/spanien/barcelona/forum/25697.aspx/spanien/barcelona/forum/25697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamelen
2005-08-12 01:19
Real_Marid//
Inte för att jag försvarar honom men förstår ändå lite att han sade det efter så som han blev behandlad.
Real Madrid Real_Marid
2005-08-12 01:18
Ämne: Grabbar kom igen

....libbe

Hur omogen får man bli det var ett misstag etoo gjorde. Och inte ens barca fansen här inne (tror jag) var stolta över etoos beteende när han sa det.
Valladolid libbe
2005-08-12 01:01
Grabbar kom igen

Madrid Cabron saluda el campion!

Madrid Cabron saluda el campion!

Hoppas ni sanker dom arroganta javlarna i el clasico
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-12 00:51
Kharles

Har du en Deco film när han spelar i Barcelona? :)
Barcelona Kharles
2005-08-12 00:48
Sant, förr hade de sin egna lilla sugardaddy i Franco. Nu är de andra tider..
Barcelona tarrak
2005-08-12 00:48
För övrigt vill jag bara säga att min nyinköpta Puyol-tröja väcker beundran var man än kommer. Så kom igen nu och skaffa världens vackraste tröja och samtidigt stötta världens bästa lag.
Barcelona tarrak
2005-08-12 00:42
Lucho/ Du får ha vilka åsikter du vill om det gamla fascistlaget men att jämföra med nationer som Tyskland och Ryssland är ganska korkat. Du kan ju inte påstå att de hade några fördelar gentemot andra nationer pga deras vidriga regimer. Däremot manövrerade Mierda lätt ut andra lag tack vare Franco, detta har starkt bidragit till att Real är den storklubb de är idag.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-12 00:33
Kharles

Har du en Deco film när han spelar i Barcelona? :)
Barcelona Kharles
2005-08-12 00:26
Vad har Sverige-Iran med Barça att göra? Bara undrar..

Måste säga att jag faktiskt håller med Beautiful_Barça. Jag tror att ledningen ser det så här: När Barça inför säsongen 04/05 skulle köra igång med de hela igen så valde Saviola Argentina(OS) trots att han får så bra betalt i Barça och att truppen hade tunt med anfallare. Detta har de aldrig förlåtit honom för och de kommer de nog inte göra heller. Men för Barças egna intressen så hade man kunnat behandla fallet lite annorlunda. Man har helt och hållet stängt dörren åt Saviola. Har läst i pressen att första träningen han gjorde med hela laget var väldigt dyster, och Xavi (som ju haft ett gediget samarbete med Kaninen, någon som kommer ihåg Xaviola? ;-) ) sade att Saviola verkligen lider av att inte veta hur hans framtid ser ut. Hoppas allt fixar sig de närmsta dagarna.

Fallet Riquelme är enklare. Han hade också för hög lön men han saknade EU-pass, vilket gjorde hela grejen enklare. Det var dock bara Villareal som visade något seriöst intresse och det förklarar det låga priset (8-12m euro, beroende på variabler).

Visca l'Barça!
Real Madrid Ike
2005-08-11 22:30
Rolé:

Va ere som är så själv klart med att Sverige är bättre än Iran?
Jag skulle tippa Iran som vinnare dom imellan.
Föresten kommer du från iran eller?

Fortsättning på diskutionen kan vi slippa då det inte kommer leda nånstans, vi tycker olika helt enkelt.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-11 22:29
Här var det tråkigt..
Barcelona baarca
2005-08-11 21:58
men igen har köpt han än...eller jag läste att villareal vill ha han asså de jätte många som vil ha han utom barca vad dåligt!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-11 21:46
Skulle ju inte vilja förlora mot Espanjol bara för att Saviola ska ge allt för att visa att han platsar i Barca, och göra massa mål.
Tänk efter själv. Anledningen att man inte vill sälja honom till dem är att de är rivaler. Om han inte fick spela mot oss så skulle det inte göra så värst mycket. Det är inte så att Espanjol kommer utmana om titeln precis.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-11 21:37
Beautiful_ Barça

Vad har det med saken att göra?
2005-08-11 21:30
För att Espanjol är rivaler så klart.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-11 21:15
Beautiful_ Barça

Varför skulle han inte få spela mot oss?
2005-08-11 21:04
Kharles.. tack för länken. Grymma bakgrundsbilder.

Jag tyckte Riquelme såldes sjukt billigt. Han är kanske den bästa argentinska spelaren och är enligt mig ganska mycket mer värd än Saviola. Saviola är ingen sjärna i mina ögon och får alldeles för mycket i lön. Han borde egentligen lånats ut till ett spanskt lag i stället för att släppa honom till Monaco. Jag tycker fortfarande man skulle kunna låna ut honom till Espanjol och kanske ta med i kontraktet att han inte får möta Barcelona. Som det ser ut idag så platsar han helt enkelt inte och han behöver en liga av hög standard för att kunna utvecklas vidare. Jag tycker ändå det är ett klokt beslut att sälja honom om man får bra pengar. Anledningen till att jag inte tyckte om honom så värst mycket var att han brännde alldeles för många lägen. Visst, alla forwards som inte får förtroende bränner lägen, och saviola fick inte mycket chans att visa sig, och när han fick den så var han ändå bättre än Kluivert. Han var dock aldrig så bra så att man skulle våga satsa på honom. Men jag tror fortfarande att han kan bli typ lika bra som Owen om han får spela i Spanien eller England.
Barcelona Nr 10
2005-08-11 18:57
Barcaängel;

Klart att ahn kan göra det annars hade han inte sagt att Saviola inte platsar i hans lag. Jag hoppas att han vet vad han gör, han sålde oxå bort Riqulme... men men Rejkard fixade guldet så man ska nog inte klaga.
Barcelona Barcaängel
2005-08-11 18:47
Ämne: Har Saviola lämnat o....
håller med dej om den saken... men jag tror inte att rejkard har så mycket att säga till om, men han kan ju bestämma mer om övergångar än vad en annan kan...
Barcelona Nr 10
2005-08-11 18:38
Har Saviola lämnat oss än e det någon som vet,
vill verkligen ha kvar killen förstår mig inte på Rijkeard varför han inte vill behålla den argentinske stjärnan?

I år vill jag se att Messi får mer speltid brevid Ronaldinho.
Barcelona Rolé
2005-08-11 17:41
haha men Fifas rankning är inte på det sättet man kanske tror. De går mkt efter vad laget har presterat i sin världsdel osv. självklart är iran inte bättre än sverige men jag skulle säga att de är ett av (om inte det) bästa laget i asien.

Ike, jag hoppas att anledningen till att du skulle tippa på Iran är att de har höre odds så du får mer pengar :)

...juste sen behöver inte komma med "hur många av irans matcher har du sett" snacket heller för att jag har sett alla deras kvalmatcher och alla nästan alla träningsmatcher det här och förra året.
Barcelona Nr 10
2005-08-11 17:21
FCB_P

Nej det finns inte,men man kan se matchen över nätet har jag hört från någon här inne.
Barcelona FCB_Petterzzon
2005-08-11 15:54
När barca möter betis vet någon om det finns någon svensk kanal som visar den?
Barcelona Leo Messi
2005-08-11 15:14
nån som vet var man kan ladda ner gamla matcher, fulla matcher alltså. Vill gärna se Real Madrid - Barcelona från säsongen 2003/2004 på bernabeu :P
Barcelona Kharles
2005-08-11 14:15
Peps

Kolla länken.
Barcelona Kharles
2005-08-11 14:11
Lucho

Visst, men såna saker stannar alltid kvar. Katalanerna och baskerna var hatade för att de var katalaner och basker. Man fick inte heta katalanska namn och man fick inte tala katalanska (inte olikt situationen i Turkiet idag där man inte får tala kurdiska). Det skedde någon sorts utrotning mot Barçasocis och klubbpresidenten Josep Sunyol mördades. Ett tag var medlemskapet nere på låga 3000, FC Barcelona var alltså inte långt från att 'dö ut', pga Franco och Real Madrid. Dessutom har flera ledande Madridfigurer uttryckt sin sympati till Franco, kanske också den viktigaste, Santiago Bernabeu som ju stred i Francos armé och var en stolt fascist. Sen finns också fallet med Di Stefano, som ju skulle gått till Barça för att spela med sin vän Kubala...

Morbo är annars en bok som beskriver historian ganska bra av garderob-madridistan Phil Ball.
Barcelona PepS
2005-08-11 11:39
Är det någon som har en länk att skicka där man kan hitta några snygga barça "wallpapers"?
Barcelona Xavilicious
2005-08-11 11:17
Spinbad

Stämmer stämmer, Real ansökte om att få spela i den katalanska ligan. FC Barcelona hade ett veto att lägga in i stora frågor, och det användes här. Real stoppades alltså av Barcelona.
Spinbad
2005-08-11 08:16
Staden Madrid var ju en del av Spanska Republiken och kämpade initialt emot Franco. och Real Madrid ansökte väl tom att få spela i den då fristående katalanska ligan (som dock nekades)? Innan staden föll till de nationalistiska rebellerna (Franco alltså ) så så var lojaliteten till den Spanska Republiken.

Läser boken Football against the enemy av Simon Kuper just nu. Otroligt bra reportagebok om olika ämnen inom fotboll, men allt är väldigt bra. Bland annat ett reportage om Hellenio Herrera och om alla intriger runt FC Barcelona och hur mycket prestige det är att bli president och sitta i klubbens styrelse. Rekomenderar den boken starkt.
Barcelona Lucho
2005-08-11 06:15
Beautiful_Barça: Pengar från kungen och spanska staten? Syftar du på försälningen av träningsanläggningen eller är det något annat? I så fall vad och ge gärna en källa till ditt påstående. Säger inte emot dig men det känns ändå lite överdrivet. Och det där hatet från "spanjorer" gentemot katalaner, hur yttrar sig det?
Annons: