/spanien/barcelona/forum/25672.aspx/spanien/barcelona/forum/25672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-03-18 22:50
Sträckningar på Marquez och Edmilson. Henke gick också ut pga av något, vad vet vi inte ännu.

Upp med Rodri från Barça B anser jag, om det är tillåtet. Benfica kommer att bli otroligt tufft utan Puyol, om nu även Marquez också är borta så kan vi nästan kyssa CL-bucklan goodbye redan nu. :(

Gabriel//
Kanske är det lite ovant för Iniesta att spela utan pivote. Som det var nu när Edmilson gick ner, så kändes det faktiskt som att ingen hade någon bestämd pivoteroll. Ibland var Deco där bak, ibland Iniesta och även van Bommel någon gång. Sen så har ju inte Iniesta spelat speciellt mycket den senaste tiden, så även van Bommel, och med tanke på det så gjorde de ju faktiskt godkännt ifrån sig.
Barcelona Qno
2006-03-18 22:49
Ämne: Qno

Hmm är det så....
Tar på mig den att jag inte läste.
Barcelona Gabriel
2006-03-18 22:47
Qno

Hmm är det så svårt att gå igenom inläggen nedanför? Försöker inte låta kaxig, men har jag inte en poäng?

Det var Marquez och Edmilson som skadade sig, båda tog sig mot baksidan av låret och det verkar vara rätt allvarliga skador, åtminstonde såpass allvarliga så att de kan riskera att missa kvartsfinalen emot Benfica och El Clasico matchen. Låt oss hoppas på det bästa.
Barcelona Qno
2006-03-18 22:41
Missa tyvärr matchen, men asså vilka är det som blivit skadade och verkade det vara allvarliga skador?
Barcelona Gabriel
2006-03-18 22:40
marcus

Iniestas andra halvlek var bättre än hans första så om jag ska bedömma honom utifrån den andra halvleken så håller jag med. Men ibland tar han fel beslut bla som att inte avancera framåt i banan när det finns mängder med ytor.

Riktigt kul att Van Bommel gjorde så bra ifrån sig idag, han spelade bra idag. Han löper mycket och skapar oreda i Real Sociedads försvar, dessutom är han inblandad i Eto'os mål då han sköt i stolpen. När det kommer till den sekvensen så fick åtmminstonde jag ett klart intryck av att han blev mera besviken på att han själv inte satte den än att han pustade ut över att Eto'o gjorde mål på returen. Haha skön är han :P

Dessa skador på Edmilson och Marquez gör mig riktigt orolig. Det är bland det värsta som kan hända oss nu när viktiga matcher som El Clasico och kvartsfinalen mot Benfica närmar sig. Låt oss bara hoppas på att det inte är något allvarligt med dem, men jag erfarar det värsta - det såg inte bra ut :-/

Larsson blir bättre och bättre och gör mål i varje match. Dessutom är han betydligt mycket mera delaktig i spelat nu än vad han var innan, det kan ha att göra med att han kommit in i matchtempot nu. Bollmottagningarna och passningarna sitter oftare nu än vad de gjorde innan. Han har dessutom, som jag sade innan, "ronaldinhoserats" - han gör småtekniska nummer som jag inte viste att han klarade av. Det är skönt att se :)

Nåja, ytterligare 3 puntos, vi fick det vi åkte dit för att hämta :)
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-18 22:34
är det nånn som vet om några länktipsar till barca-getafes match....vill gärna veta om nånn som vet om det o skriva när tack..
Barcelona La Rambla
2006-03-18 22:29
Snälla, kan vi slippa inlägg som "FAN VA GÖTT MED BÄRSEN". Detta är ett fotbollsforum inte någon chat. Finns andra forum för det. :/

Det är så typiskt att när vi nu går in i den viktigaste delen av säsongen så ska skador komma på mittback och pivote. Riktigt oroväckande, är det någon j-a förbannelse eller? Kanske dags att plocka upp Rodri från Barça B? Är det tillåtet så här mitt i säsongen, eller är max antal platser redan utnyttjande i truppen?

Smart av Edmilson att ta ett gult kort och bli avstängd till nästa match mot Getafe då han ändå inte kan vara med pga skadan. Härligt att se van Boom Boom vara tillbaka, han gör bra match.

Nåja, 3 poäng och det ser förutom skadorna stabilt ut.

Xavilito, du är så saknad! :(
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-18 22:28
Jag tror att det var meningen av raijkard att edmilson skulle försätta spela. föratt få hans 5te gula kort..o annars när han e skadad så hur kan ha ta den o när han fick sin gula kort då gick han därifrån o slog inte frisparken, sen efter ett tag då gick han ut av planen.lr vad tycker ni
Barcelona giovani
2006-03-18 22:28
Señor Cúle, han kommer vara avstängd nästa match, det var därför han gick in igen och tog gula kortet med meningen och efter det gick ut. Konstigt att kommentatorerna inte fatta det, vilken spelare som precis har sträckt låret och kan knappt gå, går och tar en frispark ?
Barcelona Señor Cúle
2006-03-18 22:27
Alltså har alla dött eller? Vart är alla?

Vill ha några att disskutera med :(
Barcelona el Flaco
2006-03-18 22:23
Señor Cúle//

jag tänkte likadant när Marquez och Edmilson blev skadade. Det kommer bli svårt o ersätta de på så kort tid, Benfica matchen är om 10 dagar! Den spontana tanken är at kanske Motta eller Gio får spela där som sista alternativ. Gabri möjligtvis?
Barcelona marcus
2006-03-18 22:21
Om väl Marquez skada är allvarlig och Puyol eller Oleguer skulle gå isönder vill jag verkligen inte se Beletti, Silvinho eller verkligen inte Gio. En spelare som dock skulle klara positionen skulle vara Motta. Huvudspelet och styrkan gör att han skulle klara positionen galant!

Förhoppningsvis lyckas vi klara oss undan fler skador.

Otroligt bra lagspel i första halvlek idag. bollinnehavet var otroligt!
Barcelona Señor Cúle
2006-03-18 22:20
Låt oss tror på det värsta och tro att Rafa och Jose blir borta och missar Benfica och El clasico, hur kommer våran backlinje se ut?

Benfica:

Belletti-Oleguer- ? -Gio/sylv

Deco-Motta-Iniesta/Bommel

Larsson-Eto'o-Dinho

(om larsson inte åkt på en skada han med)
Men vem ska då spela mittback med Oleguer? Motta eller? Då kommer vi inte att ha någon renodlad pivote, men hellre det än ett risigt mittbackspar va?

El Clasico:

Belletti-Oleguer-Puyol-Gio/sylv

Deco-Motta-Iniesta/Bommel

Larsson-Eto'o-Dinho

Eller ska man kanske plocka upp någon från Barça-B ? Vad säger ni? Just mak'in conversations. :)
Barcelona Rambo~
2006-03-18 22:19
btw vart e alla? hänger alla på la masia nu för tiden eller?
Barcelona Rambo~
2006-03-18 22:16
Grabbar vet ni om tv4+ visar matchen nu på tisdag?
Barcelona Señor Cúle
2006-03-18 22:15
Enligt SPORT så finns risken att Marquez missar Benfica-matchen. OCh enligt deras skriverier så säger dem att Edmilson dragit på sig sitt 5:e gula kort. Men jag har för mig att han inte ligger på den skaran gula kort, då han redan har passerat 5:e nivån. Eller har jag fel?
Real Madrid MadridKungen
2006-03-18 22:13
Hmm om Marquez och Edmilson bli skadade så är väl Oluger o Puyol ända mittbackarna?
Barcelona marcus
2006-03-18 22:07
Ämne: Spinbad

Jag tycke....
Gabriel

I mitt tycke såg man idag glimtar av förra årets upplaga av Iniesta. Teknisk, med otrolig blick för spelet.

Rätt beslut? att hålla i bollen.

Van Bommel gjorde faktiskt en bra match. Inte den gamla Van Bommel men ge han chans att komma igång.

Vårt mittfält svek inte utan Motta och Edmilson som gick ner.

Skadorna oroar dock. Framförallt Edmilson. Vad gör vi om Puyol går isönder nu?

ska vi spela Van Bronckhorst i mitten då?

Barcelona hammabarça
2006-03-18 21:59
Hoppas skadorna inte är allvarliga. I värsta fall blir det en månad för Marquez...
Barcelona R.H.M
2006-03-18 21:43
trezequet gör mål igen.Zalatan"Ronaldinho whanabe"är bänkat.
Barcelona R.H.M
2006-03-18 21:28
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-18 21:17
jävla Bänke han är bra, riktig bra.
Om han forsäter så här blir han henke igjen iställe för bänke.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-18 21:17
både och ganska troligen. var nog lite kluven där?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2006-03-18 21:15
hehe varför tar bommel sig för huvudet när etoo gör mål. TÄnker han "fan jag kunde ju gjort mål istället för att etoo gjorde det" eller "tur att etoo stog där så att vi gjorde mål"? :)
Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-18 21:15
behövs förvisso inga bärs för att njuta av denna matchen :/
Barcelona R.H.M
2006-03-18 21:12
FAN VA GÖTT MED BÄRSEN
Barcelona R.H.M
YEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Puyol #5
ETOOOOOOOOOOOOOOOO
Barcelona R.H.M
2006-03-18 21:07
Kul att spelet funkar bra idag.jag kan karka upp bärs o njuta så länge.Cheers!!!!!!!!!
Barcelona Gabriel
2006-03-18 21:04
Spinbad

Jag tycker Iniesta gör vissa saker fel idag. Han har möjlighet att ofta avancera framåt i banan där det finns otroliga ytor, istället vrider han och vänder, spelar tillbaka eller åt sidan. Det är skillnaden med Xavi och Iniesta. Xavi tar alltid rätt beslut.
Annons: