/spanien/barcelona/forum/25696.aspx/spanien/barcelona/forum/25696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2005-12-22 14:20
Spinbad
2005-12-22 14:16
Om man ska tro Reals forum har de ett helt osannolikt lag bra på pappret. Synd för dem bara att fotboll spelas på gräs och inte papper.
Barcelona Gabriel
2005-12-22 14:13
La Rambla

Jag var inte speciellt allvarlig i min inlägg, självklart skulle jag vilja ha honom i Barcelona men det var inte så som att jag verkligen menade att vi skulle satsa på honom - även om det skulle vara så skönt om han kom ;)
Barcelona La Rambla
2005-12-22 14:11
Gabriel

Tror att han skulle dra en lättnadens suck om han fick ett bud. Men han är för dyr, åtminstone av vad de betalade för honom. De kan få halva priset som betalt för gammal ost och Figo. :)
Barcelona Gabriel
2005-12-22 14:00
La Rambla

Jävligt roligt alltså. Den enda som skulle kunna ta en plats från deras lag i Barça är Sergio Ramos, hehe vi bort köpa honom från dem :D
Barcelona La Rambla
2005-12-22 13:58
Blaugrana

Japp, det är bara att tacka för underhållningen. ;)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-22 13:51
La Rambla // Haha, många inlägg på de vitas forum är humor på hög nivå! :)
Barcelona La Rambla
2005-12-22 13:44
Dagens roligaste från marängforumet:

det som skiljer oss från barcelona är spelglädjen och inte spelarmatrealet, jag tycker vi har bättre sepalre än barcelona på alla pocitioner förutom då ronaldinho på PAPPRET.

Jo tjena. Dags att vakna upp ur förvirringen nu va. :-)~
Barcelona Gabriel
2005-12-22 13:40
En sak att nämna angående diskussionen vem som är bäst mellan Ronaldo när han var som bäst, nämnligen i Barcelona, eller Eto'o idag är att Eto'o har en bättre målstatestik än vad Ronaldo hade efter 17 matcher i La Liga. Ronaldo hade gjrot 13 mål på 17 matcher medans Eto'o har gjort 17 mål på 17 matcher. Fyfan så synd att han missar ligamatcher pga att han ska iväg med Kamerun, det hade blivit otroligt intressant att se hur många mål han hade gjort.

Visca Eto'o
Barcelona el Flaco
2005-12-22 13:30
Ämne: Kharles

Läser nu ....
Jag har för mig att jag läste på Mundo Deportivo för några dagar sen och där stod det att i värsta fall kommer Eto'o missa 4 ligamatcher
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-22 13:11
alltså henry är väldigt bra anfallare och det vore super om henry kommer till barca,
men på samma sätt klarar vi oss super utan honom.
och man får inte glömma att han börja komma till åren där han inte var som förr.
så messi blir till nytta mer än henry i barca framöver.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-22 12:36
Palma o21

Nej
Palma o21
2005-12-22 12:32
Missar Etoo Chelsea - Barca ?
2005-12-22 12:24
Kharles

Läser nu på Sport att det blir "5" ligamatcher som Etó'o kommer att missa om han åker.

Palma o21
2005-12-22 12:18
Om henry kommer skavi spela

på topp Ronaldinho-Etoo-Henry

ELLER

Messi-Etoo-Henry
Ronaldinho--Deco
-----Xavi------- men det dröjer ett tag innan xavi kommer tillbaka :P
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-22 10:38
Nej! Thierry Henry ska inte till Barcelona! Han får göra sitt i Arsenal!
Barcelona Tompa
2005-12-22 10:02
Angående ryktena om Henrys ankomst till Barcelona fortsätter jag bestämt och hävda att köpet är helt onödigt. Inte för att Henry är en dålig spelare utan därför att vi redan har världens bästa anfall.

Till att börja med fungerar 4-3-3 utmärkt med de spelare vi har. Hur skulle anfallet formeras om Henry anlände? Ska Etóo bänkas eller flyttas ut på ena kanten? Kommer Messi att bänkas? Nä, lägg resurserna på att förstärka de positionmer där vi är svagast och det är ytterbackarna.

Såg att en krönikör på Realsidan hade förhoppningar om att Barca ska tappa formen bara för att Etóo försvinner till Afrikanska mästerskapet. Snacka om önsketänkande....
Barcelona Schubert
2005-12-22 02:36
Teknikos/ Dock tror jag inte på dessa fyra på plan samtidigt. Det skulle bli för offensivt, alternativt ge spelare som Ronaldinho för mycket defensivt ansvar vilket är totalt slöseri. Dessutom är dagens 4-3-3-uptställning bevisligen effektiv, finns ingen anledning att ändra den.
Barcelona Kharles
2005-12-22 02:03
Han kunde ha haft båda..

Hala Perez i bon nadal!! :^D~

2005-12-22 01:35
Schubert

Jag förstår vad du menar, men jag trotts allt att Maxi har en framtid i Barcelona. Att dömma av vad jag har sett så är Maxi förvånansvärt snabb. Även om han inte får speltid så tror jag ändå att han utvecklas genom att träna med våra spelare. Han kommer att behövas när Henke lämnar.
Barcelona Teknikos
2005-12-22 01:29
glömde skriva att jag DREGLAR på tanken på tanken om att Henry kommer till Barcelona.

Jag blir kåt, upphetsad, In LOVE, mordisk, vild, galen på den tanken!

puuh synd att min svenska inte är på professor nivå, då hade ni förståt hur mycket jag dreglar...
Barcelona tarrak
2005-12-22 01:27
Som tidigare nämnts så var det en väldigt märklig artikel från Madridredaktionen. Han får det att framstå som att de bara haft lite otur med skador och att allt ordnar sig bara Eto'o åker. Lycka till säger jag! Tveksamt om de ens klarar CL-platsen.
Barcelona Schubert
2005-12-22 01:27
Maxi får ju aldrig spela, vad ska vi då ha honom till? Dessutom har jag som sagt svårt att se honom i Barcas snabba spelstil, eftersom han inte är så kvick av sig. Unga spelare måste få chansen för att utvecklas. Om dos Santos är sjätte anfallare så kommer han att spela ungefär lika ofta som Ezquerro gjort, dvs. man kommer inte att lägga nåt ansvar på honom. Däremot kommer det att utveckla honom. Att satsa på unga spelare istället för dyra spelare utifrån är en ekonomiskt fördelaktig strategi: se bara på Arsenal som tack vare den hållit jämna steg med ekonomiskt helt överlägsna klubbar i många år. Men det måste finnas en balans: att göra som Real och låta hela bänken bestå av spanska B-spelare är naturligtvis inte bra heller.
2005-12-22 01:24
Kharles

OK, då kan det ju vara bra att sälja honom. Jag tror att det är bra att ha en sådan spelartyp på bänken, men som du säger så beror det på lönen.

Angående Kompany så väntar jag mig inte att han går rakt in i start XI. Marquez litar jag på. Jag menar att han är en man för framtiden och jag tror att han kan sköta sig riktigt bra redan nu. Bättre än våra andra bänkalternativ. Man ska ju tänka på att han kan behöva tid att anpassa sig också.
Barcelona AlexC
2005-12-22 01:20
Grejen är den att Giuly inte kan utnyttja sin snabbhet väl och jag har aldrig sett Giuly löpa sönder ett försvar när han gör inhopp. Hans undermåliga bollbehandling ställer oftast till det för honom.

Vidare lyckas Giuly allt som oftast missa solklara målchanser inne i boxen.
Barcelona Kharles
2005-12-22 01:17
B_B

Har för mig att Giuly köptes för runt 67M SEK.. Och jag tror att vi får runt den summan om vi säljer honom. Han är trots allt fortfarande ett stort namn i Frankrike.
Barcelona Teknikos
2005-12-22 01:16
Ni som säger nej till Henry, vaaaaaafaaaaaaaan händer eller? HENRY hallå... Asså gitta härifrån, tacka nej till henry är som att tacka nej till att VERKLIGEN ÄGA fotbollsvärlden, ÄGA, i några år framöver... Tycker ni inte om en uppställning därframme som:

Ronaldinho (strax bakom)

Eto'o Henry Messi
2005-12-22 01:15
AlexC

Det att han är snabb och löper mycket gör att jag tror att han kan behövas på vår bänk som avbytare till Messi. I vissa matcher behövs en snabb ytter som kan springa sönder försvaret.

Om jag minns rätt så kostade han runt 10 mil. euro. Tror inte ens att vi får hälften av det för honom nu.

Schubert
Varför vill du ha bort Maxi?
Vi behöver en stark CF som är bra på huvudet. Vi måste ha en sådan på bänken.
Dos Santos såg jag spela hela turneringen. Han är mycket bra och lovande, men långt ifrån A-laget. Han behöver utvecklas rätt mycket till. Han är trotts allt bara 16.
Barcelona Kharles
2005-12-22 01:13
Spinbad

Håller med. Löjlig artikel, det är sådana tankar som gör att de inte vunnit något på snart 3 år och inte kommer vinna något den närmsta framtiden heller. Sen att han säger att Eto'o ska iväg över en månad bevisar att han inte har någon som helst koll på Afrikanska mästerskapen. De startar 20:e januari och tar slut 10:e februari. Vilket innebär att Eto'o max missar 3 matcher, hemma mot Alaves, borta mot Mallorca och hemma mot Atletico är sista och det är om Kamerun går hela vägen. Han missar kanske även något av mötena med Zamora i Copa del Rey.

B_B

Giuly kostade inte mer än 7.5 miljoner euro om jag inte minns fel. Efter den här säsongen har han ett år kvar på kontraktet. Jag är faktiskt kluven, kan han acceptera att sitta på bänken så är det som du säger guld värt att ha honom på bänken eftersom han är en annorlunda spelartyp (högerfotad högerytter, bra på löpa bakom backlinjer) men det beror också på lönekostnader mm.

Sen tycker jag att Marquez har, och fortsätter att göra ett bra jobb i Barça. Det finns inga garantier om att Kompany skulle rakt in i backlinjen och göra succé.

Sist men inte minst; Hala Madrid! ;-)~
Barcelona Schubert
2005-12-22 01:13
Lite stats om Kompany. Har sett honom för lite för att säga om han är värd att köpa. Vad tror ni? Vad skulle han gå för, och skulle han gå direkt in i laget? Gör han inte det känns det lite dumt, vi behöver omedelbara förstärkningar, tycker jag. Marquez är ett svagt kort i min mening.
Annons: