/spanien/barcelona/forum/25673.aspx/spanien/barcelona/forum/25673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-08-19 21:33
Ämne: Campeones 05/06 la l....Woods:
Kan bara hålla med, ser verkligen fram emot den matchen. Känns fint att ha tillgång till Sport-Expressen. Min födelsedag och allt. ;)

Daniel:
Jag tror verkligen på Atlètico i år. Om man nu kan kalla det för överraskning.
Barcelona Woods
2005-08-19 21:30
Jag säger Villareal, om det är en överraskning längre. De kan ha många fina år framöver, med Roman i spetsen.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-19 21:29
Vilketlag tror ni blir årets överaskning i La Liga?
Barcelona Woods
2005-08-19 21:22
Campeones 05/06 la liga

Om det är stöd och medhåll för dina tankar har du då sannerligen kommit fel!

Är mycket spänd på att få se hur matchen mellan Barcelona och Juventus ter sig, trots allt (ursäkta Real Betis) den första riktiga värdemätaren med tanke på champions leauge osv.
Barcelona Kharles
2005-08-19 21:22
Oj, här har vi en kille som kan fotboll. Spansk sådan. Jag ger upp.
Barcelona La_Rambla
2005-08-19 21:05
Alla dessa ideliga startelvor som alla envisas med att spamma. Man börjar smått undra vad vi har Mr. Reykaard till. ;)
Real Madrid Campeones 05/06 la Liga
2005-08-19 21:02
bättre målvakt det e en fakta....
bättre ytter backar e oxå en fakta...
jag vet inte vem som e eran defensive mittfälter men jag gissar på Maquez....vi har garvesen om du såg Danmark-England så skulle du se att gravesen ägde Lampard och Gerrad och Beckham tillsammans.....
Guyli och Bex...jag kan inte säga vem som e bättre ...Guyli e snabb men Bex har en grym högerfot..det blir oavgjort ......
Vänster jag gissar på Xavi och VI har baptista de e lika bra ......
sen e det Ronaldinho mot Robinho det måste jag säga Ronaldinho....
Deco och Zidane om zidane vill spela fotboll kan Deco .......de e lika...
Ronaldo mot Eto'o ...Eto'o har haft en bättre sesöng....
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-19 20:59
Campeones 05/06 la Liga: Matchen mot er i el clasico förra säsongen va ju lekande lätt, utspelning och vinnst med 3-0 kallar jag lätt match :)
Barcelona Kharles
2005-08-19 20:56
Vi har: bättre försvarssystem, bättre mittfält som kan dominera matcher och mer samspelt och oberäknerligt anfall. Ni har bara en bättre målvakt.
Real Madrid Campeones 05/06 la Liga
2005-08-19 20:53
Barca_No1
Real Madrid e tvåa om inte etta ....

Kharles

kom igen var lite mer realistiskt.....lätt match mot real madrid finns inte ......inte mot nån stor lag..
Barcelona Kharles
2005-08-19 20:42
Ser helt fel ut. Det ska vara:

--Edmilson/Marquez/Motta--(antingen eller)
---Xavi------------Deco---
Giuly------------Ronaldinho
----------Eto'o-----------

För det första:

Robinho är oprövad, Zidane är gammal, Baptista är inte van att spela vänstermittfältare, Beckham, ja Beckham ska vi inte ens snacka om. Lätt match.
Barcelona Barca_No1 /
2005-08-19 20:41
Jag tror att följande klubbar kommer kämpa om guldet.

1.FC Barcelona
2.Villareal
3.Valencia
4.Real Madrid
5.Real Betis.

dom som kan överaska är.
Atl.Madrid och Sevilla

dom som jag tror floppar är Atl.Bilbao som utan Ezquerro och Del Horno får det svårt.

min topp fem är

1.FC Barcelona
2.Villareal
3.Valencia
4.Real Madrid
5.Real Betis
Barcelona Barca Arriba
2005-08-19 20:40
svårt att säga.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2005-08-19 20:36
---------Bommel----------
--Deco------------Xavi---
-------Ronaldinho--------
---Guily---------Eto'o---

*VS*

---Ronaldo-----Robinho---
---------Zidane----------
--Baptista------Beckham--
---------Gravesen--------

vilken ser bäst ut
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2005-08-19 20:36
---------Bommel----------
--Deco------------Xavi---
-------Ronaldinho--------
---Guily---------Eto'o---

*VS*

---Ronaldo-----Robinho---
---------Zidane----------
--Baptista------Beckham--
---------Gravesen--------
Barcelona Barca Arriba
2005-08-19 20:25
ps. håller med om C Ronaldo. Finns många som är bättre fotbollspelare (kanske Beckham-fotomodellsyndromet?)..hehehe
Barcelona Barca Arriba
2005-08-19 20:21
visst, gillar också Messi mer än Ezquerro. Mest för att han är ung och har glöden i spelet...Ezquerro har jag egentligen inte sett tillräckligt, Tv4+ visade ju mest Barca & Real matcher. Jag hoppas precis som du på mycket spel för Iniesta...han är ju mkt duktig och inte minst: en egen produkt.

Svårt att säga om Bommel presterat bättre eller sämre än Xavi/Deco...som ledargestalt i PSV var han ju med och tog sitt lag ganska långt i Champions League. Barca (och resten av Spanien)var ju en besvikelse i CL trots motstånd i form av Chelsea.

Vi får helt enkelt se hur Míster gör med sitt mittfält Beautiful Barca...han har ett ganska angenämnt problem ;) det kan vi ju enas om.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-19 20:11
Barca Arriba

Visst såg jag Bommel, och det jag säger är att JAG hade låtit honom sitta på bänken och envänt honom som pivote, medans Iniesta hoppar in för de offensiva mittfältarna. Visst ska Motta få den rollen om han nu lyckas spela in sig (vilket jag hoppas). Iniesta tycker jag är en klass bättre än Bommel, och Ezquerro tycker och tror jag inte kommer få så mycket speltid. Han är enligt mig en spelare som ska användas ifall truppen blir lika skadedrabbad som förra säsongen. Jag tror att Messi kan göra bättre ifrån sig i Dinhos plats än vad Ezquerro kan.

Barca Arriba

Du såg ju Bommel men du kan väl inte säga att han har presterat bättre än Vad Deco och Xavi har, och inte Iniesta heller. Iniesta har ett driv som gör honom helt unik. Den enda i dagens Barça som har sånt driv är Messi, och han har andra kvalitéer förutom det.
Hans förmåga att hitta ytor uppskattar jag högre än de bästa dribblingar som tex. C.Ronaldo gör, och nu ska vi inte snacka om hans målkänsla.

Killen har alla förutsättningarna till att bli en "HELT KOMPLETT ANFALLS-SPELARE"
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-19 20:10
Jag ser helst att Motta spelar som pivote och Marquez bredvid Puyol i mittlåset.
Barcelona Barca Arriba
2005-08-19 20:05
Rijkaard lär köra runt med Xavi, Deco, Bommel och Iniesta i de två mittfältspositionerna framför pivoten. Xavi/Deco får helt säkert spela mest, men inte alltid. Pivote blir det Motta, Edmilson och Marques mest...Xavi är nog fjärdehandsalternativ för denna position (fast solklar i startelvan;)
Barcelona Barca Arriba
2005-08-19 19:58
hallå...Bommel kommer INTE att användas som pivote har Rijkaard sagt (Xavi, Marques, Motta, Edmilson är alternativen) . Ezquerro är tänkt som uppbackning till Ronaldinho...därför köptes han in. Och Bommel lär få spela även om vi är helt skadefria..såg du (Beautiful B.)honom förra säsongen??
2005-08-19 19:47
Jag tror iofs. inte att Ezquerro och Bommel får chansen om inte någon blir skadad. Fast det är garanterat att någon blir det. Så är det alltid. Det som är mest kritiskt är ju ifall Dinho eller Puyol blir skadade. Ifall Dinho blir skadad (må det inte hända) så ser jag hellst att Messi tar hans position, eftersom det är hans naturliga position, trotts att han känner sig helt naturlig i alla offensiva roller. Ifall Puyol blir skadad (må det inte hända heller) då MÅSTE vi ha Rafa-Edmilson som mittbackslås. Kanske Bommel som pivote då. Oleguer får man inte ens tänka på i så fall. Vi har ju redan sett hur försvaret kollapsar utan Puyol och med Oleguer.
Barcelona Barca Arriba
2005-08-19 19:38
inte för att också låta överlägsen...men de flesta har nog koll på Barcas´lag och i vilka positioner de trivs bäst...själv tycker jag att det är synd att ex. Henke hamnar på kanten i ett 3-mannaanfall, men killen är ju glad bara han får spela. Sen kastar ju Míster om lite hur han vill då och då...bl.a. gick Deco upp och spelade på Ronnies vä.forw.position i en träningsmatch (i och försig mot ett kasst Kinalag). osv osv.

Jag hoppas på Messi denna säsong och om inte Rijkaard är för feg (igen) kan detta bli hans genombrottssäsong. Det ska bli kul att se Gabri, Edmilsón också...de spelare som det inte snackas om så mycket här och som vi inte heller fick se förra säsongen. De är grymma! van Bommel och Ezquerro lär också bli trevliga att bekanta sig med.
Athletic zeb mff
2005-08-19 18:52
Ämne: Ronaldhino_barca........
visst kan henke spela både till höger och vänster men han är inte lika bra som center. han kan också spela högerback men ännu sämre, men Giuly är mycket bättre på högra sidan i anfallet än henke,så tona ner din överlägsenhet lite
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-08-19 18:51
Ronaldinho_barca

Du sa att Giuly inte kan spela centralt. Men i Monaco var han central forward, så där har du lite fel.

zeb mff

Ja, de spelar på onsdag. Matchen visas på sportexpressen.
Athletic zeb mff
2005-08-19 18:46
möter inte barcelona juventus nu på onsdag eller har jag fel? och isåfall sänder någon kanal denna match? tack på förhand
2005-08-19 18:38
Jag tror starkt på Giuly denna säsong om han får vara skadefri. Blir han skadad så behöver han som vanligt väldigt lång tid på sig att komma tillbaka i form, och då (om det skulle hända) tycker jag att man först och främst ska satsa på Leo. Iniesta ska spela mittfält och inget annat. Han ska altså inte vara en ersättare till Giuly som han var en hel del förra säsongen.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-19 18:15
Erat tjaffs/försök till diskution leder ingenvart och ni sänker nivån här, lägg ner bara om ni inte kan diskutera normalt.

Och för att säga vad jag tycker om anfallet som ska starta så borde vi köra på samma som förra säsongen.

Giuly - Eto´o - Ronaldinho

Eto´o och Dinho är ju givna, och jag ger Giuly chans från start för att jag vet vad han kan när han spelar bra men sköter han sig inte så finns det ju hungriga spelare på bänken som väntar på sin chans, då tänker jag framförallt på Messí.
Barcelona Sonde
2005-08-19 18:15
"Robinho är den nya Pele" och "Ronaldinho_barca": Att kalla någon annan för okunnig samtidigt som man hyllar sina egna kunskaper är något som jag själv och säkerligen många andra....avskyr. Så lägg ner med den attityden, eller bespara åtminstonde oss andra det och ta det via PM.
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-08-19 18:11
Jasså det tycker du? Får man fråga hur gammal du är? Jag har inte sagt att Henke inte kan spela på höger/vänster forwards position. Det jag menade var att han inte passar där. ex; Giuly kan inte spela centralt. Henke är en målspruta ingen framspelare.
Annons: