/spanien/barcelona/forum/25668.aspx/spanien/barcelona/forum/25668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BatiGoal
2005-08-25 01:07
rawkus:

Hoppas den e kvar ett tag till..sanningen måste komma ut haha
Atlético rawkus
2005-08-25 00:57
BatiGoal:
Hehe..har redan yttrat mig därinne ;)
Får se dock hur länge inlägget får va kvar...
Barcelona BatiGoal
2005-08-25 00:56
rawkus:

Tack för dem vänliga orden =)

Såg dina åsikter i Juve forumet haha codos to u man
Atlético rawkus
2005-08-25 00:52
Hallå alla Barca(=fotboll) fans !!

Synd på Trofeo matchen... men alla vi som såg matchen vet att ni helt klart förtjänade segern. Tjuve lyckas nästan tråka ihjäl en underbar tillställning... suck.

Vill även gratulera till Messi !!! Vilken lirare ni har där!!
Nu bänkar jag mig på lördag med barca-polarna och njuter av fin fin fotboll :)
För atts edan på söndag, hoppas få se ett Atleti i gammal god form!
Ps. Hoppas även få se Real åka på lite pisk ;)

Barcelona BatiGoal
2005-08-25 00:50
Bara glimta framåt vi förde matchen vi spelade attraktivt vi vågade göra det där lilla extra för att göra publiken på glatt humör som fyllde arenan på ett vackert sätt!

Och till alla som tvivlat på Messi om man vänder ut och in på Vieira/Canna/zebina aja hela backlinjen de ställde upp med för att vara helt ärlig kan man betraktas som en spelare att ta på allvar?

Spanska ligan bästa ligan!
Spanien Sebinho
2005-08-25 00:48
Alla ni som drar jättestora växlar på den här matchen bör ha i åtanke att Juve saknade halva startelvan. Buffon, Zambrotta, Thuram, Emerson, Nedved är spelare som går rakt in i vilket lag som helst. Så att ni spelade ut oss och förtjänade att vinna bevisar bara att Barcelona har ett fungerande och härligt offensivt spel.
Men det bevisar inte att Barcelona är ett bättre lag för tillfället, dels pga avsaknaden av en halv startelva, och dels pga resultatet.

Nåväl, hoppas ni vinner ligan i år. Men CL tar Juventus. ;)

G'natt.
Barcelona MrDeco20
2005-08-25 00:45
Håller med Woodgate....

Barcelona visade att de är väldigt svårslagna hemma..aja..de förlora kväll men titta sättet de förlora på..jag menar..den där första straffen var ingen straff.närmare frispark till oss..mssi var underbar..ronnie var väl ok..larsson kämpade väl..LÄngtar nu på lördag..så ska man få kolla på första matchen på Tv...sista matchen jag såg var ju fan den mot villareal....
Barcelona RiZzo
2005-08-25 00:44
Kvällens match va mycke nöjd me barca i andra halvlek spec messi.
Tycker att de e dåligt att vår kära tränare startar me så nåra ordinarie.
Okej att man ger chansen till 1-2 spelare o starta matchen.
O dom andra kan man byta in.
Men men va säger man vilken andra halvlek.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-25 00:42
Grabbar kom igen ingat negativ, vi spelade bra och Messí va nog bäst på plan, på lördag börjar allvaret och då ska vi börja vår jakt på ligaguldet igen och erövra europa i cl!
Barcelona tarrak
2005-08-25 00:41
J. Woodgate/ Inte ofta man får anledning att hålla med en maräng, men du sa det väldigt bra.
Barcelona ronnie10
2005-08-25 00:37
Messí spelade sej miltals närmare startelvan ikväll...

Annars var första straffen en skitstraff, oleguer går in och har bollen framför hela kroppen och vieira sparkar honom i vaden. Snarare Oleguer som ska ha frispark där.

J.Woodgate: WORD!

Sen är Serie A kända för att alla domare blåser sönder matcherna.
Real Madrid J.Woodgate
2005-08-25 00:37
AAAAA

Du måste skoja med mig, att ni gjorde 100% av era mål på straffar visar att ni är bäst, på att ta straffar. I dagsläget är inte Serie A bäst på något. Inte ens försvar och organisation, där är Chelsea bäst just nu.

Serie A är ju känt för annat. Mutor och doping!
Barcelona Cneemästaren
2005-08-25 00:36
Oflyt asså, Juventus hade flyt i första halvlek p.g.a att dem fick en straff dem inte förtjänade. Sedan spelade dem som dem ska spela halvleken ut, men i 2'a halvlek kommer Barcelona in och spelar bra, bättre än Juventus. 2 snabba mål och vi tar helt plötsligt ledningen. Så tabbar sig Albertini i försvaret och sparkar undan .. Mutu's(?) ben utan anledning då Mutu bara skulle föra vidare en boll till en annan spelare under attacken, straff får dem och Trez sätter den.
Straffläggningen var ju bara hemsk och det var väll ganska väntat att Eto'o skulle missa och att Juve skulle vinna.

Hursomhelst, om man ska se ljuset i mörkret så känns det iaf. bra att vi trots allt spelade bättre än Juventus, vi hade oflyt med att dem fick en straff dem inte förtjänade helt enkelt. Vi må ha fått några billiga frisparkar också, men dem bestämde inte utgången av matchen.

Jag hoppas att detta inte trycker ner spelarnas självförtroende inför ligastarten, och istället ger dem extra sug att bevisa att vi faktist kan vinna.
Barcelona cesaro
aså som messi spela ida så ska han fan gå in i startelvan till höger nästan...synd bara att han inte har EU-pass.
men hans tid kmr!
för övrigt va barca klart bästa laget!!
+ till deco, messi och iniesta..snacka om att vi har talanger på G
Barcelona Blaugrana_1899
Trist att vi torska men vi spelade bra och spelet är jag nöjd över, sen en sak till: M E S S Í !

God Natt
Barcelona La_Rambla
2005-08-25 00:33
Såja, sluta med pajkastningen nu. Sjunk inte till samma nivå. Vi biter ihop, vi kommer igen. Och när det verkligen gäller i CL tex så visar vi vart skåpet ska stå. Just ignore. :)
Barcelona MrDeco20
2005-08-25 00:31
AAAAA..

eller hur..vad fan e det med dig,,,högsta klass? hehe..bullshit...ni blev fan utspelade..ser inte så lovande ut inför premiären..medan barca visar ett underhållande underbart spel..ni vann ju på straffar va fan..hehe...och era mål under ordinarie tid var OCKSå på straffar,,så liksom..du kan inte säga så...juve hade tur..
Barcelona tarrak
2005-08-25 00:30
AAAAA/ På vilket sätt? Genom att ni fick en feldömd straff? Det är kanske erat sätt att visa klass, men knappast vårat. Kryp tillbaka till ditt hål!
Barcelona La_Rambla
2005-08-25 00:28
Liksom, se det för vad det är. Rijkaard startar inte med starkaste lag, vill testa olika spelare osv. Så även Cappello i Juve. Inget att hänga upp sig för, det var en underhållande match och det var fantastiskt att se Messi i aktion trots allt. ;)
God natt!
Barcelona tarrak
2005-08-25 00:28
Dieginho/ Jag har inte snackat skit på erat forum, men varför skulle man ändra uppfattning efter att visat att vi är bättre än Juve?
AAAAAA
2005-08-25 00:27
Ännu en gång visar italiensk fotboll att de håller HÖGST klass!

FORZA SERIE-A!
Barcelona Koeman!!
2005-08-25 00:26
Jag tycker båda svenskarna på plan gjorde en bra insats, Henke slet på bra.
Barcelona tarrak
2005-08-25 00:26
Det är knappast någon slump att Juve vinner på straffar, finns det något lag som får träna på straffar så är det de. Det har var en bra match som är lovande inför säsongen. När vi möter de i CL får vi hoppas att de inte har samma tur med domaren. Nu vinner vi på lördag!
Barcelona MrDeco20
2005-08-25 00:25
fan att juve vinner..känns tråkigt...underhållande fotboll vs tråkig italiensk fotboll...vad händer asså?
Las Palmas 2Fresh
2005-08-25 00:24
Altså för fan..Jag får spell!!!
Barcelona MrDeco20
hur många chanser hade respektive lag? vem var bättre? antar barca eller? hade ronnie o zlatan några dueller? hehe
Barcelona Slassaren
Trist trist att det ska bli straffar ett klart bättre Barca under ordinarie tid enligt mig iaf :( dock så har ju Juve blivit bra på att slå straffar efter denna matchen
Barcelona La_Rambla
2005-08-25 00:23
Äsch, känns snopet. Spelade ut Juve i hela 2a halvlek. Trots det förlorar Barça matchen.
Snacka om att straffar förstörde kvällen. :(
Barcelona Koeman!!
2005-08-25 00:23
Sammanfattning: Barcelona var klart mycket bättre än Juventus och hade mycket fler chanser, Juventus gör heller inga spelmål utan 2 på straff.
Matchens lirare: Messi
Barcelona Koeman!!
2005-08-25 00:22
Trezequet gör mål på straff och Juventus vinner..
Annons: