudparten av spelarna spelar i Premiership och vissa får sparsamt med speltid i klubbar som tex Leeds. Säger väl allt om vilken praktsensation. :)

Känns lite missvisande den där rankningen enligt mig. USA rankat som lag nr 6, på vilka meriter då? :P
Barcelona Kharles
2005-09-08 13:12
Nordirland är den nya maktfaktorn inom fotboll. ;-)~

7 England 1 743 -1

116 Northern Ireland -4 410 -8

Se länk ^^
Barcelona Havaldinho
2005-09-08 12:47
Kharles

NordIrland är rankad sämre än mitt land Libanon, fan vad jag önskar att de var Libanon som spelade mot england igår kasnek vi hade spöat de hahaha gissa om vi hade levt på det i livstid då ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 12:36
Det var skönt med vinst igår även om insatsen innan Zlatans mål inte precis övertygade. Snacka om att Sverige saknar en Xavi eller Deco-karaktär på sitt mittfält. Så gott som varje uppspel startade från högerbacken Östlund, jo tjena och när blev han en playmaker. :P

Nog om det nu, ska verkligen bli underbart med matchen mot Mallorca. Skönt att landslagsuppehållet är över för den här gången. Får ju abstinens. :)
Barcelona Kharles
2005-09-08 11:48
Havaldinho

Det roligaste var när de engelska kommentatorerna kallsvettades och såg ut som om de ville svära i tv.. :D

Gabriel och Beautiful_Barça

Seriöst, ert gnabb började med att någon sade/skrev: "Zlatan e gud, vi borde skaffa han" följt av smileyn " :p ", alltså sa personen detta med glimten i ögat. Nu är inte jag den mest lämpade personen att säga detta, men jag vet att ni båda är bra culés och sansade personer.

Angående vilken liga som är bäst; Ja, det finns nog inget sätt att jämföra, men till de som säger att det bara handlar om madrid och Barça, de senaste 4 åren har Valencia vunnit 2 gånger och lag som Real Sociedad och Mallorca kommit väldigt högt upp i tabellen..
Barcelona Havaldinho
2005-09-08 11:40
Vart nästan värt med landslagsuppehållet nu när England torskade hahaha fucking beautiful!!!!
Barcelona Xavilicious
2005-09-08 10:52
Daniel el magnifiç

Glömt? Nej, snarare upphöjt honom över alla andra brasilianska fotbollspelare och byggt ett altare för att dyrka honom..
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-09-08 10:14
Xavilicious

Det verkar som att du har glömt Ronaldinho?
Barcelona Xavilicious
2005-09-08 09:36
Daniel el magnifiç

Min personliga favorit är den italienska ligan.. För där har du DEN bästa brassen, Adriano!
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-09-08 07:47
I Debatten om den bästa ligan har jag bara några saker att säga.

Tiden förre Tv4+ La Liga sändningar visste jag inte så mycket om spanskfotboll. Då trodde jag verkligen att Premier Leauge var bättre men nu när jag har kunnat se La Liga så har jag insett varför den ligan är den bästa.

Bästa anfallet,Bästa Brassarna, Bästa Tekniken och jämnaste toppligan.

Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-08 04:18
El Comandante

Thats the way it is.

Är det någon hä som skulle tycka att det hade varit bra att göra en ny liga som är högst rankad av alla. Liga Europa. Där kan man ju ha 20 lag också och typ 8 kvalplatser. Vinnarna i de 3 ligorna går vidare till Liga Europa. Tvåorna får kvala. Och sen har man två platser över som alla andra europeiska klubbar kan få kvala om. Vad tycks? heheh
Nog ingen chans att nåt sånt skulle hända. Men visst skulle det vara kul med lite förändring och att se alla europas topplag i samma liga.
Barcelona El Comandante
2005-09-08 02:40
Beautiful_Barça

147 IQ. eller hur. hahahaha den va bra.

Makedon_Juventus

Om du ska jämföra CL resultat och därefter dra slutsatser om vilken liga som är bäst kan du inte bra titta på förra säsongen. Du måste ju titta på åtminstone tre säsonger bakåt för att få fram något sånär rättvisande fakta. Men gillar inte att jämföra CL resultat för att bestämma vilken liga som är bäst. Enligt den logiken är ju Liverpool bäst i europa.

Men om du är tvungen kolla på celta vigo som åker ur spanska ligan samma år som de går vidare från gruppen i CL samma år som tex inter inte klarade av samma sak.

Sen att det bara skulle finnas två bra lag i spanien visar ju bara hur lite du förstår om fotboll. Spansk ligan är den enda ligan där det inte finns några lätta matcher. Inte som England där man vet att chelsea vinner i år, nästa år osv. Och inte som Italien där det finns tre lag som e bra. 4-5 som skulle va mitten lag i spanien o resten håller la segunda klass.
Barcelona Polero
2005-09-08 01:14
ett litet aktuellt ps för att fortsätta den "logiska" diskussion som M. Juventus för:.de flesta engelska landslagsspelarna spelar i engelska ligan (A Cole, Ferdinand, Gerrard, Rooney, Lampard, J Cole, Owen m.fl.)...då måste Nordirlands liga vara bättre än Premier League eftersom de slog England ikväll;) hehehe
Barcelona Lucho
2005-09-08 01:00
Makedon_JUVENTUS: Du har inte alla hästar i stallet va? Eller som någon uttryckte det.. hjulet snurrar fast hamstern ligger död brevid.

Man börjar nästan tro det när man ser hur du resonerar i alla fall. "Hmm... eftersom att Forlan inte lyckades i England men lyckades i Spanien så måste det innebära att Zlatan skulle göra jättemycket mål om han spelade för ett spanskt lag". Shit! Det där kallar jag verkligen ett logiskt resonemang!

Sedan en fråga till dig: Om nu spanska ligan är nummer tre, hur kan det då komma sig att spanska lag plockat mest poäng ute i Europa jämfört med andra ligor under dom senaste åren?
Barcelona Gabriel
2005-09-08 00:53
Beautiful_ Barça

Yeye sure "amigo" porfavor no me llames "Gabri"

Makedon_JUVENTUS

Du kan helt ärligt inte påstå att Forland fick riktigt ärliga chanser i Man Utd. Visst fick han hoppa in vid några matcher men det gäller fortfarande att ha en tränares fulla stöd (visserligan var jag inte med i deras omklädningsrum).

För att ta ett exempel så kan vi ju ta Riquelme. Kommer du kanske ihåg hur han floppade i Barcelona just på grund av att han inte fick fötroende från tränaren. Vad är han nu ? Jo kung i Villareal och kung i Argentinas mittfällt. Det är ju fortfarande samma liga han spelar i inte sant.

jag väljer att se det som att dom spanska lagen tar ut det bästa från alla spelare, iaf när det gäller offensiva sånna ;)

Nu till dina argumentationer om vilken liga som är bäst. Men innan jag gör det så kan jag bara säga att jag bara håller med dig om punkt 3 eftersom det är klar och ren fakta !

1. Premier League känns helt ointressant nu för tiden när Abramovic gått och lagt sina smutsiga pengahänder i toppfotbollen. Visst ingen kan förutse vad som kommer ske i framtiden men kan knappast tänka mig att ett annat lag än Chelsea vinner, vilket borde anses som att dom andra lagen inte är tillräckligt starka.

Spanien har otroligt bra lag. Det är just detta som gör den spanska ligan så rolig, bortsett från att den är så offensiv såklart. Det att alla lag kan slå alla oavsett hur nanmkunniga spelare dom har eller om dom ligger sist så kan dom skrälla mot exempelvis Barcelona eller Real Madrid och det har vi sett prov på många gånger. Jag antar också att du inte tycker att Betis, Villareal, Sevilla, Valencia, At.Madrid och Osasuna är bra lag ? Visst dessa kanske inte har en historia som ett topplag ska ha men det är inte det vi pratar om eller hur. Kan lova dig att Betis kommer att ge Liverpool en hård spark när dom möts.

Ska bara bli roligt att få se det när det väll händer också. Då ska jag komma ihåg denna diskusionen. Vill dessutom höja allt genom att säga att dom kommer gå vidare i gruppen !

Sen tycker jag väll att mitten och bottenlagen i Serie A och La Liga håller ungefär samma klass, däremot så är det nästan obegripligt att du säger att premiere leagues lag håller bättre klass.

Im all confused !
Makedon_JUVENTUS
2005-09-08 00:50
@ Beautiful_ Barça

Men sen är det så att vacker fotboll ger inte titlar. Det är resultaten som räknas. Angående Riquelme skulle vara bättre än någon annan i Man U köper jag inte. På den tiden hade Man U ett av världens bästa mittfält. Giggs - Scholes - Keane - Beckham i deras bästa dagar, inget att leka med!

Men vet du vad, orkar inte snacka om vilken liga som är bäst och så. Vi släpper diskussionen.

Sist men inte minst vill jag bara säga att Milans spel är så hårt överskattat, tycker inte alls att de spelar en rolig fotboll. De har dock ett jävligt fint passningsspel!

Mvh Forza Juventus
2005-09-08 00:41
Makedon_JUVENTUS

Som Gabriel sa till dig så är ju förtroendet väldigt viktig om man ska sätta dit målen. Vissa spelare platsar inte heller i alla spelsystem. Man behöver kanske ha nån som Riquelme med sig för att göra så mång mål. Riquelme är fan bättre än någon i Man U. Sen att du jämför Premier League med La Liga visar ju på dina fotbollskunskaper. Visst håller Serie A klass med La Liga men Premier League suger. Om man sen vill titta på vacker fotboll så är ju La Liga det självklara valet. Jag menar, Villareal spelar finare och bättre fotboll än både Udinese och Arsenal(nuflrtiden) och Liverpool. Sen kan man tillägga att de spelar finare än alla lagen i både Serie A och Premier L. Vem vill se på försvarsfotboll? Jag säger så här. Enda laget som jag respekterar ute i Europa är Milan. Arsenal var grymma men deras eld har försvunnit. De verkar inte han någon framtid.
Barcelona Polero
2005-09-08 00:40
Zlatan passar perfekt i Juves spelsystem med 2 strikers. Hoppas han stannar i Juventus, en av världens bästa klubbar
2005-09-08 00:35
plejmejker#7

Hahahah här fick man en Ronaldinho smile på ansiktet.

Gabri

Slutdiskuterat? Som sagt du är inte man of your word. Kommer ju med nya påståenden i varje inlägg. Personlighetsfrågan var ju det enda jag ville ha svar på och det valde du att inte svara på. Men vi kan kalla det slutdiskuterat iaf.
Makedon_JUVENTUS
2005-09-08 00:34
@ Gabriel

Jo, jag följde Forlan i Man Utd. Och han fick sina chanser och de tog han inte vara på. En spelare kan ju inte få hur många chanser som helst? Det enda Forlan gjorde i Man Utd var att ''dutta'' runt med bollen och på så viss förstörde han de flesta anfallsförsöken genom att ta allt för lång tid på sig.
Dessutom så minns vi väl Forlans miss mot Juventus i en tour i USA? Han hade ett helt öppet mål och stod helt ensam en meter ifrån målet och lyckades missa.

Vill du att jag ska ge dig några anledningar varför Premier League och Serie A är bättre än La liga? okej, då skall jag ge dig några anledningar.

1) I La liga finns det 2 bra lag enligt mig. De lagen är Real Madrid och Barcelona. I England finns det 4 st och de är Liverpool, Chelsea, Man Utd och Arsenal. I Italien finns det 3 lag och de är Juventus, Inter och Milan. Dessutom så kommer Roma att resa sig igen.

2) Mittenlagen och bottenlagen i Serie A och Premier League är mycket bättre än de lagen i Spanien.

3) Det är bara att se på resultaten i CL förra säsongen då det gick mycket bättre för de italienska och engelska lagen än de spanska.

Kan fortsätta här enda tills imorgon, orkar dock inte. Jag har inte sagt att Barcelona är dåliga, tvärtom jag tycker att ni har en fantastisk trupp och jag tror att ni har potential att vinna CL i år. Men er liga håller inte lika hög klass som PL och Serie A.

@ Plejmejker#7

Det är ju allmänt känt att Real Madrids fans här i Sverige är i åldern 8-14!
Barcelona plejmejker#7
2005-09-08 00:18
Kolla skillnaden på Barca forumet och Real forumet. Iaf angående Spanien - Serbien.

Barcaformet:
FAAAAAAAAAAnnnn va synd att Spanien inte vann, resultatet suger. Äh spela roll.

Real Madrid forumet: Jävla h''a hoppas serbernas flygplan krashar och alla dör osv.

Det är dagar som denna som man förstår och är stolt över att vara Barcafan. Puss
Barcelona Gabriel
2005-09-08 00:13
Makedon_JUVENTUS

Jag tror inte att han kan det eftersom det finns spelare som är mer sannolika att bli det än han. Shevchenko, Henry, Ronaldinho, Adriano osv är alla hetare kandidater än honom enligt mig.

Jag gillar inte att spekulera i "om och om och om" som i detta fallet OM han gick i La Liga. Fakta är att han inte gör det nu och alltså kan man aldrig veta det innan han nån dag spelar där. Först då får man veta hur bra han kommer att lyckas.

Om du följde Diego Forlands karriär I Man U så vet du att han knappast hade något förtroende av Ferguson eller fick spela särskilt mycket. För att en spelare ska lyckas så krävs det att man har ett starkt förtroende av ens tränare som visar att han tror på dina kvaliteer som spelare, alla som kan något om fotboll eller har spelat fotboll vet om detta.
Att Diego Forland lyckades banka in mål i La Liga har absolut ingenting att göra med att Premier League är bättre utan att han fick kontinuitet och kände sig mycket mer självsäker i Villareal än vad han gjorde i Man U.

Ja jag ska inse fakta att la liga e numero 3, du gav ju verkligen tydliga argument till det också. Hmm du övertygade mig verkligen ;)
Barcelona Polero
2005-09-08 00:09
här verkar lika spännande som Sverigematchen...ta´t lugnt killar innan ni blir avstängda.
Den av er som har högst IQ borde lägga av först. Det finns några miljoner människor på jorden med åsikter om Zlatan och vad spelar det för roll vad folk tycker? Ska vi plocka fotbollsspelare efter utseende och personlighet? De flesta är antingen fula eller arroganta så då blir det inte många kvar.
Barcelona Gabriel
2005-09-08 00:07
Beautiful_ Barça

1. Okej om jag inte gillar hans attityd osv, det har ändå inget med fotboll att göra. Så vi släpper det.
2. Jag ifrågesatte aldrig hur bra eller stor IQ du hade men du var vänlig nog att säga det i vilket fall som hällst.
3. Jag vill inte ha Zlatan eftersom jag inte kan se ett fungerande spelsätt som gynnar oss som lag med honom i vårat lag. Dessutom går det inte att bänka honom eftersom han har för stort ego. Dessutom skulle han vara alltför självkär och blind för att inse att Eto'o är en bättre spelare och målskytt än honom.

Det enda jag störde mig på från en början var att folk har otroligt lätt att "vilja köpa en spelare till oss" efter en match när dom gjort en bra match eller nått liknande snyggt mål osv, utan att tänka på konsekvenserna till detta, efterföljderna osv.

Honstly, jag har svårt för Zlatan men hade han gjort 25-30 mål i ligan per säsong så hade jag inte tackat nej till honom men nu gör han inte det eftersom han inte är that kind of player. Mna kan inte träna in det utan det sitter i blodet.

Tror inte särskilt mycket på Aftonblaskans historia om Capellos undervisning till Zlatan om hur man är en effektivare målskytt i form av att visa honom Basten. Kanske slipade lite på kanterna men som sagt. En intränad känsla av att vara på rätt plats i rätt tillfälle kan man inte få !
Makedon_JUVENTUS
2005-09-08 00:07
@ Gabriel

Varför skulle inte Zlatan kunna bli världens bästa? Killen har en grym teknik, bra skott, grym fysik, börjar bli bra på huvudet och dessutom så är han jävligt snabb. Så säg mig, varför skulle han inte kunna bli världens bästa spelare?

Det är inte säkert att han blir det, men en god chans har han. Att göra 16 mål i Serie A som debutant är riktigt grymt. Hade han spelat i er skit La Liga så hade han säkert gjort 20+ mål.

Kolla bara på Forlan, i Manchester United gjorde han inte ett enda mål i hans debutsäsong. I Villareal vann han skytteligan.

Insé fakta, La liga är bara numero 3. Premier League och framför allt Serie A är så mycket bättre.

MVH FORZA JUVENTUS
2005-09-08 00:03
Vad är det jag läser. Rijkaard vill till Milan och vill ha det med i kontraktet. Man blir inte förvånad, men men. Är det nån som borde ha lite hjärta så är det väl tränaren.
2005-09-07 23:59
Gabriel

Jo mannen. Tyck du vad du vill. Jag vill bara veta vad som är fel med hans personlighet. Och ienligt mitt tycke spelar det ingen roll om han kan eller inte kan bli världens bästa. (med en massa flyt så kan han) Tycker du inte att en spelare av hans kaliber ska ha det som målsättning. Jag menar, vad ska han sikta på? 3:e bäst eller?
Det var ju du som började snacka om IQ, ännu en sak som du inte visste mycket om.
Det som jag ville veta är vad du grundar dina åsikter på. Altså att du inte gillar honom. Jag menar du erkännde nyss att han var en bra spelare. Så vad är det med hans personlighet då?
Gillar du Romario och de andra uppkäftiga Barça idolerna? Visst ska man inte jämföra Zlatan med dem än, men när det handlar om personlighet så kan man väl.
Barcelona Gabriel
2005-09-07 23:51
Beautiful Barca

Hehe folk sorry men Im not a man of my word !

1. Det är ett skämt. Han kan inte bli världens bästa spelare enligt mig eftersom det finns så många bättre än honom ute i världen. Killen tror för mycket om sig själv !
3. Jag har inget hat mot honom, vilket jag sa. Jag sa dock att jag ogillar honom. Vet inte hur mkt IQ man måste ha för att se skillnaden på hat och att inte gilla någon, antagligen mer nä 147!
4. Angående om andra människor håller med mig eller inte intresserar mig lika mycket som NADA, men när du väll nämner det så delar dom flesta jag pratat med samma uppfattning som mig.

Du vet väll att det är fritt att tycka och tänka som man vill i sverige ? Jag menar du hade ju endå 147 på ditt IQ test ;)
Barcelona FcB_Yeah
2005-09-07 23:51
FAAaaaaaaaaaaaaaaaan va ja hatar spanien. Varför kan dem inte vinna på hemmaplan. Jag skulle vinna 2300 faaannn. Det är andra gppngen dme fuckar min odds(sorry för språket, men ja e förbannad)
2005-09-07 23:48
1 min kvar, resultatet suger
Annons: