/spanien/barcelona/forum/25687.aspx/spanien/barcelona/forum/25687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R-10
2005-11-04 18:37
Gabriel//
Skön Start-Elva...
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 18:34
Glömde säga förut. Bra krönika Thomas, kudos. :)
Barcelona Tompa
2005-11-04 18:22
Sen har vi frågan om man ska byta spelsystem om Henry kommer? För egen del var jag från början långt ifrån övertygad att 4-3-3 var det bästa spelsystemet. Men nu, snart 2 år efter att Rijkaard införde det "permanent" efter visst experimenterande i början är det bara och konstatera att 4-3-3 fungerar utmärkt och således finns ingen anledning attt byta detta även om det skulle funka med något annat.

Däremot tror jag att Dinho skulle fungera utmärkt i en offensiv mittfältsroll med. Det är som offensiv mittfältare han lirar när han reprresenterar Brasilien och det brukar gå utmärkt. Men som sagt, det finns ingen anledning att ändra på något som fungerar, med eller utan Henry
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 18:13
Gabriel//
Intressant startelva indeed.

Angående Henry till Barcelona. Visst han är en underbar spelare i sina bästa stunder. Men om han dyker upp på Camp Nou så kommer det att göra mer skada än nytta för några andra spelare som vi hoppas mycket på.

Med den startelvan som Gabriel ritade upp så fanns det ingen Deco på plan. Inte heller någon Edmilson eller Motta. Men visst vi roterar ju redan idag och det kanske hade kunnat funka även med Henry i laget. Det jag däremot oroar mig för är hur Iniesta ska få speltid på mittfältet? Chanserna lär ju bli obefintliga. Vill vi verkligen mista Iniesta? Inte jag iaf.

Sen har någon tänkt på om ens Rijkaard vill ha Henry? Han måste antagligen helt ändra spelsystem vilket jag tror inte blir helt enkelt. Dessutom så tror jag att Henry blir till priset av att vi säljer Eto'o och det vill jag inte heller.

Nej, Henry i all ära men i dagens Barça tror jag precis som BatiGoal_! och Pelada att det ställer mer till problem än blir en succé.
Barcelona Tompa
2005-11-04 18:11
Angående snacket om Henrys ev ankomst till Camp Nou.

Visst är Henry i sina bästa stunder en magnifik spelare men om vi nu ska behålla det nuvarande spelsystemet (som fungerar utmärkt) hur ska anfallet se ut? Ska Messi bänkas, eller Etóo, eller ska någon av dessa säljas? Hur man än vrider och vänder på det kan inte jag se någon stor vinst ned att köpa Henry. Jag tror inte laget som helhet blir bättre, i alla fall inte så mycket att det är motiverat att lägga ut X antal tiotals miljoner euro på honom.

Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 18:07
Gabriel:

Att inte förstärka med Daniel.alves nästa sommar vore inget mer än dumristigt =I

Danke med infot förresten

Visca el Barca Visca Catalunya
Barcelona Gabriel
2005-11-04 18:01
BatiGoal_!

Har för mig att vi fick en option på Daniel Alves när vi lånade ut Saviola till Sevilla denna sommaren. Vi har fördel gentemot andra lag ifall vi vill köpa honom, dvs en viss "på första plats" ifall vi konkurerar med andra lag om honom och vi kan använda den optionen när som hällst.

(catalonia barca)

Det är klart att en spelare i Henrys kaliber som spelar i ett storlag som Arsenal inte med "rena" ord kan gå ut officielt och säga att han vill lämna Arsenal för Barcelona. Tänk vilken uppståndelse det skulle innebära och jag tror att Henry väljer att undvika den uppmärksamheten. Ingen spelare hade gjort så ! Däremot så har han pratat lite "orent" bla har han sagt att han vill spela med Ronaldinho och att han älskar Barcelonas sätt att spela på och att han känner sig hedrad om att bli nämnd i ett samanhäng med Barça samtidigt som han avslutar på samma sätt som alla brukar avsluta

"jag har för tillfället kontrakt med klubb Z och jag koncentrerar mig bara på dom just nu, men man vet aldrig vad som händer i framtiden".

Saker som detta och andra faktorer gör att man kan på ett eller annat sätt bilda sina egna ord till det som Henry egentligen tänker ;)

Men något rent uttalande har han aldrig gett vilket är förståligt.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-04 17:53
Gabriel ///
har hans sagt med egna ord att han vill komma till barca på tex en presskonferens eller nåt sådant.eller är det bara pressen som har skrivit det.
alltså journalist skit.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:52
Gabriel:

Jo ja förstod att det va ett förslag och ett bra sådant ifall vi fick en sån förstärkning =)

Jag tycker vi borde lägga ett lock på Henry ryktet , det va roligt att leka med tanken men det skulle som Pelada sa innebära en massa ändrande vilket inte lär gynna oss.

Lets just drop it fokes.

Nån som har hela storyn angående Daniel alves vad är det för koppling vi har med denna spelare och när har vi rätten att utnjytta optionen?

Barcelona Gabriel
2005-11-04 17:48
Vbg:arn

Sedan så har jag för mig att Henrys kontrakt går ut 2007 och inte 2006 vilket skulle innebära att han inte kommer gratis som bosmanfall som du nämnde. Henry har sagt att han vill komma så det har du rätt i och även jag tror på hans ord.
Barcelona Gabriel
2005-11-04 17:42
Vbg:arn //

Det där vet jag redan om och jag tror faktiskt att du fått för dig att jag rent ut av tycker att Henry är en dålig spelare. Isånnafall har du fått det hela om bakfoten då jag själv sett honom som världens bästa anfallare och tom bästa spelare en gång i tiden men det var för 3 år sedan. Det jag säger är att jag inte vill ha Henry i Barcelona då jag starkt tror på Eto'o som en framtidsman och att Henry skulle innebära mer problem än tillgång med tanke på att man förmodligen kommer att vara "tvugna" till att byta spelsystem.

Fotbollsfreak_92 //

Jag påstår inte att jag vill att vi byter spelsystem och köper Henry vilket jag mycket väll konstaterat tidigare. Det enda jag säger är att den laguppställningen skulle kunna vara en lösning ifall Henry kom. Dock så är jag emot ett köp av fransosen.

BatiGoal_! //

Tack, men som sagt det var bara ett förslag. Man kan säga att jag försökte hitta en lösning till något jag själv inte är för, make the "best of the situation" typ.. =)
Barcelona Vbg:arn
2005-11-04 17:39
Nej, visserligen ska man aldrig lita på det. Men om han säger att han vill spela här så tror jag han skriver på om han bara får en lagom lön.
Pelada
2005-11-04 17:28
Ämne: Pelada:

Självklar....
Inte alls, inte alls.

Har du inte lärt dig att inte lita allt för mycket på en fotbollsspelares ord? Luis Figo, säger det dig något?
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:28
Aimarinho:

Inte mycket sanning i de där och det vet väl vilken vettig person som helst.

Tribalfootball ger ut rykten eftersom de är för lata för att ta reda på sanningen!
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:25
Pelada:

Självklart så byter man inte ett vinnande koncept,men att leka med tanken skadar väl aldrig? =)

Jag blir super nöjd ifall vi förstärker backlinjen(Daniel alves och en värdig vänsterback)
Valencia Aimarinho
Haha, eto'o är bra kaxig :)
Jag tror inte att Ronaldinho skulle ha några problem med att spela mittfältare bakom anfallarna. Det är hans ursprungsposition, den han slog igenom med. Till vänster i ett anfall är han lätt att skärma av, men får han en fri roll på mittfältet får han mycket boll och kan görahur han vill.

Sen har jag läst att Henry själv vill gå till Barcelona, så han skulle nog välja Barca även om han fick erbjudanden från andra rikare klubbar.
Pelada
2005-11-04 17:21

Ärligt talat tror jag inte Henry kommer till Barça. För det första lär det ju inte bara vara Barça som kommer vara ute efter hans signatur utan i praktiken varje storklubb i Europa. Henry kommer att kunna välja och vraka och slutligen säkert bada i pengar. Och både du och jag vet att Barça inte kan erbjuda de här storlönerna som vissa andra klubbar kan, till exempel Madrid, eftersom vi inte har någon tröjsponsor.

Jag ser hellre att vi låter det förblir så och värvar spelare som verkligen fungerar, inte klagar på att sitta på bänken både en och två matcher, och ger sitt hjärta för laget.

Att sen flytta ner Ronaldinho till mittfältet är jag mycket tveksam till. Ingen tvekan om att han är världens bäste fotbollsspelare, men med Ronaldinho på mittfältet tror jag att laget skulle förlora i slagstyrka. Förra säsongen gjorde Rijkaard just det draget, att flytta ner Ronaldinho på mittfältet mot Numancia, resultat?

Visst förde Barça spelet men hade oerhört svårt att skapa chanser och tillslut blev det bara 1-0. Målet kom efter hörna och nickmål av Henke. Ronaldinho har en fri roll i Barça, en fri roll i Brasilien och framför allt är han överraskningarnas man! I mitt tycke ingen spelande mittfältare som Xavi, Deco och Iniesta...
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:15
Får vi ett bra bud för vår Giuly skulle inte jag bli så värst ledsen ifall han lämnade oss då han är lite för ojämn när vi möter bra motstånd och om det nu ska bli en förstärkning i forsatt fransk anda och gratis så säger jag välkommen men det ska godkännas av vår tränare och hans spelstil.

Leker med tanken om hur det skulle se ut ifall vi hade Henry och Eto på banan och Ronaldinhos delikata framspelningar fram med världens bästa försvarare för här kommer det göras en massa löpande garanterat =))
2005-11-04 17:10
Jag ser gärna att man förstärker backlinjen, men varför inte göra både och samt sälja av lite spelare? Henry har vad jag förstått inte skrivit på något nytt kontrakt med Arsenal än, alltså kan man få honom gratis. Och vill ha då till Barca vore det ju ren synd att inte värva honom.

Man behöver inte peta nån av Eto'o, Messi eller Ronnie i så fall. Ronaldinho är egentligen offensiv mittfältare, och spelar han mitt i banan kommer han också med i spelet mer. Henry placerar men till vänster i anfallet eftersom hans styrka är att vika in från just vänsterkanten och skruva in bollarna i bortre hörnet.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:07
Vbg:arn:

Den dära statestiken tror jag alla känner till, Henry är en av de bästa helt klart.

Skulle säkert bli en tillgång men vill du inte hellre se att vi förstärker backlinjen?
Dinho/Eto/Messi och med en fungerande enhet där bak låter det verkligen så dåligt?

Jag tackar inte nej till en bosmanfall på Henry eller en mänsklig liten summa, säger man nej till det lurar man bara sig själv men det ändrar inte min syn på våran nuvarande anfall som imponerar på mig.
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-11-04 17:05
Ska man byta spelsystem bara för att Henry kommer? Det verkar fel när det går bra! det är i försvaret det ska värvas. Det kan nästan inte bli bättre i anfallet!
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:02
Gabriel:

Jag gillar verkligen din sätt och tänka men kan inte sluta tänka på att deffensiven skulle ta en massa stryk ifall vi ställde upp ett sådant offensivt lag på pappret =)

Äh får vi in en stabil vänster back så kan barca ställa upp hur offensivt de än vill, med en fungerande enhet där bak är det väl inget som kan stoppa offensiven =)

Osäkert om tränaren byter sin taktik för en spelares ankomst men nån ändring lär han göra men jag tror han säkrar bakåt innan han gör nåt drastiskt min tanke om det hela.
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-11-04 17:01
Gabriel : Nej, Barca ska inte byta spelsystem och framförallt: Henry behövs inte!
Vänster back skulle vi behöva och det skulle vara bra med Zambrotta eller Perea.
2005-11-04 17:00
Ämne: Vbg:arn

Tända ti....
Gabriel:

World Player of The Year Award 2004:

1. Ronaldo de Assis "RONALDINHO" (Brazil)620 pts
2. Thierry HENRY (France) 552 pts
3. Andriy SHEVCHENKO (Ukraine) 253 pts

World Player of The Year Award 2003:

1. Zinedine ZIDANE (France) 264 pts
2. Thierry HENRY (France) 186 pts

Där har du dom två senaste omröstningarna till Världens Bäste Fotbollsspelare. Som du ser kom Henry tvåa båda gångerna, och förra året var han och Ronaldinho i en klass för sig själv.

Kan du nu inse att Henry faktiskt var den som valet stått mellan dom två senaste åren när det gäller Världens Bäste Fotbollsspelare?

På din fråga kan jag svara: Henry i Eto'os ålder var stjärna i Arsenal och vann skytteligan i Premier League.
Pelada
2005-11-04 16:58
Jag förstår att många vill se stora spelare som Henry i Barça. Men jag ser inte det som någon stor prioritet. Vi har ett fungerande spelsystem, vi har en bra och bred trupp, men visst det behövs förstärkningar på vissa positioner, till exempel ytterbackarna.

Att värva en spelare som Henry kan bli stor succé, men jag skulle snarare tro att det skulle bli en stor flopp. Henry är precis en sån spelare som Real Madrid skulle värva, för att sälja tröjor. Om Barça skulle värva Henry skulle det med allra största sannorlikhet innebära ett nytt spelsystem (precis som "Gabriel" föreslår). Varför skulle vi ändra på ett vinnande koncept? Du ändrar taktik m.m. när; 1, du får en ny tränare, 2, när det går dåligt.

Svar på frågorna:
har vi en ny tränare? Nej
går det dåligt? Nej

I mitt tycke tycker jag det skulle vara att kasta bort pengar att värva Henry. Jag säger bara: Ronaldinho, Samuel Eo'o och Messi!
Barcelona Gabriel
2005-11-04 16:43
Okej, de flesta här vet om hur mycket jag ogillar att läsa laguppställningar här inne men jag gör ett undantag vid detta inlägget och hoppas att folk tar det på ett bra sätt. Jag har nu funderat över framför allt hur det skulle kunna fungera om Henry kom till nästa år och detta är bara en tanke. Lägger nog in 2 extra spelare dessutom, kommentera gärna och notera att detta är med en viss glimt i ögat.

-------------------Valdes-----------------
---D.Alves---Marques---Puyol---nytt köp---
--------------------Xavi------------------
----------Messi---V.Bommel----Ronaldinho--
--------------Eto'o----Henry--------------

What ya' think ?

Min första tanke är väll att vi kommer sakna nån mittfältare som vinner boll i laget och hjälper inte till backlinjen, en annan tanke är väll att man tar bort van bommel och sätter in xavi på hans position och samtidigt flyttar in Motta eller Marques där.
Barcelona TiTi
2005-11-04 16:32
Vill bara argumentera emot dig Rolé...du har absolut fel vad gäller Henry men du ahr rätt i att han va dålig i landslaget förut mne du har fel i att trez och tom wiltord är bättre än henry i landslaget, får jag fråga då varför henry kallas för given i landslaget? eller du kanske inte vet så mycket om fotboll du? Och matchem mot Chelsea okej han brände läget men 2 mål den matchen som räckte för oavgjort...han va ju bäst i matchen och utan han hade det väl troligen stått 2-0 till Chelsea? Okej Arsenal har problem i CL men Henry kan inte göra allt själv det är därför han pratade med Wenger och sade att de måste sluta bry sig om FA- cupen och satsa mer på CL..och plus att Arsenal är för beroende av Henrys individuella genidrag och han kan inte klara av allt mot lag som tex Barcelona, Milan Juventos osv. Så du har totalt fel
Barcelona Rolé
2005-11-04 16:17
Decoinho

så henry ....Klart att han har gjort nånting men de som har avgjort har varit Zidane,trez och t om wiltord och inte Henry.
Han spelar bättre i arsenal än i landslaget kan bero på att det är svårare konkurans i landslaget.

kritiken han fått att han bara gör mål mot smålag har han tagit till sig och blivit bättre på nu.
Okej han gjorde 2 mål mot chelsea men han brände ett öppet mål mot slutet som hade vunnit matchen åt de. Sedan varför tror du arsenal inte presterar i champions league? och att inte ens kaptenen Viera trodde på de?

Tycker Henry är för ojämn.
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-04 15:55
Ämne: Tjenare!
Är det någ....
http://www.youtube.com/watch.php?v=aRHk8ol0vTw
Annons: