/spanien/barcelona/forum/25693.aspx/spanien/barcelona/forum/25693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.W.A.T
1/30/2006 20:32
är det någon som vet om Ronaldinho missar Zaragoza matchen eller A.madrid matchen! ja har för mig att han missar Zaragoza
Barcelona Mr B. Arca
1/30/2006 20:20
Gabriel

nöjd nu? ;) ruggigt segt på forumet ibland, ja.
Barcelona Gabriel
1/30/2006 20:14
Mr B. Arca

Oherre! Snälla visa lite tålamod när du skickar ditt inlägg - det dröjer lite extra ibland men då behöver du inte skicka om det 30 gånger för det.

Red - här finns arbete!
Barcelona Mr B. Arca
1/30/2006 20:13
japp, Arsenal är ett sjunkande skepp:deras era är över nu. Så är det. Man U, Arsenal och nu är det Chelseas tur.
Barcelona är kungar i Spanien och Henry känns som en kille som vill vinna titlar. Arsenal vinner ingenting i år. Frågan är: behöver vi honom? Isåfall måste vi sälja/låna ut Maxi. Så har vi 6 bra anfallare varav 4 (Ronnie, Messi, Henry och Etoo) kanske är de bästa i världen. Vem ska vi bänka=angenämt problem.
Dock lite Real Madrid-varning att värva stjärnor bara för värvandets skull.
Barcelona Gabriel
1/30/2006 20:13
La Rambla

Har nu kollat upp jämförelsen mellan oss och Chelsea - Juve angående insläppta mål. Chelsea har mycket imponerande 12 insläpta mål på 23 matcher medans Juve har ett mer insläppt, dvs 13 insläppta mål på 23 matcher.

En annan sak jag kolla upp var att Lyon har 15 insläppta på 23 matcher, men då har dem samtidigt enbart gjort 39 mål.
Barcelona La Rambla
1/30/2006 20:09
Gabriel:

Jag gillar också Gabri, well gillar ju även Gabriel på fourmet här. :-)~

Tycker också att West Ham blir perfekt för Gabri. Jag följer PL rätt så väl och det jag har sett av West Ham är att de har underbara fans. De spelar en underhållande fotboll på hemmaplan. De är Englands bästa klubb när det gäller att få fram talanger ur de egna leden. Spelare som Rio Ferdinand, Lampard, Joe Cole bara för att nämna några.
Barcelona Gabriel
1/30/2006 20:05
La Rambla

Jadu, det kan jag försöka kolla upp - det jag vet är att Valdes släppt in 16 mål på 21 matcher. I topp 3 ligger han iaf :-)
Barcelona Gabriel
1/30/2006 20:03
För Gabris bästa hoppas jag att han går till West Ham, han platsar inte hos oss - dock försvinner en liten "personlig favorit" för mig eftersom han heter Gabriel De la torre - jag heter Gabriel De ara torres ;)

Kanske kan Gabri snacka lite med Henry angående flytten till oss också - vem vet Gabri kanske har bra övertalningsförmåga, även om det i ärlighetens namn inte bör krävas mycket för att övertala honom.
Barcelona La Rambla
1/30/2006 20:03
Gabriel:

Det intressant i jämförelser med Juve och Chelsea är i sådana fall hur mycket mål har vi släppt in jämfört med dem?
Barcelona Gabriel
1/30/2006 20:00
LME

Ett annat faktum är att det redan skrivits av "AlexC" ;)

Inte för att det undgått någon, men vi är Europas målfarligaste lag - vi har ett målsnitt per match som ligger på 2,47. Vi har gjort 52 mål på 21 matcher, närmaste konkurenter är Chelsea och Juventus som båda ligger på 2,13 mål per match.

Tänk så lyckas vi med att göra 100 mål i ligan efter säsongen - det är inte omöjligt. Skulle vara huge isånnafall!

Edit: Glömde länken, här har ni den:

http://www.elmundodeportivo.es/20060130/NOTICIA211454366.html
Barcelona Schubert
1/30/2006 19:56
Ämne: Ronaldinhos kort är ....
Rätt. Domaren dömer efter reglerna. Samtidigt visar detta hur perversa reglerna är när ett avsiktligt överfall, som Dinho utsattes för, ger samma straff som en liten spark.
Barcelona La Rambla
1/30/2006 19:50
Vad häftigt om transfern blir av, på lördag kanske man ser Gabri spela på Highbury mot Arsenal. Om så sker, har jag fått ett favoritlag i Premier League att följa. :-)
Sevilla LME
1/30/2006 19:39
Valdés// Faktum är ju den att Essien kommer ifrån, och spelar för Ghana :)
Real Madrid Besten
1/30/2006 19:35
Tänk efter, gör sig frågan verkligen bäst i ett forum om Barcelona? //Redaktionen
Barcelona DeeJay
1/30/2006 19:01
Dom afrikanska lagens bästa spelare kan jämföras med dom europeiska lagens bästa spelare, men som lag så är dom europeiska grymt mycket starkare.

Vet du, Valdés, t.ex. vad högerbacken i Ghana heter? Och vet du vad högerbacken i Italien heter?
Barcelona DeeJay
1/30/2006 18:59
Glömde jag skicka iväg det jag skrivit om afrikanska lag eller blev det på nåt mystiskt sätt raderat? Löjligt i så fall.
Barcelona AlexC
1/30/2006 18:57
Valdés

Essien spelar inte för Elfenbenskusten, men för Ghana ;-)
Barcelona -Frasse-
1/30/2006 18:55
Valdés
Det kan vi göra.
Visst är det två duktiga spelare du nämnde, men Italien har ju världsspelare på varenda position. Ibland även två, tre. Jämför bara målvaktspositionen så ser du säkert skillnaden på bredden.
Men som du sa, vi låter lagen bevisa i VM istället:)
Barcelona Valdés
1/30/2006 18:47
-Frasse-; Elfenbenskusten har ett komplett lag med individuella stjärnor som Drogba och Essien och de kan absolut jämföras med Italien. Men vi kan väl spara den diskussionen till efter VM.
Barcelona -Frasse-
1/30/2006 18:41
//Elfenbenskusten, Ghana och Kamerun kan jämföras med de bästa i europa//

Att jämföra Elfenbenskusten med exempelvis Italien är ju bara löjligt. Då överskattar man Afrikansk fotboll väldigt mycket.
Barcelona Kharles
1/30/2006 18:28
Valdes

Håller med om i princip allt du skriver, men Eto'o är inte en bättre huvudspelare än Larsson. Det är sant att Eto'o är en underskattad huvudspelare, men Larsson, tillsammans med Marquez och Puyol är lagets starkaste och mest pålitliga huvudspelare.
Barcelona Kapten11
1/30/2006 18:25
Ronaldinhos kort är inte värt en överklagan, fällningen är solklar. Han tar revansch för situationen strax innan där han blir fult tacklad bakifrån. Ronnie ifrågasätter heller inte domslutet.

Känns riktigt kul att Eto'o visar att han kan producera även i landslaget. Utan tvekan är han världens för tillfället bäste striker, snäppet före Luca Toni.

Kan inte riktigt förstå den här Maxi-hypen. Hur länge ska han leva på Chelsea-matchen? Jag menar, visst, han får inte chansen särskilt ofta, men det lär ju finnas en anledning till det. Jag tycker inte att han har imponerat den tiden han har funnits på plan. Det är synd att han valde att inte bli utlånad, med tanke på hans ålder. Den talangen han påstås ha, kanske hade utvecklats då.
Barcelona La Rambla
1/30/2006 18:19
Jäklar vad det sparkas tränare idag då. Både Sociedad och Malaga har skickat sina. :)
Barcelona Valdés
1/30/2006 18:14
Schubert; tack, självklart så menade jag Feyenoord. Ingen kan väl på fullt allvar påstå att Henke stressar och stjäl fler bollar än vad Eto´o gör. Med undantag av huvudspelet (där de är lika bra, Eto´o är en underskattad huvudspelare och den som gjort flest nickmål i årets la liga) är Eto´o bättre på ALLT.

DeeJay; det är bara tillfälligheter och framförallt bristande rutin som gjort att inte de afrikanska lagen gått ännu längre i de senaste VM-slutspelen. Nigeria, Kamerun och Senegal!! har alla imponerat. Elfenbenskusten, Ghana och Kamerun kan jämföras med de bästa i europa.
Barcelona Rambo~
1/30/2006 18:10
Kan någon nån bra dikt på engelska? den ska hälst handla om vintern lol :P skriv om ni kan p´lx
Barcelona La Rambla
1/30/2006 17:59
För Etóos skull så hoppas man ju givetvis att Kamerun slår ut Elfenbenen, gott att sätta åt psykopaten Drogba om inte annat. Men visst, för Barças skull så är det klart bäst om han kommer hem till Camp Nou så fort som möjligt.
Barcelona Rambo~
1/30/2006 17:58
haha att henke är bättre en eto'o? lol säger jag bara

MEN om henke hade haft zlatans teknik hade han varit mycket bättre en eto tror jag fan kolla hur han spelar nu stackarn kan inte dribbla förbi en spelare han kan inte ens springa 20 m med bollen det ända han gör när han får en pass är att passa tillbaka sen så springar han uppot......bra ibland men man måste ju variera? igår hade han chans o göra mål plus att han fick passar på kontringar o då så stanna han istället för att springa.....HAN passade till ronaldinho som stog 1 m bredvid honom..
Barcelona Schubert
1/30/2006 17:57
Ämne: Denna ändlösa diskus....
Nej, det har jag inte missat. Men om du ser på Henkes uppträdande i försvarsspelet så är det rätt mycket mer genomtänkt än Eto'os. Han gör t ex alltid samm löpning där han först springer mot målet för att skära av ytterbackens passningsalternativ in i banan för att sen springa mot honom. Som DeeJay skriver styr han försvaret; han försöker inte erövra bollen utan tvingar honom snarare att passa bollen i den riktning han själv önskar. Eto'o är lite mer slumpmässig, tjurrusar mer, osv. Så nog håller jag Larsson som den bättre försvarsspelaren.

Men bara en svensk förbundskapten skulle ta ut en anfallare för att han var bra på att försvara. Det viktigaste med en anfallare är att han är bra på att anfalla, och där är Eto'o mycket bättre än Henke.
Barcelona Kharles
1/30/2006 17:54
Jag hoppas Elfenbenskusten slår ut Kamerun med 3-2 där Eto'o prickar in båda målen.. ;-)
Real Madrid Mr Salgado
1/30/2006 17:52
Jag bara undrar vad dom har hänt med ronaldhino, sparar han sig till chelsea eller?
Annons: