/spanien/barcelona/forum/25676.aspx/spanien/barcelona/forum/25676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-08-19 02:32
Tv4+ visar visst Barça i premiären. Se länk. Det var som någon nämnde, vad är deras la-liga sändningar utan cirkus Barcelona? ;-)~

Konstigt nog finns det inte med i deras internettablå. Jag antar att de inte hunnit uppdatera det.

alex163

Det som gör mig mest förbannad är att det framställs nästan som ett våldsbrott i (okunnig) svensk media. Pajaserna vill väl vara sensationella i sin rapportering om "Nye Maradona". Lågliv.

bona nit
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-19 01:59
Laporta hade helt rätt som ordnade en vänskapsmatch mot Sarajevo, eftersom Bosnien är ett land i utveckling som för inte ås länge sedan hade krig och kommer att ha bättre spelare än vad Serbien och Croatien har, eftersom de hade det innan balkankriget. Det var smar av honom att skaffa en vänskapsmatch där och på sätt få med sig många ungdomar som kommer därifrån och som är väldigt lovande. För att inte glömma Zlatan som just komkmer därifrån. Han är dock född i Sverige medans hans föräldrar är därifrån. Skillnaden är dock att hans pappa är muslim(honom han växte upp med) och hans mamma är katolik. Hans föräldrar har skillt sig pga av kriget och därför kopplar han ihop honom med hans mamma som kopplas ihop med Croatterna pga kriget.
2005-08-19 01:39
Efter en seriös eftertanke, och med tanke att Giuly är på väg att komma tillbaka i sin form vilken gör honom till en yppersta världsklasspelare, så skulle jag vilja ge Messi den platsen i start XI. Han kan nog göra fler mål och skapa mer.
2005-08-19 01:33
YES... jag vill be alla engagerade Cules ett

SKRIVA ETT MAIL TILL TV4 SPORT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och fråga dem vad det är de sysslar med. De vill ju vara bra och det kan man inte vara och man inte visar spaniens viktigaste matcher.!!!!
Barcelona Gabriel
2005-08-19 01:28
Beautiful_ Barça

så det stämmer alltså att dom inte visar barcelona ?
2005-08-19 01:23
Jag kan ta den på mig,, :D TV4 har ju aldrig varit så smarta med tanke på de matcher dom valt att sända förra säsongen.
Men sen är det så att TV4 visar "GRATIS" och vissa enstaka matcher kan jag ju se på datan genom internet. Så jag vet inte om man ska klaga på dem, men med tanke på att de vill göra sitt bästa så borde de anställa ett riktigt fotbollsfan, precis som Aftonbladet borde göra det när det gäller Sportbladet. De har ju Hockeyfans som skriver om fotboll. Vill man sikta högt så ska man nog satsa högre än så.
Barcelona Gabriel
2005-08-19 01:23
EHM

Va snackar du om kim e du allvarlig eller ? vadå inte visa barcelona, e dom helt fuckade i huvet eller. Stämmer det så ska jag personligen ta mig nöjet och göra deras evening till en mardrömm !
Barcelona Nr 10
2005-08-19 01:21
Kim:

haha lugna ner dig TV4+ kommer visa Barcas ligapremiär,,heheh vad våre Tv4 utan Barca??

Edit: Svar inget!
Barcelona Kim
2005-08-19 00:43
Ämne: LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR tills....
Nej, varför sända ligamästarnas ligapremiär när man kan visa något så spännande som Klassträffen - 15 år senare, en härlig dokumentär som väl redan har gått på TV4? Istället visar man Valencia - Betis senare på kvällen. Söndagen bjuder däremot på Real Madrid.
Vem tar på sig uppgiften att påpeka det fullständigt idiotiska i att strunta i regerande mästarnas ligapremiär för TV4?
Real Madrid alex163
2005-08-19 00:34
LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR tills starten.

Någon som vet om tv4 plus sänder både Madrids och Barcas premiär match?
Real Madrid alex163
2005-08-19 00:31
Sluta gnälla nu. Han fick rött kort, okej, felaktigt dömt men varför gör ni så stor grej av det?
Nästa match som Messi kommer få spela i landslaget kommer säkert bli bra och då kan man kalla det en debut. Det som hände har hänt, nu ska ni inte gnälla mer om det och hoppas på att Messi gör en bättre match nästa gång.
2005-08-19 00:11
Ja... den dommaren lär nog inse sitt fel. Men det som är så fett är att om 20 år så kommer man säkert att komma ihåg hans landslagsdebut. Det är jag helt säker på. Det var ju inte hans drömdebut, men som Aimar sa, han kommer att växa av det här, eftersom han fortfarande är ung. Tråkigt för oss, men det kan kanske endå vara bra för hans utveckling. Tänk om han blir något i närheten av Maradona. Då har Barcelona haft alla världens bästa spelare genom tiderna i sin trupp. Förutom Pelé, som jag inte tycker man kan jämföra med nutidens spelare. Det var alldeles för länge sedan.
Barcelona AliiKemal
2005-08-19 00:04
Vad fan e domaren BLIND ELLER????.. hur fan kan han ge rött kort till det där?.. Det är ju fan frispark till Argentina han drar ju Messi i tröjan.. Messi nuddar han knappt.
2005-08-18 22:21
Visst skulle det vara sjukt fett att se honom spela en hel match. Att se om han kan hålla den nivån som han har hållit vid sina små inhopp. Iniesta tycker jag har hålit "lite" lägre nivå i de matcher han spelat från start.

Det känns faktiskt kanska förvirrat för mig. Ska man spela på Messi til höger? En kille som håller på att utvecklas enormt och som kan göra sig av med sina motståndare, skapa lägen, gå själv mot mål, löpa i djupled.. ja allt. Det dåliga är att man inte sett så mycket av honom och han borde deffinitivt få mer chans så att man ser var man har honnom när det gäller högsta nivå.
Sen har vi ju Giuly som jag också tycker är en världsspelare av högsta klass när han spelar på sin bästa nivå. I början av förra säsongen var han bäst i Barca och jag tror att han kan spela lika bra igen. Han har ju varit skadedrabbad och behöver speltid och tid för att återhämta sig. Men när han väl kommer tillbaka till toppen så tror jag att han kan stanna där så länge han inte drabbas av skador. Han är ju beroende av sin snabbhet och sitt prickskytte och där är det ju väldigt små marginaler som gäller.

Det jag tycker att man ska göra iaf. är att man byter ut Giuly mot Messi ganska tidigt (60min.) i varje match som känns säker. Iniesta ska in mot Deco och Bommel mot Xavi. Gio-Sylvinho och Beletti-Gabri kan ju tävla om att få starta beroende på hur bra match de har gjort. Damia kan hoppa in i enstaka matcher tycker jag. Jag tycker fortfarande Beletti har spelat en stor roll i det offensiva arbetet eftersom han öppnar upp försvaret med sina löpningar, så han borde få mest speltid. Sen vad det gäller pivote så vill jag gärna se att Motta spelar in sig ordentligt, annars vill jag se Marques där och Edmilson i backlinjen (även marques ner när inte edmilson kan spela). Maxi och Larsson ska enligt mig bara in i de lägen då motståndaren spelar med köttmur och då matchen har låst sig.
Barcelona Kharles
2005-08-18 21:42
Bra artikel Red, fortsätt så.

Pekerman har redan sagt att han kommer ta ut Messi till VM-kvalmatcherna med Albiceleste. Tycker det är bra, ingen dåre till tandläkare ska få förstöra hans karriär. Dessutom är det bara bra då Messi är helt utvilad till returmatchen mot Betis.

Força Leo!
Barcelona Puyol 5
2005-08-18 21:37
tycker synd om messi.

såg d och jag tycker att messi knappt träffar han och de ju en ren reflex för att komma loss inte för att slå ner motståndaren.

Forza Barca
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-18 21:35
Grabbar kan non sega ner nesta match borjar?

BARCA BARCA BARCA BARCA BARCA
Barcelona Kharles
2005-08-18 21:28
Till och med Mourinho tycker att utvisningen var felaktig. Scaloni, Crespo och Sorin försvarar också Messi. Scaloni kräver att Merk ber om ursäkt offentligt. Crespo säger att matchen förstördes av Merk.
Real Madrid Campeones 05/06 la Liga
2005-08-18 21:20
mycket bra artikel men ni borde ha frågat nån som inte var Real eller Barca fan det skulle bli roligare då och veta vad de tycker...
Barcelona Kharles
2005-08-18 21:10
Roberto Carlos är verkligen inte trevlig mot alla. Har man läst hans diverse uttalanden i spansk media så förstår man vad jag menar.
Barcelona Kharles
2005-08-18 21:09
Ämne: Ämne: heheheh....
Är du säker på att du inte menar Zidane, Salgado eller Florentino Perez varje gång Eto'o gör mål?
Real Madrid Figolina
2005-08-18 21:04
Ämne: hehehehe vilken komm....
isf tjänar inte Puyol en krona!
Barcelona hammabarça
2005-08-18 20:48
Ämne: La Ligas 3 mest unde....
Owens säsong kan jämföras med saviolas 03/04 och Oliveira var kass i valencia, och fick sitt stora genombrott i just betis som är en fantastisk klubb. Så om han "förtjänar" en bättre klubb håller jag inte riktigt med om.. han spelar i en stor klubb.
Barcelona Barca Arriba
2005-08-18 20:29
La Ligas 3 mest underskattade forwards:

Saviola (mobbad av Barcaledningen)

Owen (han har gjort många mål i ligan med tanke på speltid, skäms Real!)

Kluivert (får han förtroende är han fantastisk)

bubblare: Oliveira...förtjänar han inte en bättre klubb än Betis?

2005-08-18 20:28
hehehehe vilken kommentar

Om jag hade tjänat lika mycket som Ronaldinho för att spela fotboll så hade jag haft värre smile på ansiktet än va han har. Dygnet runt! :D
Real Madrid Figolina
2005-08-18 20:21
Ämne: Eftersom Real Madrid....
Här var en klok åsikt.Förstår inte heller hatet.Titta på Ronaldinho, har man någonsin sett en gladare människa spela boll, och titta på Roberto Carlos, otroligt vänlig och trevlig mot alla.Har tom sett honom stretcha en motståndare som fått kramp.Inte hatar dom nån för att dom tillhör ett annat lag, varför ska då vi sitta i Sverige och hata??Det är ju som sagt var en sport, en otroligt underhållande sport när det är två bra lag.
Barcelona samdaman
2005-08-18 20:06
Eftersom Real Madrid spelade med 4-5-1 (eller snarare 4-4-1-1) så förstår jag inte hur Robinho ska få speltid genom att peta Ronaldo. Hur mycket TV4+-kommentatorerna pratade om en storstädning så tvivlar jag på att Raul ska petas (då är väl Baptista given där?).

Personligen blev jag inte imponerad av Robinho under Confederations Cup, men med dessa förutsättningar han får att spela med några av världens bästa spelare, bör han utvecklas oerhört mycket mer än om han skulle stannat i Brasilien, likaså för Messi.

När ni som inte klarar av att behärska era aggressioner mot Real Madrid och vice versa så tänk på Ronaldinho och Ronaldo, dom är inte fiender, snarare mycket bra vänner. Det är trots allt bara en sport...
Real Madrid Robinho#7
2005-08-18 20:05
det e lugnt
Sinalco
2005-08-18 20:04
Kul artikel från Barca red. måste jag säga.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-18 20:02
Robinho#7

Ledsen var lite för snabb där.

Men som sagt det är min egen åsikt den behöver inte stämma med verkligheten men som sagt det är min åsikt.
Annons: