/spanien/barcelona/forum/25666.aspx/spanien/barcelona/forum/25666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Majesty
2005-08-24 16:50
Real Madrid börjar bli ett brasilanskt lag. lite wierd. nån som vet nån sida som sänder matchen ikväll?
Barcelona Camparn på nou
2005-08-24 16:43
Vafan nu är det klart att Cicinho går till Madrid i vinter, jag blir fan lite sur på ledningen som borde ha förstärkt backlinjen på ytterbacken nu i sommar och när man såg Cicinho i confederations cup imponera stort så skulle det vara en perfekt spelare att gå för.
Sen vänsterbacken är svårare men den borde också förstärkas Puerta från Sevilla eller Patrice Evra från monaco är bra alternativ gör er av med Gio även fast Henke skulle bli ledsen
Barcelona Puyolinho
2005-08-24 16:15
C.Diogo

Tack för all hjälp :D

Då får man Följa Aftonbladets Minut för Minut i Första halvlek och sen Titta på Andra halvlek :D
Real Madrid C.Diogo
2005-08-24 16:12
Puyolinho

Dom kommer att sända matchen men den kommer var försenad för att dom sänder också Inter - Shaktar

Så matchen sänds på RaiUno kl 23:05 (bara andra halvlek)

Varshegudd! :-D
Barcelona Mrs Marquez
2005-08-24 16:01
Ämne: Fick nyss ett PM frå....
Kharles: Han verkar ju frisk ju..jisses! Man blir mörkrädd....

:-)

Åsa
Barcelona Puyolinho
2005-08-24 15:36
Undrar en sak angående C.Diogo's länktips.
Där står det typ, Barca Tv, Sportexpressen o.s.v
Sen står det Delay Rai UNO,

Menas det att Dom har tänkt o sända matchen fast dom gör inte det eller vad menar dom !?
Barcelona barcjugg
2005-08-24 15:33
Tvmatchen.se är en bra sida angående svenska kanaler
Barcelona AlexC
2005-08-24 15:31
Enligt SVT-text s. 322 är Cicinho klar för Real Madrid. Han kostar 50 miljoner, ansluter när brasilianska ligan är avslutad och kommer att få italienskt medborgarskap. Stämmer det så har ögat skådat vackrare meningar.
Real Madrid C.Diogo
2005-08-24 15:26
En bra sida!

;-)
Barcelona Puyolinho
2005-08-24 15:25
Det brukar finnas en Sida då det står vilka kanaler som sänder Rspektivte Matcher, !
vore verkligen snäll om någon kunde fixa fram en sån !
Barcelona Kharles
2005-08-24 15:20
Fick nyss ett PM från allas vår käre alex163 (japp, marängen som är full av dynga)

Eftersom jag är avstäng från forumet så skickar jag ett mail till dig eftersom du är så äcklig. Real Madrid "mördade" MLS Select igår och jag skiter i vad du säger din lilla fjant. Kom inte och säg att motståndet var patetiska för att vi vann med 5-0, alla experter trodde på seger för MLS. När ni vann mot det där hor kinesiska laget med 9-0 vann ni ju champions league va? Så i fortsättningen när Real Madrid krossar alla lag så ska du inte komma in till vårt forum och säga att alla lag är sämst som vi vinner över. Förresten, vårt spel var så jävla överlägset så det är sant. Lycka till med er 3-5 ligaposition.
Barcelona Goodnight
2005-08-24 15:01
hejsan :) Finns det någon här som vet någon länk med coolstreaming (eller liknande) som visar kvällens match?
Barcelona Mrs Marquez
2005-08-24 13:56
Hej! Någon som vet om det är nått mer ställe i Malmö än Glorias som visar matchen ikväll?

Någon som ska dit?

:-)

Åsa
Barcelona Patrik Andersson
2005-08-24 13:49
Vet att Expressen sänder matchen men kan man inte se den på nätet någonstans. Har inte expressen kanalen.
Barcelona Kharles
2005-08-24 13:03
Sant, han spelar fortfarande som assimilerad ungdomsspelare. Falsk alarm, ta inte alltid Sports ord för givet ;-)~
Barcelona DINHO_10
2005-08-24 12:46
Messis passtrul verkar inte vara så allvarligt. Sportexpressen idag=)
Myrpou
2005-08-24 12:21
Jag föredrar Barca i de Blåa byxorna.
Barcelona La_Rambla
2005-08-24 10:43
isestedt//
Frågan har varit uppe ett tiotal gånger vid det här laget och besvarats. Skickar ännu en gång med länken. :)
Barcelona Lucho
2005-08-24 10:43
Beutiful_Barça: "
Puyol - Kaizer - Edmilson - Motta

Okej om vi spelar den typ av handbollsförsvar som Chelsea tillämpar. Men för det mesta går Barças backlinje ganska högt upp och att då ha tre relativt långsamma backar skulle kännas riskabelt då dom flesta lag spelar kontringsfotboll mot oss. Just därför hade Puyol-kopian Milito varit välkommen..

paniagua: Japp, Barça har röda shorts till hemmamatcher (förhoppningsvis bara) denna säsong..
Barcelona La_Rambla
2005-08-24 10:41
paniagua//
Det stämmer, de ingår i årets dress. Grymt snyggt om du frågar mig.

Killa//
Visst önskar sig alla förstärkningar, men det är inte bara att gå in o köpa lirare som Cicinho, Gallas och Zambrotta bara så där.
Barcelona isestedt
2005-08-24 10:33
Är det någon som vet vilken kanal som visar Joan Gamper Trophy?
Celta Vigo fettaost
2005-08-24 10:23
adda mig pizzamatte@hotmail.com
Barcelona Killa
2005-08-24 08:43
Snart är det dags för ligan igen och vi ska försöka att försvara våran titel. Men jag är väldigt orolig, Barca har juhh inte förstärkt laget med någon back. Det var juhh klart och tydligt att det var just i backlinjen som det fans problem, stora problem. Varför köptes ingen back? Om Barca vill vara med och slåss om CL så borde man ha köpt in någon/några namnkunniga backar. Varför köpte man inte Samuel? Varför köpte man inte Gallas? Eller kanske Zambrota. Ska jag vara ärlig så tycker jag att Pyol är den enda backen som är bra. Oleguer, Gio och Belleti är för ostabila. Jag läste igår att Cicinho har köpts upp av Real Madrid, varför la inte Barca bud på han? Offensivt så behövs inget ändras. Visst skulle det vara kul om vi hade fått Henry eller kanske Torres, men Eto och hans kamrater där framme kommer att fortsätta att göra mål.
Så här borde Barca ha sett ut nu när ligan startar.

---------------Valdes--------------
---Cicinho - Pyol - Gallas/Samuel - Zambrotta

----------------Van Bommel(DFM---------------

-----------Deco(CMF)----Xavi(CMF)------------

---------------Ronaldinho(OFM)---------------

---------Eto(CF)-----Guliy/Larsson(CF)-------

DMF= Defensiv mittfältare
CMF= Center mittfältare
OMF= Offensiv mittfältare
CF= Center Forward
Pyol och Gallas/Samuel skulle vara ett lås i mitten, ett lås som är omöjligt att öppna. Cicinho och Zambrotta, ytterbackar av världsklass.
Vad tycker ni?
Atlético paniagua
2005-08-24 03:31
Befinner mig just nu i Alicante och har sett några Barcamatcher. En liten undran: Har sett att Barca spelat med vinröda byxor istället för blå. Också på svenskafanssidan har de blå ersatts av vinröda byxor. Är detta den nya ordinarie dräkten?
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-24 02:47
Tyckte att det var en intressant diskussion ni hade där. Så här hade jag velat ställa upp mot sådana lag. Tar mig då friheten att ändra formation, vilket kanske inte är så bra. Det kan dock funka bra om man gått igenom det på träningarna...

Etoó - Maxi/(Larsson)
Dinho - Bommel - Xavi - Deco
utan pivote då... och även möjligen byta plats på Deco och Xavi.

En backlinje som jag funderade på som jag hade velat testa, med tanke på att vi inte kommer köpa in fler spelare är...

Puyol - Kaizer - Edmilson - Motta

Det är nåt som jag hade velat testa som jag inte vet om det hade fungerat. Då hade Van Bommel fåt agera Pivote och Puyol högerback som han en gång var. Om man sedan Marquez-Edmilson skulle visa sig vara ett starkt mittbackspar skulle jag även vilja testa Puyol som Pivote. Tror att det skulle vara extremt´bra att ha en sådan snabb bollvinnare av världsklass på mittfältet. Men frågan är om det är värt att flytta världens bästa mittback från hans position? Ja... egentligen skulle jag nog helst vilja ha en till Puyol :D

...och varför inte in till Ronaldinho då också.
Barcelona Gabriel
2005-08-24 00:53
Kharles

Förstår dig. Van Bommel och Marques är också det dock!

Bona Nit/Buenas noches Visca el Barca i Visca Catalunya !
Barcelona Kharles
2005-08-24 00:46
Ok, ville ha dit Ezquerro för att jag vet att han också är en ganska bra huvudspelare. Nåja, bona nit/buena noche
Barcelona Gabriel
2005-08-24 00:43
Kharles

Det är en variant. Har du tänkt på att ta Ronaldinho på Ezquerros plats och antingen sätta Deco på Ronaldinhos plats och sätta in Marquez på Decos plats eller sätta in Van Bommel på Ronaldinhos plats. Kanske blev lite krångligt. Exempel följer:

---------------Henke/Maxi---------
----Ronaldinho--------------Eto'o---
---------Van Bommel(alt. 1)/Deco (alt. 2)---
---Deco(alt.1)/Marques (alt. 2)--Xavi-----
Barcelona Kharles
2005-08-24 00:34
Kanske borde vi ställa upp såhär mot svinlag:

----------Henke/Maxi-------
Ezquerro--------------Eto'o
----------Ronaldinho-------
----Deco-----------Xavi----

Då de inte kommer försöka spela fotboll krävs det inte en renodlad pivote. Byt gärna in Van Bommel mot någon av våra alver för att få lite extra styrka..
Barcelona Gabriel
2005-08-24 00:24
Kharles

Äntligen kommer vi överens. Han var otroligt bra förra försäsongen, men även i inledningen av ligan och mot Celtic borta. Många här inne var otroligt "con los manos al cielo" när han spelade så bra i början. Som du säger så får han problem mot "svinlag" som inte vågar spela fotboll mot oss, kalla det taktiskt eller fegt jag väljer kanske både och. Hur som hällst då borde man byta ut honom helt klart pga hans spelstil inte passar in till detta dels pga hans längd och fysik men även pga han får för svårt att komma runt bakom backlinjen som han är så bra på när det är så många försvarare som backar hem. Då ska man defenitivt sätta in maxi eller henke !
Annons: